Gemeenteblad van Alblasserdam
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Alblasserdam | Gemeenteblad 2023, 28834 | beleidsregel |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Alblasserdam | Gemeenteblad 2023, 28834 | beleidsregel |
Nadere regels ter uitvoering van de Verordening Jeugdhulp gemeente Alblasserdam 2022
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Alblasserdam;
Gezien het raadsbesluit d.d. 20-12-2022 inzake de Verordening jeugdhulp gemeente Alblasserdam 2022;
Gelet op het bepaalde in de artikelen 9.1, 12.6, 15.3, 19.4, 22.4, 22.6, 25.3, 26.4 en 30 van de Verordening jeugdhulp gemeente Alblasserdam 2022;
de nadere regels ter uitvoering van de Verordening Jeugdhulp gemeente Alblasserdam 2022.
Artikel 2. Vervoersvoorziening
Het toekennen van een vervoersvoorziening geschiedt alleen aan de jeugdige wanneer aantoonbaar is gemaakt dat er een noodzaak bestaat het tot inzetten van deze voorziening en dat bij gebrek aan deze voorziening de toegang tot jeugdhulp wordt onthouden. De noodzaak van een vervoersvoorziening wordt aannemelijk gemaakt indien:
De adressen en tijden, die door de jeugdige of zijn ouder worden aangegeven op het ondertekende aanvraagformulier vervoer, worden gebruikt voor de planning van het vervoer. Incidentele wijzigingen van deze adressen en tijden zijn in principe niet mogelijk, onder incidentele wijzigingen worden verstaan: eenmalig vervoer van of naar een andere locatie of eenmalig andere vervoerstijden; in deze gevallen zorgt de jeugdige of zijn ouder zelf voor een andere oplossing.
Artikel 4. Uitvoering van de vervoersvoorziening
Na toekenning van een vervoersvoorziening vindt er tussen de jeugdige en zijn ouder en Stroomlijn B.V. in ieder geval afstemming plaats over de van toepassing zijnde dagen, de haal- en brengtijden, eventueel beperkende omstandigheden van de jeugdige ten aanzien van het vervoer en de van toepassing zijnde adressen.
Artikel 5. Toegang behandeling Ernstige Enkelvoudige Dyslexie
De diagnostiek en behandeling van Ernstige Enkelvoudige Dyslexie (EED) is pas toegankelijk voor de jeugdige nadat de EED-specialist van het verantwoordelijk samenwerkingsverband voor de uitvoering van Passend Onderwijs van de betreffende school voor primair onderwijs of voortgezet onderwijs van oordeel is dat diagnostiek dan wel de behandeling van Ernstige Enkelvoudige Dyslexie noodzakelijk is.
Artikel 6. Voorwaarden aan de uitvoering van het onderzoek
De vaststelling of de eigen mogelijkheden en het probleemoplossend vermogen van de jeugdige of zijn ouder ontoereikend zijn, op basisartikel 2.3 van de Jeugdwet en de artikelen 11.1.b.iv resp. 16.2 van de Verordening Jeugdhulp gemeente Alblasserdam 2022, komt tot stand op basis van een door het jeugdteam uitgevoerd onderzoek op basis van een methodische werkwijze, waarbij door het jeugdteam met de jeugdige of zijn ouder:
wordt vastgesteld of de eigen mogelijkheden en het probleemoplossend vermogen van de ouder(s) en hun sociaal netwerk ontoereikend zijn om zelf deze hulp, zorg en ondersteuning te kunnen bieden. Hierbij wordt in ieder geval rekening gehouden met het belang van de ouder(s) om het gezin te voorzien in een inkomen, de belastbaarheid en draagkracht van de ouder(s).
Indien blijkt dat de eigen mogelijkheden en het probleemoplossend vermogen van de jeugdige en zijn ouder en hun sociaal netwerk ontoereikend zijn om de hulp, zorg en ondersteuning naar aard en omvang voor de vastgestelde problemen en stoornissen zelf te kunnen bieden wordt, rekening houdend met de godsdienstige gezindheid, de levensovertuiging en de culturele achtergrond van de jeugdige of zijn ouder met de jeugdige of zijn ouder, nader onderzoek gedaan naar:
Artikel 7. Voorwaarden aan een aanvraag individuele voorziening jeugdhulp
Het perspectiefplan bevat ten minste de onderdelen a t/m n, zoals genoemd in lid 3 van dit artikel, als ook de invulling van artikel 6 lid 6 en het advies van Stichting Jeugdteams. Dit advies gaat nader in op de hulp, zorg en ondersteuning die naar aard en omvang volgens de jeugdprofessional nodig is voor de genoemde problemen en stoornissen, in hoeverre de jeugdprofessional de eigen mogelijkheden en het probleemoplossend vermogen van de ouder en het netwerk toereikend acht om te voorzien in deze hulp, zorg en ondersteuning en de al dan niet in te zetten (individuele) voorziening(en).
Indien een jeugdige of zijn ouder geen gebruik maakt van een ondertekend perspectiefplan voor het indienen van een aanvraag voor een individuele voorziening, zoals genoemd in artikel 1 van de Verordening Jeugdhulp gemeente Alblasserdam 2022, dient de jeugdige of zijn ouder schriftelijk een aanvraag in bij het jeugdteam van deze gemeente waarbij de aanvraag in ieder geval de volgende gegevens omvat:
indien de jeugdige of zijn ouder dit wensen, de motivatie waarom zij voor de individuele voorziening die wordt aangevraagd de inzet van een gecontracteerde jeugdhulpaanbieder niet passend achten met als doel dat het college aan de jeugdige een persoonsgebonden budget verstrekt dat de jeugdige en zijn ouder in staat stelt de jeugdhulp die tot de individuele voorziening behoort van derden te betrekken;
Artikel 8. Voorwaarden voor toekenning van een individuele voorziening
Als bijlage bij de nadere regels is een door het college opgestelde 'richtlijn' gevoegd met daarin een afwegingskader wat wordt verstaan onder 'gebruikelijke hulp' en hoe daarin moet worden gehandeld bij een aanvraag om jeugdhulp.
Als tijdens het onderzoek zoals bedoeld in artikel 11 van de Verordening Jeugdhulp gemeente Alblasserdam 2022 van deze gemeente blijkt dat sprake is van een vermindering van het aantal te verlenen eenheden jeugdhulp ten opzichte van de lopende beschikking voor deze jeugdige, kan bij wijze van overgangsperiode eenmalig een voorziening voor maximaal 12 weken worden verleend. Voor de overgangsperiode wordt maximaal het aantal eenheden jeugdhulp toegekend, die in de laatst afgegeven beschikking voor een gelijke periode was toegekend.
Artikel 10. Levering van een individuele voorziening met een pgb
Artikel 11. Kwaliteitseisen aan jeugdhulpaanbieders die worden ingezet met een pgb
In aanvulling op de in hoofdstuk 4 van de Jeugdwet gestelde eisen gelden de volgende kwaliteitseisen voor jeugdhulpaanbieders en jeugdhulpverleners, die met een pgb worden ingezet:
Een jeugdhulpaanbieder of jeugdhulpverlener mag geen jeugdhulp bieden na onherroepelijke veroordeling, berisping en gedurende een onderzoek vanwege ondeskundige zorg, het handelen in strijd met de Jeugdwet, het Besluit en de gemeentelijke voorwaarden en beleid, misleiding, fraude en uitbuiting personeel;
Artikel 12. Gebruik zorgovereenkomst
De jeugdige of zijn ouder zijn verplicht tot het gebruik van de zorgovereenkomsten van de Sociale Verzekeringsbank voor het vastleggen van afspraken over de te leveren jeugdhulp in het kader van het pgb.
Artikel 13. Begroting met betrekking tot de besteding van het pgb
Het college stelt de hoogte van het pgb vast op basis van de door de jeugdige of zijn ouder ondertekende aanvraag in de zin van artikel 15 van de Verordening Jeugdhulp gemeente Alblasserdam 2022 en een begrotingsplan. Het begrotingsplan geeft informatie over de concrete invulling en de besteding van een pgb. In het begrotingsplan worden de door de jeugdhulpaanbieder/-verlener of het sociaal netwerk in rekening gebrachte kosten per eenheid voor de individuele voorziening vermeld, het aantal af te nemen eenheden alsook voor welke problemen de betreffende jeugdhulp wordt ingezet.
Artikel 15. Voorwaarden voor de inzet van het sociaal netwerk
Een individuele voorziening jeugdhulp ten behoeve van de inzet van het sociaal netwerk kan alleen worden toegekend, nadat is vastgesteld dat de eigen mogelijkheden en het probleemoplossend vermogen van de ouder(s) ontoereikend zijn om zelf deze hulp, zorg en ondersteuning te kunnen bieden conform artikel 2.3 van de Jeugdwet en artikel 6, waarbij tevens is vastgesteld dat:
de persoon uit het sociaal netwerk deze hulp, zorg en ondersteuning alleen wil bieden als aan de noodzakelijke randvoorwaarde is voldaan voor wat betreft het verstrekken van een financiële vergoeding voor deze hulp, zorg en ondersteuning, omdat deze persoon uit het sociaal netwerk door het bieden van jeugdhulp aan de jeugdige zodanig verhinderd wordt, dat deze persoon zelf niet voldoende kan bijdragen aan noodzakelijk gezinsinkomen, waarbij:
een deskundige vaststelt wat het noodzakelijk gezinsinkomen is op basis van de uitgaven van vergelijkbare gezinnen. Hierbij wordt het 'persoonlijk budgetadvies' van het NIBUD gebruikt voor de vaststelling van het huishouden, de gezinsinkomsten en wat een vergelijkbaar huishouden minimaal nodig heeft voor de uitgaven van het huishouden.
Artikel 16. Eisen aan het sociaal netwerk voor het betrekken van jeugdhulp
Het betrekken van jeugdhulp voor een individuele voorziening van personen uit het sociaal netwerk mag uitsluitend indien zij:
Artikel 17. Verlengde Jeugdhulp
De Jeugdwet geeft in artikel 1.1 onder de definitie ‘jeugdige’ aan dat jeugdhulp soms ook mogelijk is tot de leeftijd van 23 jaar (verlengde jeugdhulp).
De zorgaanbieder die de ondersteuning voor het 18e jaar levert stelt vroegtijdig (minimaal 12 maanden voor de 18e verjaardag) een (toekomst)plan op waarin de noodzakelijk geachte doorloop van ondersteuning na het 18e levensjaar centraal staat. Het opstellen van het (toekomst)plan gebeurt samen met de jeugdige en/of ouder(s)/verzorger(s) en samen met een eventuele aanbieder die na het 18e levensjaar wordt ingezet. Op het moment dat een jeugdige 16,5 jaar of ouder is, beschrijft de jeugdhulpaanbieder in het plan hoe en wie de volgende zaken heeft geregeld voor de jeugdige als deze de leeftijd van 18 jaar bereikt:
In het plan wordt bekeken of ondersteuning die na het 18e levensjaar wordt ingezet gefinancierd kan worden uit de Wet maatschappelijke ondersteuning 2015 of andere wettelijke kaders. Als de zorgbehoefte van een 18-jarige jeugdige niet onder een van deze wetten valt, dan kan de verlengde jeugdhulp worden ingezet.
Artikel 18. Inspraak en medezeggenschap
Minimaal 2 keer per jaar vindt er een overleg plaats met het Ouderplatform Zuid-Holland Zuid of een lokale afvaardiging van het ouderplatform (een vertegenwoordiging van jeugdigen en ouders) en een ambtelijke afvaardiging. Het Ouderplatform kan gevraagd en ongevraagd advies uitbrengen tijdens dit overleg ten aanzien van het beleid betreffende de uitvoering van de Jeugdwet, waarbij
Indien de gemeente een advies vraagt over een of meerdere bepalingen die zijn vastgesteld in deze nadere regels en/of voornemens is een wijziging van deze regels door te voeren dan ontvangt het Ouderplatvorm Zuid-Holland Zuid de informatie die nodig is voor een zorgvuldig advies maximaal 6 doch minimaal 3 weken voorafgaande aan de datum waarop het advies bij de gemeente moet worden aangeleverd.
Minimaal 2 keer per jaar vindt er een overleg plaats met de Adviesraad Sociaal Domein van de gemeente Alblasserdam en een ambtelijke afvaardiging. De Adviesraad kan gevraagd en ongevraagd advies uitbrengen tijdens dit overleg ten aanzien van het beleid betreffende de uitvoering van de Jeugdwet, waarbij
Indien de gemeente een advies vraagt over een of meerdere bepalingen die zijn vastgesteld in deze nadere regels en/of voornemens is een wijziging van deze regels door te voeren dan ontvangt de Adviesraad Wmo & Jeugd de informatie die nodig is voor een zorgvuldig advies maximaal 6 doch minimaal 3 weken voorafgaande aan de datum waarop het advies bij de gemeente moet worden aangeleverd.
Aldus vastgesteld in de vergadering van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Alblasserdam van 8-11-2022.
de secretaris de burgemeester
S. van Heeren, J.G.A. Paans
Bijlage 1: overzicht vormen algemeen gebruikelijke hulp.
Onderstaande lijst ondersteunt jeugdigen, ouders en jeugdprofessionals bij de beoordeling of de hulp, zorg en ondersteuning die jeugdige en zijn ouders wensen in te zetten een individuele voorziening jeugdhulp, jeugdhulpaanbieder of jeugdhulpverlener is, zoals deze zijn gedefinieerd in resp. artikel 1 van de Verordening Jeugdhulp en hoofdstuk 1 van de Jeugdwet.
Komt een vorm van hulp, zorg of ondersteuning niet op de lijst voor, dan betekent dit niet per definitie dat deze vorm van hulp, zorg of ondersteuning niet kan worden toegekend. Ieder individueel geval wordt altijd afgewogen tijdens het onderzoek. De eindverantwoordelijkheid voor het toekennen of afwijzen van een voorziening ligt bij het college.
AV Zvw - Aanvullende verzekering Zorgverzekeringswet
BV Zvw - Basisverzekering Zorgverzekeringswet
Wmo - Wet maatschappelijke ondersteuning
Geen individuele voorziening jeugdhulp onder artikel 2, Verordening jeugdhulp |
Mogelijk aanvullende zorgverzekering. informeer bij de zorgverzekeraar |
|||
Op grond van de nadere regels kan een pgb alleen worden aangewend ten behoeve van een individuele voorziening jeugdhulp. Daarbij moet de jeugdige of zijn ouder zelf in staat zijn de aan een Pgb verbonden taken uit te voeren. |
||||
-Het jeugdteam heeft vastgesteld dat er sprake is van het bieden van jeugdhulp onder de noemer sociaal netwerk. |
Een au pair is een persoon van niet Nederlandse nationaliteit die participeert in een cultureel uitwisselingsprogramma. De hoofddoelstelling van het verblijf is de culturele uitwisseling en de overige werkzaamheden zijn nevenactiviteiten waarbij niet concreet is geregeld welke werkzaamheden een au pair wel of niet mag doen. Het is daardoor mogelijk dat een au pair bv. een kind met een verstandelijke beperking begeleidt met een pgb. U moet wel rekening houden met bepaalde fiscale aspecten. De SVB kan u hierover informeren. (www.svb.nl) |
|||
Door het jeugdteam is vastgesteld dat er sprake is van een individuele voorziening jeugdhulp, namelijk begeleiding |
Begeleiding bij regulier onderwijs is uitgesloten, tenzij het door het jeugdteam vastgesteld is dat er sprake is van een individuele maatwerkvoorziening. Te denken valt hierbij aan begeleiding bij praktijklessen als schoolzwemmen of schoolgym of bij de omgang met andere kinderen, lunchpauze en/of bij spel. De overige begeleiding is de verantwoordelijkheid van de school onder Passend Onderwijs. Het plannen en structureren van schoolse zaken als huiswerk is in principe de verantwoordelijkheid van de ouder. Leermiddelen zijn alleen beschikbaar via Passend Onderwijs. Remedial teaching is alleen beschikbaar via Passend Onderwijs. Mediërend leren is alleen beschikbaar via Passend Onderwijs. |
|||
Door het jeugdteam vastgesteld is dat er sprake is van een individuele maatwerkvoorziening. |
Daarbij is de algemene voorziening 'jeugdhulp op school' welke op een aantal scholen samen met jeugdzorgaanbieders wordt geregeld, voorliggend. - Kritisch kijken of de begeleiding onder de jeugdwet of passend onderwijs valt. - Plannen en structureren van schoolse zaken als huiswerk is in principe de verantwoordelijkheid van de ouder. |
|||
Het jeugdteam heeft vastgesteld dat er sprake is van een individuele voorziening jeugdhulp, namelijk begeleiding |
Het gaat hier bijv. om het tijdelijk ondersteunen in het aanbrengen van structuur, het stimuleren en aanzetten tot activiteit en daardoor het uitvoeren van vaardigheden die de zelfredzaamheid bevorderen |
|||
Op grond van de nadere regels kan een pgb alleen worden aangewend ten behoeve van een individuele voorziening. Daarbij moet de jeugdige of zijn ouder zelf in staat zijn de aan een pgb verbonden taken uit te voeren. |
||||
Op grond van de nadere regels kan een pgb alleen worden aangewend ten behoeve van een individuele voorziening. Daarbij moet de jeugdige of zijn ouder zelf in staat zijn de aan een Pgb verbonden taken uit te voeren. |
||||
Op grond van de nadere regels kan een pgb alleen worden aangewend ten behoeve van een individuele voorziening. Daarbij moet de jeugdige of zijn ouder zelf in staat zijn de aan een Pgb verbonden taken uit te voeren. |
||||
Op grond van de nadere regels kan een pgb alleen worden aangewend ten behoeve van een individuele voorziening. Daarbij moet de jeugdige of zijn ouder zelf in staat zijn de aan een Pgb verbonden taken uit te voeren. |
||||
Op grond van de nadere regels kan een pgb alleen worden aangewend ten behoeve van een individuele voorziening. |
||||
Geen individuele voorziening jeugdhulp onder artikel 2, Verordening jeugdhulp |
||||
Geen individuele voorziening jeugdhulp onder artikel 2, Verordening jeugdhulp |
||||
Cursus/training opvoeden en opgroeien voor ouders/verzorgers in groepsverband, collectieve voorziening |
Er sprake is van jeugdhulp voor het omgaan met gedragsproblemen en het aanleren van opvoed- vaardigheden |
Geen individuele voorziening jeugdhulp onder artikel 2, Verordening jeugdhulp Dit wordt geboden door een andere of algemene voorziening, bijvoorbeeld CJG, jeugdgezondheidszorg of jeugdteam |
||
Er sprake is van een individuele training gericht op het omgaan met psychosociale of psychische problemen |
Geen individuele voorziening onder artikel 2, Verordening jeugdhulp. Dit wordt geboden door een andere, voorliggende voorziening, bijvoorbeeld CJG, jeugdgezondheidszorg |
|||
Als een jeugdige in detentie is dan valt hij/zij onder Justitie en wordt geen jeugdhulp onder de Jeugdwet ingezet. |
||||
therapie met / begeleiding met, begeleiding bij verzorging van. Dier wordt als middel gebruikt om een doel te bereiken. |
Een jeugdhulpverlener gebruik maakt van dieren bij de begeleiding en/of ondersteuning |
Dieren zijn geen jeugdhulpverlener zoals genoemd in de jeugdwet. |
||
Menzis regelt de vergoeding van doventolkuren in privésituaties, ongeacht waar de jeugdige is verzekerd. http://www.menziszorgkantoor.nl/web/Consumenten/ZorgNodig/DoventolkZorg.htm |
||||
Het eigen netwerk van de jeugdige wordt geacht de jeugdige te voorzien in de bekostiging van vrijetijdsbesteding. |
||||
Het eigen netwerk van de jeugdige wordt geacht de jeugdige te voorzien in de (bekostiging van) begeleiding bij vrijetijdsbesteding. |
||||
Evalueren is onderdeel van de te leveren zorg en maakt daarmee onderdeel uit van de gewerkte zorguren van de zorgverlener. Zie ook ‘Overheadkosten’. |
||||
Geen individuele voorziening jeugdhulp onder artikel 2, Verordening jeugdhulp Het eigen netwerk van de jeugdige wordt geacht de jeugdige te voorzien in de begeleiding bij familiebezoek. |
||||
Vorm van psychosociale hulpverlening waarbij wordt uitgegaan van de mogelijkheden van de cliënt |
Mogelijk aanvullende zorgverzekering, informeer bij uw zorgverzekeraar |
|||
Geen individuele voorziening jeugdhulp onder artikel 2, Verordening jeugdhulp |
||||
Geen individuele voorziening jeugdhulp onder artikel 2, Verordening jeugdhulp. Dit is een algemene voorziening, die wordt geboden door het jeugdteam. |
||||
Op grond van de nadere regels kan een pgb alleen worden aangewend ten behoeve van een individuele voorziening. |
||||
De jeugdhulpverlener gebruik maakt van dieren bij de begeleiding en/of ondersteuning |
Dieren zijn geen jeugdhulpverlener zoals genoemd in de jeugdwet. |
|||
Hulpmiddelen (zoals protheses, speciaal schoeisel, rolstoel) |
||||
Op grond van de nadere regels kan een pgb alleen worden aangewend ten behoeve van een individuele voorziening. |
||||
Geen individuele voorziening jeugdhulp onder artikel 2, Verordening jeugdhulp Het eigen netwerk van de jeugdige wordt geacht de jeugdige te voorzien in de bekostiging van vrijetijdsbesteding. |
||||
Geen individuele voorziening jeugdhulp onder artikel 2, Verordening jeugdhulp |
||||
Geen individuele voorziening jeugdhulp onder artikel 2, Verordening jeugdhulp |
||||
Geen individuele voorziening jeugdhulp onder artikel 2, Verordening jeugdhulp |
||||
Er is sprake van een andere voorziening. Het betreft aanleren schoolse vaardigheden. |
||||
Geen individuele voorziening jeugdhulp onder artikel 2, Verordening jeugdhulp |
||||
Dit zijn tastbare goederen, die nodig zijn bij het verlenen van jeugdhulp |
||||
Geen individuele voorziening jeugdhulp onder artikel 2, Verordening jeugdhulp Het eigen netwerk van de jeugdige wordt geacht de jeugdige te voorzien in de bekostiging van vrijetijdsbesteding. |
||||
Geen individuele voorziening jeugdhulp onder artikel 2, Verordening jeugdhulp |
||||
Geen individuele voorziening jeugdhulp onder artikel 2, Verordening jeugdhulp |
||||
-De jeugdige niet meer terugkeert in het onderwijs -Dagbesteding (tijdelijk) wordt ingezet voor het bereiken van doelen voortkomend uit problemen en/of stoornissen van de jeugdige |
-Dit betreft jeugdigen die op leerplichtige leeftijd uitstromen uit het onderwijs veelal met een leerplichtontheffing. -De jeugdige krijgt een persoonlijk plan in de vorm van een onderwijs/zorgarrangement waar dagbesteding onderdeel van uitmaakt. De dagbesteding wordt specifiek ingezet om de jeugdige te laten werken aan doelen voortkomend uit problemen en/of stoornissen ten behoeve van terugkeer in het (speciaal) onderwijs. |
|||
Is een integraal onderdeel van het uurtarief van de jeugdhulpverlener, deze kosten kunnen niet separaat worden gedeclareerd |
||||
Een jeugdhulpverlener gebruik maakt van dieren bij de begeleiding en/of ondersteuning |
Dieren zijn geen jeugdhulpverlener zoals genoemd in de jeugdwet. |
|||
Geen individuele voorziening jeugdhulp onder artikel 2, Verordening jeugdhulp |
||||
Geen individuele voorziening jeugdhulp onder artikel 2, Verordening jeugdhulp |
||||
Persoonlijke verzorging vanuit de jeugdwet bekostigd, kan uitsluitend ingezet worden als voor deze vormen van verzorging geen beroep gedaan kan worden op de Wlz of de zorgverzekeringswet. Wanneer persoonlijke verzorging onderdeel is van een ander product (diensten jeugdhulp met verblijf), kan niet separaat dit product ingezet worden, tenzij er specifiek sprake is van risicovolle handelingen; De jeugdhulpaanbieder heeft, wanneer er sprake is van de uitvoering van risicovolle handelingen, een bevoegdheidsregeling, waarbij aangegeven wordt welke handelingen (protocollen) getoetst worden en hoe vaak Persoonlijke verzorging op school is onderdeel van de algemene voorziening Jeugdhulp op school wanneer Jeugdhulp op school operationeel is op de betreffende school; |
||||
Geen individuele voorziening jeugdhulp onder artikel 2, Verordening jeugdhulp |
||||
Er door het jeugdteam is vastgesteld dat er sprake is van individuele begeleiding voor het aanleren van algemene plannings- en structurerings-vaardigheden van de dag of week in zijn totaliteit. |
||||
Reiskosten van de jeugdige naar en van de jeugdhulpinstelling |
Zie de vervoersregeling op de website van de Serviceorganisatie Jeugd ZHZ |
|||
Reiskosten woon-werkverkeer van jeugdhulpverlener zijn voor eigen rekening |
||||
Door het jeugdteam is vastgesteld dat er sprake is van (dreigende) overbelasting van de ouder door de zorg voor een jeugdige met een lichamelijke, zintuiglijke en/of verstandelijke beperking, en/of een psychiatrische of somatische aandoening |
Jeugdhulp, die in dit kader die vergoed kan worden uit een pgb is begeleiding, dagbesteding of kortdurend verblijf bij een aanbieder of bij het sociale netwerk, niet zijnde het eigen gezin. |
|||
Geen individuele voorziening jeugdhulp onder artikel 2, Verordening jeugdhulp. Het eigen netwerk van de jeugdige wordt geacht de jeugdige te voorzien in de bekostiging van en begeleiding bij vrijetijdsbesteding. |
||||
Het eigen netwerk van de jeugdige wordt geacht de jeugdige te voorzien in de bekostiging van en begeleiding bij vrijetijdsbesteding. |
||||
Door het jeugdteam is vastgesteld er sprake is van een vorm van jeugdhulp, zijnde begeleiding. |
Er moet sprake zijn van begeleiding. De uitstapjes zelf mogen niet |
|||
Geen individuele voorziening jeugdhulp onder artikel 2, Verordening jeugdhulp |
||||
De inzet gefinancierd kan worden uit de Wet maatschappelijke ondersteuning 2015 of andere wetgevende kaders. |
De zorgaanbieder die de ondersteuning voor het 18e jaar levert stelt vroegtijdig (minimaal 12 maanden voor de 18e verjaardag) een (toekomst)plan op waarin de doorloop van ondersteuning na het 18e levensjaar centraal staat. Als de zorgbehoefte van een 18-jarige jeugdige niet onder een van deze wetten valt, dan kan de verlengde jeugdhulp worden ingezet. |
|||
Is een integraal onderdeel van het uurtarief van de jeugdhulpverlener, deze kosten kunnen niet separaat worden gedeclareerd |
||||
Vervoer van school naar een buitenschoolse/ naschoolse opvanginstelling van een jeugdige |
Er is sprake van een andere voorziening. Vervoer moet worden geregeld via de buitenschoolse /naschoolse opvanginstelling |
|||
Vervoerskosten van een jeugdige van en/of naar de locatie van een jeugdhulpaanbieder |
Zie de vervoersregeling op de website van de Serviceorganisatie Jeugd ZHZ. |
|||
Geen losstaande individuele voorziening jeugdhulp onder artikel 2, Verordening jeugdhulp. Maakt onderdeel uit van een behandeling. |
||||
Het eigen netwerk van de jeugdige wordt geacht de jeugdige te voorzien in vrijetijdsbesteding. |
||||
Begeleiding bij vrijetijdsbesteding mag niet vanuit het Pgb jeugdhulp gefinancierd worden wanneer het doel participatie en recreatie is. Mee gaan met winkelen kan bijv. niet vanuit het pgb gefinancierd worden. |
||||
Geen losstaande individuele voorziening jeugdhulp onder artikel 2, Verordening jeugdhulp. Maakt onderdeel uit van een behandeling. |
||||
Op grond van de nadere regels kan een pgb alleen worden aangewend ten behoeve van een individuele voorziening. |
||||
Op grond van de nadere regels kan een pgb alleen worden aangewend ten behoeve van een individuele voorziening. Daarbij moet de jeugdige of zijn ouder zelf in staat zijn de aan een Pgb verbonden taken uit te voeren. |
||||
aan de voorwaarden wordt voldaan die de overheid stelt aan deze |
Meer informatie over buitenlanders die in Nederland zorg verlenen vindt u op: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/nieuw-in-nederland/vergunningen-buitenlandse-werknemers |
|||
Het eigen netwerk van de jeugdige wordt geacht de jeugdige te voorzien in de bekostiging van vrijetijdsbesteding. Zie ook de invulling van ‘gebruikelijke zorg’ op de website van de Serviceorganisatie |
||||
Het eigen netwerk van de jeugdige wordt geacht de jeugdige te voorzien in de bekostiging van vrijetijdsbesteding. Zie ook de invulling van ‘gebruikelijke zorg’ op de website van de Serviceorganisatie |
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2023-28834.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.