Zevende wijzigingsbesluit Mandaat- en volmachtbesluit gemeente Schouwen-Duiveland 2020

Het college van burgemeester en wethouders respectievelijk de burgemeester van de gemeente Schouwen-Duiveland, ieder voor zover het de eigen bevoegdheden betreft;

 

Overwegende dat;

  • het college van burgemeester en wethouders respectievelijk de burgemeester op 10 december 2019 het Mandaat- en volmachtbesluit gemeente Schouwen-Duiveland 2020 heeft vastgesteld;

  • In de praktijk is gebleken dat dit besluit op onderdelen aanpassing behoeft;

 

Gelet op de Gemeentewet, artikel 60 derde lid Boek 3 Burgerlijk Wetboek, en afdeling 10.1.1. van de Algemene wet bestuursrecht;

 

besluit vast te stellen:

 

het Zevende wijzigingsbesluit Mandaat- en volmachtbesluit gemeente Schouwen-Duiveland 2020.

 

Artikel I Wijziging besluit

 

Het Mandaat- en volmachtbesluit gemeente Schouwen-Duiveland 2020 wordt als volgt gewijzigd:

 

  • A.

    Artikel 1, vierde lid vervalt.

     

  • B.

    In artikel 7 wordt “medewerker” vervangen door “werknemer” en wordt “het afdelingshoofd” vervangen door “de hiërarchisch leidinggevende”.

     

  • C.

    In de mandaten met nummers 1, 2 en 4, van bijlage 1.a (Aangaan arbeidsovereenkomst, ontslag, rechtspositionele aangelegenheden), in de mandaten met nummers 1 tot en met 7 van bijlage 1.b (Salaris, emolumenten en andere vormen van beloning) en in de mandaten met nummers 1 tot en met 7 en 9 van bijlage 1.c (Verlof en overige zaken) komt de gemandateerde/volmachthouder telkens te luiden: Gemeentesecretaris, afdelingshoofd, adjunct manager WWL, teammanager, teamleider.

     

  • D.

    In mandaat nummer 2 van bijlage 1.a (Aangaan arbeidsovereenkomst, ontslag, rechtspositionele aangelegenheden) vervalt de gemandateerde/volmachthouder “Coördinator” en vervalt in de specifieke bepalingen de zinsnede “ Hoofd UOR (groen grijs en havens) na toestemming gemeentesecretaris.”

     

  • E.

    In mandaat nummer 3 van bijlage 1.a (Aangaan arbeidsovereenkomst, ontslag, rechtspositionele aangelegenheden), mandaten met nummers 2 en 3 van bijlage 1.c (Verlof en overige zaken) en mandaten met nummers 9,15 en 17 van bijlage 1.d (Overige mandaten hele organisatie) wordt “Coördinator” vervangen door “Adjunct manager WWL, teammanager en teamleider”.

     

  • F.

    In de specifieke bepalingen van mandaat nummer 4 van bijlage 1.a (Aangaan arbeidsovereenkomst, ontslag, rechtspositionele aangelegenheden) vervalt de zinsnede “betreffende afdeling”.

     

  • G.

    Mandaat nummer 5 van bijlage 1.a (Aangaan arbeidsovereenkomst, ontslag, rechtspositionele aangelegenheden) vervalt onder vernummering van mandaat nummer 6 tot en met 11 tot 5 tot en met 10.

     

  • H.

    In mandaat nummer 6 tot en met 9 (nieuwe nummering) van bijlage 1.a (Aangaan arbeidsovereenkomst, ontslag, rechtspositionele aangelegenheden) komt de gemandateerde/volmachthouder te luiden: Gemeentesecretaris, Afdelingshoofd BV1, Teammanager P&O.

     

  • I.

    In de specifieke bepalingen van mandaat nummer 3 van bijlage 1.c (Verlof en overige zaken) vervalt de zinsnede “en na afstemming met de Gemeentesecretaris en (Afdelings)hoofd.”

     

  • J.

    De gemandateerde/volmachthouder van mandaat nummer 8 van bijlage 1.c (Verlof en overige zaken) komt te luiden: “Gemeentesecretaris, afdelingshoofd, adjunct manager WWL, teammanager” en in de specifieke bepalingen wordt toegevoegd: “Steeds stelt de naast hogere hiërarchisch leidinggevende de beoordeling vast.”

     

  • K.

    In de specifieke bepalingen van mandaat nummer 1 van bijlage 1.d (Overige mandaten hele organisatie) wordt toegevoegd: In afstemming met het MT.

     

  • L.

    Aan de gemandateerde/volmachthouder van mandaat nummer 3 van bijlage 1.d (Overige mandaten hele organisatie) wordt toegevoegd: Adjunct manager WWL, teammanager, teamleider, BRP specialist en Kwaliteitsmedewerker Burgerzaken. In de specifieke bepalingen wordt het woord “medewerker” vervangen door “werknemer”.

     

  • M.

    In mandaat nummer 5 van bijlage 1.d (Overige mandaten hele organisatie)komt de gemandateerde/volmachthouder te luiden: Gemeentesecretaris, afdelingshoofd, adjunct manager WWL, teammanager , teamleider en wordt in de specifieke bepalingen het woord “coördinator” vervangen door “leidinggevende”.

     

  • N.

    In mandaat nummer 6 van bijlage 1.d (Overige mandaten hele organisatie) wordt het woord “Coördinator” vervangen door “Teammanager”.

     

  • O.

    In mandaat nummer 7 van bijlage 1.d (Overige mandaten hele organisatie) wordt het woord “Coördinator” vervangen door “Gemeentesecretaris, afdelingshoofd, adjunct manager WWL, teammanager, teamleider” en wordt in de specifieke bepalingen toegevoegd: “De leidinggevende die het meest bij het verzoek is betrokken, is bevoegd.”

     

  • P.

    In mandaat nummer 9 van bijlage 1.d (Overige mandaten hele organisatie) wordt bij de gemandateerde/volmachthouder de zinsnede “Coördinator betreffende afdeling. Bij onroerende zaken: coördinator afdeling Ruimte en Milieu” vervangen door “Bij onroerende zaken: strategisch projectleider ruimtelijke ontwikkeling of jurist ontwikkelingsbedrijf.”

     

  • Q.

    In de mandaten met nummers 12, 13 en 15 van bijlage 1.d (Overige mandaten hele organisatie) komt de omschrijving van de gemandateerde/volmachthouder te luiden: Afdelingshoofd, adjunct manager WWL, teammanager, teamleider.

     

  • R.

    In mandaat nummer 17 van bijlage 1.d (Overige mandaten hele organisatie) wordt het woord “medewerker” vervangen door “werknemer”.

     

  • S.

    In mandaat nummer 18 van bijlage 1.d (Overige mandaten hele organisatie) wordt het woord “medewerker” vervangen door “werknemer”.

     

  • T.

    In de mandaten met nummers 1, 2 en 3 van bijlage 2 (Mandaten- en volmachtenlijst afdeling Bedrijfsvoering 1) worden de woorden “medewerkers” vervangen door “werknemers”.

     

  • U.

    In de mandaten met nummers 1 tot en met 6 van bijlage 4 (Mandaten- en volmachtenlijst afdeling Ruimte en milieu) wordt bij de gemandateerde/volmachthouder “Coördinator” vervangen door “Strategisch projectleider ruimtelijke ontwikkeling”.

     

  • V.

    In de mandaten met nummers 7, 10, 27, 32, 33, 34, 35, 36, 38 en 39 van bijlage 4 (Mandaten- en volmachtenlijst afdeling Ruimte en milieu) komt de gemandateerde/volmachthouder te luiden: Teammanager.

     

  • W.

    In de mandaten met nummers 8, 9, 23, 28, 29 (bij punt 1, 4 en 5) en 31 van bijlage 4 (Mandaten- en volmachtenlijst afdeling Ruimte en milieu) komt de gemandateerde/volmachthouder te luiden: Teammanager; senior medewerker vergunningverlening.

     

  • X.

    In de mandaten met nummers 24 en 25 van bijlage 4 (Mandaten- en volmachtenlijst afdeling Ruimte en milieu) komt de gemandateerde/volmachthouder te luiden: Teammanager; senior medewerker ruimtelijke ordening.

     

  • Y.

    In mandaat nummer 37 van bijlage 4 (Mandaten- en volmachtenlijst afdeling Ruimte en milieu) komt de gemandateerde/volmachthouder te luiden: Medewerker vergunningverlening.

     

  • Z.

    In mandaat nummer 40 en 41 van bijlage 4 (Mandaten- en volmachtenlijst afdeling Ruimte en milieu) komt de gemandateerde/volmachthouder te luiden: Medewerker vergunningverlening.

     

    ZZ: De omschrijving van de bevoegdheid van mandaat nummer 41 van bijlage 4 (Mandaten- en volmachtenlijst afdeling Ruimte en milieu) komt te luiden: Verlengen beslistermijn bij de aanvraag voor een vergunning of ontheffing en in de specifieke bepalingen wordt “Coördinator” vervangen door “Teammanager”.

     

    ZZZ. In mandaat nummer 1 van bijlage 5 (Mandaten- en volmachtenlijst afdeling Openbare werken) wordt “Afdelingshoofd” vervangen door “Teammanager”.

     

    AA. In de mandaten met nummers 2, 3 en 11 van bijlage 5 (Mandaten- en volmachtenlijst afdeling Openbare werken) wordt “Hoofd UOR (groen grijs en havens)” vervangen door “Teammanager UOR”.

     

    BB. In de mandaten 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 14, 16, 17 en 18 van bijlage 5 (Mandaten- en volmachtenlijst afdeling Openbare werken) wordt “Coördinator” vervangen door “Teammanager”.

     

    CC. In mandaat nummer 22 van bijlage 5 (Mandaten- en volmachtenlijst afdeling Openbare werken) wordt het woord “medewerkers” vervangen door “werknemers”. Aan de gemandateerde/volmachthouder wordt toegevoegd “en Teammanager integrale veiligheid en handhaving”.

     

    DD. Mandaat nummer 2 van Bijlage 6.a (Mandaten BRP reisdocumenten en dergelijke) vervalt, onder vernummering van de mandaten met nummers 3 tot en met 17 tot 2 tot en met 16”.

     

    EE. In mandaat nummer 13 (nieuwe nummering) van Bijlage 6.a (Mandaten BRP reisdocumenten en dergelijke) wordt de gemandateerde/volmachthouder “Afdelingshoofd” vervangen door “Teammanager”.

     

    FF. In de mandaten met nummers 13, 14 en 18 van Bijlage 6.b (Mandaten Uitkeringen) wordt de gemandateerde/volmachthouder “Coördinator” vervangen door “Teammanager”.

     

    GG. In mandaat nummer 19 van Bijlage 6.b (Mandaten Uitkeringen) vervalt “Bij afwezigheid afdelingshoofd WWL: Hoofd LSZ”.

     

    HH. In de mandaten met nummers 10, 11 en 12 van Bijlage 6.c (Mandaten Sociaal Domein Overig) komt de gemandateerde/volmachthouder te luiden: Teammanager.

     

    II. In de mandaten met nummers 5, 6, 7, 8 en 12 van Bijlage 6.d (Overige mandaten) komt de gemandateerde/volmachthouder te luiden: Teammanager.

 

Artikel II Inwerkingtreding

 

Dit besluit treedt op 1 september 2023 in werking.

Artikel III Citeertitel

 

Dit wijzigingsbesluit wordt aangehaald als “Zevende wijzigingsbesluit mandaat- en volmachtbesluit gemeente Schouwen-Duiveland 2020”.

 

Vastgesteld door burgemeester en wethouders van Schouwen-Duiveland in hun vergadering van 22 augustus 2023.

De loco-secretaris de burgemeester

G.J. Benou J.Chr. van der Hoek MBA

Vastgesteld door de burgemeester van Schouwen-Duiveland op 22 augustus 2023.

de burgemeester,

J.Chr. van der Hoek MBA

Naar boven