Wijzigingsbesluit nadere regels deelscooters Amsterdam 2023

De directeur Verkeer & Openbare Ruimte

 

Besluit:

 

De nadere regels voor deelbakfietsen Amsterdam 2023 te wijzigen op de wijze zoals weergegeven in de onderstaande was-wordt lijst:

 

Artikel

Was

Wordt

Algemeen

Lettertype is niet overal gelijk

Corbel 10,5

1.1

college: het college van Burgemeester en Wethouders van Amsterdam;

college: het college van burgemeester en wethouders van Amsterdam;

1.1

scootervak: scooterparkeerplaats. Een door het college op grond van artikel 4.27 APV aangebrachte voorziening waarbij het verboden is buiten het vak te parkeren.

scootervak: scooterparkeerplaats. Een door het college op grond van artikel 4.27 APV aangebrachte voorziening waarbij het verboden is buiten het vak te parkeren;

1.1

servicegebied: een servicegebied is het gebied waarin een deelvoertuig gehuurd en ingeleverd kan worden. Dit is te herkennen aan de geografische kaarten waar aanbieders van deelmobiliteit het aanbod op tonen. Een servicegebied kan zo klein zijn als een individuele parkeerplaats, waarbij het voertuig tussen de parkeerplaatsen onderling uit te wisselen is (back-to-many) óf een groter aaneengesloten gebied waarbinnen ophalen/inleveren mogelijk is. Het voertuig zwermt dan als het ware vrij rond (free-floating). Ook combinaties van beide zijn mogelijk, bijvoorbeeld grotere geografische eenheden met kleine ‘exclaves’ daarbuiten.

servicegebied: een servicegebied is het gebied waarin een deelvoertuig gehuurd en ingeleverd kan worden. Dit is te herkennen aan de geografische kaarten waar aanbieders van deelmobiliteit het aanbod op tonen. Een servicegebied kan zo klein zijn als een individuele parkeerplaats, waarbij het voertuig tussen de parkeerplaatsen onderling uit te wisselen is (back-to-many) óf een groter aaneengesloten gebied waarbinnen ophalen/inleveren mogelijk is. Het voertuig zwermt dan als het ware vrij rond (free-floating). Ook combinaties van beide zijn mogelijk, bijvoorbeeld grotere geografische eenheden met kleine ‘exclaves’ daarbuiten;

2.8 lid 19

de voertuigen hebben een maximale lengte van 2,00 meter, een maximale breedte van 0,74 meter en een maximale hoogte van 1,18 meter, exclusief eventueel windscherm, spiegels, helmcase.

de voertuigen hebben een maximale lengte van 2,00 meter, een maximale breedte van 0,74 meter en een maximale hoogte van 1,18 meter, exclusief eventueel windscherm, spiegels, helmcase;

2.8 lid 22.1.

22. 1.De aanvrager levert aan de gemeente (of aan een door of namens de Burgemeesters en Wethouders aangewezen Trusted Third Party) met een interval van 15-30 seconden op geautomatiseerde wijze de data betreffende:

 

a. de feitelijke locatie van alle geparkeerde voertuigen van de aanvrager in de openbare ruimte binnen de gemeente , met uitzondering van geparkeerde voertuigen die verhuurd zijn.

b. de start- en eindlocatie van verhuringen die beginnen of eindigen binnen de gemeente.

 

2. Voor het aanleveren van de data genoemd in lid 1. mag de aanvrager nog een half jaar na ingang van de vergunning data aanleveren conform de huidige specificaties van het Dashboard Deelmobiliteit. Zie https://docs.crow.nl/deelfietsdashboard/hr-dataspec/. Daarna dient de aanvrager gebruik te maken van de volgende endpoints uit de MDS-standaard:

 

  • /provider/vehicles (met alleen aangeboden voertuigen) met specificatie van:

    • o

      het type voertuig

    • o

      de status

    • o

      de kilometerstand

  • /provider/trips (route bevat alleen start- en eindlocatie met specificatie van;

    • o

      begin- en eindtijd

    • o

      het type voertuig

    • o

      de afgelegde kilometer

3. De gemeente stelt informatie over verbodsgebieden en hubs (a.) en gebieden met voertuigenplafonds inclusief het maximaal aantal voertuigen (b.) beschikbaar via een openbare MDS-feed. Desgewenst stelt de gemeente deze informatie nog maximaal een half jaar na ingang van de vergunning beschikbaar via een KML file die per mail wordt toegestuurd aan de aanvrager.

a. Gedurende de looptijd van de vergunningen worden nieuwe gebieden met een parkeerbeperking of een verbodsgebied vooraf besproken met de aanbieders. De aanbieder draagt er zorg voor dat deze informatie na aankondiging binnen 3 werkdagen verwerkt wordt in eigen systemen en apps zodat de eindgebruiker altijd beschikt over actuele informatie

b. De aanbieder draagt er zorg voor dat de informatie over het aantal voertuigen binnen de in de nadere regels omschreven gebieden met voertuigenplafonds(Centrum + Pijp en S100-ring onder het IJ) continu verwerkt wordt in eigen systemen en apps zodat de eindgebruiker altijd beschikt over actuele informatie.

Tevens stelt de aanbieder een openbare GBFS-feed beschikbaar van het servicegebied dat de aanbieder hanteert, inclusief verbodsgebieden en hubs

 

4. De aanvrager zegt medewerking toe aan de verdere ontwikkeling van de data-uitwisseling over deelvoertuigen. In het kader van de CDS-M werkwijze zie cds-m-nl en de Maas-standaarden wil de gemeente Amsterdam samen met andere overheden en marktpartijen nieuwe mogelijkheden van data-uitwisseling zo goed mogelijk benutten. De Strategic Committee voor de Maasstandaarden , waarin overheden en marktpartijen vertegenwoordigd zijn, stelt eventuele nieuwe eisen en specificaties vast, waaraan de aanvrager moet voldoen.

 

5. De aanvrager is in staat om maandelijks op de 10e van de maand een rapportage met de volgende gegevens aan de gemeente te leveren met betrekking tot de daaraan voorafgaande kalendermaand:

- aantal binnen gekomen klachten incl. locatie data

- first response time en ticket resolution time

- aantal uitgedeelde straffen (boetes, verwijderingen gebruikers).

 

6. De aanvrager is in staat om aan het begin van elk kwartaal op de tiende van eerste maand van het nieuwe kwartaal een rapportage met de volgende gegevens aan de gemeente te leveren met betrekking tot het daaraan voorafgaande kwartaal:

- het aantal unieke actieve gebruikers

- gemiddeld aantal ritten per maand per gebruiker;

- type gebruikers (percentage klanten inwoner van Amsterdam en percentage bezoeker)

- het aantal van straat verwijderde en gerepareerde deelvoertuigen, inclusief termijn en percentage reparaties op straat versus in onderhoudslocatie.

 

7. de aanvrager verzamelt en verwerkt persoonsgegevens en andere gegevens in overeenstemming met de wet- en regelgeving en geeft een beschrijving van de manier waarop hij de wet- en regelgeving op het gebied van dataverwerking en privacy uitvoert.

 

8. de aanvrager vraagt de gebruikers van de voertuigen toestemming om maximaal twee keer per jaar surveys of vragenlijsten te ontvangen namens de gemeente ten behoeve van monitorings- en evaluatiedoeleinden en verleent de gemeente toegang tot de gebruikers die toestemming hebben verleend;

.

22. 1. De aanvrager levert aan de gemeente (of aan een door of namens de burgemeesters en wethouders aangewezen Trusted Third Party) met een interval van 15-30 seconden op geautomatiseerde wijze de data betreffende:

 

a. de feitelijke locatie van alle geparkeerde voertuigen van de aanvrager in de openbare ruimte binnen de gemeente , met uitzondering van geparkeerde voertuigen die verhuurd zijn;

b. de start- en eindlocatie van verhuringen die beginnen of eindigen binnen de gemeente.

 

2. Voor het aanleveren van de data genoemd in lid 1. mag de aanvrager nog een half jaar na ingang van de vergunning data aanleveren conform de huidige specificaties van het Dashboard Deelmobiliteit. Zie https://docs.crow.nl/deelfietsdashboard/hr-dataspec/. Daarna dient de aanvrager gebruik te maken van de volgende endpoints uit de MDS-standaard:

 

  • /provider/vehicles (met alleen aangeboden voertuigen) met specificatie van:

    • o

      het type voertuig

    • o

      de status

    • o

      de kilometerstand

  • /provider/trips (route bevat alleen start- en eindlocatie met specificatie van;

    • o

      begin- en eindtijd

    • o

      het type voertuig

    • o

      de afgelegde kilometer

3. De gemeente stelt informatie over verbodsgebieden en hubs (a.) en gebieden met voertuigenplafonds inclusief het maximaal aantal voertuigen (b.) beschikbaar via een openbare MDS-feed. Desgewenst stelt de gemeente deze informatie nog maximaal een half jaar na ingang van de vergunning beschikbaar via een KML file die per mail wordt toegestuurd aan de aanvrager.

a. Gedurende de looptijd van de vergunningen worden nieuwe gebieden met een parkeerbeperking of een verbodsgebied vooraf besproken met de aanbieders. De aanbieder draagt er zorg voor dat deze informatie na aankondiging binnen 3 werkdagen verwerkt wordt in eigen systemen en apps zodat de eindgebruiker altijd beschikt over actuele informatie.

b. De aanbieder draagt er zorg voor dat de informatie over het aantal voertuigen binnen de in de nadere regels omschreven gebieden met voertuigenplafonds (Centrum + Pijp en S100-ring onder het IJ) continu verwerkt wordt in eigen systemen en apps zodat de eindgebruiker altijd beschikt over actuele informatie.

Tevens stelt de aanbieder een openbare GBFS-feed beschikbaar van het servicegebied dat de aanbieder hanteert, inclusief verbodsgebieden en hubs.

 

4. De aanvrager zegt medewerking toe aan de verdere ontwikkeling van de data-uitwisseling over deelvoertuigen. In het kader van de CDS-M werkwijze zie cds-m.nl en de MaaS-standaarden wil de gemeente Amsterdam samen met andere overheden en marktpartijen nieuwe mogelijkheden van data-uitwisseling zo goed mogelijk benutten. De Strategic Committee voor de Maasstandaarden , waarin overheden en marktpartijen vertegenwoordigd zijn, stelt eventuele nieuwe eisen en specificaties vast, waaraan de aanvrager moet voldoen.

 

5. De aanvrager is in staat om maandelijks op de 10e van de maand een rapportage met de volgende gegevens aan de gemeente te leveren met betrekking tot de daaraan voorafgaande kalendermaand:

 

- aantal binnen gekomen klachten incl. locatie data;

 

- first response time en ticket resolution time;

 

- aantal uitgedeelde straffen (boetes, verwijderingen gebruikers).

 

6. De aanvrager is in staat om aan het begin van elk kwartaal op de tiende van eerste maand van het nieuwe kwartaal een rapportage met de volgende gegevens aan de gemeente te leveren met betrekking tot het daaraan voorafgaande kwartaal:

 

- het aantal unieke actieve gebruikers;

 

- gemiddeld aantal ritten per maand per gebruiker;

 

- type gebruikers (percentage klanten inwoner van Amsterdam en percentage bezoeker);

 

- het aantal van straat verwijderde en gerepareerde deelvoertuigen, inclusief termijn en percentage reparaties op straat versus in onderhoudslocatie.

 

7. de aanvrager verzamelt en verwerkt persoonsgegevens en andere gegevens in overeenstemming met de wet- en regelgeving en geeft een beschrijving van de manier waarop hij de wet- en regelgeving op het gebied van dataverwerking en privacy uitvoert.

 

8. de aanvrager vraagt de gebruikers van de voertuigen toestemming om maximaal twee keer per jaar surveys of vragenlijsten te ontvangen namens de gemeente ten behoeve van monitorings- en evaluatiedoeleinden en verleent de gemeente toegang tot de gebruikers die toestemming hebben verleend.

2.8 lid 25

25. de aanvrager van de vergunning is degene voor wiens rekening en risico deelscooters worden geëxploiteerd. De exploitant is aansprakelijk voor alle schade die door het gebruik van de vergunning aan eigendommen wordt toegebracht. De exploitant sluit daarvoor een aansprakelijkheidsverzekering af, die zowel materiële als letselschade dekt die voortvloeit uit de exploitatie;

25. de aanvrager van de vergunning is degene voor wiens rekening en risico deelscooters worden geëxploiteerd. De vergunninghouder is aansprakelijk voor alle schade die door het gebruik van de vergunning aan eigendommen wordt toegebracht. De vergunninghouder sluit daarvoor een aansprakelijkheidsverzekering af, die zowel materiële als letselschade dekt die voortvloeit uit de exploitatie;

2.10 algemeen

Opmerking: Tabellen verschillen in grootte

linkerkolom 1,22, middelste kolom 12,49, rechterkolom 1,22

2.10 lid 2 en 3

2. De puntentoekenning aan bovengenoemde plannen en beschrijvingen in het kader van de vergelijkende toets, is hierna omschreven. Indien een plan of beschrijving voldoet aan hetgeen in de middelste kolom is weergegeven, wordt het in de rechterkolom genoemde aantal punten toegekend.

3. Waar in de hiernavolgende criteria, een criterium bestaat uit een a, b, c of d variant zullen aanvragers alleen punten ontvangen voor één van de mogelijke van toepassing zijnde variaties op een artikel. Dat wil zeggen; wanneer de A-variant van toepassing is en dit ook impliceert dat wordt voldaan aan de B- en opvolgende varianten, dan worden alleen de punten toegekend die gelden voor de A-variant.

2. De puntentoekenning aan bovengenoemde plannen en beschrijvingen in het kader van de vergelijkende toets, is hierna omschreven. Indien een plan of beschrijving voldoet aan hetgeen in de middelste kolom is weergegeven, wordt het in de rechterkolom genoemde aantal punten toegekend.

Waar in de hiernavolgende criteria, een criterium bestaat uit een a, b, c of d variant zullen aanvragers alleen punten ontvangen voor één van de mogelijke van toepassing zijnde variaties op een artikel. Dat wil zeggen; wanneer de A-variant van toepassing is en dit ook impliceert dat wordt voldaan aan de B- en opvolgende varianten, dan worden alleen de punten toegekend die gelden voor de A-variant.

2.10 lid 5

5. Implementatieplan (maximaal 100 punten)

5. Implementatieplan (maximaal 70 punten)

2.10 lid 5.3

De aanvrager omschrijft hoe hij bij de start van zijn vergunde activiteiten, en ieder daaropvolgend uitrolmoment tot het voertuigplafond is bereikt, zorgt voor een gecontroleerde en evenredige uitrol waardoor hubs en alle door de aanbieder toegezegde locaties waar de aanbieder actief wilt zijn, direct bij start van de vergunde activiteiten worden voorzien van een evenwichtig aanbod.

Artikel vervalt

2.10 lid 6.10 a

tabel

  • Type certificering

    Score

    CO2 prestatieladder Niveau 1

    5

    CO2 prestatieladder Niveau 2

    5

    Energie-audit EED

    9

    CO2 prestatieladder Niveau 3

    9

    CO2 prestatieladder Niveau 4

    15

    ISO 14001-reductiemanagement 1

    15

    ISO 14001-reductiemanagement 2

    30

    CO2 prestatieladder Niveau 5

    30

  • Type certificering

    Score

    CO2 prestatieladder Niveau 1

    2

    CO2 prestatieladder Niveau 2

    5

    Energie-audit EED

    9

    CO2 prestatieladder Niveau 3

    9

    CO2 prestatieladder Niveau 4

    15

    ISO 14001-reductiemanagement 1

    15

    ISO 14001-reductiemanagement 2

    30

    CO2 prestatieladder Niveau 5

    30

2.10 lid 8.2 middelste kolom

De aanvrager neemt specifieke woningbouwlocaties en maatschappelijk relevante locaties zoals weergegeven in het hiernavolgende overzicht op in zijn servicegebied en heeft dit omschreven in het spreidingsplan

De aanvrager neemt specifieke woningbouwlocaties en maatschappelijk relevante locaties zoals weergegeven in het hiernavolgende overzicht op in zijn servicegebied en heeft dit omschreven in het spreidingsplan.

2.10 lid 10.1b middelste kolom

De aanvrager heeft een volledige integratie (beschikbaarheid, boeken, reizen, betalen) via tenminste twee MaaS-dienstverleners die in Nederland actief zijn, echter zonder gebruik te maken van de TOMP-API

De aanvrager heeft een volledige integratie (beschikbaarheid, boeken, reizen, betalen) via tenminste twee MaaS-dienstverleners die in Nederland actief zijn, echter zonder gebruik te maken van de TOMP-API.

2.11 lid 1 u

de vergunninghouder vergroot het gebruik van de voertuigen overeenkomstig het bij de aanvraag ingediende benuttingsplan;

de vergunninghouder vergroot het gebruik van de voertuigen overeenkomstig het bij de aanvraag ingediende marketing- en communicatieplan;

2.11 lid 1 x

x. de vergunninghouder levert een beschrijving waaruit blijkt dat aan de navolgende voorwaarden wordt voldaan. 1.De vergunninghouder levert aan de gemeente (of aan een door of namens de Burgemeesters en Wethouders aangewezen Trusted Third Party) met een interval van 15-30 seconden op geautomatiseerde wijze de data betreffende:

 

  • a.

    de feitelijke locatie van alle geparkeerde voertuigen van de vergunninghouder in de openbare ruimte binnen de gemeente , met uitzondering van geparkeerde voertuigen die verhuurd zijn.

  • b.

    de start- en eindlocatie van verhuringen die beginnen of eindigen binnen de gemeente.

2. Voor het aanleveren van de data genoemd in lid 1. mag de vergunninghouder nog een half jaar na ingang van de vergunning data aanleveren conform de huidige specificaties van het Dashboard Deelmobiliteit. Zie https://docs.crow.nl/deelfietsdashboard/hr-dataspec/. Daarna dient de vergunninghouder gebruik te maken van de volgende endpoints uit de MDS-standaard:

 

  • /provider/vehicles (met alleen aangeboden voertuigen) met specificatie van:

    • o

      Het type voertuig

    • o

      De status

    • o

      De kilometerstand

  • /provider/trips (route bevat alleen start- en eindlocatie met specificatie van;

    • o

      Begin- en eindtijd

    • o

      Het type voertuig

    • o

      De afgelegde kilometer

3. De gemeente stelt informatie over verbodsgebieden en hubs (a.) en gebieden met voertuigplafonds inclusief het maximaal aantal voertuigen (b.) beschikbaar via een openbare MDS-feed. Desgewenst stelt de gemeente deze informatie nog maximaal een half jaar na ingang van de vergunning beschikbaar via een KML file die per mail wordt toegestuurd aan de aanvrager.

a. Gedurende de looptijd van de vergunningen worden nieuwe gebieden met een parkeerbeperking of een verbodsgebied vooraf besproken met de vergunninghouders. De vergunninghouder draagt er zorg voor dat deze informatie na aankondiging binnen 3 werkdagen verwerkt wordt in eigen systemen en apps zodat de eindgebruiker altijd beschikt over actuele informatie

b. De vergunninghouder draagt er zorg voor dat de informatie over het aantal voertuigen binnen de in de nadere regels omschreven gebieden met voertuigplafonds(Centrum + Pijp en S100-ring onder het IJ) continu verwerkt wordt in eigen systemen en apps zodat de eindgebruiker altijd beschikt over actuele informatie.

Tevens stelt de vergunninghouder een openbare GBFS-feed beschikbaar van het servicegebied dat de aanbieder hanteert, inclusief verbodsgebieden en hubs.

 

4. De vergunninghouder zegt medewerking toe aan de verdere ontwikkeling van de data-uitwisseling over deelvoertuigen. In het kader van de CDS-M werkwijze zie cds-m-nl en de Maas-standaarden wil de gemeente Amsterdam samen met andere overheden en marktpartijen nieuwe mogelijkheden van data-uitwisseling zo goed mogelijk benutten. De Strategic Committee voor de Maasstandaarden , waarin overheden en marktpartijen vertegenwoordigd zijn, stelt eventuele nieuwe eisen en specificaties vast, waaraan de vergunninghouder moet voldoen.

 

5. De vergunninghouder is in staat om maandelijks op de tiende van de maand een rapportage met de volgende gegevens aan de gemeente te leveren met betrekking tot de daaraan voorafgaande kalendermaand:

- aantal binnen gekomen klachten incl. locatie data, first response time en ticket

resolution time, en aantal uitgedeelde straffen (boetes, verwijderingen gebruikers).

 

6. De vergunninghouder is in staat om aan het begin van elk kwartaal op de tiende van eerste maand van het nieuwe kwartaal een rapportage met de volgende gegevens aan de gemeente te leveren met betrekking tot het daaraan voorafgaande kwartaal:

- het aantal unieke actieve gebruikers

- gemiddeld aantal ritten per maand per gebruiker;

- type gebruikers (percentage klanten inwoner van Amsterdam en percentage bezoeker)

- het aantal van straat verwijderde en gerepareerde deelvoertuigen, inclusief termijn en percentage reparaties op straat versus in onderhoudslocatie.

 

7. de vergunninghouder verzamelt en verwerkt persoonsgegevens en andere gegevens in overeenstemming met de wet- en regelgeving en geeft een beschrijving van de manier waarop hij de wet- en regelgeving op het gebied van dataverwerking en privacy uitvoert.

 

8. de vergunninghouder vraagt de gebruikers van de voertuigen toestemming om maximaal 2x per jaar surveys of vragenlijsten te ontvangen namens de gemeente ten behoeve van monitorings- en evaluatiedoeleinden en verleent de gemeente toegang tot de gebruikers die toestemming hebben verleend.

x.

1.De vergunninghouder levert een beschrijving waaruit blijkt dat aan de navolgende voorwaarden wordt voldaan:

De vergunninghouder levert aan de gemeente (of aan een door of namens de Burgemeesters en Wethouders aangewezen Trusted Third Party) met een interval van 15-30 seconden op geautomatiseerde wijze de data betreffende:

 

  • a.

    de feitelijke locatie van alle geparkeerde voertuigen van de vergunninghouder in de openbare ruimte binnen de gemeente , met uitzondering van geparkeerde voertuigen die verhuurd zijn.

  • b.

    de start- en eindlocatie van verhuringen die beginnen of eindigen binnen de gemeente.

2. Voor het aanleveren van de data genoemd in lid 1. mag de vergunninghouder nog een half jaar na ingang van de vergunning data aanleveren conform de huidige specificaties van het Dashboard Deelmobiliteit. Zie https://docs.crow.nl/deelfietsdashboard/hr-dataspec/. Daarna dient de vergunninghouder gebruik te maken van de volgende endpoints uit de MDS-standaard:

 

  • /provider/vehicles (met alleen aangeboden voertuigen) met specificatie van:

    • o

      Het type voertuig

    • o

      De status

    • o

      De kilometerstand

  • /provider/trips (route bevat alleen start- en eindlocatie met specificatie van;

    • o

      Begin- en eindtijd

    • o

      Het type voertuig

    • o

      De afgelegde kilometer

3. De gemeente stelt informatie over verbodsgebieden en hubs (a.) en gebieden met voertuigplafonds inclusief het maximaal aantal voertuigen (b.) beschikbaar via een openbare MDS-feed. Desgewenst stelt de gemeente deze informatie nog maximaal een half jaar na ingang van de vergunning beschikbaar via een KML file die per mail wordt toegestuurd aan de aanvrager.

a. Gedurende de looptijd van de vergunningen worden nieuwe gebieden met een parkeerbeperking of een verbodsgebied vooraf besproken met de vergunninghouders. De vergunninghouder draagt er zorg voor dat deze informatie na aankondiging binnen 3 werkdagen verwerkt wordt in eigen systemen en apps zodat de eindgebruiker altijd beschikt over actuele informatie

b. De vergunninghouder draagt er zorg voor dat de informatie over het aantal voertuigen binnen de in de nadere regels omschreven gebieden met voertuigplafonds(Centrum + Pijp en S100-ring onder het IJ) continu verwerkt wordt in eigen systemen en apps zodat de eindgebruiker altijd beschikt over actuele informatie.

Tevens stelt de vergunninghouder een openbare GBFS-feed beschikbaar van het servicegebied dat de aanbieder hanteert, inclusief verbodsgebieden en hubs.

 

4. De vergunninghouder zegt medewerking toe aan de verdere ontwikkeling van de data-uitwisseling over deelvoertuigen. In het kader van de CDS-M werkwijze zie cds-m-nl en de MaaS-standaarden wil de gemeente Amsterdam samen met andere overheden en marktpartijen nieuwe mogelijkheden van data-uitwisseling zo goed mogelijk benutten. De Strategic Committee voor de MaaS-standaarden , waarin overheden en marktpartijen vertegenwoordigd zijn, stelt eventuele nieuwe eisen en specificaties vast, waaraan de vergunninghouder moet voldoen.

 

5. De vergunninghouder is in staat om maandelijks op de tiende van de maand een rapportage met de volgende gegevens aan de gemeente te leveren met betrekking tot de daaraan voorafgaande kalendermaand:

- aantal binnen gekomen klachten incl. locatie data, first response time en ticket

resolution time, en aantal uitgedeelde straffen (boetes, verwijderingen gebruikers).

 

6. De vergunninghouder is in staat om aan het begin van elk kwartaal op de tiende van eerste maand van het nieuwe kwartaal een rapportage met de volgende gegevens aan de gemeente te leveren met betrekking tot het daaraan voorafgaande kwartaal:

 

  • -

    het aantal unieke actieve gebruikers

     

  • -

    gemiddeld aantal ritten per maand per gebruiker;

     

  • -

    type gebruikers (percentage klanten inwoner van Amsterdam en percentage bezoeker)

     

  • -

    het aantal van straat verwijderde en gerepareerde deelvoertuigen, inclusief termijn en percentage reparaties op straat versus in onderhoudslocatie.

7. de vergunninghouder verzamelt en verwerkt persoonsgegevens en andere gegevens in overeenstemming met de wet- en regelgeving en geeft een beschrijving van de manier waarop hij de wet- en regelgeving op het gebied van dataverwerking en privacy uitvoert.

 

8. de vergunninghouder vraagt de gebruikers van de voertuigen toestemming om maximaal 2x per jaar surveys of vragenlijsten te ontvangen namens de gemeente ten behoeve van monitorings- en evaluatiedoeleinden en verleent de gemeente toegang tot de gebruikers die toestemming hebben verleend.

 

Amsterdam, 13-09-2023

De directeur Verkeer & Openbare Ruimte voornoemd

Iris van Scheppingen

Naar boven