Besluit beëindiging cameratoezicht Oostermeent en de Kostmand 2023

De burgemeester van de gemeente Huizen;

 

gelet op artikel 151c van de Gemeentewet en op het bepaalde in artikel 2:77 van de Algemene Plaatselijke Verordening Huizen 2014;

 

Overwegende

 

  • -

    dat in de winkelcentra de Kostmand en Oostermeent cameratoezicht plaatsvindt als bedoeld in artikel 2:77 van de Algemene Plaatselijke verordening Huizen 2014;

  • -

    dat deze gebieden meer specifiek omvat de volgende straten: Oostermeent-Oost, Oostermeent-Noord en de Kotter (ter hoogte van de garageboxen);

  • -

    dat artikel 151c van de Gemeentewet bepaalt, dat de burgemeester het besluit dat ten grondslag ligt aan ingezet cameratoezicht intrekt, zodra de inzet van de camera’s niet langer noodzakelijk is in het belang van de handhaving van de openbare orde;

  • -

    dat artikel 151c van de gemeentewet bepaalt, dat cameratoezicht slechts tijdelijk ingezet mag worden en publiek cameratoezicht vanwege het tijdelijke karakter geëvalueerd moet worden;

  • -

    dat de burgemeester van Huizen, op basis van de wettelijk verplichte evaluatie (10 juli 2023), niet langer van oordeel is dat cameratoezicht in het centrumgebied Oostermeent en winkelcentrum de Kostmand wettelijk gegrond is;

Besluit:

Artikel 1  

Het besluit tot het instellen van cameratoezicht in het centrumgebied van de Kostmand en Oostermeent als bedoeld in artikel 2:77 van de Algemene Plaatselijke Verordening Huizen 2014, in te trekken met ingang van de datum waarop dit intrekkingsbesluit in werking treedt.

Artikel 2  

Dit besluit treedt in werking op de dag na bekendmaking.

Artikel 3  

Dit besluit wordt aangehaald als: Besluit beëindiging cameratoezicht Oostermeent en de Kostmand 2023

Aldus vastgesteld door de burgemeester van Huizen op 10 juli 2023

De burgemeester van Huizen,

N. Meijer

Niet eens met dit besluit?

Maak dan binnen zes weken bezwaar. De periode van zes weken start een dag na de datum waarop dit besluit is bekendgemaakt in het gemeenteblad. Bezwaar kan alleen worden ingediend door belanghebbenden.

In het bezwaarschrift moet u de volgende informatie vermelden:

 

  • uw naam en adres en eventueel uw e-mailadres,

  • de datum van uw bezwaarschrift

  • een omschrijving van het besluit waar u het niet mee eens bent

  • het kenmerk (zaaknummer) van het besluit

  • waarom u het niet eens bent met het besluit

U sluit uw bezwaarschrift af met uw handtekening.

Een bezwaarschrift indienen is gratis. Dit kan alleen per post (dus niet per e-mail).

 

Stuur uw bezwaarschrift naar:

Gemeente Huizen

t.a.v. Commissie voor de bezwaarschriften

Postbus 5

1270 AA Huizen

 

Snel een uitspraak nodig?

Soms heeft u op korte termijn een uitspraak van de rechter nodig.

 

Dan kunt u ná het indienen van uw bezwaarschrift direct de rechter vragen een tijdelijke maatregel (voorlopige voorziening) te nemen. U kunt bijvoorbeeld vragen dat de uitvoering van het besluit wordt gestopt totdat uw bezwaarschrift is behandeld. Een voorlopige voorziening vraagt u aan met een verzoekschrift, dat u indient bij de rechtbank.

 

Dit kan op twee manieren.

Let op: Een verzoekschrift indienen kost geld (griffierechten). Wilt u meer informatie? Neem dan contact op met de rechtbank via 088 - 362 00 00

Naar boven