Gemeenteblad van Borsele
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Borsele | Gemeenteblad 2023, 394237 | algemeen verbindend voorschrift (verordening) |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Borsele | Gemeenteblad 2023, 394237 | algemeen verbindend voorschrift (verordening) |
Subsidieregeling amateursport gemeente Borsele 2024
Artikel 2 Activiteiten die voor subsidie in aanmerking komen
Subsidie op grond van deze regeling kan worden gegeven ten behoeve van:
Organisaties die op grond van deze uitvoeringsregeling voor subsidie op basis van artikel 2b in aanmerking willen komen dienen hiervoor een aanvraag in voor een aanvang wordt gemaakt met de uitvoering van de voorgenomen activiteit. Subsidie wordt pas vastgesteld nadat is aangetoond dat de activiteit ook daadwerkelijk heeft plaatsgevonden.
Heinkenszand, 19-06-2023
Burgemeester en Wethouders van Borsele,
de secretaris,
J.M. Jansen
de burgemeester,
G.M. Dijksterhuis
Toelichting subsidieregeling amateursport
Subsidie wordt alleen verleend ten behoeve van jeugdleden. Het gaat daarbij dus om leden die op 1 januari van het jaar voorafgaand aan de periode waarvoor subsidie wordt aangevraagd nog geen 18 jaar zijn.
Voor het aanvragen van subsidie dient gebruikt te worden gemaakt van een door de gemeente verstrekt aanvraagformulier.
Dit formulier moet volledig ingevuld en voorzien van de gevraagde bijlagen bij het college worden ingediend. Om controle uit te kunnen oefenen op de juistheid van het opgegeven aantal leden zal het bestuur een verklaring moeten ondertekenen waaruit blijkt dat het opgegeven aantal leden overeenkomt met de werkelijkheid. Steekproefsgewijs kan deze opgaven dan gecontroleerd worden.
Om het gemeentelijke adressenbestand actueel te houden zal wel jaarlijks een controle formulier van de adresgegevens aan de organisaties verzonden worden.
In het geval men subsidie aanvraagt voorde huur van een binnensport accommodatie dient men op het aanvraagformulier ook het totaal aantal leden en de contributieopbrengsten op te geven, zodat berekend kan worden of men recht heeft op subsidie ten behoeve van de huur.
Als men ten behoeve van de uitoefening van een sport uit moet wijken naar een sporthal in een andere gemeente omdat een dergelijke voorziening in onze gemeente niet aanwezig is (bijvoorbeeld overdekt zwembad) kan men hiervoor subsidie aanvragen. De vergoeding bedraagt dan ook 25% van de jaarlijkse huurkosten met een maximum van € 2.490
Het aantal door de gemeente aangelegde tennisbanen is als volgt verdeeld:
Wielercomite’s, komen voor maximaal 1 activiteiten per jaar voor subsidie in aanmerking. Zij kunnen aantonen dat een activiteit daadwerkelijk heeft plaatsgevonden door het inzenden van een kopie van een krantenknipsel of een folder of iets dergelijks
Ijsclubs krijgen subsidie als er daadwerkelijk activiteiten zijn geweest. Als het vriest en men heeft bijvoorbeeld een baan opgespoten om te kunnen schaatsen. Als blijkt dat het niet hard genoeg heeft gevroren en de baan uiteindelijk niet gebruikt kan worden krijgt men toch subsidie
Als het niet vriest is er ook geen subsidie.
Ijsclubs dienen de aanvraag in zodra zij hun activiteiten starten
Verdeling van het subsidieplafond voor jaarsubsidies wordt berekend door het totaal aantal aangevraagde subsidies bij elkaar op te tellen. Vervolgens wordt gekeken met hoeveel procent het plafond wordt overschreden en worden alle organisaties met dit zelfde percentage gekort.
Subsidie wordt in principe voor een periode van 4 jaar verleend onder het voorbehoud dat de gemeenteraad voldoende middelen beschikbaar stelt. Het is dus mogelijk dat het subsidieplafond in de loop van die periode wordt aangepast. Dit bedrag wordt in principe jaarlijks met 1,5% verhoogd, tenzij de gemeenteraad anders beslist.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2023-394237.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.