Besluit van het college van burgemeester en wethouders, de burgemeester en de heffings- en invorderingsambtenaar van de gemeente Nissewaard tot derde wijziging van het Mandaatbesluit gemeente Nissewaard 2021

Het college van burgemeester en wethouders, de burgemeester en de heffings- en invorderingsambtenaar van de gemeente Nissewaard, ieder voor zoveel het zijn bevoegdheid betreft;

 

gelet op afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht;

 

besluiten het volgende:

Artikel I  

Het Mandaatbesluit gemeente Nissewaard 2021 wordt gewijzigd als volgt:

 

A.

 

Hoofdstuk 1, artikel 2, wordt vervangen door:

 

Artikel 2 Bevoegde functionarissen bij mandaat, volmacht of machtiging

  • 1.

    Aan de gemeentesecretaris, tevens algemeen directeur, en aan de directeuren wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend tot het uitoefenen van alle in dit Mandaatbesluit bedoelde bevoegdheden en handelingen.

  • 2.

    Aan de managers van de Eenheden wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend tot het uitoefenen van alle in dit Mandaatbesluit onder het hoofdstuk van de betreffende Eenheid bedoelde bevoegdheden en handelingen.

  • 3.

    Aan de teamleiders van de Eenheden wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend tot het uitoefenen van alle bevoegdheden en handelingen die in dit Mandaatbesluit zijn gemandateerd, gevolmachtigd en gemachtigd aan de met een titel van een functie aangeduide medewerkers die werken onder verantwoordelijkheid van de betreffende teamleider.

B.

 

In hoofdstuk 1, artikel 3, eerste lid, wordt onderdeel a vervangen door:

 

  • a.

    Over bestuurlijke of politiek gevoelige zaken vindt overleg plaats voordat daarover een beslissing wordt genomen. Het college, de leden daarvan, de burgemeester, de gemandateerde, de gevolmachtigde of gemachtigde informeren elkaar direct over het ontstaan van deze zaken.

C.

 

Hoofdstuk 1, artikel 9 wordt vervangen door:

 

Artikel 9 Vaststelling Personeelshandboek Nissewaard door de gemeentesecretaris, tevens algemeen directeur

Aan de gemeentesecretaris, tevens algemeen directeur, wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend om regels vast te stellen over de ambtelijke organisatie van de gemeente, met uitzondering van de organisatie van de griffie, en deze te verwerken in het Personeelshandboek Nissewaard.

 

D.

 

Aan hoofdstuk 1, artikel 10, worden twee leden toegevoegd, luidende:

 

  • 11.

    Besluiten op grond van de Regeling opvang ontheemden Oekraïne.

  • 12.

    Het verlenen van volmacht aan een notaris of aan medewerkers in zijn dienst om namens de gemeente privaatrechtelijke rechtshandelingen te verrichten.

E.

 

Hoofdstuk 1, artikel 11, vijfde lid, wordt vervangen door:

 

  • 5.

    Subsidiebesluiten, bedoeld in de Algemene subsidieverordening Nissewaard 2022 en de daarop gebaseerde nadere regelingen, tot een bedrag van € 750.000 per aanvraag.

F.

 

In hoofdstuk 1, artikel 11, achtste lid, wordt ‘Besluiten ter uitvoering van de Algemene Verordening Gegevensbescherming’ vervangen door ‘Besluiten en overeenkomsten ter uitvoering van de Algemene verordening gegevensbescherming’.

 

G.

 

Hoofdstuk 1, artikel 11, negende lid, wordt vervangen door:

 

  • 9.

    Besluiten ter uitvoering van de Wet open overheid en van de Wet hergebruik van overheidsinformatie.

H.

 

In hoofdstuk 2, onder 3, wordt ‘Aan de (plaatsvervangend) Woordvoerder en de manager van de Eenheid Dienstverlening’ vervangen door ‘Aan de (plaatsvervangend) Woordvoerder van de gemeente en de manager van de Eenheid Dienstverlening’.

 

I.

 

In hoofdstuk 2, onder 1., wordt onderdeel q vervangen door:

 

  • q.

    Besluiten tot het uitbreiden van de personeelsformatie ter uitvoering van de banenafspraak als bedoeld in artikel 2.7 van de CAO Gemeenten, mits de financiële gevolgen van de uitbreiding volledig kunnen worden gedekt uit het daarvoor beschikbare budget

J.

 

In hoofdstuk 2, onder 4, wordt onderdeel a vervangen door:

 

  • 1.

    Besluiten op grond van de Algemene verordening gegevensbescherming, de Wet open overheid en de Wet hergebruik van overheidsinformatie;

K.

 

In hoofdstuk 4 wordt onderdeel 9 vervangen door:

 

  • 9.

    Aan de teamleider van het team Burgerzaken wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Besluiten ter uitvoering van de Wet op de lijkbezorging voor wat betreft het verlenen van verlof tot het opgraven, verwijderen of vervoeren van een lijk;

    • b.

      Het instellen van één of meer stembureaus in de gemeente;

    • c.

      Het instellen van een gemeentelijk stembureau voor de centrale stemopneming;

    • d.

      Het instellen van een gemeentelijk stembureau voor vervroegd stemmen;

    • e.

      Het vaststellen van een reglement burgerlijke stand;

    • f.

      De aanwijzing van ambtenaren en buitengewoon ambtenaren van de burgerlijke stand;

    • g.

      De aanwijzing van toezichthouders basisregistratie personen;

    • h.

      De aanwijzing van een rechtspersoon als briefadresgever op grond van artikel 2.42, onder b, van de Wet basisregistratie personen.

L.

 

In hoofdstuk 5 wordt onderdeel 1 vervangen door:

 

  • 1.

    Aan de teamleiders van de Eenheid Maatschappelijke Ontwikkeling wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor de uitvoering van het bepaalde bij of krachtens de Leerplichtwet 1969, de Verordening voorzieningen huisvesting onderwijs Spijkenisse, het lokaal achterstandenbeleid als bedoeld in de Wet op het primair onderwijs, de Verordening leerlingenvervoer, de Wet verplichte geestelijke gezondheidszorg, de Wet kinderopvang, de Jeugdwet, de Wet maatschappelijke ondersteuning 2015, de Verordening sociaal domein gemeente Nissewaard, de Verordening beschermde woonvormen ZHE 2022, de Regeling gehandicaptenparkeerkaart, de Huisvestingswet 2014 en de Verordening woonruimtebemiddeling regio Rotterdam 2020-2024.

M.

 

In hoofdstuk 5 vervalt onderdeel 5 onder vernummering van onderdeel 6 tot 5.

 

N.

 

In hoofdstuk 5 vervalt onderdeel 7 onder vernummering van de onderdelen 8 tot en met 15 tot 6 tot en met 13.

 

O.

 

In hoofdstuk 5, onderdeel 6 (nieuw) wordt ‘Aan de adviseur Maatschappelijke Ondersteuning wordt' vervangen door ‘Aan de adviseur Maatschappelijke Ondersteuning van het team Ontwikkeling wordt'.

 

P.

 

In hoofdstuk 5, onderdeel 7 (nieuw) onder a. wordt ‘Besluiten ter uitvoering van het bepaalde bij of krachtens de Jeugdwet’ vervangen door ‘Besluiten ter uitvoering van het bepaalde bij of krachtens de Jeugdwet en de Wet kinderopvang’.

 

Q.

 

In hoofdstuk 5, onderdeel 7 (nieuw) onder c. wordt ‘kinderrechter’ vervangen door ‘rechter’.

 

R.

 

In hoofdstuk 5, onderdeel 8 (nieuw) onder a. wordt ‘Besluiten ter uitvoering van het bepaalde bij of krachtens de Wet Maatschappelijke ondersteuning;’ vervangen door ‘Besluiten ter uitvoering van het bepaalde bij of krachten de Wet maatschappelijke ondersteuning 2015 en de Verordening sociaal domein gemeente Nissewaard;’.

 

S.

 

Hoofdstuk 5, onderdeel 9 (nieuw) wordt vervangen door:

 

  • 9.

    Aan de kwaliteitsmedewerker en de medewerker administratie aangesteld in functiegroep 8 van het team Administratie en Kwaliteitsbewaking wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Het ondertekenen van besluiten ter uitvoering van het bepaalde bij of krachtens de Wet maatschappelijke ondersteuning 2015 en de Verordening sociaal domein gemeente Nissewaard;

    • b.

      Het ondertekenen van besluiten ter uitvoering van de Huisvestingswet 2015 en de Verordening woonruimtebemiddeling regio Rotterdam 2020-2024;

    • c.

      Het ondertekenen van besluiten ter bekostiging van leerlingenvervoer als bedoeld in de Verordening leerlingenvervoer;

    • d.

      Het ondertekenen van besluiten ter uitvoering van de Regeling gehandicaptenparkeerkaart;

    • e.

      Het ondertekenen van besluiten ter uitvoering van het bepaalde bij of krachtens de Wet kinderopvang.

T.

 

In hoofdstuk 5 wordt in onderdeel 11 (nieuw) ‘Aan de Regisseur Jeugdoverlast, de Regisseur Woonoverlast, de klantmanager ISA, de regisseur Wet verplichte GGZ, Beleidsadviseur bemoeizorg, integrale veiligheid, integrale regie en opgeschaalde casuïstiek en de Coördinator Steunpunt Woonoverlast worden' vervangen door ‘Aan de regisseur Jeugdoverlast, de regisseur Woonoverlast, de klantmanager ISA, de regisseur Wet verplichte GGZ en de coördinator Steunpunt Woonoverlast worden'.

 

U.

 

In hoofdstuk 5 wordt in onderdeel 13 (nieuw) ‘Aan de coördinator Steunpunt Woonoverlast en de Regisseur Jeugdoverlast van het team Zorg en de Coördinator Buurtpreventie & Buurtbemiddeling van het Team Ontwikkeling wordt’ vervangen door ‘Aan de coördinator Steunpunt Woonoverlast, de regisseur Jeugdoverlast Zorg en de coördinator Buurtpreventie & Buurtbemiddeling van het team Zorg wordt’.

 

V.

 

In hoofdstuk 5 vervalt onderdeel 16 onder vernummering van de onderdelen 17 en 18 tot 14 en 15.

 

W.

 

Hoofdstuk 5, onderdeel 14 (nieuw) wordt vervangen door:

 

  • 14.

    Aan de toezichthouder rechtmatigheid Wmo en Jeugdwet wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het verrichten van publiek- en privaatrechtelijke rechtshandelingen en andere handelingen ter uitvoering van het toezicht op en de handhaving van het bepaalde bij of krachtens de Wet maatschappelijke ondersteuning 2015, de Jeugdwet, de Verordening sociaal domein gemeente Nissewaard, de Verordening beschermde woonvormen ZHE 2022 en Titel 5.2 van de Algemene wet bestuursrecht.

X.

 

In hoofdstuk 6, onderdeel 1, onder a., wordt 'Het besluiten tot en het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen met betrekking tot de taken en activiteiten van de afdeling;' vervangen door ' Het besluiten tot en het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen met betrekking tot de taken en activiteiten van de projectleiders;'

 

Y.

 

Aan hoofdstuk 6, onderdeel 1, wordt een subonderdeel toegevoegd, luidende:

 

  • g.

    Het opstellen, verzenden en goedkeuren van uitgaande facturen naar debiteuren van de gemeente.

Z.

 

Hoofdstuk 6, onderdeel 8 wordt vervangen en er worden drie onderdelen toegevoegd, luidende:

 

  • 8.

    Aan de teamleider van het team Ruimtelijke Inrichting wordt mandaat, volmacht en machtiging voor het volgende:

    • a.

      Besluiten ter uitvoering van de Verordening naamgeving en nummering gemeente Bernisse en de Uitvoeringsvoorschriften naamgeving en nummering gemeente Bernisse 2012 voor wat betreft het vaststellen van straatnamen;

    • b.

      Besluiten op een verzoek om planschade als bedoeld in artikel 6 van de Wet ruimtelijke ordening;

    • c.

      Besluiten tot het aangaan van een overeenkomst met de aanvrager van een omgevingsvergunning voor de activiteit “afwijking van een bestemmingsplan” tot verhaal van planschade.

  • 9.

    Aan de beleidsmedewerkers en beleidsadviseurs van het team Ruimtelijk Inrichting wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Besluiten ter uitvoering van de artikelen 110a tot en met 110c van de Wet Geluidhinder voor wat betreft het vaststellen en wijzigen van een hogere waarde voor de ten hoogste toelaatbare geluidsbelasting.

  • 10.

    Aan de beleidsmedewerker Wonen van de Eenheid Ruimtelijke Ontwikkeling wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Het geven van een zienswijze op het voornemen van een woningcorporatie tot verkoop van woningen.

  • 11.

    Aan de beleidsmedewerker Milieu van de Eenheid Ruimtelijke Ontwikkeling wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Het geven van zienswijzen in het kader van de voorbereiding van besluiten ter uitvoering van de Wet Milieubeheer.

AA.

 

In hoofdstuk 7, onderdeel 6, onder c. wordt 'Drank- en Horecawet en de Drank- en horecaverordening;' vervangen door 'het bepaalde bij of krachtens de Alcoholwet;'

 

BB.

 

In hoofdstuk 7, onderdeel 6, onder k. en onder p. wordt 'Drank- en Horecawet;' vervangen door 'Alcoholwet;'

 

CC.

 

Hoofdstuk 7, onderdeel 7, onder c. wordt vervangen door:

 

  • c.

    Besluiten ter uitvoering van de artikelen 110a tot en met 110c van de Wet geluidhinder voor wat betreft het vaststellen en wijzigen van een hogere waarde voor de ten hoogste toelaatbare geluidsbelasting;

DD.

 

Aan hoofdstuk 8 wordt een onderdeel toegevoegd, luidende:

 

  • 4.

    De uitoefening van de bevoegdheden, bedoeld in hoofdstuk 2, onderdeel 1, onder a. tot en met l. en onder p. tot en met u., alsmede het nemen van besluiten over buitengewoon en onbetaald verlof, uitsluitend ten aanzien van de dienstbetrekking en de arbeidsvoorwaarden van werknemers van theater De Stoep en het Centrum voor de Kunsten.

EE.

 

In Paragraaf 10.3, onder a. wordt 'Verordening Naamgeving, afbakening en nummeraanduiding adressen.' vervangen door 'Verordening naamgeving en nummering gemeente Bernisse en de Uitvoeringsvoorschriften naamgeving en nummering gemeente Bernisse 2012.'

Artikel II  

Het Mandaat zienswijze woningcorporaties (Gemeenteblad 2021, 466806) wordt ingetrokken.

Artikel III  

Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na de datum van uitgifte van het gemeenteblad waarin het wordt geplaatst.

Aldus vastgesteld in de vergadering van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Nissewaard op 17 januari 2023.

De gemeentesecretaris,

mr. M.L.M. Weerts

De burgemeester,

mr. F. van Oosten

Aldus vastgesteld door de burgemeester van de gemeente Nissewaard op 17 januari 2023.

De burgemeester,

mr. F. van Oosten

Aldus vastgesteld door heffings- en invorderingsambtenaar van de gemeente Nissewaard op 17 januari 2023.

De heffings- en invorderingsambtenaar,

mr. P.J. Vlcek

Naar boven