Gemeenteblad van Soest
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Soest | Gemeenteblad 2023, 506546 | algemeen verbindend voorschrift (verordening) |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Soest | Gemeenteblad 2023, 506546 | algemeen verbindend voorschrift (verordening) |
Verordening Rekenkamer Soest 2023
HOOFDSTUK 2 - TAAK, SAMENSTELLING EN BEVOEGDHEDEN VAN DE REKENKAMER
Artikel 5 Einde van het lidmaatschap
De raad kan een lid van de Rekenkamer op non-activiteit stellen, indien tegen hem een gerechtelijk onderzoek ter zake van een misdrijf wordt ingesteld of indien er een ander ernstig vermoeden is van het bestaan van feiten en omstandigheden die tot ontslag, anders dan op gronden vermeld in artikel 81c, zesde lid, onder a, en zevende lid onder a van de Gemeentewet zouden kunnen leiden;
HOOFDSTUK 3 - FINANCIËLE ASPECTEN
Artikel 7 Vergoeding voor werkzaamheden van de voorzitter en de externe leden van Rekenkamer
De hoogte van de in het eerste lid bedoelde vergoeding voor de voorzitter is gelijk aan 25% van het bedrag, genoemd in klasse 5 van Tabel I van het Rechtspositiebesluit raads- en commissieleden, de hoogte van de in het eerste lid bedoelde vergoeding voor de overige leden is gelijk aan 21% van het bedrag genoemd in klasse 5 van Tabel I van het Rechtspositiebesluit raads- en commissieleden. De reiskosten van de leden van de Rekenkamer worden vergoed conform fiscale regelgeving. Kosten gemaakt met het openbaar vervoer worden geheel vergoed. Parkeerkosten kunnen worden gedeclareerd;
HOOFDSTUK 4 - WERKWIJZE VAN DE REKENKAMER
Artikel 9 Vergaderingen van de Rekenkamer
De voorzitter draagt zorg voor het tijdig en periodiek bijeen roepen van de vergaderingen van de Rekenkamer, het leiden van de vergaderingen, het bewaken van de uitvoering van de onderzoeksopzet en de werkwijze en het bevorderen van een zorgvuldige besluitvorming. De voorzitter voert hiertoe regelmatig overleg met de secretaris / onderzoeker van de Rekenkamer;
Om de onderzoeken van de Rekenkamer naar behoren te kunnen uitvoeren zijn de stukken, die onder oplegging van geheimhouding aan de Rekenkamer ter beschikking worden gesteld, ook beschikbaar voor de secretaris van de Rekenkamer en de door de Rekenkamer aangewezen onderzoekers en deskundigen, e.e.a. met inachtneming van de Wet Open Overheid;
De Rekenkamer stelt een reglement van orde voor haar vergaderingen en andere werkzaamheden vast. Zij zendt het reglement na de vaststelling onverwijld ter kennisneming naar de gemeenteraad.
Artikel 13 Uitvoering van het onderzoek en rapportage, hoor- en wederhoor
De Rekenkamer is bevoegd van alle leden van het gemeentebestuur en van alle ambtenaren de mondelinge en schriftelijke inlichtingen in te winnen die zij nodig heeft voor de uitvoering van het onderzoek. De Rekenkamer kan de bevoegdheid tot het inwinnen van inlichtingen mandateren aan de secretaris en de overige medewerkers die haar bij de uitvoering van haar taak terzijde staan. De leden van het gemeentebestuur en de ambtenaren van de gemeente zijn verplicht de gevraagde inlichtingen binnen de door de Rekenkamer gestelde termijn te verstrekken;
De Rekenkamer stelt betrokkenen in de gelegenheid om binnen een door haar te stellen termijn die ten minste 2 weken bedraagt, hun reactie op het concept-onderzoeksbevindingen aan de Rekenkamer kenbaar te maken. Betrokkenen zijn in elk geval degenen wier taakuitvoering (mede) voorwerp van onderzoek is of is geweest. De Rekenkamer bepaalt wie verder als betrokkenen worden aangemerkt;
De Rekenkamer stelt daarna het college van B en W, of bestuur waarop het onderzoek betrekking heeft, in de gelegenheid om binnen een door de Rekenkamer te stellen termijn, die ten minste 3 weken bedraagt, hun reactie op het onderzoeksrapport (in welke vorm dan ook) inclusief de conclusies en aanbevelingen, aan de Rekenkamer kenbaar te maken;
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2023-506546.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.