Gemeenteblad van Losser
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Losser | Gemeenteblad 2023, 450532 | ander besluit van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Losser | Gemeenteblad 2023, 450532 | ander besluit van algemene strekking |
Klachtenregeling gemeente Losser
Klacht : een schriftelijke of mondelinge uiting van ongenoegen over de wijze waarop (een persoon werkzaam onder de verantwoordelijkheid van) een bestuursorgaan zich in een bepaalde aangelegenheid jegens hem of een ander heeft gedragen;
Beklaagde : degene waarover een klacht is ingediend.
Klager : degene die een klacht indient;
Bestuursorgaan : de gemeenteraad, het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van Losser;
Klachtbehandelaar: de persoon die de klacht feitelijk in behandeling neemt en een advies over de afhandeling aan het bestuursorgaan geeft;
Bemiddelingspoging : poging om een klacht naar ieders tevredenheid op te lossen in overleg tussen klager en beklaagde al dan niet met behulp van een tussenpersoon;
Artikel 2 Toepassingsbereik klachtenregeling
Deze regeling is van toepassing op klachten die vallen onder de Algemene wet bestuursrecht.
Een klacht wordt niet beoordeeld dan nadat de klager en beklaagde de gelegenheid hebben gekregen om op de klacht te reageren. Het bepaalde in artikel 9:10 Awb is hierbij van overeenkomstige toepassing.
Artikel 9 Beoordeling klacht door het bestuursorgaan
De klacht wordt door of namens het bestuursorgaan zo spoedig mogelijk beoordeeld. Indien de klachtbehandelaar voorziet dat voor de beoordeling van de klacht meer dan zes weken nodig is, deelt hij dit, voor het verstrijken van deze termijn, schriftelijk of per e-mail mee aan de klager en aan beklaagde. Hij meldt tevens binnen welke termijn het oordeel alsnog gegeven zal worden. Deze behandelingstermijn is niet langer dan tien weken, te rekenen vanaf de dag van ontvangst van de klacht. Overeenkomstig artikel 6, lid 2 van deze klachtenregeling is de bemiddelingstermijn hierbij niet inbegrepen.
Indien de klachtbehandelaar concludeert dat de klacht ook binnen de verlengde termijn niet beoordeeld kan worden, deelt hij dit schriftelijk of per e-mail mee aan de klager en de beklaagde. Hij geeft aan waarom de klacht niet binnen deze termijn beoordeeld kan worden en binnen welke termijn alsnog een oordeel zal volgen.
Artikel 10 Nationale Ombudsman
Indien klager niet tevreden is met de afdoening van zijn klacht en zijn klacht valt onder de werking van de Algemene wet bestuursrecht, kan hij zich tot de Nationale Ombudsman wenden.
Een ieder die betrokken is bij de behandeling van klachten en daarbij de beschikking krijgt over gegevens waarvan hij het vertrouwelijke karakter kent of redelijkerwijs moet vermoeden is verplicht tot geheimhouding daarvan, behoudens voor zover een wettelijk voorschrift tot bekendmaking verplicht of uit zijn taak bij de uitvoering van de klachtenregeling de noodzaak tot bekendmaking voortvloeit.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2023-450532.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.