Gemeente Heerlen - Hogere waarde woonunit Skaeve Huse

 

Burgemeester en wethouders van Heerlen maken bekend dat zij hebben ingestemd met een op 22 december 2022 ingekomen verzoek om vaststelling van hogere grenswaarden vanwege het wegverkeerslawaai als bedoeld in in artikel 83 van de Wet geluidhinder (wegverkeer) juncto artikel 2.12 lid 1 onder a sub 3 van de Wabo ten behoeve van het realiseren van een woonunit op het terrein van Mondriaan aan de John F. Kennedylaan 301 alhier, kadastraal bekend Gemeente Heerlen, sectie H 2498 gedeeltelijk, waarbij wordt afgeweken van het bestemmingsplan. De woonunit ontvangt vanwege het wegverkeer van de A 76 een te hoge geluidbelasting.

De beschikking houdt in dat voor één gevel van de betreffende woonunit, waar vanwege het wegverkeer een overschrijding plaatsvindt van de wettelijk toegestane geluidbelasting op de gevel (de voorkeursgrenswaarde), een zogenaamde hogere waarde is vastgesteld.

 

De beschikking en de bijbehorende stukken (o.a. de aanvraag en het akoestisch rapport) liggen met ingang van 11 augustus gedurende een termijn van zes weken voor eenieder ter inzage bij de infobalie in de Publiekshal van het Stadhuis aan de Geleenstraat 27, op maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag van 8.30 uur tot 16.00 uur en op woensdag en donderdag van 8.30 uur tot 20.00 uur. Het besluit en de stukken liggen ter inzage totdat de beroepstermijn voor het besluit tot vaststelling van de omgevingsvergunning is verstreken.

 

BEROEP

Gedurende de beroepstermijn voor het besluit tot vaststelling van de omgevingsvergunning kunnen belanghebbenden schriftelijk beroep over het besluit met betrekking tot de hogere grenswaarden naar voren brengen. Het besluit tot vaststelling van de omgevingsvergunning is op 7 augustus 2023 genomen. De publicatie van dit besluit vindt vervolgens plaats in dit digitale gemeenteblad van de gemeente Heerlen. Op de dag na de publicatiedatum van het besluit start de beroepstermijn die in totaal 6 weken duurt.

 

INDIENEN BEROEP

Het gemotiveerde beroepschrift dient - bij afzonderlijke brief - te worden gezonden naar de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA, Den Haag. Degene die beroep instelt kan tevens binnen de genoemde termijn een verzoek om voorlopige voorziening indienen bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. Het besluit wordt niet van kracht voordat op dat verzoek is beslist.

 

Bij de indiening van het beroepsschrift en/of de indiening van voorlopige voorziening moeten de volgende gegevens worden vermeld:

 de naam en het adres van de indiener;

 de dagtekening van het beroep;

 een omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht;

 de gronden van het beroep.

 

Bij het beroepschrift wordt zo mogelijk een kopie van het bestreden besluit toegevoegd.

 

Tevens bestaat de mogelijkheid om digitaal beroep in te stellen en een verzoek om voorlopige voorziening in de dienen via https://digitaalloket.raadvanstate.nl. Hiervoor is een elektronische handtekening (DigiD) nodig. Op de genoemde site van de Raad van State staan de exacte voorwaarden vermeld.

 

Naar boven