Gemeenteblad van Oisterwijk
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Oisterwijk | Gemeenteblad 2023, 391953 | beleidsregel |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Oisterwijk | Gemeenteblad 2023, 391953 | beleidsregel |
Beleidsregels briefadres gemeente Oisterwijk 2023
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Oisterwijk (het college),
overwegende dat het gewenst is om beleidsregels vast te stellen met betrekking tot de aangifte van en registratie met een briefadres in de basisregistratie personen (BRP) om kwetsbare groepen zonder woonadres te registreren met een briefadres, om de burgers zo goed mogelijk te informeren over rechten en plichten die verbonden zijn aan een briefadres en om duidelijkheid te scheppen bij de toepassing van de regels en het oneigenlijk gebruik van een briefadres tegen te gaan
Artikel 2 Redenen aangifte van en opname op een briefadres
Redenen voor aangifte van en registratie op een briefadres zijn:
Het is in ieder geval niet mogelijk om in de basisregistratie ingeschreven te worden op een briefadres, als:
de briefadresgever hetzelfde briefadres al aan twee alleenstaanden of aan twee gezinshuishoudens of aan een alleenstaande en een gezinshuishouden ter beschikking heeft gesteld. Dit geldt niet als de gemeente Oisterwijk briefadresgever is of als er sprake is van een door het college aangewezen rechtspersoon, bedoeld in artikel 2.42, aanhef en onder b van de Wet BRP.
Bij de aangifte wordt een termijn voor het gebruik van een briefadres vastgesteld.
In de situatie als bedoeld in artikel 2, aanhef, lid 1 en onder b, mag voor registratie op een briefadres worden gekozen voor de duur van maximaal drie maanden. Na deze periode is de inwoner verplicht om een nieuw verzoek in te dienen. Deze termijn kan telkens met maximaal drie maanden worden verlengd.
Onverminderd hetgeen is bepaald in het eerste tot en met het derde lid, is degene die op een briefadres geregistreerd staat en zijn adres wijzigt, gehouden om in de periode tussen vier weken vóór de beoogde datum van adreswijziging tot en met de vijfde dag na de adreswijziging hiervan aangifte te doen bij het college van burgemeester en wethouders van de gemeente waar hij zijn nieuwe adres heeft.
Onverminderd het gestelde in deze beleidsregels is de zowel de briefadresgever als de briefadresnemer verplicht om op verzoek van het college van burgemeester en wethouders inlichtingen te verstrekken die van belang zijn voor de registratie van het briefadres. De betrokkene verschijnt hierbij desgevraagd in persoon.
Onverminderd hetgeen is bepaald in artikel 6, is diegene op wie het briefadres betrekking heeft en een ander woonadres krijgt, verplicht om op grond van de artikelen 2.38, 2.39, 2.40 van de Wet BRP aangifte van adreswijziging te doen bij de woongemeente of in geval emigratie bij de gemeente van vertrek.
Het college handelt overeenkomstig deze beleidsregels, tenzij dat voor een of meer belanghebbenden gevolgen zou hebben die wegens bijzondere omstandigheden onevenredig zijn in verhouding tot de met deze beleidsregels te dienen doelen.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2023-391953.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.