Artikel 1.
Bevoegdheden
De uitoefening van de bevoegdheden als genoemd in paragraaf 2.6 van de verordening worden gemandateerd aan het dagelijks bestuur van de Stichting Urgentieverlening West Utrecht (hierna te noemen 'de stichting'). Hieronder vallen onder meer het verlenen, weigeren en intrekken van een urgentieverklaring. Eveneens wordt aan de stichting het mandaat verleend tot het toepassen van de hardheidsclausule (artikel 72 van de verordening) voor zover het betreft het toekennen van een urgentieverklaring.
Artikel 2.
Instructie
De gemandateerde bevoegdheden worden uitgeoefend met inachtneming van de bepalingen voor de verdeling van woonruimte uit paragraaf 2.6 en artikel 72 van de verordening.
Artikel 3.
Ondermandaat
Het is het dagelijks bestuur van de stichting toegestaan om de aan het dagelijks bestuur gemandateerde bevoegdheden te ondermandateren.
Artikel 4.
Ondertekening
In (onder)mandaat genomen besluiten worden als volgt ondertekend:
“Burgemeester en wethouders van Montfoort,
namens dezen,
[handtekening]
[naam (onder)gemandateerde]
[functieaanduiding].’’
Artikel 5 I
ntrekking beleidsregel 201
5
Het mandaatbesluit urgentieverlening gemeente Montfoort 2015, vastgesteld op 19 januari 2021 wordt ingetrokken.
Artikel 6 Inwerkingtreding en citeertitel
Dit besluit treedt in werking op 31.10.2023 en kan worden aangehaald als: ‘Mandaatbesluit urgentieverlening Montfoort 2023’
Aldus besloten in de vergadering van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Montfoort, gehouden op 21.11.2023.
de secretaris, M.H. van der Veer
de burgemeester, mr. P.J. van Hartskamp-de Jong