Openbare vergaderingen
Op dinsdag 6 juni 2023 om 19.30 uur vergadert de raadscommissie Omgeving & Economie.
De commissie bereidt de maandelijkse raadsvergadering voor en verzamelt alle informatie die de raad nodig heeft om zijn werk goed te kunnen doen. De agenda is hieronder vermeld en staat ook op gemeenteraad.dinkelland.nl.
Indien u gebruik wilt maken van spreekrecht of voor nadere informatie kunt u contact opnemen met de griffie via griffie@dinkelland.nl.
U kunt de vergadering ook volgen op onze webcam via gemeenteraad.dinkelland.nl.
Agenda
1. Opening
2. Vaststelling agenda
3. Voorstel inzake rekenkamerrapport “Klooster Ootmarsum”
Het rekenkamerrapport “Klooster Ootmarsum” dat op 10 maart 2023 aan de gemeenteraad van Dinkelland
is aangeboden levert een aantal concrete bevindingen, conclusies en aanbevelingen met betrekking
tot het klooster van Ootmarsum op. Voorgesteld wordt om het college op te dragen uitvoering te geven
aan de aanbevelingen dat het rekenkameronderzoek heeft opgeleverd.
Portefeuillehouder: wethouder Brand
4. Informatie vanuit het college
Het college en de leden van het college krijgen de gelegenheid kort het woord te voeren om te kunnen
voldoen aan hun actieve informatieplicht.
Portefeuillehouder: burgemeester Joosten, wethouder De Way, wethouder Severijn
5. Rondvraag
Tijdens de rondvraag mag iedere fractie over maximaal twee onderwerpen vragen stellen. Per
onderwerp mogen maximaal drie vragen worden gesteld. Het onderwerp en de daarbij te
stellen vragen dienen uiterlijk 10 uur voor aanvang van de vergadering bij de griffier te
worden gemeld.
Portefeuillehouder: burgemeester Joosten, wethouder De Way, wethouder Severijn
6. Voorstel inzake jaarstukken 2022 Dinkelland
Volgens het Besluit Begroting en Verantwoording en de eigen financiële verordening is de gemeente Dinkelland
verplicht jaarlijks verantwoording af te leggen over het gevoerde beleid en beheer. Met de jaarstukken
wordt het boekjaar afgesloten en zowel financieel als beleidsmatig verantwoording afgelegd over
2022.
Portefeuillehouder: wethouder De Way
7. Voorstel inzake begroting 2024 Noaberkracht
Ieder jaar wordt in het eerste kwartaal van het jaar een begroting opgesteld voor Noaberkracht. Door
vaststelling van deze begroting door het bestuur van Noaberkracht kunnen acties uitgevoerd worden met
de bijbehorende benodigde middelen.
Portefeuillehouder: burgemeester Joosten
8. Voorstel inzake vaststellen kadernota asielopvang
Om op een zorgvuldige wijze invulling te geven aan de vraagstukken binnen de migratieproblematiek
vraagt het college van de gemeente Dinkelland haar raad te komen tot het vaststellen van een "Kadernota
asielopvang" die het opvangen van asielzoekers met heldere uitgangspunten en vanuit eigen regie mogelijk
maakt.
Portefeuillehouder: wethouder Severijn