Wijziging van de verordening op de Auditcommissie gemeente Hattem

De raad van de gemeente Hattem;

 

gelezen het voorstel van het presidium d.d. 7 september 2022;

 

gelet op artikel 82 van de Gemeentewet;

 

Besluit:

vast te stellen de Verordening tot eerste wijziging van de Verordening op de Auditcommissie gemeente Hattem.

Artikel I  

De verordening op de Auditcommissie gemeente Hattem wordt als volgt gewijzigd:

 

Artikel 4 wordt gewijzigd en komt te luiden:

 

Artikel 4 Samenstelling en benoeming

  • 1.

    De commissie bestaat uit maximaal zes raads- en/of commissieleden, waarvan een de voorzitter van de commissie is.

  • 2.

    Bij verhindering kan een commissielid zich door een ander raads- of commissielid uit zijn fractie laten vervangen.

  • 3.

    De commissie wordt, afhankelijk van de agenda, bijgestaan door de controller en door adviseurs van de vakgroep kwaliteit en control van de eenheid Bedrijfsvoering.

  • 4.

    De griffier of een door hem/haar aangewezen medewerker van de griffie is secretaris van de commissie en kan eveneens aan de beraadslagingen deelnemen.

  • 5.

    De raad wijst de leden van de commissie aan.

  • 6.

    De commissie kan andere interne en externe adviseurs verzoeken de vergadering bij te wonen en advies uit te brengen aan de commissie.

Artikel II  

Deze verordening treedt in werking met ingang van de eerste dag na die van de bekendmaking en heeft terugwerkende kracht tot en met 22 maart 2021.

Artikel III  

Deze verordening wordt aangehaald als de “Eerste wijziging Verordening op de Auditcommissie gemeente Hattem”.

Aldus besloten in de openbare vergadering van de raad van de gemeente Hattem, gehouden op 19 september 2022.

De raad van de gemeente Hattem,

de griffier,

mr. T.M. Weeda

de voorzitter,

drs. M. Sanderse

Naar boven