Wijzigingsbesluit Mandaatbesluit gemeente Druten aan de Werkorganisatie Druten Wijchen

Het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van de gemeente Druten,

ieder voor zover het zijn bevoegdheid betreft;

 

gelet op afdeling 10.1.1. van de Algemene wet bestuursrecht en de Kieswet;

 

besluiten

 

vast te stellen het volgende wijzigingsbesluit Mandaatbesluit gemeente Druten aan de Werkorganisatie Druten Wijchen

Artikel I Wijziging Mandaatregister

Onderdeel D van het Mandaatregister, behorende bij het Mandaatbesluit wordt gewijzigd als volgt:

 

Na nr. 9 worden de nieuwe nrs. 10 en 11 ingevoegd onder vernummering van de bestaande nrs. 10 en 11 naar nrs. 12 en 13:

 

Nieuw nr. 10:

Het benoemen van de leden van het gemeentelijk stembureau en een voldoend aantal plaatsvervangende leden voor elke verkiezing.

 

Nieuw nr. 11:

Het benoemen van ondersteuners van het gemeentelijk stembureau.

Artikel II Inwerkingtreding

Dit wijzigingsbesluit treedt in werking de dag na die van bekendmaking en werkt terug tot en met 1 januari 2023.

Aldus besloten in de vergadering van 19 september 2023.

burgemeester en wethouders van Druten,

de secretaris,

B.P.P. Janssen,

de burgemeester,

S.W.P.J. Sengers

de burgemeester,

S.W.P.J. Sengers

Bezwaar

Binnen zes weken kunt u en andere belanghebbenden tegen dit besluit schriftelijk bezwaar maken bij het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester. De termijn van zes weken begint te lopen op de dag nadat dit besluit is bekendgemaakt. Het bezwaarschrift moet u ondertekenen en tenminste bevatten:

  • naam en adres van de indiener;

  • telefoonnummer en/of emailadres van de indiener;

  • datum van het bezwaarschrift;

  • omschrijving van het besluit waartegen het bezwaarschrift is gericht;

  • de gronden van het bezwaar.

Uw bezwaar stuurt u naar de burgemeester en het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester, postbus 1, 6501 AA Druten.

 

Heeft u of een andere belanghebbende er een spoedeisend belang bij dat dit besluit niet in werking treedt, dan kunt u om een voorlopige voorziening vragen. Het verzoek om een voorlopige voorziening moet u sturen naar de Rechtbank Gelderland, Afdeling bestuursrecht, t.a.v. de voorzieningenrechter, postbus 9030, 6800 EM Arnhem. Als u zo’n verzoek indient moet u bij het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester ook een bezwaarschrift indienen. Een kopie van dit bezwaarschrift moet u bij het verzoek om een voorlopige voorziening meesturen. Voor de behandeling van een verzoek om voorlopige voorziening moet u griffierecht betalen.

 

Het is ook mogelijk om digitaal een verzoekschrift in te dienen bij genoemde rechtbank via https://mijn.rechtspraak.nl/start/burger#:Beroep-bij-de-rechtbank. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden.

 

Naar boven