Gemeenteblad van Someren
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Someren | Gemeenteblad 2023, 339890 | ander besluit van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Someren | Gemeenteblad 2023, 339890 | ander besluit van algemene strekking |
Vervanging van archiefbescheiden in de dynamische fase van zaak (o.a. analoge post)
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Someren;
Bent u het niet eens met dit besluit?
Dan kunt u hiertegen, binnen zes weken na de dag waarop het besluit is bekendgemaakt, een bezwaarschrift indienen onder vermelding van de reden waarom u het er niet mee eens bent. Het bezwaarschrift moet u, gedateerd, gemotiveerd en ondertekend, sturen naar het college van burgemeester en wethouders van Someren digitaal via de website of schriftelijk naar postbus 290, 5710 AG Someren. Het indienen van een bezwaarschrift schorst de werking van dit besluit niet.
Wanneer er sprake is van een spoedeisend belang kunt u daarnaast een voorlopige voorziening vragen aan de voorzieningenrechter van de Rechtbank Oost-Brabant, Sector bestuursrecht, postbus 90125, 5200 MA 's-Hertogenbosch. Aan deze procedure zijn kosten verbonden. U kunt uw verzoek om een voorlopige voorziening te treffen ook digitaal indienen. Hoe u dit kunt doen, kunt u lezen op de website van Rechtspraak.
De overheid communiceert steeds meer digitaal met burgers, bedrijven en in het onderlinge verkeer. Dat leidt tot de wens om werkprocessen volledig digitaal in te richten. Daar hoort ook een volledig digitale informatiehuishouding bij. Wat er nog op papier wordt vastgelegd, maakt plaats voor digitale scans. Het is in zulke situaties mogelijk om substitutie toe te passen. Substitutie (verder vervanging) is het digitaliseren van analoge archiefbescheiden met de verplichting om de originele archiefbescheiden te vernietigen.
Artikel 7 Archiefwet 1995 stelt dat de zorgdrager, voor gemeenten het college van burgemeester en wethouders, de bevoegdheid heeft om over te gaan tot vervanging. Vervanging is een onomkeerbaar proces dat van invloed kan zijn op de bruikbaarheid van overheidsinformatie die belangrijk is voor bedrijfsvoering, bewijsvoering en verantwoording. Daarom is goede uitvoering van het vervangingsproces van belang. De daaraan voorafgaande afweging leidt tot het antwoord op de vraag of, en zo ja, onder welke voorwaarden, vervanging doelmatig en doeltreffend is.
Het vervangingshandboek beschrijft stapsgewijs welke afwegingen het vervangingsproces vergt en hoe deze moeten worden vastgelegd en verantwoord. Het resultaat is een goed doordacht plan om het gehele proces van vervanging van begin tot eind zowel juridisch als technisch op een verantwoorde en praktische wijze te doorlopen. Het Handboek heeft drie functies:
De te maken keuzes hangen sterk af van de aard en het belang van de te vervangen archiefbescheiden en de werkprocessen waaruit de archiefbescheiden voortkomen. Daarom is vervanging altijd maatwerk. Dit handboek richt zich op vervanging van analoge archiefbescheiden in de dynamische fase van zaken. Concreet moet daarbij gedacht worden aan inkomende (analoge) post en nieuwe documentversies als gevolg van analoge (natte) ondertekening.
Het vervangingshandboek van de gemeente Someren is 25 juli 2023 vastgesteld. Gelijktijdig heeft het college van burgemeester en wethouders besloten om op basis van dit nieuwe handboek de vervanging voort te zetten, het zogenaamde vervangingsbesluit. In het handboek zijn, binnen de bandbreedte van de regelgeving, systematisch alle aspecten die van invloed (kunnen) zijn op de kwaliteit en duurzaamheid van de vervangende reproductie opgenomen.
In figuur 1 is het algemene substitutieproces schematisch weergegeven. Dit proces is reeds in 2014 bij een eerdere versie van het handboek doorlopen. Uit het proces blijkt dat er na besluitvorming uitvoering volgt met daaraan gekoppeld een continu proces van beheer en controle waaruit aanpassingen kunnen voortvloeien. Dit vernieuwde handboek is hier een uitvloeisel van.
fi guur 1: systematische weergave van het vervangings proces
2.3 Gelijke behandeling van op termijn vernietigbare documenten
Om veelal praktische redenen kiest gemeente Someren ervoor om in het vervangingsproces geen onderscheid te maken tussen blijvend te bewaren documenten en op termijn vernietigbare documenten. Kortom, de reikwijdte van dit handboek beperkt zich niet alleen tot de blijvend te bewaren documenten maar strekt zich tevens uit tot de op termijn vernietigbare documenten.
2.4 Context van de te vervangen archiefbescheiden
Archiefbescheiden ontlenen hun belang en betekenis mede aan de context waarin de archiefbescheiden zijn ontstaan. Deze context moet na vervanging toegankelijk blijven. Daarom legt de gemeente Someren vast in welke context de digitale reproducties zijn ontstaan. Dit doet de gemeente door metadata bij te houden en deze metadata te koppelen aan de digitale reproducties. Welke metadata bijgehouden wordt, vermeldt de gemeente in een metadataschema.
De gemeente Someren baseert het metadataschema voor een groot deel op haar zaaktypecatalogus welke wordt onderhouden in de applicatie i-Navigator. Het metadataschema van de gemeente is opgenomen in bijlage 1: metadataschema. De te vervangen analoge bescheiden worden na ontvangst of na ondertekening vrijwel direct gescand en voorzien van metadata. Na scannen worden de analoge archiefbescheiden direct uit het proces gehaald en na controle vernietigd. Dit proces vindt doorlopend plaats.
2.5 Uitzondering op vervanging
In beginsel worden alle analoge documenten die een rol spelen in een zaak gedigitaliseerd. Toch kan er aanleiding zijn om een specifiek document uit te zonderen van vervanging. De volgende uitzonderingen worden onderkend:
Uit de praktijk blijkt overigens dat binnen het bereik van dit handboek uitzonderingen nauwelijks tot nooit aan de orde zijn.
2.6 Hoe omgaan met uitzonderingen
Als het gaat om de wijze waarop wordt omgegaan met uitzonderingen, dan is het daarbij van belang onderscheid te maken tussen documenten die we niet wensen te vervangen (bullet 1 t/m 4 van de uitzonderingen genoemd ) en documenten die we niet kunnen vervangen (laatste bullet).
Documenten die we niet wensen te vervangen
Na onderkenning van de uitzondering zal het document toch worden gedigitaliseerd en worden geregistreerd in het zaaksysteem. Het origineel wordt direct opgeslagen in de archiefruimte van de gemeente of teruggegeven/teruggestuurd (bullet 2). In het zaaksysteem wordt op de zaak waar het document deel van uitmaakt een notitie opgenomen met hierin de kenmerken van het analoge document en de verblijfplaats. Op die manier is met behulp van het zaaksysteem het analoge document altijd te traceren en wordt het document zo nodig ook meegenomen in de reguliere overbrengings- en vernietigingsprocessen.
Documenten die we niet kunnen vervangen
Als na uiterlijk drie scanpogingen nog steeds geen goed scanresultaat is behaald, besluit de scanmedewerker zelf om het te scannen document alsnog analoog te bewaren.
De scanmedewerker zal het document registreren in het zaaksysteem (evt. met het best mogelijke scanresultaat) en het analoge origineel doorsturen naar de medewerker. Na behandeling door de medewerker wordt het document gearchiveerd in de archiefruimte. Evenals bij de vorige categorie documenten wordt in het zaaksysteem bij desbetreffende zaak een notitie gemaakt met hierin de kenmerken van het analoge document en de verblijfplaats.
3. Vaststellen van benodigde beeldkwaliteit
De gemeente Someren houdt zich tijdens het vervangen van archiefbescheiden aan de onderstaande technische criteria:
De helderheid, kleuren en tint van de reproductie (de scan) komt overeen met het origineel. Eventuele afwijkingen van de reproductie ten opzichte van het origineel worden bij het scannen en door middel van (steekproefsgewijze) controles visueel vastgesteld, bij twijfel heeft men de beschikking over een analoge kleurenkaart.
De scans worden éénmalig gecomprimeerd opgeslagen. De compressie gebeurt lossy en op een minimale schaal van 80 : 100. Bij het scanresultaat van analoge documenten met complexe visuele kenmerken wordt bij de controle nadrukkelijk gekeken of informatie-verlies is opgetreden. Bij ontoereikend scanresultaat wordt ingegrepen (zie hoofdstuk 5).
o Straighten skewed imagages = aan
o Evaluate images to detect blanks = uit
o Blankpage Settings Noisy-Clean = 50
o Brightness & Contrast ≈ 52 : 53
Zie bijlage 2: VRS instellingen voor een afbeelding van de VRS instellingen van de scanner op de postkamer.
4.1 Keuze technische infrastructuur
De inrichting van het vervangingsproces en de borging van de zorgvuldigheid en kwaliteit is mede afhankelijk van de technische infrastructuur. De technische infrastructuur is het deel van de ICT-infrastructuur dat is gericht op de toepassing van systemen en software. Op grond van artikel 26b, sub b en c van de Archiefregeling moet de zorgdrager in het besluit tot vervanging inzicht geven in de keuzes ten aanzien van de apparatuur en de software die in verband met het vervangingsproces worden aangeschaft. Vandaar dat de keuze van de gewenste apparatuur en software in dit hoofdstuk wordt vastgelegd.
De gemeente Someren heeft bij de keuze voor merk, type en standaardinstellingen van de apparatuur, eventuele randapparatuur en de software de in hoofdstuk 3 genoemde criteria meegenomen in haar keuze. De technische specificaties voor de scanner van de gemeente zijn opgenomen in bijlage 3: Technische specificaties scanner.
4.2 Locatie technische infrastructuur
De technische infrastructuur bevindt zich op drie locaties waar alleen medewerkers van de gemeente Someren toegang tot hebben. De facto praten we over twee scanstations, één bij de medewerkers van Publiekszaken en één station bij de registratuur (postkamer), en de plotter op de 3e verdieping. Deze drie scanners, en alleen deze drie, zijn geschikt voor vervanging van documenten. In het gebouw is daarnaast nog andere infrastructuur beschikbaar waarmee gescand kan worden, bijvoorbeeld de multifunctionals. Het is niet toegestaan deze infrastructuur te gebruiken voor vervanging (wel digitalisering). Medewerkers worden hierover geïnstrueerd.
Bij hoge uitzondering (in 2022, bijvoorbeeld 2 keer) ontvangt de gemeente grootformaat documenten die alleen op een plotter kunnen worden gescand. In voorkomende gevallen wordt de plotter op de derde verdieping ingezet voor vervanging. De plotter voldoet aan de technische eisen, (paragraaf 3.2) en uiteraard worden ook de visuele criteria in acht genomen. Naar verwachting zal vervanging met de plotter in de toekomst nog minder relevant worden.
N.B. Door gemeente opgemaakte grootformaat documenten, bouwtekeningen, worden digitaal gewaarmerkt en hoeven derhalve niet vervangen te worden.
5. Bepalen van de reproductiewijze
De keuzes ten aanzien van de reproductiewijze moeten op grond van artikel 26b, sub e, van de Archiefregeling in dit vervangingshandboek beschreven worden. De zorgdrager moet inzicht geven in de wijze waarop de reproductie tot stand komt, waartoe in elk geval worden gerekend de formaten, bewerkingen, metagegevens en, voor zover van toepassing, de keuze ter zake van reproductie per batch of per stuk.
De voorbereidingshandelingen zijn bepalend voor wat wel of niet zichtbaar is op de digitale reproducties. Vandaar dat de gemeente Someren de volgende voorbereidingshandelingen toepast voor het digitaliseren van archiefbescheiden:
Sommige archiefbescheiden vereisen extra zorgvuldigheid en vergen meer voorbewerking voor het digitaliseren dan andere archiefbescheiden. Extra zorgvuldigheid is noodzakelijk bij:
Ingestuurde kopieën: Niet zelden worden kopieën ontvangen die horen bij een poststuk, bijvoorbeeld een kopie van een identiteitsbewijs of een kopie van een met de hand ingevuld formulier. De kwaliteit van een dergelijk kopie kan slecht zijn. Het is mogelijk dat de scan daarmee in zijn algemeenheid ook als slecht wordt beoordeeld, maar tegen de achtergrond van paragraaf 3.1. hoeft dat niet werkelijk het geval te zijn. Het gaat immers om een juiste en volledige weergave van het te vervangen document.
De scanmedewerkers hebben oog voor bovenstaande risico’s en bijzonderheden en zullen indien nodig het scanproces herhalen om te komen tot een goed resultaat (zie visuele criteria 3.3). Het is niet de bedoeling dat documenten, anders dan vanwege de in paragraaf 2.5 genoemde uitzonderingen, niet worden vervangen.
6. Inrichten van kwaliteitsprocedure
6.1 Controle om kwaliteit te borgen
Om de kwaliteit van het vervangingsproces en van de reproducties te kunnen waarborgen, zijn interne kwaliteitsprocedures vereist. Artikel 3 Archiefwet 1995 verplicht overheidsorganisaties tot het in goede, geordende en toegankelijke staat houden van archiefbescheiden. Deze verplichting is ook van toepassing op reproducties die op grond van een vervangingsbesluit originele archiefbescheiden vervangen. Artikel 26b sub f en h van de Archiefregeling schrijft de zorgdrager voor om inzicht te geven in de inrichting van de controle op juiste en volledige weergave, het herstel van fouten en in de kwaliteitsprocedures.
De gemeente Someren voert interne controles uit op de kwaliteit van de vervanging. Deze controles worden in dit hoofdstuk besproken. Door middel van het toepassen van de PDCA (plan-do-check-act cyclus) verbetermethode vindt er bij de gemeente foutenherstel plaats. In bijlage 4: Taken en verantwoordelijkheden is opgenomen wie in het vervangingsproces waarvoor verantwoordelijk is.
6.2 Periodieke controle scanapparatuur
Schoonmaken en onderhoud van scanners
Preventief wordt de scanner schoongemaakt. Dit gebeurt dagelijks oppervlakkig en eens per kwartaal grondig. Hierdoor wordt voorkomen dat stofdeeltjes, plakresten, vlekken, etc. de scanafbeeldingen negatief beïnvloeden. Tijdens de grondige schoonmaken worden o.a. ook de verschillende rubberen rollers in de scanner gecontroleerd en gereinigd. Bij het schoonmaken van de scanners wordt een door de gemeente opgestelde procedure gevolgd (zie bijlage 5: Werkinstructie schoonmaken scanners).
Periodiek, maar minimaal één keer per drie jaar, wordt door een daarin gespecialiseerd bedrijf de staat van de scanners gecontroleerd. Bij deze controle wordt de hoofdscanner onderhouden (evt. reparaties) en gekalibreerd.
De gebruikte scanapparatuur en software wordt jaarlijks twee keer gecontroleerd. Hierbij wordt gecontroleerd of de instellingen van de software kloppen (bijv. bestandsformaat, DPI, Virtual Rescan en compressie). Fouten die bij controle worden opgemerkt worden door de gemeente hersteld. Blijven dezelfde fouten terugkomen, dan wordt onderzocht waar de fouten blijven optreden en wordt dit deel van het scanningsproces zo nodig aangepast.
6.3 Controleren van beeldkwaliteit
De gemeente Someren voert per kwartaal steekproefsgewijs controles uit om te controleren of de scans voldoen aan de m.n. in paragraaf 3.3 genoemde criteria. Fouten die uit de controle naar boven komen worden door de gemeente hersteld.
In het kader van de PDCA-methode is de procedure als volgt: Per kwartaal wordt een steekproefcontrole gepland. Deze controle wordt uitgevoerd volgens de AQL-methodiek. Op basis van deze controle wordt geconstateerd of de scans voldoen aan de gestelde criteria. Als er fouten worden geconstateerd tijdens de steekproef, worden deze hersteld. Blijven dezelfde fouten terugkomen, dan wordt het scanningsproces nader onder de loep genomen om de oorzaak te achterhalen en het proces aan te passen/bij te stellen.
Bij de bepaling van de omvang en frequentie van de steekproef moet een risicoafweging gemaakt worden. Daarom gebruikt de gemeente de AQL-methodiek voor het bepalen van de steekproefgrootte en de foutmarge. De AQL-methodiek maakt het mogelijk om te bepalen welke steekproefgrootte tot betrouwbare resultaten leidt en welke norm gehanteerd moet worden voor acceptatie en afkeuring. Figuur 2 laat zien welke steekproefgrootte er bij welke hoeveelheid moet worden toegepast. Bijvoorbeeld, wanneer de gemeente 600 pagina’s heeft vervangen, moet de gemeente een steekproefcontrole uitvoeren op 80 pagina’s. Bij overschrijding van de foutmarge wordt de steekproef afgekeurd. De fouten moeten worden hersteld, waarna er een nieuwe steekproef wordt gedaan. Als deze nieuwe steekproef wordt goedgekeurd kan het proces van vervanging verder gaan.
Het vervangingsbesluit is een besluit in de zin van artikel 1:3 Algemene wet bestuursrecht, zoals de toelichting bij de artikelen 6 en 7 van het Archiefbesluit 1995 vermeldt.
Dit houdt in dat het vervangingsbesluit gepubliceerd wordt en belanghebbende(n) de gelegenheid geboden wordt om bezwaar te maken tegen het besluit.
De gemeente Someren publiceert het vervangingsbesluit op www.officielebekendmakingen.nl.
8. Uitvoeren van het vervangingsbesluit
Het vastgestelde vervangingsbesluit wordt via het gemeentelijke intranet met alle medewerkers gedeeld. In de interne communicatie wordt het begrip ‘vervangen’ nader uitgelegd en wordt het proces van vervanging aan de medewerkers van de gemeente toegelicht. Tevens worden medewerkers erop gewezen hoe ze documenten kunnen (laten) vervangen en dat men dat niet zelfstandig mag doen met bijvoorbeeld een multifunctional.
Alle medewerkers die belast zijn met het scanproces (incl. schoonmaken) zijn/worden geïnstrueerd om hun taak correct uit te voeren.
8.2 Vernietiging van de vervangen archiefbescheiden
Artikel 26b sub g van de Archiefregeling stelt dat de zorgdrager inzicht moet verschaffen in het proces van vernietiging van de vervangen archiefbescheiden. De snelheid van vernietiging van de vervangen archiefbescheiden is afhankelijk van de doorlooptijd van de kwaliteitstoetsing en de aard van de vervangen archiefbescheiden. Binnen het bereik van dit handboek kiest de gemeente voor doorlopende vervanging. Bij doorlopende vervanging van actuele informatiestromen worden na het uitvoeren van de benodigde kwaliteitscontroles de archiefbescheiden vernietigd. De gemeente Someren hanteert een minimale vernietigingstermijn van 13 weken tot een maximum van 26 weken.
Nadat de vervanging daadwerkelijk is uitgevoerd, moet de zorgdrager zoals voorgeschreven in artikel 8 van het Archiefbesluit 1995 een verklaring van vervanging opstellen. De verklaring van vervanging bevat de volgende drie onderdelen:
In bijlage 6: Format verklaring van vervanging is een format opgenomen waarop de verklaring van vervanging gebaseerd kan worden.
9. Beheren, onderhouden en herzien vervangingsproces
9.1 Flexibel in een dynamische omgeving
Wet- en regelgeving, alsmede technologische veranderingen kunnen er toe leiden dat het vervangingsproces herzien moet worden. Deze veranderingen kunnen zorgen voor kleine of grote wijzigingen in het vervangingsproces. De gemeente Someren controleert jaarlijks of er nog gewerkt wordt volgens het vervangingshandboek en zal, indien nodig, het vervangingshandboek aanpassen.
Kleine procedurele wijzigingen worden onmiddellijk doorgevoerd in het handboek. Deze kleine veranderingen worden door de gemeente Someren bijgehouden in een logboek, zie bijlage 7: Logboek kleine veranderingen. De gemeente stelt het RHCe op de hoogte bij het doorvoeren van kleine veranderingen. Bij het doorvoeren van kleine veranderingen wordt het proces opnieuw getoetst, zodat de werkbaarheid van het handboek gewaarborgd blijft.
Aldus besloten in de vergadering van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Someren,
de secretaris,
J. Koppers-Krabben
de burgemeester,
D. Blok
Documenten worden altijd opgeslagen als onderdeel van een zaak. Als er nog geen zaak loopt wordt er een zaak aangemaakt. Voor documenten wordt de volgende metadata vastgelegd, gebaseerd op RGBZ:
Voor zaken wordt de metadata m.n. bepaald door onze zaaktypecatalogus. Die in veel gevallen weer gebaseerd is op standaarden zoals RGBZ, ZTC, etc.
De metadata die wordt of kan worden vastgelegd:
*Waar ‘relatie’ staat zijn indirect nog meer gegevens beschikbaar. Zo zorgt de relatie naar zaaktype ook voor bijvoorbeeld de basis archiefcode of een toelichting over de betekenis van het zaaktype. De relatie naar resultaten zorgt voor de juiste resultaten met de bijbehorende bewaartermijnen, de brondatum bewaartermijn en de selectielijstklasse.
Bijlage 3: Technische specificaties scanners
De gemeente Someren maakt gebruik van de volgende scanners:
1. Gedetailleerde specificaties
Van website, https://www.canon.nl/business/products/wide-format-printers/imageprograf-tx-3000/specifications/ d.d. 10-1-2023
Canon Inkjet on Demand 6 kleuren, geïntegreerd type (6 chips per printkop x 1 printkop)
Totaal: 15.360 MBK: 5.120 spuitmondjes
C, M, Y, BK: elk 2.560 spuitmondjes
1.200 x 2 inclusief systeem voor detectie van en compensatie voor niet-spuitende spuitmondjes
Meegeleverde startset inkt: 330 ml (MBK)/160 ml (BK, C, M, Y)
Standaard inkt: 160 ml/330 ml/700 ml
Pigmentinkt: 5 kleuren MBK/BK/C/M/Y
Compatibiliteit van besturingssystemen
Microsoft Windows 32-bits: 7, 8.1, 10, Server 2008, 64-bits: 7, 8.1, 10, Server 2008/R2, Server 2012/R2
Apple Macintosh: OSX 10.10.5 ~ 10.11, MacOS 10.12
HP-GL/2, HP RTL, PDF, JPEG - lees voor meer informatie de specificaties
Type: ingebouwd (Hi-Speed USB)
Modus: Full Speed (12 Mbps), High Speed (480 Mbps), Bulkoverdracht
Connectorpoort: serie B (4-pins)
USB A-poort: USB-geheugen (Direct Print)
IEEE 802.3u 100base-TX/Auto-Negotiation
IEEE 802.3ab 1000base-T/Auto-Negotiation
SNMP (Canon-MIB, HTTP, TCP/IP (IPv4/IPv6), FTP
IEEE802.11n/IEEE802.11g/IEEE802.11b
128 GB (Fysiek geheugen: 2 GB)
Rol papier: 18 m (lengte varieert, afhankelijk van het besturingssysteem en de toepassing)
Maximale diameter van rol papier
Rol papier: in- en uitvoer aan voorzijde
Losse vellen: in- en uitvoer aan voorzijde
(handmatige invoer met vergrendelingshendel voor media)
Breedte voor printen zonder witrand (alleen rol)
[Aanbevolen] 515 mm (JIS B2), 728 mm (JIS B1), 594 mm (ISO A1), 841 mm (ISO A0), 10 inch, 14 inch, 17 inch, 24 inch, 36 inch
[Bedrukbaar] 257 mm (JIS B4), 297 mm (ISO A3), 329 mm (ISO A3+), 420 mm (ISO A2), 8 inch, 12 inch, 16 inch, 20 inch, 30 inch, 300 mm, 500 mm, 600 mm, 800 mm
Maximumaantal geleverde prints Opvangbak met meerdere posities
Standaardpositie: 1 vel (willekeurig beeld)
Plat: 20 vel (A2 liggend, willekeurig beeld, normaal papier/gecoat papier)
Maximumaantal geleverde prints Stacker
Bakpositie: 1 vel (willekeurig beeld)
Vouwpositie: 100 vel (A0/A1 staand, CAD-tekening, normaal papier)
Stapelpositie: 100 vel (A1/A2 liggend, CAD-tekening, normaal papier)
Printer met geopende opvangmand en onderstel:
1.389 x 984 x 1.168 mm (opvangbak open)
Gewicht: 105 kg (inclusief rollenhouder)
Printerstuurprogramma voor ImagePROGRAF-TX-serie, Quick Utility Toolbox, Print Plug-in voor Office, Extended Survey Program en Poster Artist Lite. Andere software is te downloaden via de Canon-website.
8. Voeding en gebruiksvoorschriften
Invoervermogen: 100 - 240 VAC (50 - 60 Hz)
Stroomverbruik (wireless LAN): 105 W of minder
In de slaapstand (wireless LAN): 3,6 W of minder
In de slaapstand (alle poorten in gebruik): 3,6 W of minder
(Alleen EU - gegevens voor ErP Lot 26)
Uitgeschakeld: 0,3 W of minder
Standaardinstelling voor tijd tot slaapstand: 301 sec
15 - 30 °C, 10 - 80% (zonder condensatie)
Gebruik: 51 dB(A) of minder (normaal papier, lijntekening, standaardmodus)
(Gemeten tegen ISO7779-standaard)
Printer, roleenheid, 1x printkop, 1x onderhoudscassette, 3 inch kernadapter voor papier, netsnoer voor EU en Engeland, 1x startset inkttanks, installatiehandleiding, folder Veiligheid/standaardomgeving, CD-ROM met gebruikerssoftware (OS X/Windows), PosterArtist Lite op CD-ROM, Europees biocide-informatieblad, Informatieblad van de Euraziatische Economische Unie, Belangrijke informatie, Quick Guide en printkopuitlijning
Door de gebruiker te vervangen
Inktcartridges: PFI-110 (160 ml), PFI-310 (330 ml), PFI-710 (700 ml)
Bijlage 4 Taken en verantwoordelijkheden
De formele kaders en verantwoordelijkheden met betrekking tot de zorg voor en het beheer van archiefbescheiden zijn beschreven in de Archiefverordening en het Besluit Informatiebeheer van de gemeente Someren. In het kader van het vervangingsproces zijn taken en verantwoordelijkheden op hoofdlijnen als volgt verdeeld:
Bijlage 5 Werkinstructie schoonmaken scanners
De gemeente Someren controleert de scanapparatuur periodiek. Fouten die door de controle zijn opgemerkt worden door de gemeente hersteld. De gebruikte scanapparatuur en software wordt per kwartaal gecontroleerd door functioneel beheer . Er is ook een contract voor jaarlijks groot onderhoud (waaronder kalibreren) met een daarin gespecialiseerd bedrijf
Daarnaast worden dagelijks schoonmaakwerkzaamheden uitgevoerd door de medewerkers die scannen. Hierdoor wordt voorkomen dat stofdeeltjes, spikkeltjes of strepen veroorzaken op de scanafbeelding. Voor het schoonmaken van de scanner wordt door de gemeente opgestelde procedure gevolgd.
Eén keer per kwartaal worden de transportrollen van de scanners schoongemaakt door de gemeentebode.
STAP 1. Trek voor de veiligheid de stekker van de scanner uit het stopcontact.
STAP 2. Verwijder het papier uit de papiertoevoer.
STAP 3. Volg de stappen in de handleiding van de scanner in het hoofdstuk Onderhoud.
STAP 4. Stekker van de scanner weer in het stopcontact doen.
Bijlage 6: Format verklaring van vervanging
Ondergetekende verklaart op grond van de lastgeving van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Someren dat de vermelde archiefbescheiden die ter vervanging -conform het handboek vervanging van de gemeente Someren - gereproduceerd zijn ter vernietiging zijn aangeboden. De archiefbescheiden zijn conform het handboek vervanging van de gemeente, vastgesteld op <datum invullen>, vervangen door digitale reproducties.
Het betreft de gescande en gecontroleerde documenten van de scandatum <begindatum invullen> t/m <einddatum invullen>.
Deze papieren archiefbescheiden zijn vernietigd door versnippering door de firma Box B.V.
Bijlage 7: Logboek kleine veranderingen
Kleine veranderingen in het vervangingsproces worden door de gemeente Someren bijgehouden in het onderstaande logboek. Het RHCe wordt van de wijzigingen in kennis gesteld.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2023-339890.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.