1e wijziging Budgethoudersregeling gemeente Dalfsen 2022

 

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Dalfsen;

 

gelezen het voorstel van het domein Dienstverlening, nummer Z/23/709997;

 

overwegende dat de Budgethoudersregeling aangepast dient te worden aan de nieuwe organisatiestructuur;

 

gelet op de Algemene wet bestuursrecht, Hoofdstuk 10 en de Financiële verordening gemeente Dalfsen 2020, artikel 18;

 

b e s l u i t:

 

vast te stellen “1e wijziging Budgethoudersregeling gemeente Dalfsen 2022

 

Artikel I

  • 1.

    In artikel 1 onder 5 wordt de term ‘Gemeentesecretaris/Directie’ vervangen door de term ‘Gemeentesecretaris’;

  • 2.

    In artikel 1 onder 6 worden de termen ‘Eenheidsmanager’ vervangen door de term ‘Concernmanager (en gemeentesecretaris voor de staf)’;

  • 3.

    Onder vernummering van de onderdelen 7 t/m 14 naar 8 t/m 15 wordt een nieuw onderdeel 7 ingevoegd, dat luidt:

7.

Teamleider

De teamleider is verantwoordelijk voor de uitvoering binnen de gestelde kaders van het aan hem of haar toegewezen deel van de programmabegroting

 

  • 4.

    In artikel 1 onder 9 komt de definitie van ‘Budgethouder’ te luiden ‘Concernmanagers (voor de teamspecifieke personeelsbudgetten), concerncontroller, griffier, programma Talentenregio en teamleiders (voor de overige budgetten)’;

  • 5.

    In artikel 1 onder 13 wordt de term ‘Eenheidsmanager’ vervangen door ‘teamleider’;

 

Artikel II

  • 1.

    Tabel 2 komt als volgt te luiden: Tabel 2

Bestuur/functionaris

Budgetverantwoordelijkheid

Raad

Programmabegroting

College

Vastgestelde programmabegroting

Gemeentesecretaris

(hoofdbudgethouder)

Budgetten binnen de kaders van de programmabegroting, inclusief tussentijdse wijzigingen

Concernmanager

(budgethouder voor teamspecifieke personeelsbudgetten)

Beleidsvelden van het betreffende domein

Teamleider

(budgetbeheerder voor teamspecifieke personeelsbudgetten, budgethouder voor de overige budgetten van het team)

Beleidsvelden van het betreffende team (met uitzondering van de personeelsbudgetten)

Medewerker

(budgetbeheerder)

Toegewezen taken of individuele producten en/of activiteiten

 

  • 2.

    In artikel 2 wordt de term ‘eenheidsmanager’ vervangen door ‘budgethouder’.

 

Artikel III

  • 1.

    Artikel 3, lid 1, tweede volzin, komt te luiden: ‘De hoofdbudgethouder wijst de loco-secretarissen aan als vervanger’;

  • 2.

    Artikel 3, lid 4, eerste volzin, komt te luiden: ‘De budgethouder wijst een vervangend budgethouder aan (in de hiërarchische lijn op gelijk niveau), die optreedt bij afwezigheid van de budgethouder’.

  • 3.

    In artikel 3, lid 5 en lid 6, wordt de term ‘senior financiën’ vervangen door ‘teamleider financiën’.

 

Artikel IV

In artikel 4, lid 4, wordt de zinsnede ’de eenheid Bedrijfsvoering’ vervangen door ‘team financiën’.

 

Artikel V

In artikel 5, lid 6 wordt de term ‘eenheid Bedrijfsvoering’ vervangen door de term ‘team financiën’.

 

Artikel VI

In artikel 6, lid 1, wordt de term ‘directie’ vervangen door de term ‘hoofdbudgethouder’.

 

Artikel VII

In de artikelsgewijze toelichting bij artikel 4:

  • a.

    wordt onder 1 de zinsnede ‘de eenheid Maatschappelijke Ondersteuning’ vervangen door de zinsnede ‘het domein Samenleving’;

  • b.

    wordt onder 2 de zinsnede ‘de eenheid Bedrijfsvoering’ vervangen door de zinsnede ‘team financiën’;

  • c.

    wordt onder 4 en 5 de term ‘eenheidsmanager’ vervangen door ‘teamleider’;

 

Artikel VIII Slotbepaling

  • 1.

    Deze regeling wordt aangehaald als ‘1e wijziging Budgethoudersregeling gemeente Dalfsen 2022’;

  • 2.

    Deze regeling treedt in werking per 1 februari 2024.

 

Aldus besloten door het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Dalfsen in haar vergadering van 19 december 2023.

Het college voornoemd,

de burgemeester de gemeentesecretaris / algemeen directeur

drs. E. van Lente H.J. van der Woude

Naar boven