Wijziging van het Reglement van orde voor het presidium 2017

De raad van de gemeente IJsselstein;

 

gelezen het voorstel van de griffier, zaaknummer 120565;

 

gelet op artikel 2 van het Reglement van orde voor de vergaderingen en andere werkzaamheden van de gemeenteraad van IJsselstein 2017.

 

Besluit het volgende vast te stellen:

 

Besluit tot wijziging van het Reglement van orde voor het presidium 2017.

Artikel I  

A

 

Artikel 1, lid 2 wordt als volgt gewijzigd:

 

De tekst: ‘waaronder de voorzitters van de raadscommissies’ wordt geschrapt.

 

B

 

Artikel 2 wordt als volgt gewijzigd:

 

Het presidium:

 

  • a.

    bewaakt de lange termijn agenda van de raad;

  • b.

    ziet toe op tijdige behandeling van beleidsstukken van verbonden partijen;

  • c.

    stelt jaarlijks een vergaderschema op voor de raadscommissies en de raad;

  • d.

    doet voorstellen voor andere bijeenkomsten van de raadscommissies en de raad en de locatie daarvan;

  • e.

    coördineert werkbezoeken van en aan de raad;

  • f.

    bewaakt betrokkenheid van deskundigen en belanghebbenden bij vergaderingen van raadscommissies en raad door het uitnodigen van burgers, maatschappelijke organisaties, externe deskundigen, collegeleden en ambtelijk adviseurs;

  • g.

    coördineert de afhandeling van ingekomen stukken;

  • h.

    coördineert het budgethouderschap van het programma-onderdeel ‘Werkwijze Gemeenteraad”;

  • i.

    neemt besluiten inzake ambtelijke bijstand op grond van de Verordening op de ambtelijke bijstand en de fractieondersteuning 2017;

C

 

Artikel 6, lid 5 wordt als volgt gewijzigd:

 

De tekst: ‘artikel 25’ wordt vervangen door ‘artikel 87’.

Artikel II  

Dit besluit treedt in werking op de eerste dag volgende op de bekendmaking daarvan.

Aldus vastgesteld in de openbare raadsvergadering van 28 september 2023

de griffier

A.J.O. van Kooij MMC

de voorzitter

mr. P.J.M. van Domburg

Naar boven