Overwegingen ten aanzien van het besluit
Overwegende:
Dat op grond van artikel 15, eerste en tweede lid, van de Wegenverkeerswet 1994 een verkeersbesluit moet worden genomen voor de plaatsing of verwijdering van de in artikel 12 van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer genoemde verkeerstekens, alsmede voor de onderborden voor zover daardoor een gebod of verbod ontstaat of wordt gewijzigd.
Dat op grond van artikel 18, eerste lid onder d, van de Wegenverkeerswet 1994 het college van burgemeester en wethouders bevoegd is tot het nemen van verkeersbesluiten.
Op grond van de mandaatregeling van de gemeente Bergen op Zoom de Teammanager Beheer en Onderhoud door het college gemandateerd is om verkeersbesluiten te nemen en te ondertekenen.
Uit het oogpunt van:
-Het verzekeren van de veiligheid op de wegen;
-Het beschermen van de aanwonenden, weggebruikers en passagiers;
-Het voorkomen of beperken van door het verkeer veroorzaakte overlast, hinder of schade.
Is het gewenst om
De maximumsnelheid op de Ruyershoveweg te verlagen van 80 km/h per uur naar 60 km/h op het traject vanaf de kruising Wouwsestraatweg – Ruyershoveweg tot overgang naar de Bergsebaan. De weg is tot de kruising Bergsebaan – Boerenweg in beheer van de gemeente Bergen op Zoom.
Door middel van een versmalling ter hoogte van de kruising Ruyterhoveweg – Gareelweg de snelheid te rennen. De voorrang voor versmalling is geregeld door F5 (westzijde) en F6 (oostzijde) borden.
Motivering
Door uitvoering te geven aan het instellen van een maximum snelheid van 60 km/h wordt de leefbaarheid en verkeersveiligheid in het gebied bevorderd voor automobilisten, fietsers en voetgangers. Het draagt bij aan de snelfietsroute F58.
Door de invoering van 60 km/h wordt er een eenzijdig beeld geschetst met het gedeelde in beheer van de gemeente Roosendaal. Het stuk Bergsebaan tot aan de dorpskern van Wouw is ook ingericht als een erftoegangsweg buiten de bebouwde kom met een maximale snelheid van 60km/h.