Gemeente Dinkelland - Openbare vergadering van de raadscommissie Sociaal Domein en Bestuur

 

Op dinsdag 21 november 2023 om 19.30 uur vergadert de raadscommissie Sociaal Domein en Bestuur.

De commissie bereidt de maandelijkse raadsvergadering voor en verzamelt alle informatie die de raad nodig heeft om zijn werk goed te kunnen doen. De agenda is hieronder vermeld en staat ook op gemeenteraad.dinkelland.nl.

Voor nadere informatie hierover kunt u contact opnemen met de griffie via griffie@dinkelland.nl.

U kunt de vergadering ook volgen op onze webcam via gemeenteraad.dinkelland.nl.

 

Agenda

 

1. Opening

2. Vaststelling agenda

3. Informatie vanuit het college

Het college en de leden van het college krijgen de gelegenheid kort het woord te voeren om te kunnen voldoen aan hun actieve informatieplicht.

Portefeuillehouder: burgemeester Joosten, wethouder De Way

4. Rondvraag

Tijdens de rondvraag mag iedere fractie over maximaal twee onderwerpen vragen stellen. Per

onderwerp mogen maximaal drie vragen worden gesteld. Het onderwerp en de daarbij te

stellen vragen dienen uiterlijk 10 uur voor aanvang van de vergadering bij de griffier te

worden gemeld.

Portefeuillehouder: burgemeester Joosten, wethouder De Way

5. Voorstel inzake rekenkamerrapport “Klooster Ootmarsum”

Het rekenkamerrapport “Klooster Ootmarsum” dat op 10 maart 2023 aan de gemeenteraad van Dinkelland is aangeboden levert een aantal concrete bevindingen, conclusies en aanbevelingen met betrekking tot het klooster van Ootmarsum op. Voorgesteld wordt om het college op te dragen uitvoering te geven aan de aanbevelingen die het rekenkameronderzoek hebben opgeleverd.

Portefeuillehouder: wethouder Brand

6. Voorstel inzake Normenkader 2023 en opdrachtbevestiging controle jaarrekening 2023 Dinkelland

Jaarlijks dient de gemeenteraad in te stemmen met de opdrachtbevestiging van de accountant voor het betreffende jaar. Tevens dient de gemeenteraad een normenkader vast te stellen voor de accountantscontrole

Portefeuillehouder: burgemeester Joosten

7. Voorstel inzake vaststellen beleidsvisies gezondheid en sport en bewegen

Het opstellen van een actueel gemeentelijk gezondheidsbeleid is een taak die is opgenomen in de Wet publieke gezondheid. Het opstellen van een beleidsvisie op het gebied van sport en bewegen draagt bij aan gerichte inzet op de (positieve) gezondheid van inwoners en zorgt voor een efficiënte inzet van mensen en middelen.

Portefeuillehouder: wethouder De Way

8. Voorstel inzake vaststellen Reglement van orde en Verordening op de raadscommissies gemeente Dinkelland

De gemeenteraad heeft op verschillende momenten de raadshuishouding en de daarbij behorende regels en afspraken geëvalueerd. Daaruit is een actualisering van het reglement van orde van de raad en de verordening op de raadscommissies voortgekomen.

Portefeuillehouder: burgemeester Joosten

9. Raadsbrief 2023-52 evaluatie beleidsregel huisvesten arbeidsmigranten

De CDA-fractie heeft verzocht deze raadsbrief te bespreken tijdens een raadscommissie om de aanbevelingen die uit de evaluatie komen met de fracties en het college te bespreken.

Portefeuillehouder: wethouder Severijn

10. Sluiting

Contactgegevens van de gemeente:

Adres: Nicolaasplein 5, 7591 MA Denekamp / Postbus 11, 7590 AA Denekamp.

Telefoon: 0541- 854100 Fax: 0541- 854320 E- mail: info@Dinkelland.nl

Naar boven