Openbare vergadering van de raadscommissie Sociaal Domein en Bestuur

 

Op dinsdag 14 februari 2023 om 19.30 uur vergadert de raadscommissie Sociaal Domein en Bestuur.

De commissie bereidt de maandelijkse raadsvergadering voor en verzamelt alle informatie die de raad nodig heeft om zijn werk goed te kunnen doen. De agenda is hieronder vermeld en staat ook op gemeenteraad.dinkelland.nl.

Voor nadere informatie hierover kunt u contact opnemen met de griffie via griffie@dinkelland.nl.

U kunt de vergadering ook volgen op onze webcam via gemeenteraad.dinkelland.nl.

 

Agenda

1. Opening

2. Vaststelling agenda

3. Informatie vanuit het college

Het college en de leden van het college krijgen de gelegenheid kort het woord te voeren om te kunnen voldoen aan hun actieve informatieplicht.

Portefeuillehouder: burgemeester Joosten, wethouder De Way, wethouder Severijn

4. Rondvraag

Tijdens de rondvraag mag iedere fractie over maximaal twee onderwerpen vragen stellen. Per onderwerp mogen maximaal drie vragen worden gesteld. Het onderwerp en de daarbij te

stellen vragen dienen uiterlijk 10 uur voor aanvang van de vergadering bij de griffier te

worden gemeld.

Portefeuillehouder: burgemeester Joosten, wethouder De Way, wethouder Severijn

5. Presentatie RTV Noordoost Twente

De heer Aarsen en de heer Goorman van RTV Noordoost Twente geven een presentatie over de (journalistieke) professionalisering van TwenteFM.

Portefeuillehouder: wethouder Brand

6. Rapport Nationale ombudsman “Met te weinig genoegen nemen”

De fractie Progressief Dinkelland heeft dit rapport aangetekend voor commissiebehandeling om met het college en de collega-fracties te bespreken hoe de kwetsbare doelgroep die hier genoemd wordt kan aanhaken bij de digitale overheid maar ook hoe ze gebruik kunnen maken van regelingen op het gebied van inkomensondersteunende e.d.

Portefeuillehouder: wethouder Severijn

7. Raadsbrief 2022-96 Uitkomsten cliëntervaringsonderzoek Wmo en Jeugdwet Dinkelland 2021

De fractie Progressief Dinkelland heeft deze raadsbrief aangetekend voor behandeling in een raadscommissie om de uitkomsten van het onderzoek te bespreken met het college en de overige fracties.

Portefeuillehouder: wethouder Severijn

8. Raadsbrief 2022-97 taakstelling huisvesting asielzoekers en vluchtelingen

De fractie VVD heeft deze raadsbrief aangetekend voor behandeling in een raadscommissie.

Met de mogelijke komst van de dwangwet per 1 september 2023 krijgt de gemeente Dinkelland een extra uitdaging qua huisvesting van statushouders (en asielzoekers). De VVD-fractie wil met de overige fracties van gedachten wisselen hoe de extra statushouders zo snel mogelijk inburgeren en integreren in de samenleving. Daarnaast wil de VVD-fractie van het college weten hoe zij de nieuwe Wet Inburgering uit gaat voeren.

Portefeuille: wethouder Severijn

9. Sluiting

-

Contactgegevens van de gemeente:

Adres: Nicolaasplein 5, 7591 MA Denekamp / Postbus 11, 7590 AA Denekamp

Telefoon: 0541- 854100 Fax: 0541- 854320 E- mail: info@Dinkelland.nl

Naar boven