Gemeenteblad van Amsterdam
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Amsterdam | Gemeenteblad 2023, 564322 | algemeen verbindend voorschrift (verordening) |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Amsterdam | Gemeenteblad 2023, 564322 | algemeen verbindend voorschrift (verordening) |
Verordening van de raad van de gemeente Amsterdam houdende regels over het heffen van parkeerbelastingen (Verordening parkeerbelastingen Amsterdam 2024)
De raad van de gemeente Amsterdam,
gelezen het voorstel van burgemeester en wethouders van 8 november 2023,
gelet op artikelen 216 en 225 Gemeentewet en de adviezen van de dagelijkse besturen van de bestuurscommissies van stadsdelen Oost en West van 21 maart 2023,
Artikel 2 Begripsomschrijvingen
Voor de toepassing van deze verordening wordt verstaan onder:
parkeren: het gedurende een aaneengesloten periode doen of laten staan van een voertuig, anders dan gedurende de tijd die nodig is voor en gebruikt wordt tot het onmiddellijk in- en uitstappen van personen dan wel het onmiddellijk laden of lossen van zaken, op de binnen de gemeente gelegen voor het openbaar verkeer openstaande terreinen of weggedeelten, waarop dit doen of laten staan niet ingevolge een wettelijk voorschrift is verboden;
houder: degene die naar de omstandigheden als houder van een voertuig moet worden beschouwd, met dien verstande dat voor een motorvoertuig dat is ingeschreven in het krachtens de Wegenverkeerswet (Staatsblad 1994, nr. 475) aangehouden register van opgegeven kentekens, als houder wordt aangemerkt degene op wiens naam het voor het motorvoertuig opgegeven kenteken ten tijde van het parkeren in het register was ingeschreven;
centrale computer: een computer van de gemeente dan wel een computer van het bedrijf waarmee de gemeente een overeenkomst heeft gesloten, bestemd voor de registratie van parkeerbewegingen in het kader van het verlenen van diensten op het gebied van betaald parkeren met gebruik van een telefoon of ander communicatiemiddel;
De belasting, bedoeld in artikel 1, onderdeel a, wordt niet geheven van degene die op de voet van het tweede lid, onderdeel b, wordt aangemerkt als degene die het voertuig heeft geparkeerd, indien deze aannemelijk maakt dat ten tijde van het parkeren een ander tegen zijn wil van het voertuig heeft gebruikgemaakt en dat hij dit gebruik redelijkerwijs niet heeft kunnen voorkomen.
De belasting, bedoeld in artikel 1, onderdeel b, wordt geheven van degene aan wie de vergunning is verleend. De belastingplicht van de belasting, bedoeld in artikel 1, onderdeel b, sluit de belastingplicht van de belasting, bedoeld in artikel 1, onderdeel a, uit voor de in de vergunning aangegeven wijze en plaats met uitzondering van gebieden waar en voor zover een parkeerduurbeperking geldt. Deze uitsluiting geldt uitsluitend ter zake van het kenteken waarvoor de vergunning is verleend.
Artikel 5 Tarief, tijdvak en maatstaf van heffing
Het tarief, tijdvak en de maatstaf van heffing zijn vermeld in de bij deze verordening behorende en daarvan deel uitmakende tarieventabel.
Artikel 6 Wijze van heffing, termijn van betaling en restitutie
De belasting, bedoeld in artikel 1, onderdeel a, wordt geheven bij wege van voldoening op aangifte, en wel door middel van het, bij aanvang van het parkeren, op de door het college van burgemeester en wethouders voorgeschreven wijze betalen van geld met behulp van parkeerapparatuur en/of door middel van het al dan niet elektronisch in werking stellen van parkeerapparatuur. Van de verschuldigde belasting per tijdseenheid wordt op of via de parkeerapparatuur of in de daarbij geleverde gebruiksaanwijzing kennisgegeven. Ten aanzien van het hier voorafgaande bepaalde moet de belasting overeenkomstig de aangifte worden betaald binnen één maand na het einde van het parkeren, indien het bij de aanvang van het parkeren in werking stellen van de parkeerapparatuur geschiedt door het via een telefoon of ander communicatiemiddel inloggen op de centrale computer.
Indien de belastingplicht met betrekking tot de belasting, bedoeld in artikel 1, onderdeel b, in de loop van de zes maanden waarvoor de vergunning is verleend, eindigt, bestaat aanspraak op ontheffing over zoveel volle kalendermaanden als er in die periode na het tijdstip van de beëindiging van de belastingplicht nog resteren. De Parkeerverordening 2013 geeft de voorwaarden bij de beëindiging van de vergunning.
Artikel 7 Bevoegdheid tot aanwijzing van parkeerapparatuurplaatsen
De aanwijzing van de plaats waar en het tijdstip en de wijze waarop tegen betaling van de belasting, bedoeld in artikel 1, onderdeel a, mag worden geparkeerd, geschiedt in alle gevallen bij besluit van het college van burgemeester en wethouders, gehoord de stadsdelen.
Voor een naheffingsaanslag voor de belasting als bedoeld in artikel 1, onderdeel a, alsmede voor het aanbrengen, respectievelijk het verwijderen van de wielklem en voor het overbrengen en bewaren van het voertuig worden kosten in rekening gebracht. De hoogte van het daarvoor in rekening te brengen bedrag is opgenomen in hoofdstukken 4 en 7 van de bij deze verordening behorende tarieventabel.
Artikel 11 Nadere regels door het college van burgemeester en wethouders
Het college van burgemeester en wethouders kan nadere regels geven met betrekking tot de heffing en de invordering van parkeerbelastingen.
Aldus vastgesteld in de raadsvergadering van 21 december 2023.
De plaatsvervangend voorzitter
Kune Burgers
De raadsgriffier
Jolien Houtman
Bijlage 1: Tarieventabel 2024, behorend bij de Verordening parkeerbelastingen Amsterdam 2024
Hoofdstuk 2. Vergunningen, vergunninggebieden en -tarieven
Hoofdstuk 4. Kosten naheffingsaanslag, wielklem, overbrenging en bewaring
Hoofdstuk 5. Tarieven bij parkeerapparatuur (minutenparkeerrecht)
Hoofdstuk 6. Tarieven van parkeerrechten, zoals bedoeld in artikel 26, eerste lid, onder a, van de Parkeerverordening 2013, met uitzondering van de in hoofdstuk 5 genoemde minutenparkeerrechten
Hoofdstuk 6A. Tarieven van parkeerrechten in het kader van experimenten, zoals bedoeld in artikel 45 van de Parkeerverordening 2013
Hoofdstuk 7. Opbouw kosten van naheffingsaanslagen en wielklemmen, zoals bedoeld in de artikelen 2, 3 en 5 van het Besluit gemeentelijke parkeerbelastingen
Met de Verordening Parkeerbelastingen 1991 (Gemeenteblad 1991, afdeling 3, volgnummer 63) werd voor het gehele grondgebied van Amsterdam het fiscale parkeerregime ingevoerd.
Daarna werd dat gebied per gebied (zie hoofdstuk 2) geëffectueerd. Met betrekking tot het parkeren bij parkeerapparatuur als bedoeld in artikel 1, onderdeel a, van de Verordening parkeerbelastingen Amsterdam 2024 bestaan er binnen de gemeente Amsterdam negen soorten tariefgebieden:
Het gebied waarvan de grenzen worden gevormd door (1) het midden van de vaargeul door het IJ, (2) het midden van de Oosterdoksdoorgang, (3) het midden van het Oosterdok ten oosten van de IJtunnel, (4) het midden van het water van de Nieuwe Herengracht, (5) het midden van het water van de Binnenamstel, (6) het midden van het water van de Singelgracht, (7) de zuidzijde van de zuidelijke spoorlijn in de richting van het Centraal Station (tot brugnummer 1901) en (8) het midden van het water van de Westerdokssluis.
Het gebied waarvan de grenzen worden gevormd door (1) het midden van de Nieuwe Vaart (ter hoogte van brugnummer 274 tot brugnummer 78), (2) het midden van het Lozingskanaal (vanaf brugnummer 78 tot de westzijde van de spoorbrug, (3) de westzijde van de spoorlijn in zuidelijke richting naar het Amstelstation, (4) het midden van de Ringvaart, (5) het midden van de Amstel, (6) het midden van het Amstelkanaal, (7) het midden van het Noorder Amstelkanaal, (8) het midden van de Stadiongracht, (9) het midden van het Olympiakanaal, (10) het midden van de Schinkel in noordelijke richting, (11) het midden van de Kostverlorenvaart, (12) het midden van het Westelijk Marktkanaal, (13) het midden van de Haarlemmervaart, (14) een denkbeeldige lijn in noordelijke richting ter hoogte van het westen van de schoolwerktuinen tot aan de zuidzijde van de spoorlijn Amsterdam Sloterdijk – Amsterdam CS, (15) de zuidzijde van de spoorlijn in oostelijke richting, (16) de aansluiting op de andere spoorlijn en van daaruit de spoorlijn volgend in noordwestelijke richting tot het begin van de Spaarndammerdijk, (17) de Spaarndammerdijk in noord-oostelijke richting tot de Archangelweg, (18) de westzijde van de Archangelkade (langs de bebouwing van het westelijke bedrijventerrein), (19) het verlengde van de westzijde van de Archangelkade tot aan de oever van de Mercuriushaven, (20) het midden van de Mercuriushaven, (21) het midden van het IJ, (22) het midden van de Westerdokssluis (van brugnummer 314 tot 1901) en (23) de noordzijde van de spoorlijn tot de Singelgracht;
Het gebied waarvan de grenzen worden gevormd door (1) Zuidzijde A10 (Ringweg-Zuid), (2) de gehele Europaboulevard tot aan de De Boelelaan, (3) het midden van de De Boelelaan tot aan de Parnassusweg, (4) het westen van de Buitenveldertselaan tot aan Arent Janszoon Ernststraat, (5) het water ten noorden van de Arent Janszoon Ernststraat en Overijsselweg tot aan de Amstelveenseweg en (6) het midden van de Amstelveenseweg tot aan de zuidzijde A10 (Ringweg Zuid).
Het gebied waarvan de grenzen worden gevormd door (1) het midden van de vaargeul door het IJ, (2) het midden van de mond van het Amsterdam-Rijnkanaal, (3) het midden van het Amsterdam-Rijnkanaal, (4) de A-10 (Ringweg Oost) tot de spoorlijn, (5) de westzijde van de spoorlijn tot het Galileïplantsoen, (6) het de noordzijde van het Galileïplantsoen ter hoogte van nrs. 111-113 tot de Archimedesweg, (7) het midden van de Archimedesweg tot aan de Molenwetering, (8) het midden van de Molenwetering tot aan de Middenweg, (9) het midden van de Middenweg tot de noordzijde van de Hugo de Vrieslaan, (10) het noorden van de Hugo de Vrieslaan, (11) de westzijde van de Overzichtweg tot aan het spoor, (12) het spoor tot het midden van de Weespertrekvaart, (13) het midden van de Weespertrekvaart, (14) het midden van de A10 (Ringweg Oost), (15) de grens met de gemeente Ouder-Amstel, (16) de Nieuwe Utrechtseweg tot aan de afrit naar de Joan Muyskenweg, (17) een lijn tussen de Nieuwe Utrechtseweg ter hoogte van de afrit naar de Joan Muyskenweg en de Duivendrechtse Vaart, gaande tussen de adressen Joan Muyskenweg 2 N en Joan Muyskenweg 4, (18) het midden van de Duivendrechtse Vaart, (19) het midden van de Amstel in zuidwestelijke richting tot aan de spoorlijn, (20) de spoorlijn tot station Amsterdam Zuid, (21) de spoorlijn tussen station Amsterdam Zuid en station Amsterdam Sloterdijk tot aan de Jan van Galenstraat, (22) het midden van de Jan van Galenstraat tot aan de ring A10(west), (23) de A-10 (Ringweg West) in noordelijke richting tot de noordzijde van de Sloterdijkerweg, (24) de noordzijde van de Sloterdijkerweg tot aan de oostzijde van de Contactweg, (25) de oostzijde van de Contactweg tot aan het spoor, (26) de spoorlijn in oostelijke richting tot aan de Spaarndammerdijk, (27) de Spaarndammerdijk in noord-oostelijke richting tot de Archangelweg, (28) de westzijde van de Archangelweg, (29) de westzijde van de Archangelkade (langs de bebouwing van het westelijke bedrijventerrein), (30) het verlengde van de westzijde van de Archangelkade tot aan de oever van de Mercuriushaven en (31) het midden van de Mercuriushaven, met uitsluiting van het tariefgebied 1 en 2.
Het gebied waarvan de grenzen worden gevormd door (1) het midden van het IJ, (2) het midden van het water ten noorden van het adres Grasweg 41Z verder in een denkbeeldige lijn in oostelijke richting tot het midden van het Tolhuiskanaal, (3) het midden van het Tolhuiskanaal in zuidelijke richting tot het noorden van de Grasweg, (4) het noorden van de Grasweg in oostelijke richting tot het midden van het Buiksloterkanaal, (5) het midden van het Buiksloterkanaal tot de Buiksloterweg, (6) de Buiksloterweg in oostelijke richting tot het midden van het Noordhollandsch Kanaal en (7) het midden van het Noordhollandsch Kanaal tot het midden van het IJ;
Het gebied waarvan de grenzen worden gevormd door (1) de westzijde van het spoor ter hoogte van Galileïplantsoen 111-113 in zuidoostelijke richting tot aan de A-10 (Ringweg Oost), (2) westzijde A-10 (Ringweg Oost) tot aan brugnummer 1269, (3) het midden van de Weespertrekvaart vanaf brugnummer 1269 in westelijke richting tot aan de spoorbrug, (4) de westzijde van de Overzichtsweg, (5) de noordzijde van de Hugo de Vrieslaan tot aan de Middenweg, (6) vanaf de Middenweg door het midden van de Molenwetering tot het noorden van de Archimedesweg en (7) de noordwestzijde van het Galileïplantsoen (aan de zuidoostzijde van het huizenblok met nummers 111-113);
Het gebied waarvan de grenzen worden gevormd door (1) de westzijde van de Europaboulevard, (2) het midden van het water ten noorden van Oversinghe en de Magerhorst, (3) het midden van de Buitenveldertselaan, (4) het midden van het water ten zuiden van Cannenburgh, (5) de oostzijde van de Van der Boechhorststraat tot brug 815; (6) de noordzijde van het Gijsbrecht van Aemstelpark, (7) de oostzijde van de Amstelveenseweg tot aan de Van Nijenrodeweg, (8) de noordzijde van de Van Nijenrodeweg tot aan de museumspoorlijn, (9) de museumspoorlijn tot aan het zuidelijk talud van de A10 Zuid, (10) de oostzijde van de Amstelveenseweg, (11) een denkbeeldige lijn tussen Amstelveenseweg 627 en 637 naar het water ten noorden van de Overijsselweg, (12) het water ten noorden van de Arent Janszoon Ernststraat en Overijsselweg, (13) het westen van de Buitenveldertselaan tot aan de De Boelelaan en (14) het midden van de De Boelelaan tot de Europaboulevard;
Het gebied waarvan de grenzen worden gevormd door (1) de A10 (Ringweg West) tot de noordzijde van de Jan van Galenstraat, (2) de noordzijde van de Jan van Galenstraat in westelijke richting tot de spoorlijn, (3) van de spoorlijn in noordelijke richting tot het midden van de Haarlemmerweg, (4) van het midden van de Haarlemmerweg in westelijke richting tot de oostzijde van de sportpark Spieringhorn, (5) langs de oostzijde van sportpark Spieringhorn in noordelijke richting tot de Naritaweg, (6) van de Naritaweg in westelijke richting tot het midden van de Seineweg, (7) van het midden van de Seineweg in noordelijke richting tot het bovenste spoor, (8) het bovenste spoor in noordoostelijke richting tot de Basisweg en (9) de zuidzijde van de Basisweg in oostelijke richting tot de A10 (Ringweg West);
Het gebied waarvan de grenzen worden gevormd door (1) het midden van de mond van het Amsterdam Rijnkanaal, (2) het IJ, (3) het midden van de Oranjesluizen en het Buiten IJ tot aan de Schellingwoudebrug, (4) Zuiderzeeweg, (5) het midden van de IJburglaan tot de Enneüs Heermabrug brug naar IJburg, (6) de A10 (Ringweg Oost), (7) de Diemerzeedijk, (8) het Dick Hilleniuspad, (9) Han Rensenbrinkpad, (10) Jan Beijerpad, (11) Waterkeringpad, (12) de Diemerzeedijk, (13) de Buitenkerkerweg en (14) het pad langs de noordoostzijde van het Amsterdam-Rijnkanaal, uitgezonderd het parkeerterrein sportpark Diemerpark ter hoogte van het Dick Hilleniuspad;
Het gebied waarvan de grenzen worden gevormd door (1) de zuidzijde van de Noordzijde, (2) het midden van de Burgemeester Cramergracht, (3) het midden van het water ten noorden van de Jan Evertsenstraat, (4) de westelijke teen van het talud van de ringspoorbaan, (5) van de Henk Sneevlietweg, (6) het midden van de Johan Huizingalaan, (7) het midden van de Slotervaart, (8) het midden van de Christoffel Plantijngracht in noordelijke richting tot de westelijke aftakking naar de Sloterplas, (9) de westelijke aftakking van de Christoffel Plantijngracht tot het midden van de Sloterplas en (10) het midden van de Sloterplas in noordelijke richting tot de zuidzijde van de Noordzijde;
Het gebied waarvan de grenzen worden gevormd door (1) de A10 (Ringweg Zuid), (2) het water aan de westzijde van het Amstelpark, (3) het water aan de noordzijde van het Kleine Loopveld, (4) de westzijde van het Klein Loopveld, (5) de gemeentegrens van Amstelveen tot aan de Ringvaart, (6) de Ringvaart tot aan de Nieuwe Meer en (7) het midden van de Nieuwe Meer tot aan de A10, met uitzondering van de gebieden omschreven in tariefgebieden 2, 3 en 4;
Het gebied waarvan de grenzen worden gevormd door (1) de Burgemeester De Vlugtlaan aan beide zijden tussen de Antony Moddermanstraat en de Burgemeester Eliasstraat, (2) beide zijden van het Joop van Weezelhof, (3) de Jan de Jonghstraat, (4) de Willem Kraanstraat, (5) het Sape Kuiperplantsoen, (6) het Arend Bontekoeplantsoen, (7) het Johan Schipperplantsoen, (8) de Hugo Flores Ruysstraat, (9) de Burgemeester Eliasstraat aan beide zijden (tussen de Burgemeester Van Tienhovengracht en de Burgemeester De Vlugtlaan), (10) de Krijn Breurstraat, (11) de Slotermeerlaan aan beide zijden en inclusief de ventweg, tussen de Henriëtte Roland Holststraat en de Burgemeester De Vlugtlaan, (12) de Cornelis van Vollenhovenstraat aan beide zijden, (13) de Jan de Louterstraat aan beide zijden (tussen de Slotermeerlaan en de Cornelis van Vollenhovenstraat), (14) de Van Gilsestraat, (15) de David Vosstraat, (16) de Van Hanxleden Houwerstraat en (17) de Sieg Vaz Diasstraat (tussen de Burgemeester De Vlugtlaan en de Van Hanxleden Houwerstraat);
Het gebied waarvan de grenzen worden gevormd door (1) vanaf de IJdoornlaan het midden van het fietspad ten westen van de flats met de adressen H. Cleyndertweg oneven huisnummers 1 t/m 873, (2) tot aan de denkbeeldige lijn doorgetrokken vanuit de J.H. van Heekweg richting het noordwesten inclusief het parkeerterrein behorende bij de flat met adres H. Cleyndertweg 661 t/m 873, (3) de zuidwest berm van de J.H. van Heekweg, (4) het midden van waterpartij De Wieden, vanaf brug 949 in de Th. Weeversweg tot aan de brug 953 in de IJdoornlaan en (5) de middenas van de IJdoornlaan, tot aan het fietspad ten westen van de flats H.Cleyndertweg, inclusief de parkeerplaatsen onder het viaduct ter hoogte van het water De Wieden;
Het gebied waarvan de grenzen worden gevormd door (1) de oostzijde van de Nieuwe Leeuwarderweg (tussen de straten Nieuwe Purmerweg en het water ten noorden van noordgevel Loenermark 632-646, (2) het midden van het water ten noorden van Loenermark 632-646 tot aan het fietspad Loenermark, (3) de noordberm van de Loenermark, tussen fietspad en rotonde Waddenweg, (4) de noordoost kant van de weg Buikslotermeerplein, inclusief de 25 langs-parkeerplaatsen aan de noordzijde van deze weg ter hoogte van de even huisnummers Buikslotermeerplein 98 t/m 116, 152 t/m 158 en 306 t/m 320, (5) de doorgetrokken denkbeeldige rechte lijn vanuit de TH Weeversweg naar het zuiden, (6) het midden van het water De Wieden tussen Het Hoogt en de Buikslotermeerdijk (tussen de straten Th. Weeversweg en Nieuwe Purmerweg) en (7) de noordelijke berm van de Nieuwe Purmerweg. In dit gebied vallen tevens de 40 woningen boven parkeergarage De Opgang (Buikslotermeerplein 224 t/m 246, 248A t/m 248L, 250A t/m 250L, 252A t/m 252L, 254A t/m 254L en 262) en het adres Buikslotermeerplein 2000 (Stadsdeelkantoor);
Het gebied waarvan de grenzen worden gevormd door (1) het water langs Kraanspoor, denkbeeldig doorgetrokken tot de noordzijde van de tt. Vasumweg, (2) de noordzijde van de tt. Vasumweg, (3) bij kruising tt. Vasumweg en mt. Lincolnweg lands de westzijde van de Klaprozenweg, (4) de noordzijde van de Klaprozenweg, (5) vanaf de Klaprozenweg richting het noorden langs de gevel van het stroomdistributiestation (Klaprozenweg 58), (6) de noordelijke berm van de Metaalbewerkersweg, (7) de oostelijke berm van de Vuurwerkerweg langs de Floraweg tot aan de Klimopweg, (8) de westelijke berm van de Klimopweg tot aan de Klaprozenweg, (9) het midden van de Klaprozenweg tot aan Papaverweg, (10) het midden van de Papaverweg tot aan de kruising Papaverhoek ter hoogte van huisnummer 1-3, (11) langs de zuidelijke berm van de Papaverhoek tot aan het midden van de Distelhaven, (12) door het Buiksloterkanaal tot aan het IJ en (13) alle huisnummers van de Buiksloterbreek, met uitzondering van tariefgebied 4.I;
Het gebied waarvan de grenzen worden gevormd door (1) het midden van het IJ, (2) het Buiksloterkanaal, (3) de Distelhaven, (4) de middenas van de Papaverweg tot aan de kruising Papaverhoek en Papaverweg ter hoogte van huisnummers 1-3, (5) de Papaverweg naar de Klaprozenweg, (6) de middenas van de Klaprozenweg, (7) de westelijke berm van de Klimopweg tot aan de Floraweg, (8) de Floraweg, (9) de oostelijke berm van de Vuurwerkerweg tot aan de Metaalbewerkerweg, (10) over de Buiksloterdijk in oostelijke richting tot aan het midden van de Kamperfoelieweg, (11) het midden van de Kamperfoelieweg tot aan het water van de Buiksloterbreek, (12) het water van de Buiksloterbreek tot aan het Noordhollandsch Kanaal en (13) het Noordhollandsch Kanaal tot aan het IJ;
Het gebied waarvan de grenzen worden gevormd door (1) het midden van het IJ, (2) het midden van het Noord-Hollandsch Kanaal, (3) het midden van de Johan van Hasseltweg, (4) de oostzijde van de Nieuwe Leeuwarderweg, (5) de noordelijke berm van de Nieuwe Purmerweg tot aan de Ringsloot, (6) de Grote Die, (7) via de Kleine Die en de Grote Haven naar het midden van Zijkanaal K naar Nieuwendam tot aan de bocht aan de zuidoost zijde van het W.H. Vliegenbos, (8) de Nieuwendammerkade zuidelijk langs het W.H. Vliegenbos tot aan de Zamenhofstraat, (9) de westelijke berm van de Zamenhofstraat, tussen Nieuwendammerkade en de G.J. Ketjenweg, (10) het midden van de Zamenhofstraat, tussen G.J.Ketjenweg en de Zesde Vogelstraat, (11) het midden van de Zesde Vogelstraat inclusief parkeerplaatsen oostzijde, (12) de zuidzijde van de Vogelkade, (13) via het zuidoostelijk gelegen fietspad langs de Meeuwenlaan en (14) de westelijke berm van de Motorkade denkbeeldig doorgetrokken tot aan het IJ;
Het gebied waarvan de grenzen worden gevormd door (1) het midden van het IJ, (2) westelijke berm van de Motorkade, (3) het zuidoostelijke gelegen fietspad langs de Meeuwenlaan, (4) de zuidzijde van de Vogelkade, (5) midden van de Zesde Vogelstraat exclusief parkeerplaatsen oostzijde, (6) het midden van de Zamenhofstraat, tussen G.T. Ketjenweg en de Zesde Vogelstraat, (7) de westelijke berm van de G.T. Ketjenweg tot de Nieuwendammerkade, (8) de oostelijke berm van de G.T. Ketjenweg vanaf de Nieuwendammerkade, (9) midden van het Johan van Hasseltkanaal-Oost en (10) het midden van het IJ;
Het gebied waarvan de grenzen worden gevormd door (1) vanaf de IJdoornlaan langs de oostzijde van begraafplaats de Nieuwe Noorder door het midden van het water, ten westen van de G.J. Scheurleerweg tot aan het zuidelijke fietspad van de Berend Boeijingastraat, (2) het westelijke fietspad van de Berend Boeijingastraat in denkbeeldige lijn doorgetrokken tot aan het water rondom Diopter, (3) het midden van het water rondom Diopter denkbeeldig doorgetrokken tot aan de afrit A10, (4) langs de afrit A10 tot aan de Nieuwe Leeuwarderweg, (5) door het midden van de Nieuwe Leeuwarderweg tot aan de IJdoornlaan, (6) IJdoornlaan tot aan viaduct bij fietspad Loenermark, (7) fietspad Loenermark tot aan noordgevel Loenermark 632-646, (8) door het midden van het water tot aan midden Nieuwe Leeuwarderweg, (9) het midden van de Nieuwe Leeuwarderweg tot het midden van de Johan van Hasseltweg, (10) het midden van de Johan van Hasseltweg tot het midden van het Noordhollandsch Kanaal, (11) het midden van het Noordhollandsch Kanaal tot het midden van de IJdoornlaan en (12) het midden van de IJdoornlaan, met uitzondering van het adres Buikslotermeerplein 2000 (Stadsdeelkantoor);
Het gebied waarvan de grenzen worden gevormd door (1) het oosten van de Dubbelinkdreef, (2) het noorden van de Daalwijkdreef, (3) het oosten van de Elsrijkdreef, (4) het midden van het water ten zuiden van Strandvlietpad, (5) het midden van de Weespertrekvaart, (6) het midden van de Gaasperdammerweg, (7) het midden van de Gaasperdammertunnel, (8) het midden van het metrospoor richting het zuiden, (9) het midden van de Meibergdreef, (10) het Meibergpad, (11) de westelijke teen van het talud van de A2, (12) het midden van de Burgemeester Stramanweg, (13) het midden van de Holterbergweg, (14) het water ten noorden van De Loper, (15) het water ten westen van De Passage, (16) het Strandvlietpad en (17) het treinspoor richting Diemen tot ter hoogte van het oosten van de Dubbelinkdreef;
Het gebied waarvan de grenzen worden gevormd door (1) het midden van de Gaasperdammertunnel, (2) het midden van de Gooiseweg, (3) het midden van Langbroekdreef, (4) het zuiden van Valburgdreef, (5) het water ten oosten van Lambert Rimastraat, (6) het water ten zuiden van Vreeswijkpad, (7) het water ten oosten van Hendrik Veldhuishof, (8) het water ten westen van Gaasperzoompad, (9) Steengroevenpad, (10) het water ten oosten van Spakenburgstraat, (11) het water ten zuiden van Suideraspad, (12) het water ten westen van Singravenpad, (13) het water ten zuiden van Sieverdinkpad, (14) het midden van het treinspoor tot de Gaasperdammertunnel en (15) inclusief het parkeerterrein ten oosten van het busplatform Gaasperplas en ten westen het Gaasperparkpad;
Het gebied waarvan de grenzen worden gevormd door (1) het midden van het water ten zuiden van de Haarlemmerweg, (2) het midden van het water ten westen van de Pieter Postsingel, (3) de denkbeeldige lijn tot aan het midden van het water ten noorden van de J. Calsstraat, (4) het midden van het water ten noorden van de Haya van Someren-Downerstraat, (5) de denkbeeldige lijn tot aan de westzijde van de P.J. Oudstraat, (6) de westzijde van de P.J. Oudstraat tot de kruising met de Tom Schreursweg, (7) alle parkeerplaatsen gelegen aan de Tom Schreursweg tot de kruising met de Joris van den Berghweg, (8) het midden van het water ten westen van de Bok de Korverweg, (9) het midden van de Nico Broekhuysenweg, (10) het midden van het water ten oosten van Ma Braunpad, (11) het midden van Ookmeerweg, (12) het midden van de Ringvaart van de Haarlemmermeer tot de brug van de A4, (13) het midden van de A4 ten noorden van ringspoorbaan (metro), (14) het midden van de ringspoorbaan (sneltram), (15) het midden van de Henk Sneevlietweg, (16) het oosten van de Johan Huizingalaan tot brug 701, (17) het midden van de Slotervaart, (18) het midden van de Chistoffel Plantijngracht tot de Karel van het Revebrug, (19) het midden van Christoffel Plantijngracht, (20) het midden van de Sloterplas, (21) de zuidzijde van de Noordzijde, (22) het midden van de Burgemeester Cramergracht, (23) het midden van het water ten noorden van de Jan Evertsenstraat, (24) de westelijke teen van het talud van de ringspoorbaan in noordelijk richting tot het midden van het water ten zuiden van de Haarlemmerweg en (25) met uitzondering van de gebieden omschreven onder Tariefgebied 6;
Het gebied waarvan de grenzen worden gevormd door (1) het midden van de Basisweg, (2) het midden van de Seineweg, (3) de noordelijke teen van het talud van het treinspoor, (4) het treinspoor, ten zuiden van de Kastrupstraat richting het noorden, (5) de denkbeeldige lijn tot aan het noorden van de Donauweg richting Deccaweg, (6) het oosten van de Gyroscoopweg en (7) het midden van de Radarweg tot het midden van de Basisweg.
Het gebied waarvan de grenzen worden gevormd door (1) het westelijk trottoir van de Prinses Irenelaan, (2) de zuidelijke oever van het water Smal Weesp, (3) het westelijk trottoir van de Papelaan, (4) het zuidelijk trottoir van de Plataanlaan, (5) het noordelijk trottoir van de Herensingel tot huisnummer Herensingel 187, (6) het oostelijk trottoir aan de Jan Tooropstraat, (7) het noordelijk trottoir van de M. Nijhoffstraat tussen Jan Tooropstraat en het voetpad naar de Willem de Mérodestraat, (8) het westelijk trottoir van de Willem de Mérodestraat (in dit gebied vallen ook de huisnummers Willem de Mérodestraat 1 t/m 95), (9) het noordelijk spoortalud, (10) het voet- en fietspad tussen Leeuwenveldseweg en het spoortalud (grenzend aan het P+R-terrein, (11) de zuidelijke berm van de Leeuwenveldseweg, (12) overstekend naar de westelijke berm van de Lobbrich Boudgerslaan, (13) het midden van het water ten noorden van de Lobbrich Boudgerslaan, (14) het midden van het water ten noorden van het Aartje de Voseiland, (15) de oostelijke berm van de Korte Muiderweg, tot aan de Nijverheidslaan, (16) de noord-westelijke berm van de Korte Muiderweg tussen de Nijverheidslaan en de rotonde Stationsweg, (17) het midden van de Stationsweg, (18) het zuidelijk spoortalud, (19) het midden van de Vecht tussen Ossenmarkt en de oever Lange Muiderweg/’s Gravelandseweg, (20) het midden van het water De Vest, tussen zuidelijk bolwerk en de oever Utrechtseweg/Molenpad, (21) de noordelijke berm van de Dr. A. Kuyperlaan, tussen het water De Vest en Hugo de Grootlaan, (22) de Hugo de Grootlaan en (23) de C.J. van Houtenlaan. Tot dit tariefgebied behoren ook de parkeerplaatsen aan de De Kostverlorenstraat tussen de Amstellandlaan en de eerste bocht vanuit zuidelijke rijrichting en de Amstellandlaan tussen Kostverlorenstraat en Lageweyselaan.
Het gebied waarvan de grenzen gevormd worden door (1) de zuidelijke berm van de Leeuwenveldse weg, (2) het voet- en fietspad tussen Leeuwenveldse weg en het spoortalud (grenzend aan het P+R-terrein), (3) het noordelijk spoortalud en (4) de erfafscheiding tussen P+R terrein en het tankstation.
Flat- rate 3 uur/tariefgebied 7:
Het gebied waarvan de grenzen worden gevormd door (1) de zuidelijke berm van de IJdoornlaan, exclusief de parkeerplaatsen onder het viaduct ter hoogte van het water De Wieden, (2) de oostelijke berm van de T.H. Weeversweg, (3) de noordoost kant van de weg Buikslotermeerplein, inclusief de 25 langsparkeerplaatsen aan de noordzijde van deze weg t.h.v. de even huisnummers Buikslotermeerplein 98 t/m 116, 152 t/m 158 en 320), (4) de noordelijke berm van de Loenermark en (5) het fietspad tussen Loenermark en IJdoornlaan.
Hoofdstuk 2. Vergunningen, vergunninggebieden en -tarieven
De vergunningen zijn beschreven in de Parkeerverordening 2013. Onder bewonersvergunning wordt hier mede verstaan een sportverenigingsvergunning, een volkstuinvergunning, een milieuparkeervergunning voor bewoners en een overloopvergunning voor bewoners. Onder een bedrijfsvergunning wordt hier mede verstaan een autodeelvergunning, al dan niet afgegeven op code, een bedrijfsvergunning afgegeven voor een bedrijventerrein (zoals bedoeld in het Structuurplan 1996), een milieuparkeervergunning voor bedrijven, een maatschappelijke vergunning en een overloopvergunning voor bedrijven, alles zoals bedoeld in de Parkeerverordening 2013. Met betrekking tot overloopvergunningen geldt dat het tarief van het gebied waarvoor de vergunning wordt verleend, geldt. De verhouding tussen het tarief van de bewonersvergunning c.s. en de bedrijfsvergunning is altijd 100:160. De verhouding tussen het tarief van de eerste bewonersvergunning en het tarief van de tweede en volgende bewonersvergunning is altijd 100:250. In stadsgebied Weesp is de verhouding tussen het tarief van de eerste bewonersvergunning en het tarief van de tweede bewonersvergunning 100:160. De verhouding tussen het tarief van de eerste bewonersvergunning en de mantelzorgvergunning is altijd 100:50.
Met betrekking tot het verlenen van parkeervergunningen, zoals bedoeld in de Parkeerverordening 2013, voor het parkeren van een voertuig als bedoeld in artikel 1, onderdeel b, van de Verordening parkeerbelastingen Amsterdam 2024, bestaan er binnen de gemeente Amsterdam de volgende vergunninggebieden en vergunningen.
Hulpverlenersvergunning (HVV), waarvoor het gebied de gehele gemeente Amsterdam beslaat:
Hulpverlenersvergunning (HVV), waarvoor het gebied het gehele stadsgebied Weesp beslaat:
Stadsbrede autodeelvergunning (SB), waarvoor het gebied de gehele gemeente Amsterdam beslaat:
GA-parkeervergunning voor bewoners (GA), waarvoor het gebied de gehele gemeente Amsterdam beslaat:
GA-parkeervergunning voor bewoners van Weesp (GAW), waarvoor het gebied het gehele stadsgebied Weesp beslaat:
GA-parkeervergunning voor bezoekers (GA-b), waarvoor het gebied de gehele gemeente Amsterdam beslaat:
GA-parkeervergunning voor bezoekers (GA-bw), waarvoor het gebied het gehele stadsgebied Weesp beslaat:
Vergunninggebied Noord-1, waarvan de grenzen worden gevormd door (1) vanaf de IJdoornlaan het midden van het fietspad ten westen van de flats met de adressen H. Cleyndertweg oneven huisnummers 1 t/m 873, (2) tot aan de denkbeeldige lijn doorgetrokken vanuit de J.H. van Heekweg richting het noordwesten inclusief het parkeerterrein behorende bij de flat met adres H. Cleyndertweg 661 t/m 873, (3) de zuidwest berm van de J.H. van Heekweg, (4) het midden van waterpartij De Wieden, vanaf brug 949 in de Th. Weeversweg tot aan de brug 953 in de IJdoornlaan en (5) de middenas van de IJdoornlaan, tot aan het fietspad ten westen van de flats H.Cleyndertweg, inclusief de parkeerplaatsen onder het viaduct ter hoogte van het water De Wieden:
Vergunninggebied Noord-2, waarvan de grenzen worden gevormd door (1) de oostzijde van de Nieuwe Leeuwarderweg (tussen de straten Nieuwe Purmerweg en het water ten noorden van noordgevel Loenermark 632-646, (2) het midden van het water ten noorden van Loenermark 632-646 tot aan het fietspad Loenermark, (3) de noordberm van de Loenermark, tussen fietspad en rotonde Waddenweg, (4) de noordoost kant van de weg Buikslotermeerplein, inclusief de 25 langs-parkeerplaatsen aan de noordzijde van deze weg ter hoogte van de even huisnummers Buikslotermeerplein 98 t/m 116, 152 t/m 158 en 306 t/m 320, (5) de doorgetrokken denkbeeldige rechte lijn vanuit de TH Weeversweg naar het zuiden, (6) het midden van het water De Wieden tussen Het Hoogt en de Buikslotermeerdijk (tussen de straten Th. Weeversweg en Nieuwe Purmerweg) en (7) de noordelijke berm van de Nieuwe Purmerweg. In dit gebied vallen tevens de 40 woningen boven parkeergarage De Opgang (Buikslotermeerplein 224 t/m 246, 248A t/m 248L, 250A t/m 250L, 252A t/m 252L, 254A t/m 254L en 262) en het adres Buikslotermeerplein 2000 (Stadsdeelkantoor):
Vergunninggebied Noord-4, waarvan de grenzen worden gevormd door (1) de middenas van de IJdoornlaan, exclusief de parkeerplaatsen onder het viaduct ter hoogte van het water De Wieden, (2) de oostelijke berm van de T.H. Weeversweg, (3) de noordoostkant van de weg Buikslotermeerplein, exclusief de 25 langs-parkeerplaatsen aan de noordzijde van deze weg ter hoogte van de even huisnummers Buikslotermeerplein 98 t/m 116, 152 t/m 158 en 320, (4) de noordelijke berm van de Loenermark en (5) het fietspad tussen Loenermark en IJdoornlaan:
Vergunninggebied Noord-5, waarvan de grenzen worden gevormd door (1) het water langs Kraanspoor, denkbeeldig doorgetrokken tot de noordzijde van de tt. Vasumweg, (2) de noordzijde van de tt. Vasumweg, (3) bij kruising tt. Vasumweg en mt. Lincolnweg lands de westzijde van de Klaprozenweg, (4) de noordzijde van de Klaprozenweg, (5) vanaf de Klaprozenweg richting het noorden langs de gevel van het stroomdistributiestation (Klaprozenweg 58), (6) de noordelijke berm van de Metaalbewerkersweg in denkbeeldige lijn doorgetrokken tot de Ridderspoorweg, (7) het midden van de Ridderspoorweg, (8) het midden van het Schooltuinpad in denkbeeldige lijn doorgetrokken tot aan de Klaprozenweg, (9) het midden van de Klaprozenweg tot aan Papaverweg, (10) het midden van de Papaverweg tot aan de kruising Papaverhoek ter hoogte van huisnummer 1-3, (11) langs de zuidelijke berm van de Papaverhoek tot aan het midden van de Distelhaven, (12) door het Buiksloterkanaal tot aan het IJ en (13) alle huisnummers van de Buiksloterbreek:
Vergunninggebied Noord-6, waarvan de grenzen worden gevormd door (1) het midden van het IJ, (2) het Buiksloterkanaal, (3) de Distelhaven, (4) de middenas van de Papaverweg tot aan de kruising Papaverhoek en Papaverweg ter hoogte van huisnummers 1-3, (5) de Papaverweg naar de Klaprozenweg, (6) de middenas van de Klaprozenweg, (7) een denkbeeldige lijn naar het Schooltuinpad, (8) het midden van het Schooltuinpad, (9) het midden van de Ridderspoorweg tot aan het water van de Buiksloterbreek, (10) het water van de Buiksloterbreek tot aan het Noordhollandsch Kanaal en (11) het Noordhollandsch Kanaal tot aan het IJ:
Vergunninggebied Noord-7, waarvan de grenzen worden gevormd door (1) het midden van het IJ, (2) het midden van het Noord-Hollandsch Kanaal, (3) het midden van de Johan van Hasseltweg, (4) de oostzijde van de Nieuwe Leeuwarderweg, (5) de noordelijke berm van de Nieuwe Purmerweg tot aan de Ringsloot, (6) de Grote Die, (7) via de Kleine Die en de Grote Haven naar het midden van Zijkanaal K naar Nieuwendam tot aan de bocht aan de zuidoostzijde van het W.H. Vliegenbos, (8) de Nieuwendammerkade zuidelijk langs het W.H. Vliegenbos tot aan de Zamenhofstraat, (9) de westelijke berm van de Zamenhofstraat, tussen Nieuwendammerkade en de G.J. Ketjenweg, (10) het midden van de Zamenhofstraat, tussen G.J.Ketjenweg en de Zesde Vogelstraat, (11) het midden van de Zesde Vogelstraat inclusief parkeerplaatsen oostzijde, (12) de zuidzijde van de Vogelkade, (13) via het zuidoostelijk gelegen fietspad langs de Meeuwenlaan en (14) de westelijke berm van de Motorkade denkbeeldig doorgetrokken tot aan het IJ:
Vergunninggebied Noord-8, waarvan de grenzen worden gevormd door (1) het midden van het IJ, (2) westelijke berm van de Motorkade, (3) het zuidoostelijke gelegen fietspad langs de Meeuwenlaan, (4) de zuidzijde van de Vogelkade, (5) midden van de Zesde Vogelstraat exclusief parkeerplaatsen oostzijde, (6) het midden van de Zamenhofstraat, tussen G.T. Ketjenweg en de Zesde Vogelstraat, (7) de westelijke berm van de G.T. Ketjenweg tot de Nieuwendammerkade, (8) de oostelijke berm van de G.T. Ketjenweg vanaf de Nieuwendammerkade, (9) midden van het Johan van Hasseltkanaal-Oost en (10) het midden van het IJ:
Vergunninggebied Noord-9, waarvan de grenzen worden gevormd door (1) vanaf de IJdoornlaan langs de oostzijde van begraafplaats de Nieuwe Noorder door het midden van het water, ten westen van de G.J. Scheurleerweg tot aan het zuidelijke fietspad van de Berend Boeijingastraat, (2) het westelijke fietspad van de Berend Boeijingastraat in denkbeeldige lijn doorgetrokken tot aan het water rondom Diopter, (3) het midden van het water rondom Diopter denkbeeldig doorgetrokken tot aan de afrit A10, (4) langs de afrit A10 tot aan de Nieuwe Leeuwarderweg, (5) door het midden van de Nieuwe Leeuwarderweg tot aan de IJdoornlaan, (6) IJdoornlaan tot aan viaduct bij fietspad Loenermark, (7) fietspad Loenermark tot aan noordgevel Loenermark 632-646, (8) door het midden van het water tot aan midden Nieuwe Leeuwarderweg, (9) het midden van de Nieuwe Leeuwarderweg tot het midden van de Johan van Hasseltweg, (10) het midden van de Johan van Hasseltweg tot het midden van het Noordhollandsch Kanaal, (11) het midden van het Noordhollandsch Kanaal tot het midden van de IJdoornlaan en (12) het midden van de IJdoornlaan, met uitzondering van het adres Buikslotermeerplein 2000 (Stadsdeelkantoor):
Vergunninggebied West-1, waarvan de grenzen worden gevormd door (1) het midden van de Jan van Galenstraat tussen de Orteliuskade en het Westelijk Marktkanaal, (2) het midden van het Westelijk Marktkanaal, (3) het midden van de Kostverlorenvaart, (4) de zuidelijke kant van de Surinamestraat één meter uit de bebouwing, (5) het midden van het Surinameplein, (6) de zuidelijke kant van de rijweg van het Surinameplein, (7) het midden van de Postjeswetering en (8) de Orteliuskade (inclusief het Orteliuspad) tussen de Jan Evertsenstraat en de Jan van Galenstraat:
Vergunninggebied West-2, waarvan de grenzen worden gevormd door (1) het midden van de Jan van Galenstraat tussen de Einsteinweg (A10) en de Orteliuskade, (2) de erfgrens van het Jan van Galenbad aan de westzijde van de Orteliuskade tot aan de Jan Evertsenstraat (met uitzondering van het Orteliuspad), (3) het midden van het Sierwater en (4) het midden van de Einsteinweg (A10):
Vergunninggebied West-3, waarvan de grenzen worden gevormd door (1) de zuidelijke teen van het Haarlemspoorwegtalud, (2) de oostgrens van het volkstuinenpark Nut en Genoegen, (3) de noord- en westgrens van de schoolwerktuinen, (4) het midden van het water en het gemaal Haarlemmervaart, (5) het midden van de Haarlemmervaart, (6) de westzijde van de Den Brielstraat, (7) de noordzijde van de Nieuwpoortstraat, (8) de oostzijde van de hoofdrijbaan van de Adolf van Nassaustraat, (9) de kadastrale grens tussen de percelen Willem de Zwijgerlaan 352 en Adolf van Nassaustraat 2, (10) het midden van de 1e insteekhaven van het Westelijk Marktkanaal (gelegen achter de bedrijfspanden aan de even zijde van de Willem de Zwijgerlaan), (11) het midden van het Westelijk Marktkanaal, (12) het midden van de Jan van Galenstraat en (13) de oostelijke teen van het talud van de Einsteinweg:
Vergunninggebied West-4, Industriegebied Landlust, bedrijventerrein zoals bedoeld in het Structuurplan 1996, waarvan de grenzen worden gevormd door (1) het midden van de Haarlemmervaart, (2) het midden van het Westelijk Marktkanaal exclusief het weggedeelte ter hoogte van Haarlemmerweg 375, (3) het midden van de 1e insteekhaven van het Westelijk Marktkanaal (achter de bedrijfspanden aan de even zijde van Willem de Zwijgerlaan) en de kadastrale grens tussen de percelen Willem de Zwijgerlaan 352 en Adolf van Nassaustraat 2, (4) de oostzijde van de hoofdrijbaan van de Adolf van Nassaustraat, (5) de noordzijde van de Nieuwpoortstraat en (6) de westzijde van de Den Brielstraat:
Vergunninggebied West-5, waarvan de grenzen worden gevormd door (1) het midden van de Erasmusgracht, (2) de westelijke teen van het talud van de Einsteinweg (A10), (3) het midden van de Jan van Galenstraat en (4) de oostelijke teen van het talud van de ringspoorbaan:
Vergunninggebied West-6, waarvan de grenzen worden gevormd door (1) het midden van de Haarlemmerweg, (2) de westelijke teen van het talud van de Einsteinweg (A10), (3) het midden van de Erasmusgracht en (4) de oostelijke teen van het talud van de ringspoorbaan:
Vergunninggebied West-7 (Staatslieden-, Frederik Hendrik- en Hugo de Grootbuurt, Witteneiland, Marcanti en Westerstaatsman), waarvan de grenzen worden gevormd door (1) spoorwegtalud aan noordzijde van het Westerpark, (2) midden water en gemaal, (3) midden Haarlemmervaart, (4) midden van het Westelijk Marktkanaal, (5) midden van de Kostverlorenvaart, (6) midden van de Hugo de Grootgracht en (7) midden van de Singelgracht, met uitzondering van de gebieden die vallen binnen de grenzen van vergunninggebied West-10:
Vergunninggebied West-8 (Spaarndammer- en Zeeheldenbuurt), waarvan de grenzen worden gevormd door (1) spoorwegtalud aan de noordzijde van het Westerpark, (2) de oostelijke rooilijn van Westerpark tot aan Mirakelbrug, (3) midden Westerkanaal, (4) midden Zoutkeetsgracht, (5) verlengde Zoutkeetsgracht, inclusief het voormalig KLPD-terrein, (6) het IJ, (7) Oude Houthaven, (8) as Tasmanstraat, (9) as Spaarndammerdijk, (10) Nieuwe Hemweg/Transformatorweg, (11) zuidelijke teen spoorwegtalud aan noordzijde sportpark Transformatorweg, (12) oostelijke kant sportpark Transformatorweg en Overbraker Binnenpolder en (13) grens teen spoorwegtalud:
Vergunninggebied West-9 (Houthaven), waarvan de grenzen worden gevormd door (1) midden Haparandaweg, (2) midden Haparandadam naar grens stadsdeel Noord, (3) de verlengde Pontsteiger naar grens in het IJ met stadsdeel Noord, (4) as Tasmanstraat, (5) as Spaarndammerdijk, (6) kruising Spaarndammerdijk en (7) noordgrens Volkstuinenpark Zonnehoek tot Archangelkade:
Vergunninggebied West-10, waarvan de grenzen worden gevormd door (1) de verhoogde straatband aan de even zijde van de Van Hallstraat tussen de Haarlemmerweg en de Van Hogendorpstraat, (2) het midden van de Van Hogendorpstraat tussen de Van Hallstraat en Waterpoortweg, (3) de Van Hogendorpstraat tussen Waterpoortweg en de Van Slingelandtstraat, (4) de begrenzing van het terrein van de centrale markthallen en (5) het midden van het Westelijk Marktkanaal inclusief het weggedeelte ter hoogte van Haarlemmerweg 375 en het midden van de Haarlemmerweg:
Vergunninggebied West-11, waarvan de grenzen worden gevormd door (1) het midden van de Singelgracht, (2) de stadsdeelgrens met stadsdeel Zuid, (3) het midden van de Schinkel, (4) het midden van de Kostverlorenvaart en (5) het midden van de Hugo de Grootgracht:
Vergunninggebied West-12 (Westpoort-3), Sloterdijk I (WH 98), waarvan de grenzen worden gevormd door (1) de zuidzijde van het talud van de metro/spoorlijn Amsterdam CS - Schiphol, (2) de stadsdeelgrens met Westerpark tussen de spoorlijn Amsterdam CS - Schiphol en de spoorlijn Amsterdam CS - Sloterdijk, (3) de noordzijde van het talud van de spoorlijn Amsterdam CS - Sloterdijk en (4) de as van de Einsteinweg:
Vergunninggebied Centrum-1, waarvan de grenzen worden gevormd door (1) water Westertoegang, (2) Open Havenfront tot brug 306, (3) midden rijbaan Damrak, (4) midden rijbaan over de Dam, (5) midden rijbaan Rokin, (6) Muntplein, (7) de Binnenamstel tot Herengracht, (8) water Nieuwe Herengracht, (9) water Schippersgracht, (10) Oosterdok, (11) water Oosterdoksdoorgang en (12) het midden van het IJ:
Vergunninggebied Centrum-2, waarvan de grenzen worden gevormd door (1) water Westertoegang, (2) Open Havenfront tot brug 306, (3) midden rijbaan Damrak, (4) midden rijbaan over de Dam, (5) midden rijbaan Rokin, (6) Muntplein, (7) de Binnenamstel, (8) de Singelgracht, (9) het Westerkanaal, (10) water Zoutkeetsgracht, (11) het verlengde van Zoutkeetsgracht en (12) het midden van het IJ:
Vergunninggebied Centrum-3, waarvan de grenzen worden gevormd door (1) Binnenamstel vanaf Herengracht, (2) Singelgracht, (3) water Nieuwevaart, (4) water Schippersgracht en (5) water Nieuwe Herengracht:
Vergunninggebied Centrum-4, waarvan de grenzen worden gevormd door (1) midden Oostderdoksdoorgang, (2) midden van het Oosterdok ten oosten van de IJtunnel, (3) water Nieuwevaart, (4) Lozingskanaal, (5) westelijke teen van het spoorwegtalud en (6) zuidelijke teen van het spoorwegtalud:
Vergunninggebied Nieuw-West-1 (Slotermeer), waarvan de grenzen worden gevormd door (1) het midden van het water ten zuiden van de Haarlemmerweg, (2) het midden van het water ten westen van Antony Moddermanstraat, (3) het midden van het water ten oosten van Eendrachtspark, (4) het midden van het water ten zuiden van Albadagracht, (5) het midden van het water ten westen van Heksenpad, (6) het midden van Burgemeester Röellstraat, (7) het midden van de Slotermeerlaan, (8) het midden van de President Allendelaan, (9) het midden van het Sloterparkbadsingel, (10) het midden van de Sloterplas richting oever van Noordzijde, (11) de noordzijde van de Jan Evertsenstraat tussen de rotonde Oostoever en het spoorwegtalud en (12) het spoorwegtalud tot het midden van het water ten zuiden van de Haarlemmerweg:
Vergunninggebied Nieuw-West-2, waarvan de grenzen worden gevormd door (1) het midden van de Osdorpergracht, (2) de oostzijde van de Meer en Vaart, (3) het midden van het Hoekenespad en (4) het midden van de Hoekenesgracht:
Vergunninggebied Nieuw-West-3, waarvan de grenzen worden gevormd door (1) het midden van de Jan van Galenstraat tussen het spoorwegtalud en de A10, (2) de A10, (3) de noordzijde van de Jan Evertsenstraat, (4) de westzijde van de Orteliuskade, (5) het midden van de Westlandgracht, (6) de noordzijde van de Henk Sneevlietweg, (7) de A10 tot aan de Schinkelbrug-Zuid, (8) de ringspoordijk tot de Henk Sneevlietweg, (9) het midden van de Henk Sneevlietweg, (10) het midden van de Johan Huizingalaan, (11) het midden van de Slotervaart en (12) het spoorwegtalud:
Vergunninggebied Nieuw-West-4, waarvan de grenzen worden gevormd door (1) de noordzijde van de Jan Evertsenstraat tussen de rotonde Oostoever en het spoorwegtalud, (2) het spoorwegtalud, (3) het middden van de Slotervaart, (4) het midden van de Christoffel Plantijngracht en (5) het midden van de Sloterplas:
Vergunninggebied Nieuw-West-5 (Sloterdijk-Centrum), waarvan de grenzen worden gevormd door (1) de zuidzijde van de Basisweg, (2) de as van de A10, (3) het midden van de Haarlemmervaart, (4) het midden van de ringsloot van het sportpark Spieringhorn, (5) de oostzijde van de Seineweg, (6) de zuidzijde van het talud van de Haarlemmerspoorlijn en (7) de westzijde van de Radarweg:
Vergunninggebied Nieuw-West-6 (Geuzenveld), waarvan de grenzen worden gevormd door (1) het midden van het water ten zuiden van de Haarlemmerweg, (2) de denkbeeldige lijn tot de Joris van den Berghweg, (3) het midden van de Joris van den Berghweg, (4) het midden van Nico Broekhuysenweg, (5) het water ten westen van Ma Braunpad, (6) het midden van het water ten noorden van Sportpark Ookmeer tot de President Allendelaan, (7) het midden van de Slotermeerlaan, (8) het midden van de Burgemeester Röellstraat, (9) het midden van het water ten westen van Henric van Veldekehof, (10) het midden van het water ten noorden van Nellie van Kolstraat, (11) het midden van het water ten oosten van het Eendrachtspark:
Vergunninggebied Nieuw-West-7 (Sportpark Ookmeer ), waarvan de grenzen worden gevormd door (1) het midden van Ma Braunpad, (2) het noorden van de Ookmeerweg, (3) het noorden van de President Allendelaan, tot brug 751, (4) de zuidzijde van de President Allendelaan, (5) het water ten zuiden van Platostraat, (6) het water ten zuiden van Wessel Gasfortstraat, (7) het water ten zuiden van Jacob Tilstraat en (8) het water ten noorden van Sportpark Ookmeer:
Vergunninggebied Nieuw-West-8 (Sloterdijk II), waarvan de grenzen worden gevormd door (1) het midden van de Basisweg, (2) het midden van de Seineweg, (3) de noordelijke teen van het talud van het treinspoor, (4) het treinspoor, ten zuiden van de Kastrupstraat richting het noorden, (5) de denkbeeldige lijn tot aan het noorden van de Donauweg richting Deccaweg, (6) het oosten van de Gyroscoopweg en (7) het midden van de Radarweg tot het midden van de Basisweg:
Vergunninggebied Nieuw-West-9, waarvan de grenzen worden gevormd door (1) het midden van Ookmeerweg, (2) het midden van het water ten westen van Sportpark Ookmeer tot het verlengde van Herman Bonpad, (3) het westen van Ma Braunpad, (4) het midden van Ookmeerweg, (5) het midden van de Ringvaart van de Haarlemmermeer, (6) het midden van de A4 (Nieuwe Haagseweg), (7) het midden van het Ringspoor, richting Isolatorweg, (8) het midden van Henk Sneevlietweg, (9) het midden van de Johan Huizingalaan, (10) het midden van het water ten noorden van de Plesmalaan, (11) het midden van de Christoffel Plantijngracht, (12) het noorden van de Cornelis Lelylaan, (13) het midden van Hoekenespad, (14) het midden van Hoekenesgracht, (15) het midden van Osdorpergracht, (16) het oosten van Oeverpad tot brug 751 en (17) het noorden van President Allendelaan tot het midden van Ookmeerweg:
Vergunninggebied Oost-1, waarvan de grenzen worden gevormd door (1) het midden van de Amstel, (2) het midden van de Singelgracht, (3) het midden van de Linnaeusstraat, (4) de spoorweg Amsterdam Muiderpoort – Amsterdam Amstel (tussen het viaduct over de Linnaeusstraat en de Ringvaart) en (5) het midden van de Ringvaart:
Vergunninggebied Oost-2, waarvan de grenzen worden gevormd door (1) het midden van de Singelgracht, (2) het midden van het Lozingskanaal, (3) de spoorweg Amsterdam CS – Diemen (tussen het Lozingskanaal en de Ringvaart), (4) het midden van de Ringvaart (tussen de spoorweg Amsterdam CS – Diemen en de spoorweg Amsterdam Amstel – Amsterdam Muiderpoort), (5) de spoorweg Amsterdam Amstel – Amsterdam Muiderpoort (tussen de Ringvaart en het viaduct over de Linnaeusstraat) en (6) het midden van de Linnaeusstraat (tussen het spoorwegviaduct en de Singelgracht):
Vergunninggebied Oost-3, waarvan de grenzen worden gevormd door (1) het midden van het Lozingskanaal, (2) het midden van de Nieuwevaart, (3) het midden van het Amsterdam-Rijnkanaal, (4) de Ringvaart (tussen het Amsterdam-Rijnkanaal en het spoorwegtalud) en (5) het spoorwegtalud:
Vergunninggebied Oost-4, waarvan de grenzen worden gevormd door (1) de spoorweg Amsterdam CS – Diemen (tussen de A10 (Ringweg Oost) en de Molukkenstraat), (2) de oostelijke rooilijn van de Molukkenstraat, (3) het midden van de Ringvaart (tussen de Molukkenstraat en de Westelijke Merwedekanaaldijk), (4) de lijn tussen de Oosterringdijk en de Westelijke Merwedekanaaldijk (tussen de Ringvaart en de A10 (Ringweg Oost) en (5) het midden van de A10 (Ringweg Oost):
Vergunninggebied Oost-5, waarvan de grenzen worden gevormd door (1) het midden van de Amstel, (2) het midden van de Ringvaart (tussen de Amstel en de brug in de Molukkenstraat), (3) de oostelijke rooilijn van de Molukkenstraat, (4) de spoorweg Amsterdam-CS – Diemen, (5) het midden van de A10 (Ringweg Oost), (6) het midden van de Radioweg (fietspad), (7) het midden van de Molenwatering (deels parallel aan het Middenmeerpad lopend water), (8) het midden van de Middenweg, (9) het midden van de A10 (Ringweg Oost), (10) het midden van de Weespertrekvaart en (11) de monding van de Weespertrekvaart in de Amstel:
Vergunninggebied Oost-6, waarvan de grenzen worden gevormd door (1) het midden van de Molenwatering (tussen de Radioweg en de Middenweg), (2) het midden van de Radioweg (fietspad, tussen Molenwatering en Voorlandpad), (3) het midden van het Voorlandpad (tussen Radioweg en Middenweg) en (4) het midden van de Middenweg (tussen Voorlandpad en Molenwatering):
Vergunninggebied Oost-7, waarvan de grenzen worden gevormd door (1) het IJ, (2) de mond van het Amsterdam-Rijnkanaal, (3) het midden van de Entrepothaven, (4) een denkbeeldige lijn doorgetrokken vanaf het midden van de Entrepothaven naar het spoorwegtalud, (5) het spoorwegtalud tot aan de brug over het Oosterdok en (6) de monding van het Oosterdok in het IJ:
Vergunninggebied Oost-8, waarvan de grenzen worden gevormd door (1) het midden van de Entrepothaven, (2) het midden van het Amsterdam-Rijnkanaal, (3) het midden van de bocht naar de Zeeburgersluis, (4) het midden van het Lozingskanaal, (5) het spoorwegtalud en (6) een denkbeeldige lijn doorgetrokken vanaf het midden van de Entrepothaven naar het spoorwegtalud:
Vergunninggebied Oost-9, waarvan de grenzen worden gevormd door de buitengrenzen van het Steigereiland:
Vergunninggebied Oost-10, waarvan de grenzen worden gevormd door (1) de Bert Haanstrakade, (2) het midden van de sluis in de Bert Haanstrakade, (3) het midden van de Polygoongracht, (4) het midden van het scheidingswater tussen Haveneiland West en Haveneiland Oost, (5) de zuidzijde van het Kleine Rieteiland West, (6) de zuidwestzijde van het Grote Rieteiland West en (7) de Cas Oorthuyskade:
Vergunninggebied Oost-11, waarvan de grenzen worden gevormd door (1) de Bert Haanstrakade, (2) de Wim Noordhoekkade, (3) de oostzijde van het Haveneiland Oost, (4) de zuidzijde van Rieteiland Oost, (5) de westzijde van het Rieteiland Oost, (6) het midden van het scheidingswater tussen Haveneiland West en Haveneiland Oost, (7) het midden van de Polygoongracht en (8) het midden van de sluis in de Bert Haanstrakade:
Vergunninggebied Oost-12, waarvan de grenzen worden gevormd door (1) het Zeeburgereiland, voor zover gelegen ten noorden van het midden van de IJburglaan en ten oosten van de Zuiderzeeweg:
Vergunninggebied Oost-13, waarvan de grenzen worden gevormd door (1) het midden van de Amstel (tussen de Weespertrekvaart en de Duivendrechtse Vaart), (2) het midden van de Duivendrechtse Vaart, (3) het midden van de eerste oostelijke zijarm van de Duivendrechtse Vaart, (4) een lijn in het verlengde van de zijarm van de Duivendrechtse Vaart tot aan het metrotracé (waarbij de bebouwing genummerd aan de Spaklerweg binnen dit vergunninggebied valt), (5) het metrotracé Amstelstation – Station RAI tot aan de brug over de Weespertrekvaart en (6) de monding van de Weespertrekvaart in de Amstel:
Vergunninggebied Oost-14, waarvan de grenzen worden gevormd door (1) het midden van de Duivendrechtse Vaart, (2) het midden van de eerste oostelijke zijarm van de Duivendrechtse Vaart, (3) een lijn in het verlengde van de zijarm van de Duivendrechtse Vaart tot aan het metrotracé (waarbij de bebouwing genummerd aan de Daniël Goedkoopstraat binnen dit vergunninggebied valt), (4) het metrotracé Amstelstation – Station RAI, (5) de grens met de gemeente Ouder-Amstel, (6) de Nieuwe Utrechtseweg tot aan de afrit naar de Joan Muyskenweg en (7) een lijn tussen de Nieuwe Utrechtseweg ter hoogte van de afrit naar de Joan Muyskenweg en de Duivendrechtse Vaart, gaande tussen de adressen Joan Muyskenweg 2 N en Joan Muyskenweg 4:
Vergunninggebied Oost-15, waarvan de grenzen worden gevormd door (1) het midden van de Weespertrekvaart, (2) het midden van de A10 (Ringweg Oost), (3) de grens met de gemeente Ouder-Amstel en (4) de spoorlijn Amsterdam Amstel – Amsterdam Bijlmer – Utrecht:
Vergunninggebied Oost-16, waarvan de grenzen worden gevormd door de noordelijke grens van de Wim Noordhoekkade en de overige buitengrenzen van het Centrumeiland:
Vergunninggebied Oost-17, waarvan de grenzen worden gevormd door (1) het midden van de mond van het Amsterdam Rijnkanaal, (2) het IJ, (3) het midden van de Oranjesluizen en het Buiten IJ tot aan de Schellingwoudebrug, (4) Zuiderzeeweg, (5) het midden van de IJburglaan tot de Enneüs Heermabrug brug naar IJburg, (6) de A10 (Ringweg Oost), (7) de Diemerzeedijk, (8) het Dick Hilleniuspad, (9) Han Rensenbrinkpad, (10) Jan Beijerpad, (11) Waterkeringpad, (12) de Diemerzeedijk, (13) de Buitenkerkerweg en (14) het pad langs de noordoostzijde van het Amsterdam-Rijnkanaal:
Vergunninggebied Oost-18: waarvan de grenzen worden gevormd door de buitengrenzen van het Strandeiland en het Buiteneiland:
Vergunninggebied Zuid-1, waarvan de grenzen worden gevormd door (1) westelijke oeverlijn van de Schinkel (exclusief de woonboten), (2) de zuidzijde van de Rijnsburgstraat uitgezonderd het Spijtellaantje en de woonblokken aan de Generaal Vetterstraat, (3) de zuidelijke teen van het talud van de Henk Sneevlietweg, (4) de oostelijke teen van het talud van de A10 (Ringweg West) en (5) de noordelijke teen van het talud van de A10 (Ringweg Zuid):
Vergunninggebied Zuid-2, waarvan de grenzen worden gevormd door (1) het midden van de Boerenwetering, (2) de zuidzijde van de Diepenbrockstraat, (3) de achterzijde van de gevels van de zuidelijke bebouwing van de Diepenbrockstraat, (4) het midden van het Zuideramstelkanaal, (5) de zuidelijke perceelgrens van de Dirk Schäferstraat 57, (6) een denkbeeldige lijn van de Dirk Schäferstraat 57 tot de Fred. Roeskestraat, (7) de zuidzijde van de Fred. Roeskestraat tot aan het midden van de Amstelveenseweg, met uitzondering van het parkeerterrein aan de zuidzijde van de Fred Roeskestraat tussen de percelen met huisnummer 91 en 103, (8) het midden van de Amstelveenseweg, (9) de noordelijke teen van het talud van de ring A10, (10) westelijke oeverlijn van de Schinkel (inclusief de woonboten), (11) de zuidzijde van de Rijnburgstraat en inclusief het Spijtellaantje en de woonblokken aan de Generaal Vetterstraat, (12) het Aalsmeerplein zuidzijde, (13) het midden van de Westlandgracht, (14) de zuidzijde van het Surinameplein, (15) de zuidzijde van de Surinamestraat, (16) het midden van de Schinkel tot aan de noordzijde van het Vondelpark, (17) het midden van de Amstelveenseweg en (18) het midden van het Noorder Amstelkanaal:
Vergunninggebied Zuid-3, waarvan de grenzen worden gevormd door (1) het midden van de Singelgracht, (2) het midden van de Amstel, (3) het midden van het Amstelkanaal en (4) het midden van de Boerenwetering:
Vergunninggebied Zuid-4, waarvan de grenzen worden gevormd door (1) het midden van de Amstel, (2) de noordelijke teen van het talud van de A10, (3) de westoever van de Boerenwetering denkbeeldig verlengd tot aan de noordelijke teen van het talud van de A10 en (4) het midden van het Amstelkanaal:
Vergunninggebied Zuid-5, waarvan de grenzen worden gevormd door (1) het midden van het Zuideramstelkanaal, (2) de achterzijde van de gevels van de zuidelijke bebouwing van de Diepenbrockstraat, de zuidzijde van de Diepenbrockstraat tot aan het midden van de Boerenwetering, (3) het midden van de Boerenwetering tot de hoogte van de zuidzijde van de denkbeeldig verlengde Prinses Irenestraat, (4) de zuidzijde van de Prinses Irenestraat, (5) de zuidzijde van de Fred. Roeskestraat, (6) een denkbeeldige lijn van de Fred Roeskestraat tot de zuidelijke perceelgrens van de Dirk Schäferstraat 57 en (7) de zuidelijke perceelgrens van de Dirk Schäferstraat 57:
Vergunninggebied Zuid-6, waarvan de grenzen worden gevormd door (1) de oostzijde van de Europaboulevard tussen de noordelijke teen van het talud van de A10 en de De Boelelaan, (2) de zuidzijde van de rijweg van de De Boelelaan (tussen de Europaboulevard en de Buitenveldertselaan), (3) de oostzijde van de Buitenveldertselaan tussen de De Boelelaan en de Arent Janszoon Ernststraat, (4) noordzijde Arent Janszoon Ernststraat tussen de Buitenveldertselaan en de Van der Boechorststraat, en de noordzijde van de Overijsselweg tot aan de ringsloot gelegen aan de oostzijde van de bebouwing Amstelveenseweg no. 627, (5) ringsloot t/m bebouwing Amstelveenseweg no. 575, (6) overzijde Amstelveenseweg, (7) het midden van de Amstelveenseweg tot aan de noordzijde van het Gaffelaarspad, (8) de noordzijde van het Gaffelaarspad tot de IJssloot, (9) de IJssloot, (10) een denkbeeldige lijn zuidwaarts vanaf het Damloperspad tot de IJssloot, (11) het Damloperspad tot de Jachthavenweg, (12) de zuidelijke teen van het talud van de A10, (13) de onderdoorgang van de A10 ter hoogte van de Schinkel, (14) de noordelijke teen van het talud van de A10 tot aan de Amstelveenseweg, (15) het midden van de Amstelveense weg tot aan de Fred. Roeskestraat, (16) de zuidzijde van de Fred. Roeskestraat, (17) de zuidzijde van de Prinses Irenestraat denkbeeldig verlengd tot aan de Boerenwetering, (18) de westoever van de Boerenwetering denkbeeldig verlengd tot aan de noordelijke teen van het talud van de A10 en (19) de noordelijke teen van het talud van de A10:
Vergunninggebied Zuid-7, waarvan de grenzen worden gevormd door (1) het midden van de Amstel, (2) de gemeentegrens met Amstelveen volgend tot aan de gemeentegrens met Haarlemmermeer, (3) het midden van het Nieuwe Meer, (4) de noordelijke teen van het talud van de ring A10, (5) het Damloperspad, (6) een denkbeeldige lijn zuidwaarts vanaf het Damloperspad tot de IJssloot, (7) de IJssloot, (8) de noordzijde van het Gaffelaarspad, (9) het midden van de Amstelveenseweg noordwaarts, (10) overzijde Amstelveenseweg incl. Amstelveenseweg no. 575, (11) ringsloot gelegen aan de oostzijde van de bebouwing Amstelveenseweg no. 627 tot aan de noordzijde van de Overijsselweg, (12) de Overijsselweg noordzijde, (13) Noordzijde Arent Janszoon Ernststraat tot aan de oostzijde van de Buitenveldertselaan, (14) de oostzijde Buitenveldertselaan tot aan de zuidzijde van de hoofdrijbaan van de De Boelelaan, (15) de zuidzijde van de hoofdrijbaan van de De Boelelaan, (16) de oostzijde van de Europaboulevard en (17) de noordelijke teen van het talud van de A10 (Ringweg Zuid):
Vergunninggebied Zuid- 8, Museumkwartier, waarvan de grenzen worden gevormd door (1) het midden van de Singelgracht, (2) het midden van de Boerenwetering, (3) het midden van het Noorder Amstelkanaal, (4) het midden van de Amstelveenseweg, (5) de noordgrens van het Vondelpark tot aan de (Eerste) Constantijn Huygensstraat en (6) de zuidkant van het Zandpad doorgetrokken tot aan het midden van de Singelgracht:
Zuidoost-1, waarvan de grenzen worden gevormd door (1) het oosten van de Dubbelinkdreef, (2) het noorden van de Daalwijkdreef, (3) het midden van de Gooiseweg, (4) het midden van de Gaasperdammertunnel, (5) het oosten van het spoortalud en (6) het treinspoor richting Diemen tot het oosten van de Dubbelinkdreef:
Zuidoost-2, waarvan de grenzen worden gevormd door (1) het noorden van de Daalwijkdreef, (2) het oosten van de Elsrijkdreef, (3) het midden van het water ten zuiden van Strandvlietpad, (4) het midden van het water ten westen van de Provincialeweg, (5) het midden van de Gaasperdammerweg, (6) het midden van de Gaasperdammertunnel, (7) het midden van de Gooiseweg, tot het noorden van de Daalwijkdreef; en waarvan de grenzen worden gevormd door (8) het midden van de Gaasperdammertunnel (A9), (9) het midden van de Gooiseweg, (10) de westzijde van Langbroekdreef, (11) het midden van Meerkerkdreef, (12) de zuidzijde van Valburgdreef, (13) het water ten oosten van Lambert Rimastraat, (14) het water ten zuiden van Vreeswijkpad, (15) het water ten oosten van Hendrik Veldhuishof, (16) het water ten westen van Gaasperzoompad, (17) Steengroevenpad, (18) het water ten oosten van Spakenburgstraat, (19) het water ten zuiden van Suideraspad, (20) het water ten westen van Singravenpad, (21) het water ten zuiden van Sieverdinkpad, (22) het midden van het treinspoor tot de Gaasperdammertunnel en (23) inclusief het parkeerterrein ten oosten van het busplatform Gaasperplas en ten westen van Gaasperparkpad:
Zuidoost-3, waarvan de grenzen worden gevormd door (1) het westelijk spoortalud van de verbinding Amsterdam-Utrecht, (2) het zuiden van de Meibergdreef, (3) het Meibergpad, (4) het oostelijk talud van de A2 en (5) het midden van de Burgemeester Stramanweg, tot het westelijk spoortalud:
Vergunninggebied Haven, Minervahaven (WH 84), waarvan de buitengrenzen worden gevormd door (1) de Archangelkade ten noorden van de kruising met de Haparandaweg, tot de erfgrens met het westelijke bedrijfsterrein, denkbeeldig verlengd tot aan de oever van de Mercuriushaven, (2) de oever van de Mercuriushaven, (3) de oever van de Minervahaven tot aan de Minervahavenweg, (4) Minervahavenweg, denkbeeldig verlengd tot aan de oever van de Mercuriushaven, (5) de oever van de Mercuriushaven, (6) de gehele Danzigerkade, denkbeeldig verlengd tot aan de oever van de Mercuriushaven, (7) de as van de Haparandaweg, waarmee de Danzigerbocht (geheel), (8) de Rigakade (vanaf 8 en hoger even zijde en vanaf 29 en hoger oneven zijde) worden omsloten en (9) tevens de Haparandadam (verbindingsdam) in het verlengde van de Haparandaweg vanaf de Danzigerkade naar de strekdam in het IJ, in de as van de weg, over de gehele lengte, begrensd door de stadsdeelgrens:
Vergunninggebied Weesp-1, waarvan de grenzen worden gevormd door (1) het westelijk trottoir van de Prinses Irenelaan, (2) het midden van het water Smal Weesp, (3) het midden van de Vecht tussen Ossenmarkt en de oever Lange Muiderweg/’s Gravelandseweg, (4) het midden van het water De Vest, tussen zuidelijk bolwerk en de oever Utrechtseweg/Molenpad, (5) de noordelijke berm van de Dr. A. Kuyperlaan, tussen het water De Vest en Hugo de Grootlaan, (6) de Hugo de Grootlaan en (7) de C.J. van Houtenlaan.
In dit gebied vallen ook de huisnummers Hugo de Grootlaan 1, 1a t/m 1z, 21, 21a t/m 21z, 23, 30, 30a t/m 30w, 31 t/m 38, 131 t/m 138 en 231 t/m 234, Dr.A.Kuyperlaan 2 t/m 218, 35 t/m 41, 131 t/m 141 en 231 t/m 241 en C.J. van Houtenlaan 1 t/m 1:
Vergunninggebied Weesp-2, waarvan de grenzen worden gevormd door (1) het westelijk trottoir van de Papelaan, (2) het zuidelijk trottoir van de Plataanlaan, (3) het noordelijk trottoir van de Herensingel tot huisnummer Herensingel 187, (4) het oostelijk trottoir aan de Jan Tooropstraat, (5) het noordelijk trottoir van de M. Nijhoffstraat tussen Jan Tooropstraat en het voetpad naar de Willem de Mérodestraat (inclusief de huisnummers Herensingel 9a t/m 53, M. Nijhoffstraat 70-148 en Willem de Mérodestraat 1 t/m 95), (6) het westelijk trottoir van de Willem de Mérodestraat, (7) het zuidelijk spoortalud, (8) het midden van de rivier de Vecht, (9) het midden van het water Smal Weesp, (10) het westelijk trottoir van de Willem de Mérodestraat, (11) het zuidelijk spoortalud, (12) het midden van de rivier de Vecht, (13) het zuidwestelijk trottoir van de Herensingel, (14) het zuidelijk trottoir van de M. Nijhoffstraat, tot aan de Jan Tooropstraat en (15) het noordelijk trottoir van de M. Nijhoffstraat tussen Jan Tooropstraat en het voetpad naar de Willem de Mérodestraat. In dit gebied vallen ook de huisnummers Herensingel 9a t/m 53, M. Nijhoffstraat 70-148 en Willem de Mérodestraat 1 t/m 95:
Vergunninggebied Weesp-4, waarvan de grenzen worden gevormd door (1) het westelijke berm van de Lobbrich Boudgerslaan, (2) het midden van het water ten noorden van de Lobbrich Boudgerslaan, (3) het midden van het water ten noorden van het Aartje de Voseiland, (4) de oostelijke berm van de Korte Muiderweg, tot aan de Nijverheidslaan, (5) de noord-westelijke berm van de Korte Muiderweg tussen de Nijverheidslaan en de rotonde Stationsweg, (6) het midden van de Stationsweg, (7) het noordelijk spoortalud, (8) het voet- en fietspad tussen Leeuwenveldse weg en het spoortalud (grenzend aan het P+R-terrein en (9) de zuidelijke berm van de Leeuwenveldseweg:
Vergunninggebied Weesp-5, het gebied waarvan de grenzen gevormd worden door (1) de zuidelijke berm van de Leeuwenveldse weg, (2) het voet- en fietspad tussen Leeuwenveldseweg en het spoortalud (grenzend aan het P+R-terrein), (3) het noordelijk spoortalud en (4) de erfafscheiding tussen P+R terrein en het tankstation. Tot dit vergunninggebied Weesp-5 behoren ook de parkeerplaatsen aan de Kostverlorenstraat tussen de Amstellandlaan en de eerste bocht vanuit zuidelijke rijrichting en de Amstellandlaan tussen Kostverlorenstraat en Lageweyselaan:
Gedurende de bloktijd van 19.00 tot 21.00, de bloktijd van 21.00 tot 24.00 uur en de bloktijd van 00.00 tot 02.00 uur en van 02.00 tot 09.00 uur kan ook voor een gedeelte van de bloktijd parkeerbelasting worden geheven, mits het desbetreffende aan te wijzen gedeelte aansluit aan een voorafgaand of daaropvolgend blok.
Het college van burgemeester en wethouders geeft in het Uitvoerings- en aanwijzingsbesluit parkeerbelasting Amsterdam de nadere uitwerking van deze tijden per straat of weggedeelte.
Hoofdstuk 4. Kosten van naheffingsaanslag, wielklem, overbrenging en bewaring
De kosten van de naheffingsaanslag en van de wielklem, alsmede de kosten van overbrenging en bewaring van het voertuig, zijn opgebouwd volgens de wettelijke systematiek uit het Besluit gemeentelijke parkeerbelastingen. De daarbij behorende overzichten zijn opgenomen in de tarieventabel in hoofdstuk 7 van deze verordening.
Hoofdstuk 5. Tarieven bij parkeerapparatuur ( minutenparkeerrecht )
Het tarief in de tariefgebieden 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 8p en flat-rate 3 uur/tariefgebied 7, zoals bedoeld in hoofdstuk 1, voor het parkeren als bedoeld in artikel 1, onderdeel a, van deze verordening, bedraagt:
Hoofdstuk 6. Tarieven van parkeerrechten, zoals bedoeld in artikel 26, eerste lid, onder a, van de Parkeerverordening 2013, met uitzondering van de in hoofdstuk 5 genoemde minutenparkeerrechten
Daar waar staat ‘tariefgebied 7’ wordt ook gelezen ‘flat-rate 3 uur/tariefgebied 7’, met uitzondering van de in paragraaf 6.5 genoemde parkeerrechten op basis van de bezoekersvergunning.
6.1. Dagparkeerrecht geldig op elke dag van de week tussen 9.00 en 19.00 uur:
6.1.A. Dagparkeerrecht geldig op elke dag van de week tussen 10.00 en 20.00 uur:
6.2. Dagparkeerrecht geldig op elke dag van de week tussen 9.00 en 21.00 uur:
6.3. Dagparkeerrecht geldig op elke dag van de week tussen 9.00 en 24.00 uur:
6.3.A. Nachtparkeerrecht geldig op elke dag van de week tussen 2.00 en 6.00 uur:
6.4. Dagparkeerrecht , uitsluitend geldig op zondag, met uitzondering van het dagparkeerrecht genoemd onder f. Het dagparkeerrecht genoemd onder f is uitsluitend geldig op zaterdag:
6.5. Het tarief voor parkeerrechten op basis van de bezoekersvergunning zoals bedoeld in artikel 26, eerste lid, onder b, van de Parkeerverordening 2013:
In het hiernavolgende staan de tarieven bij gebruik van de bezoekersvergunning. Binnen de Ring A10 (exclusief Noord) wordt een bezoekersvergunning verleend die recht geeft op een aantal uur per kwartaal parkeren met een gereduceerd tarief (35% of 65% korting). Buiten de Ring A10 (inclusief Noord) wordt per vergunninggebied een bezoekersvergunning verleend die recht geeft op een aantal uur per kwartaal parkeren met een gereduceerd tarief (65% of in Nieuw-West 6: 100% korting).
6.6. Parkeerrecht op basis van de kraskaartvergunning zoals bedoeld in artikel 26, eerste lid, onder b, van de Parkeerverordening 2013:
6.7. A vondparkeerrecht , geldig op elke dag van de week van 19.00 uur tot 24.00 uur:
Hoofdstuk 6A. Tarieven van parkeerrechten in het kader van experimenten, zoals bedoeld in artikel 45 van de Parkeerverordening 2013:
Daar waar staat ‘tariefgebied 7’ wordt ook gelezen ‘flat rate 3 uur/tariefgebied 7’.
6A.1. Ondernemersjaarkaart, geldig op elke dag van de week, gedurende 24 uur per dag:
6A.2. D agparkeervergunning voor ondernemers (zoals bedoeld in het besluit van het college van burgemeester en wethouders van 25 oktober 2011, ‘Experiment dagparkeervergunning voor ondernemers door stadsdeel West’), geldig op maandag tot en met zaterdag, van 09.00 uur tot 19.00 uur:
6A.3. E-taxi-parkeervergunning (EP), waarvoor het gebied alle parkeerplaatsen voor het opladen van elektrische voertuigen in de gemeente Amsterdam betreft die zich bevinden binnen de tariefgebieden zoals omschreven in deze verordening en zijn voorzien van het bord conform model E8 als bedoeld in bijlage 1 van het RVV 1990, met het onderbord met de tekst 'opladen elektrisch voertuig':
6A.4. Ondernemersjaarkaart-beperkt, geldig op maandag t/m vrijdag, van 09:00 tot 19:00 uur:
6A.5. Sta dsbrede parkeervergunningen voor emissieloze brommobielen, waarvoor het gebied de gehele gemeente Amsterdam beslaat:
6A.6. Experiment ‘ MaaC deelinitiatieven’
Tarief voor een ‘coöperatieve autodeelvergunning’ die is verleend in het kader van de Experimenteerregeling MaaC deelinitiatieven Amsterdam.
Hoofdstuk 7. Opbouw kosten naheffingsaanslagen en wielklemmen, zoals bedoeld in de artikelen 2, 3 en 5 van het Besluit gemeentelijke parkeerbelastingen.
De voor 2024 geraamde kosten voor het opleggen van een naheffingsaanslag:
Het voor 2024 geraamd aantal op te leggen naheffingsaanslagen is 504.000.
De kosten gedeeld door het aantal te verwachten naheffingsaanslagen geeft een bedrag van € 91,51. Het wettelijk maximum is vastgesteld op € 76,70. Het tarief voor 2024 is € 76,70.
De voor 2024 geraamde kosten voor het aanbrengen en verwijderen van een wielklem:
Het voor 2024 geraamd aantal aan te brengen wielklemmen is 6.000.
De kosten gedeeld door het aantal te verwachten wielklemmen geeft een bedrag van € 214,00. Het tarief voor 2024 is € 214,00.
Op grond van de Gemeentewet kan de gemeente in het kader van parkeerregulering parkeerbelasting heffen. Deze verordening is de grondslag waarop de gemeente betaald parkeren in de vorm van parkeerbelasting kan toepassen. In deze verordening zijn onder meer de parkeertarieven, vergunningtarieven, vergunninggebieden en tariefgebieden vastgesteld.
Ook is vastgesteld dat in het geval van wanbetalen een wielklem kan worden aangebracht en het voertuig weggesleept kan worden. De opbouw van de kosten van het opleggen van een naheffingsaanslag, wielklem en het wegslepen zijn ook vastgesteld in deze verordening.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2023-564322.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.