Mandaatbesluit heffings- en invorderingsambtenaar 2023

Besluit

 

De heffings- en invorderingsambtenaar van de gemeente Eindhoven,

 

gelet op het aanwijzingsbesluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Eindhoven van 6 september 2022 waarin het Afdelingshoofd Belastingen is aangewezen als heffingsambtenaar zoals bedoeld in artikel 231, tweede lid, onderdeel b van de Gemeentewet en tevens is belast met de uitvoering van de Wet waardering onroerende zaken (Wet WOZ) als bedoeld in artikel 1, tweede lid van de Wet WOZ en is aangewezen als invorderingsambtenaar zoals bedoeld in artikel 231, tweede lid, onderdeel c van de Gemeentewet,

 

mede gelet op artikel 10:3 van de Algemene wet bestuursrecht,

 

besluit vast te stellen het volgende

 

 

Mandaatbesluit heffings- en invorderingsambtenaar 2023

 

Hoofdstuk 1 Algemene bepalingen

Algemene bepalingen

De in dit mandaatbesluit omschreven bevoegdheden moeten worden uitgeoefend met inachtneming van deze algemene bepalingen.

Artikel 1 Begripsbepalingen

In dit besluit wordt verstaan onder:

  • Aanwijzing: toekenning van een bepaald ambt aan een functionaris waardoor deze bij wet bevoegdheden toebedeeld krijgt (attributie);

  • Attributie: bij wettelijk voorschrift in het leven roepen en toedelen van een publiekrechtelijke bevoegdheid tot het nemen van een besluit of tot feitelijk handelen;

  • Bevoegde: aanduiding in het mandaatregister (rechterkolom) van de functionaris of persoon die bevoegd is tot uitoefening van bevoegdheden als bedoeld in het betreffende (onder)mandaat, de betreffende vertegenwoordigingsbevoegdheid dan wel de betreffende aanwijzing;

  • Bevoegdheid: mandaat, volmacht, machtiging, en aanwijzing;

  • Machtiging: bevoegdheid bestuursorgaan te vertegenwoordigen bij feitelijke handelingen;

  • Mandaat: bevoegdheid om in naam van een bestuursorgaan besluiten te nemen (artikel 10:1 Awb);

  • Mandaatgever: het bestuursorgaan dat aan een functionaris de bevoegdheid geeft om in naam van het bestuursorgaan besluiten te nemen;

  • Mandaatregister: overzicht van door mandaatgever of (onder)mandaatgever aan bevoegde opgedragen bevoegdheid;

  • Vertegenwoordiging: mandaat, volmacht of machtiging;

  • Volmacht: bevoegdheid bestuursorgaan te vertegenwoordigen bij privaatrechtelijke rechtshandelingen.

Artikel 2 Commissies 83 en 84 Gemeentewet

De bevoegdheden worden verleend voor zover deze bevoegdheden niet zijn toegekend aan een commissie, bedoeld in de artikelen 83 en 84 van de Gemeentewet.

Artikel 3 Uitoefening bevoegdheden

  • 1.

    De uitoefening van bevoegdheden op grond van mandaten, volmachten en machtigingen gebeurt met inachtneming van het ter zake geldende recht alsmede de voor de gemeente geldende beleids- en uitvoeringsregels.

  • 2.

    De algemene bepalingen in dit besluit zijn eveneens van toepassing ten aanzien van de uitoefening van bevoegdheden op grond van ondermandaat, respectievelijk doorverlening van volmacht en machtiging.

  • 3.

    De uitoefening van bevoegdheden op grond van mandaten, volmachten en machtigingen gebeurt binnen de taken en verantwoordelijkheden (het werkterrein) van de directieraad, respectievelijk de desbetreffende sector, de programmaleider of de gebiedsmanager.

  • 4.

    De uitoefening van bevoegdheden op grond van mandaten, volmachten en machtigingen gebeurt met inachtneming van de inhoudelijke kaders en bedrijfsvoeringskaders en richtlijnen, waaronder in elk geval worden verstaan de kaders die zijn vastgelegd ten aanzien van financiën (o.a. regeling budgethouders), personeel en inkoop- en aanbestedingsbeleid.

Artikel 4 Ondermandaat

  • 1.

    De bevoegde mag ondermandaat of verdere volmacht verlenen, tenzij in de mandaatregeling is aangegeven dat dit niet is toegestaan. Daarbij kan de bevoegde aangeven of verder ondermandaat en volmacht kan worden verleend.

  • 2.

    Ondermandaat en verdere volmacht kan alleen aan rechtstreeks onder de bevoegde werkzame personen worden verleend en gebeurt schriftelijk.

Artikel 5 Instructies

Aan de uitoefening van verleende mandaten, volmachten en machtigingen kunnen algemene en bijzondere instructies worden verbonden.

Artikel 6 Plaatsvervanging

Bij afwezigheid of verhindering van de bevoegde worden de verleende bevoegdheden uitgeoefend door een plaatsvervanger of waarnemer, tenzij bij de verlening van de bevoegdheid expliciet anders is bepaald.

Artikel 7 Wijze van ondertekening

De in deze mandaatregeling genoemde bevoegdheden worden namens en onder verantwoordelijkheid van het bevoegde bestuursorgaan (heffingsambtenaar of invorderingsambtenaar) worden als volgt ondertekend:

 

Namens de heffingsambtenaar van Eindhoven,

functienaam van de bevoegde,

(….handtekening….),

naam van de bevoegde

 

Namens de invorderingsambtenaar van Eindhoven,

functienaam van de bevoegde,

(….handtekening….),

naam van de bevoegde

Artikel 8 Omvang mandaat

De bevoegdheid omvat, tenzij uitdrukkelijk anders is bepaald:

  • a.

    het nemen van besluiten in positieve of negatieve zin;

  • b.

    de wijziging en intrekking van besluiten;

  • c.

    de opzegging of de ontbinding van overeenkomsten;

  • d.

    alle werkzaamheden ter voorbereiding van het besluit, zoals:

    • het in de gelegenheid stellen van belanghebbenden hun zienswijze naar voren te brengen, als bedoeld in de artikelen 4:7 en 4:8 van de Algemene wet bestuursrecht;

    • het uitreiken van bewijs van ontvangst aanvragen e.d.;

    • het vaststellen van formulieren voor het indienen van aanvragen e.d., behoudens formulieren op basis van de Algemene subsidieverordening gemeente Eindhoven;

    • verdagen en/of uitstellen;

    • verzoeken om aanvullende informatie;

    • het voeren van correspondentie, die direct te maken heeft met de opgedragen taken;

    • het stellen van voorschriften en nadere voorwaarden;

    • het toekennen van bedragen in termijnen;

    • het toekennen van voorschotten;

    • het uitvoeren van selectie en gunning (aanbesteding);

    • het afleggen van verantwoording aan het Rijk en andere (semi)overheidsinstanties;

    • het bekendmaken van besluiten/beschikkingen, overeenkomstig het bepaalde in de toepasselijke wetgeving;

    • het toezenden van besluiten/beschikkingen aan instanties, daar waar de verplichting daartoe in de wetgeving is opgenomen;

    • alle besluiten en werkzaamheden direct voortvloeiend uit het genomen besluit, zoals het inschrijven van besluiten of beschikkingen.

Hoofdstuk 2 De navolgende mandaten en vertegenwoordigingsbevoegdheid te verlenen aan de functionarissen genoemd in de kolom “Bevoegde”

Nr.

Bevoegdheden heffingsambtenaar inclusief uitvoering Wet WOZ

Bevoegde

Het behandelen van bezwaarschriften en het doen van uitspraak inzake alle gemeentelijke belastingen en heffingen inclusief het besluiten op een verzoek om proceskostenvergoeding.

Coördinator Taxaties

 

Senior WOZ taxateur

 

WOZ taxateur

 

Coördinator Bezwaar & Beroep

 

Medewerker Bezwaar & Beroep

 

Coördinator Gegevensbeheer

 

Coördinator Invordering

 

Fiscaal jurist gemeentelijke Belastingen

 

Sector RU:

Uitsluitend ten aanzien van de parkeerbelastingen:

medewerkers van de afdeling Handhaving met de functie:

(Senior) medewerker parkeerbezwaren

 

(Senior) medewerker heffingen 

Het behandelen en het beschikken op verzoeken om ontheffing inzake alle gemeentelijke belastingen en heffingen.

Coördinator Gegevensbeheer

 

Gegevensbeheerder BAG-WOZ

 

Gegevensbeheerder Belastingen

 

Coördinator Bezwaar & Beroep

 

Medewerker Bezwaar & Beroep

 

Coördinator Invordering

Het voeren van (schriftelijk) verweer in (hoger) beroep en cassatie, waaronder mede valt de fiscale procesvertegenwoordiging, inzake alle gemeentelijke belastingen en heffingen.

Coördinator Bezwaar & Beroep

 

Medewerker Bezwaar & Beroep

 

Fiscaal jurist gemeentelijke Belastingen

 

Coördinator Taxaties

 

Senior WOZ taxateur

 

WOZ taxateur

 

Coördinator Gegevensbeheer

 

Coördinator Invordering

 

Sector RU:

Uitsluitend ten aanzien van de parkeerbelastingen:

medewerkers van de afdeling Handhaving met de functie:

(Senior) medewerker parkeerbezwaren

 

(Senior) medewerker heffingen

 

(Junior/medior/senior) jurist (handhaving)

 

Juridisch adviseur

Het (op verzoek) ambtshalve verminderen van de geheven belasting inzake alle gemeentelijke belastingen en heffingen.

Coördinator Taxaties

 

Senior WOZ taxateur

 

WOZ taxateur

 

Coördinator Bezwaar & Beroep

 

Medewerker Bezwaar & Beroep

 

Coördinator Gegevensbeheer

 

Gegevensbeheerder BAG-WOZ

 

Gegevensbeheerder Belastingen

 

Coördinator Invordering

Het ambtshalve vernietigen van naheffingsaanslagen parkeerbelasting.

Afdelingshoofd(en) Handhaving

 

Teamleider Handhaving

Het behandelen van bezwaarschriften en het doen van uitspraak op bezwaar inzake de Wet WOZ inclusief het besluiten op een verzoek om proceskostenvergoeding.

Coördinator Bezwaar & Beroep

 

Medewerker Bezwaar & Beroep

 

Coördinator Taxaties

 

Senior WOZ taxateur

 

WOZ taxateur

 

Coördinator Gegevensbeheer

Het (op verzoek) ambtshalve wijzigen van de WOZ-waarde of vernietigen van de WOZ-beschikking.

Coördinator Taxaties

 

Senior WOZ taxateur

 

WOZ taxateur

 

Coördinator Bezwaar & Beroep

 

Medewerker Bezwaar & Beroep

 

Coördinator Gegevensbeheer

 

Coördinator Invordering

De fiscale procesvertegenwoordiging in (hoger) beroep en cassatie inzake de Wet WOZ (WOZ-waarde).

Coördinator Bezwaar & Beroep

 

Medewerker Bezwaar & Beroep

 

Coördinator Taxaties

 

Senior WOZ taxateur

 

WOZ taxateur

 

Fiscaal jurist gemeentelijke Belastingen

 

Coördinator Gegevensbeheer

 

Coördinator Invordering

Het verstrekken van gegevens aan de Waarderingskamer.

Procesmanager Belastingen

 

Coördinator Gegevensbeheer

 

Coördinator Taxaties

 

Coördinator Bezwaar & Beroep

Het vragen van inlichtingen bij afnemers voor de juiste uitvoering van de Wet WOZ.

Coördinator Taxaties

 

Senior WOZ taxateur

 

WOZ taxateur

 

Coördinator Gegevensbeheer

 

Senior Gegevensbeheerder BAG-WOZ

 

Gegevensbeheerder BAG-WOZ

 

Procesmanager Belastingen

Het zorgdragen voor het verzamelen, opslaan en verstrekken van gegevens betreffende de in de gemeente gelegen onroerende zaken en betreffende waarde ervan, een en ander voor zover dit voor de uitvoering van de Wet WOZ noodzakelijk is.

Coördinator Gegevensbeheer

 

Senior Gegevensbeheerder BAG-WOZ

 

Gegevensbeheerder BAG-WOZ

 

Gegevensbeheerder Belastingen

 

Coördinator Taxaties

 

Senior WOZ taxateur

 

WOZ taxateur

 

Coördinator Bezwaar & Beroep

 

Fiscaal jurist gemeentelijke Belasting

Het uitvoeren van de artikelen 12 tot en met 21, 34 van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

Coördinator Bezwaar & Beroep

 

Medewerker Bezwaar & Beroep

 

Fiscaal jurist gemeentelijke Belastingen

 

Coördinator Taxaties

 

Coördinator Gegevensbeheer

 

Coördinator Invordering

 

Sector RU:

Uitsluitend ten aanzien van de parkeerbelastingen:

medewerkers van de afdeling Handhaving met de functie:

 

(Senior) medewerker parkeerbezwaren

 

(Senior) medewerker heffingen

 

(Junior/medior/senior) jurist (handhaving)

 

Juridisch adviseur

Het uitvoeren van hoofdstuk 4 (openbaarmaking op verzoek) van de Wet open overheid, alsmede het geven van een zienswijze als (een bestuursorgaan van) de gemeente hiertoe op grond van de Wet open overheid wordt uitgenodigd

Coördinator Bezwaar & Beroep

 

Medewerker Bezwaar & Beroep

 

Fiscaal jurist gemeentelijke Belastingen

 

Coördinator Taxaties

 

Coördinator Gegevensbeheer

 

Coördinator Invordering

 

Sector RU:

Uitsluitend ten aanzien van de parkeerbelastingen:

medewerkers van de afdeling Handhaving met de functie:

 

(Senior) medewerker parkeerbezwaren

 

(Senior) medewerker heffingen

 

(Junior/medior/senior) jurist (handhaving)

 

Juridisch adviseur

Het vaststellen van beleidsregels waaronder de Regeling met betrekking tot de heffing en invordering van de gemeentelijke belastingen en de Leidraad invordering voor zover de Leidraad wordt gewijzigd conform de voorstellen van de VNG of het wijzigingen betreft die louter van redactionele of technische aard zijn.

(-)

Het toepassen van de hardheidsclausule als bedoeld in artikel 63 Algemene wet rijksbelastingen in verband met artikel 231, lid 2, onder a., van de Gemeentewet.

(-)

Het uitvoering geven aan de wettelijke bepalingen inzake de heffing van leges, waaronder het vaststellen van de belastingschuld middels een mondelinge dan wel (gedagtekende) schriftelijke of elektronische kennisgeving (art. 11, 16 en 20 AWR).

Medewerkers van de afdelingen:

- PC. Belastingen

- PC. Balie en Ontvangst

- PC. Burgerzaken

- IVTH. Vergunningen

- RBO. Verkeer, Milieu en Duurzaamheid

- VJB. Veiligheid

- STB. Stadsbeheer

- STB. GEO-informatie, Data en Kwaliteit

- FAO. Financiële Administratie

Het uitvoering geven aan de wettelijke bepalingen inzake de heffing van precariobelasting, waaronder het vaststellen van de belastingschuld middels een gedagtekende schriftelijke of elektronische kennisgeving (art. 11, 16 en 20 AWR) en het bekend maken van de kennisgeving door uitreiking of toezending.

Medewerkers van de afdelingen:

- PC. Belastingen

- IVTH. Vergunningen

- VJB. Veiligheid

- RU. Handhaving

- FAO. Financiële Administratie

Het uitvoering geven aan de wettelijke bepalingen inzake de heffing van marktgeld, waaronder het vaststellen van de belastingschuld middels een gedagtekende schriftelijke of elektronische kennisgeving (art. 11, 16 en 20 AWR) en het bekend maken van de kennisgeving door uitreiking of toezending.

Medewerkers van de afdelingen:

- PC. Belastingen

- RU. Handhaving

- FAO. Financiële Administratie

Het uitvoering geven aan de wettelijke bepalingen inzake de heffing van begraafplaatsrechten, waaronder het vaststellen van de belastingschuld middels een gedagtekende schriftelijke of elektronische kennisgeving (art. 11, 16 en 20 AWR) en het bekend maken van de kennisgeving door toezending.

Medewerkers van de afdelingen:

- PC. Belastingen

- IVTH. Vergunningen

- FAO. Financiële Administratie

Het uitvoering geven aan de wettelijke bepalingen inzake de heffing van kanaalrechten, waaronder het vaststellen van de belastingschuld middels een gedagtekende schriftelijke of elektronische kennisgeving (art. 11, 16 en 20 AWR) en het bekend maken van de kennisgeving door uitreiking of toezending.

Medewerkers van de afdelingen:

- PC. Belastingen

- STB. Stadsbeheer

- FAO. Financiële Administratie

Het uitvoering geven aan de wettelijke bepalingen inzake de heffing van parkeerbelastingen, waaronder het opleggen van de naheffingsaanslag (art. 11, 16 en 20 AWR) en het aangaande bekend maken van het aanslagbiljet door verzending, uitreiking of aanbrenging van het aanslagbiljet op of aan het voertuig en voorts het uitvoering geven aan alle handelingen die verbonden kunnen zijn aan het aanbrengen en verwijderen van een wielklem, de overbrenging, in bewaringneming en teruggave van een voertuig als bedoeld in artikel 235 Gemeentewet.

Medewerkers van de afdelingen:

- PC. Belastingen

- RU. Handhaving

Het uitvoering geven aan de wettelijke bepalingen inzake de heffing van afvalstoffenheffing, waaronder het vaststellen van de belastingschuld middels een mondelinge dan wel gedagtekende schriftelijke of elektronische kennisgeving (art. 11, 16 en 20 AWR) en het bekend maken, mondeling dan wel door uitreiking of toezending van de kennisgeving.

Medewerkers van de afdelingen:

- PC. Belastingen

- FAO. Financiële Administratie

Directeur CURE en door hem aan te wijzen medewerkers

Nr.

Bevoegdheden invorderingsambtenaar

Gemandateerden

Het vaststellen van beleidsregels waaronder de Regeling met betrekking tot de heffing en invordering van de gemeentelijke belastingen en de Leidraad invordering voor zover de Leidraad wordt gewijzigd conform de voorstellen van de VNG of het wijzigingen betreft die louter van redactionele of technische aard zijn.

(-)

Het uitvoering geven aan de wettelijke bepalingen inzake de heffing van afvalstoffenheffing, waaronder het vaststellen van de belastingschuld middels een mondelinge dan wel gedagtekende schriftelijke of elektronische kennisgeving (art. 11, 16 en 20 AWR) en het bekend maken, mondeling dan wel door uitreiking of toezending van de kennisgeving.

Medewerkers van de afdelingen:

- PC. Belastingen

- FAO. Financiële Administratie

 

Directeur CURE en door hem aan te wijzen medewerkers

Het geheel of gedeeltelijk oninbaar verklaren van belastingschulden.

(-)

Het behandelen van bezwaarschriften en het doen van uitspraak inzake de kosten van een aanmaning of dwangbevel of betreffende het verzoek om uitstel van betaling of kwijtschelding, inclusief het besluiten op een verzoek om proceskostenvergoeding.

Coördinator Bezwaar & Beroep

 

Medewerker Bezwaar & Beroep

 

Coördinator Invordering

Het behandelen en het beschikken op verzoeken tot kwijtschelding, verminderingen, uitstel van betaling en betalingsregelingen inzake alle gemeentelijke belastingen en heffingen.

Coördinator Bezwaar & Beroep

 

Medewerker Bezwaar & Beroep

 

Coördinator Invordering

 

Allround medewerker Invordering

 

Administratief medewerker Invordering

 

Belastingdeurwaarder

De fiscale procesvertegenwoordiging in (hoger) beroep en cassatie inzake alle procedures betreffende de fiscale (dwang)invordering.

Coördinator Bezwaar & Beroep

 

Medewerker Bezwaar & Beroep

 

Fiscaal jurist gemeentelijke Belastingen

 

Coördinator Invordering

 

Belastingdeurwaarder

De dwanginvordering waaronder het aanmanen van de belastingschuldige, het uitvaardigen van een dwangbevel, een hernieuwd bevel tot betaling, het opdracht geven om tot executie over te gaan (bijvoorbeeld beslaglegging) en het verhaal onder derden.

Coördinator Invordering

 

Allround medewerker Invordering

 

Belastingdeurwaarder

Het middels een rentebeschikking in rekening brengen of vergoeden van invorderingsrente voor belastingen en heffingen.

Coördinator Bezwaar & Beroep

 

Medewerker Bezwaar & Beroep

 

Coördinator Invordering

 

Allround medewerker Invordering

 

Belastingdeurwaarder

Het uitvoeren van de artikelen 12 tot en met 21, 34 van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

Coördinator Bezwaar & Beroep

 

Medewerker Bezwaar & Beroep

 

Fiscaal jurist gemeentelijke Belastingen

 

Coördinator Taxaties

 

Coördinator Gegevensbeheer

 

Coördinator Invordering

Sector RU:

Uitsluitend ten aanzien van de parkeerbelastingen:

medewerkers van de afdeling Handhaving met de functie:

 

(Senior) medewerker parkeerbezwaren

 

(Senior) medewerker heffingen

(Junior/medior/senior) jurist (handhaving)

 

Juridisch adviseur

Het uitvoeren van hoofdstuk 4 (openbaarmaking op verzoek) van de Wet open overheid, alsmede het geven van een zienswijze als (een bestuursorgaan van) de gemeente hiertoe op grond van de Wet open overheid wordt uitgenodigd

Coördinator Bezwaar & Beroep

 

Medewerker Bezwaar & Beroep

 

Fiscaal jurist gemeentelijke Belastingen

 

Coördinator Taxaties

 

Coördinator Gegevensbeheer

 

Coördinator Invordering

 

Sector RU:

Uitsluitend ten aanzien van de parkeerbelastingen:

medewerkers van de afdeling Handhaving met de functie:

 

(Senior) medewerker parkeerbezwaren

 

(Senior) medewerker heffingen

 

(Junior/medior/senior) jurist (handhaving)

 

Juridisch adviseur

Het uitvoering geven aan de wettelijke bepalingen inzake de invordering van leges.

Medewerkers van de afdelingen:

- PC. Belastingen

- PC. Balie en Ontvangst

- PC. Burgerzaken

- IVTH .Vergunningen

- RBO. Verkeer, Milieu en Duurzaamheid

- VJB. Veiligheid

- STB. Stadsbeheer

- STB. GEO-informatie, Data en Kwaliteit

- FAO. Financiële Administratie

Het uitvoering geven aan de wettelijke bepalingen inzake de invordering van precariobelasting.

Medewerkers van de afdelingen:

- PC. Belastingen

- IVTH. Vergunningen

- VJB .Veiligheid

- RU. Handhaving

- FAO. Financiële Administratie

Het uitvoering geven aan de wettelijke bepalingen inzake de invordering van marktgeld.

Medewerkers van de afdelingen:

- PC. Belastingen

- RU. Handhaving

- FAO. Financiële Administratie

Het uitvoering geven aan de wettelijke bepalingen inzake de Invorderingsambtenaar invordering van begraafplaatsrechten.

Medewerkers van de afdelingen:

- PC. Belastingen

- IVTH. Vergunningen

- FAO. Financiële Administratie

Het uitvoering geven aan de wettelijke bepalingen inzake de invordering van kanaalrechten.

Medewerkers van de afdelingen:

- PC. Belastingen

- STB. Stadsbeheer

- FAO. Financiële Administratie

Het uitvoering geven aan de wettelijke bepalingen inzake de invordering van parkeerbelastingen, waaronder de invordering van de naheffingsaanslag en alle kosten die verbonden kunnen zijn aan het aanbrengen en verwijderen van een wielklem, de overbrenging en in bewaringneming van een voertuig als bedoeld in artikel 235 Gemeentewet.

Medewerkers van de afdelingen:

- PC. Belastingen

- PC. Balie en Ontvangst

- PC. Burgerzaken

- IVTH. Vergunningen

- RBO. Verkeer, Milieu en Duurzaamheid

- RU. Handhaving

- FAO. Financiële Administratie

Het uitvoering geven aan de wettelijke bepalingen inzake de invordering van afvalstoffenheffing.

Medewerkers van de afdelingen:

- PC. Belastingen

- FAO. Financiële Administratie

 

Directeur CURE en door hem aan te wijzen medewerkers

Het uitvoering geven aan de wettelijke bepalingen inzake de invordering van reinigingsrechten.

Medewerkers van de afdelingen:

- PC. Belastingen

- FAO. Financiële Administratie

 

Directeur CURE en door hem aan te wijzen medewerkers

Hoofdstuk 3 Aanwijzingen

Nr.

De heffingsambtenaar stelt de volgende aanwijzingen vast

Aangewezen functies/medewerkers/personen

Aanwijzing tot deskundige als bedoeld in artikel 50, eerste lid van de Algemene wet inzake rijksbelastingen

Van de Afdeling Belastingen: alle medewerkers

 

Van de Afdeling Ontwikkeling & Ondersteuning Dienstverlening: de medewerker met de functie:

Product owner Belastingen

Hoofdstuk 4 Slotbepalingen

Artikel 9  

  • 1.

    Het Mandaatbesluit heffings- en invorderingsambtenaar 2022 wordt ingetrokken met ingang van de dag van inwerkingtreding zoals bedoeld in het tweede lid, met dien verstande dat zij van toepassing blijft op gevallen die zich voor die datum hebben voorgedaan.

  • 2.

    Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na die van de bekendmaking ervan.

  • 3.

    Dit besluit wordt opgenomen in het Mandaat-en bevoegdhedenregister Eindhoven.

Aldus op 25 juli 2023 vastgesteld door de heffings- en invorderingsambtenaar van Eindhoven,

mr. F.H.P.M Laurense

Afdelingshoofd Belastingen

Naar boven