Gemeente Dinkelland - Openbare vergadering van de raadscommissie Sociaal Domein en Bestuur

 

Op woensdag 4 oktober 2023 om 19.30 uur vergadert de raadscommissie Sociaal Domein en Bestuur.

De commissie bereidt de maandelijkse raadsvergadering voor en verzamelt alle informatie die de raad nodig heeft om zijn werk goed te kunnen doen. De agenda is hieronder vermeld en staat ook op gemeenteraad.dinkelland.nl.

Voor nadere informatie hierover kunt u contact opnemen met de griffie via griffie@dinkelland.nl.

U kunt de vergadering ook volgen op onze webcam via gemeenteraad.dinkelland.nl.

 

Agenda

1. Opening

2. Vaststelling agenda

3. Informatie vanuit het college

Het college en de leden van het college krijgen de gelegenheid kort het woord te voeren om te kunnen voldoen aan hun actieve informatieplicht.

Portefeuillehouder: burgemeester Joosten, wethouder De Way, wethouder Severijn

4. Rondvraag

Tijdens de rondvraag mag iedere fractie over maximaal twee onderwerpen vragen stellen. Per

onderwerp mogen maximaal drie vragen worden gesteld. Het onderwerp en de daarbij te

stellen vragen dienen uiterlijk 10 uur voor aanvang van de vergadering bij de griffier te

worden gemeld.

Portefeuillehouder: burgemeester Joosten, wethouder De Way, wethouder Severijn

5. Voorstel inzake rekenkamerrapport “Klooster Ootmarsum”

Het rekenkamerrapport “Klooster Ootmarsum” dat op 10 maart 2023 aan de gemeenteraad van Dinkelland is aangeboden levert een aantal concrete bevindingen, conclusies en aanbevelingen met betrekking tot het klooster van Ootmarsum op. Voorgesteld wordt om het college op te dragen uitvoering te geven aan de aanbevelingen die het rekenkameronderzoek hebben opgeleverd.

Portefeuillehouder: wethouder Brand

6. Voorstel inzake wijziging gemeenschappelijke regeling Omgevingsdienst Twente

De gemeenschappelijke regeling Omgevingsdienst Twente dient te worden gewijzigd als gevolg van de wijziging van de Wet gemeenschappelijke regelingen. Deze wijziging beoogt een versterking van de democratische legitimatie van de gemeenschappelijke regelingen.

Portefeuillehouder: burgemeester Joosten

7. Voorstel inzake aanwijzingsbesluit Functionaris Gegevensbescherming Dinkelland

Sinds de inwerkingtreding van de Algemene Verordening Gegevensbescherming zijn overheidsorganisaties verplicht om een Functionaris voor Gegevensbescherming aan te wijzen.

Portefeuillehouder: burgemeester Joosten

8. Voorstel inzake vaststellen Programmajournaal 2023 Dinkelland

Ieder jaar wordt via programmajournaals gerapporteerd over de (financiële) voorgang van het bestaande beleid. Dit programmajournaal vindt zijn basis in de Programmabegroting 2023 en de Perspectiefnota 2024

Portefeuillehouder: wethouder De Way

13. Sluiting

-

Contactgegevens van de gemeente:

Adres: Nicolaasplein 5, 7591 MA Denekamp / Postbus 11, 7590 AA Denekamp

Telefoon: 0541- 854100 Fax: 0541- 854320 E- mail: info@Dinkelland.nl

Naar boven