5e wijziging Delegatie- en mandaatstatuut gemeenteraad Dalfsen 2021

 

De raad van de gemeente Dalfsen;

 

gelezen het voorstel van het college van burgemeester en wethouders d.d.14 november 2023 , nummer 1686;

 

overwegende dat een doelmatige en voortvarende uitoefening van bepaalde bevoegdheden gebaat is bij delegatie;

 

gelet op artikel 156 van de Gemeentewet en artikel 44 van het Besluit bodemkwaliteit;

 

b e s l u i t:

 

vast te stellen “5e wijziging Delegatie- en mandaatstatuut gemeenteraad Dalfsen 2021

 

Artikel I

Aan artikel 2 worden de volgende onderdelen toegevoegd:

  • m.

    Het erkennen van bodemkwaliteitskaarten van gemeente Zwolle als milieu hygiënische verklaring voor het toepassen van grond;

  • n.

    Aanpassen van het beleid inzake de Nota bodembeheer die noodzakelijk zijn vanwege hogere wet- en regelgeving of indien er sprake is van opkomende stoffen waarvoor nieuw beleid noodzakelijk is;

  • o.

    het vaststellen van beleidsafwijkingen inzake bodembeheer op locatie- en gebiedsniveau om bijvoorbeeld invulling te geven aan maatschappelijke ambities.

 

Artikel II Aanpassing i.v.m. nieuwe organisatiestructuur

In artikel 4 wordt de term ‘eenheidsmanager’ vervangen door ‘domeinmanager’ en de term ‘eenheid’ door ‘domein’.

 

Artikel III Slotbepaling

  • 1.

    Deze regeling wordt aangehaald als ‘5e wijziging Delegatie- en mandaatstatuut gemeenteraad Dalfsen 2021’.

  • 2.

    Deze regeling treedt per 1 januari 2024 in werking.

 

Aldus besloten door de raad van de gemeente Dalfsen in zijn (openbare) vergadering van 18 december 2023.

De raad voornoemd,

de voorzitter, de griffier,

drs. E. van Lente drs. J. Leegwater LLB

Naar boven