Gemeente Dinkelland - Openbare vergadering van de raadscommissie Sociaal Domein en Bestuur

 

Op dinsdag 19 september 2023 om 19.30 uur vergadert de raadscommissie Sociaal Domein en Bestuur.

De commissie bereidt de maandelijkse raadsvergadering voor en verzamelt alle informatie die de raad nodig heeft om zijn werk goed te kunnen doen. De agenda is hieronder vermeld en staat ook op gemeenteraad.dinkelland.nl.

Voor nadere informatie hierover kunt u contact opnemen met de griffie via griffie@dinkelland.nl.

U kunt de vergadering ook volgen op onze webcam via gemeenteraad.dinkelland.nl.

 

Agenda

1. Opening

2. Vaststelling agenda

3. Informatie vanuit het college

Het college en de leden van het college krijgen de gelegenheid kort het woord te voeren om te kunnen voldoen aan hun actieve informatieplicht.

Portefeuillehouder: burgemeester Joosten, wethouder De Way

4. Rondvraag

Tijdens de rondvraag mag iedere fractie over maximaal twee onderwerpen vragen stellen. Per

onderwerp mogen maximaal drie vragen worden gesteld. Het onderwerp en de daarbij te

stellen vragen dienen uiterlijk 10 uur voor aanvang van de vergadering bij de griffier te

worden gemeld.

Portefeuillehouder: burgemeester Joosten, wethouder De Way

5. Voorstel inzake vaststellen Alcoholverordening gemeente Dinkelland 2023

De Alcoholverordening geeft een lokale uitwerking van hetgeen bepaald is in de herziene Alcoholwet. Er hebben een aantal technische wijzigingen plaatsgevonden en er is overgestapt op algemene schenktijden.

Portefeuillehouder: burgemeester Joosten

6. Voorstel inzake vaststellen Financiële verordening 2023

Om de Financiële verordening weer te laten voldoen aan de meest recente wet- en regelgeving dient deze te worden geactualiseerd.

Portefeuillehouder: burgemeester Joosten

7. Voorstel inzake vaststellen Verordening sociaal medische indicatie kinderopvang Dinkelland 2023

Middels de Verordening sociaal medische indicatie kinderopvang kan beter maatwerk worden geboden aan ouders en kinderen die vanwege een sociale en/of medische reden kinderopvang nodig hebben en aan te sluiten op een aantal regels van de Wet kinderopvang.

Portefeuillehouder: wethouder Severijn

8. Voorstel inzake Gemeenschappelijke Regeling Stadsbank Oost Nederland 2023

De Gemeenschappelijke Regeling Stadsbank Oost Nederland 2015 (GR SON) dient te worden gewijzigd als gevolg van de wijziging van de Wet gemeenschappelijke regelingen. De wijziging van de GR SON is meteen benut om deze op onderdelen te actualiseren en door het samenvoegen van artikelen beter leesbaar te maken.

Portefeuillehouder: wethouder Severijn

9. Voorstel inzake wijziging en zienswijze Gemeenschappelijke Regeling Samen Twente

Vanwege een wijziging van de Wet gemeenschappelijke regelingen is een wijziging van een aantal onderdelen van de gemeenschappelijke regeling Samen Twente noodzakelijk.

Portefeuillehouder: wethouder De Way

10. Voorstel inzake wijziging Gemeenschappelijke Regeling Openbaar Lichaam Crematoria Twente

Vanwege een wijziging van de Wet gemeenschappelijke regelingen is een wijziging van een aantal onderdelen van de gemeenschappelijke regeling Openbaar Lichaam Crematoria Twente noodzakelijk. Daarnaast dient de gemeenschappelijke regeling gewijzigd te worden vanwege het uittreden van de gemeente Berkelland.

Portefeuillehouder: wethouder De Way

11. Voorstel inzake begrotingswijziging Omgevingsdienst Twente 2023-02

De voorliggende ontwerp begrotingswijziging omvat twee technische aanpassingen van de begroting.

Portefeuillehouder: wethouder Brand

12. Rapport Burger in zicht! van de Nationale Ombudsman

De fracties Lokaal Dinkelland en Progressief Dinkelland hebben dit rapport aangetekend voor behandeling in een raadscommissie om hierover met de andere fracties en het college in gesprek te gaan en vragen te stellen. Dit omdat de Nationale Ombudsman regelmatig klachten van burgers ontvangt over het niet (goed) geïnformeerd en betrokken zijn bij aanvragen en besluiten die worden genomen in het sociaal domein.

Portefeuillehouder: wethouder Severijn

13. Sluiting

-

Contactgegevens van de gemeente:

Adres: Nicolaasplein 5, 7591 MA Denekamp / Postbus 11, 7590 AA Denekamp

Telefoon: 0541- 854100 Fax: 0541- 854320 E- mail: info@Dinkelland.nl

Naar boven