Amsterdam Nieuw-West, verkeersbesluit S.F. van Ossstraat 161, oprichten laad- en losplaats met tijdsvenster

 

Het college van burgemeester en wethouders van Amsterdam,

 

g elet op:

 

  • de Wegenverkeerswet (WVW 1994);

  • het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 (RVV 1990);

  • de bepalingen en de uitvoeringsvoorschriften van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (BABW);

  • de Algemene wet bestuursrecht (Awb);

  • de Verordening stadsdelen en stadsgebied Amsterdam 2022;

  • de ondermandaatbesluiten van de stadsdelen en stadsgebied.

  •  

 

Overwegende dat:

 

  • in de S.F van Ossstraat ter hoogte van huisnummer 161een steunpunt van de welzijnsinstelling Cordaan ligt waar mensen met beperkingen wonen;

  • deze bewoners voor de dagbesteding gehaald en gebracht worden met taxibusjes;

  • deze taxibusjes geen eigen parkeerplaats hebben en vaak noodgedwongen op de weg halteren omdat er geen vrije parkeerplek is en het voor de doorstroming op de weg en verkeersveiligheid gewenst is om hiervoor een eigen voorziening te maken in de vorm van een laad- en losplaats met venstertijden op werkdagen tussen 8.00 en 17.00 uur;

  • het voordeel dat ontstaat door deze maatregel in doorstroming en veiligheid op de weg zwaarder weegt dan dat op de hiervoor te bestemmen parkeerplaats in het vervolg niet meer geparkeerd mag worden binnen de venstertijden;

  • overeenkomstig artikel 24 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer, overleg is gepleegd met een gemandateerde van de politie, eenheid Amsterdam;

  • deze aanwijzing van verkeersmaatregelen in het algemeen verkeersbelang wenselijk en/of noodzakelijk kan worden geacht;

  • gezien artikel 2 van de WVW 1994, deze maatregel strekt tot het verzekeren van de veiligheid op de weg en het zoveel mogelijk waarborgen van de vrijheid van het verkeer;

  • de in dit verkeersbesluit genoemde wegen of weggedeelten gelegen en onder beheer zijn van de gemeente Amsterdam.

 

Besluit:

 

  •  

  • 1.

    Door het plaatsen van verkeersbord conform model E7 van Bijlage I van het RVV 1990, met onderbord: ‘ma t/m vr 08 – 17 h’ aan te wijzen: een gelegenheid bestemd voor het onmiddellijk laden en lossen van goederen gedurende de op het onderbord vermelde venstertijden op parkeervaknummer 115814485472 op de S.F. van Ossstraat ter hoogte van nummer 161.

 

 

Zoals aangegeven op onderstaande tekening.

 

 

Amsterdam, 19-09-2023

 

Het college van burgemeester en wethouders van Amsterdam, namens hen,

 

 

Sylvain Scheers

Teammanager Expertisecentrum, Gebied en Gebruik, Stadswerken

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Niet mee eens ?

Bent u het niet eens met dit besluit? Dan kunt u binnen zes weken na de bekendmaking van dit besluit bezwaar maken.

 

U kunt online bezwaar maken via www.amsterdam.nl/bezwaar/jb. Daarvoor hebt u een DigiD nodig.

 

U kunt uw bezwaarschrift ook per post sturen aan:

Gemeente Amsterdam

T.a.v. Juridisch Bureau

Postbus 483

1000 AL Amsterdam

 

Vermeld in uw bezwaarschrift altijd:

  • uw naam, adres en telefoonnummer;

  • de datum waarop u het bezwaarschrift schrijft en uw handtekening;

  • het besluit waartegen u bezwaar maakt, met datum en publicatienummer van het besluit;

  • waarom u bezwaar maakt.

 

Na ontvangst informeert de gemeente u over de manier waarop zij uw bezwaarschrift gaat behandelen.

 

Schorsende werking

Het indienen van een bezwaarschrift heeft geen schorsende werking. Dat wil zeggen: het besluit waartegen u bezwaar maakt, blijft geldig totdat over uw bezwaar is beslist.

 

Spoed? Voorlopige voorziening

Bij grote spoed kunt u (tegen kosten) een zogeheten voorlopige voorziening aanvragen. Dat is een spoedprocedure waarmee het genomen besluit tijdelijk kan worden ingetrokken en/of andere maatregelen kunnen worden getroffen. Een voorlopige voorziening vraagt u aan bij:

 

de Voorzieningenrechter van de Rechtbank Amsterdam

sector Bestuursrecht Algemeen

Postbus 75850

1070 AW AMSTERDAM

 

Dat kan ook via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor hebt u een DigiD nodig. Op deze site vindt u ook meer informatie.

Naar boven