Gemeente Dinkelland - Openbare vergadering van de Commissie Omgeving & Economie

 

Openbare vergaderingen

Op dinsdag 6 juni 2023 om 19.30 uur vergadert de raadscommissie Omgeving & Economie.

De commissie bereidt de maandelijkse raadsvergadering voor en verzamelt alle informatie die de raad nodig heeft om zijn werk goed te kunnen doen. De agenda is hieronder vermeld en staat ook op gemeenteraad.dinkelland.nl.

Indien u gebruik wilt maken van spreekrecht of voor nadere informatie kunt u contact opnemen met de griffie via griffie@dinkelland.nl.

U kunt de vergadering ook volgen op onze webcam via gemeenteraad.dinkelland.nl.

 

Agenda

1. Opening

2. Vaststelling agenda

3. Voorstel inzake rekenkamerrapport “Klooster Ootmarsum”

Het rekenkamerrapport “Klooster Ootmarsum” dat op 10 maart 2023 aan de gemeenteraad van Dinkelland

is aangeboden levert een aantal concrete bevindingen, conclusies en aanbevelingen met betrekking

tot het klooster van Ootmarsum op. Voorgesteld wordt om het college op te dragen uitvoering te geven

aan de aanbevelingen dat het rekenkameronderzoek heeft opgeleverd.

Portefeuillehouder: wethouder Brand

4. Informatie vanuit het college

Het college en de leden van het college krijgen de gelegenheid kort het woord te voeren om te kunnen

voldoen aan hun actieve informatieplicht.

Portefeuillehouder: burgemeester Joosten, wethouder De Way, wethouder Severijn

5. Rondvraag

Tijdens de rondvraag mag iedere fractie over maximaal twee onderwerpen vragen stellen. Per

onderwerp mogen maximaal drie vragen worden gesteld. Het onderwerp en de daarbij te

stellen vragen dienen uiterlijk 10 uur voor aanvang van de vergadering bij de griffier te

worden gemeld.

Portefeuillehouder: burgemeester Joosten, wethouder De Way, wethouder Severijn

6. Voorstel inzake jaarstukken 2022 Dinkelland

Volgens het Besluit Begroting en Verantwoording en de eigen financiële verordening is de gemeente Dinkelland

verplicht jaarlijks verantwoording af te leggen over het gevoerde beleid en beheer. Met de jaarstukken

wordt het boekjaar afgesloten en zowel financieel als beleidsmatig verantwoording afgelegd over

2022.

Portefeuillehouder: wethouder De Way

7. Voorstel inzake begroting 2024 Noaberkracht

Ieder jaar wordt in het eerste kwartaal van het jaar een begroting opgesteld voor Noaberkracht. Door

vaststelling van deze begroting door het bestuur van Noaberkracht kunnen acties uitgevoerd worden met

de bijbehorende benodigde middelen.

Portefeuillehouder: burgemeester Joosten

8. Voorstel inzake vaststellen kadernota asielopvang

Om op een zorgvuldige wijze invulling te geven aan de vraagstukken binnen de migratieproblematiek

vraagt het college van de gemeente Dinkelland haar raad te komen tot het vaststellen van een "Kadernota

asielopvang" die het opvangen van asielzoekers met heldere uitgangspunten en vanuit eigen regie mogelijk

maakt.

Portefeuillehouder: wethouder Severijn

 

9. Sluiting

-

Contactgegevens van de gemeente:

Adres: Nicolaasplein 5, 7591 MA Denekamp / Postbus 11, 7590 AA Denekamp

Telefoon: 0541- 854100 Fax: 0541- 854320 E- mail: info@Dinkelland.nl

Naar boven