Zesde wijzigingsbesluit Mandaat- en volmachtbesluit gemeente Schouwen-Duiveland 2020

Het college van burgemeester en wethouders respectievelijk de burgemeester van de gemeente Schouwen-Duiveland, ieder voor zover het de eigen bevoegdheden betreft;

 

Overwegende dat;

• het college van burgemeester en wethouders respectievelijk de burgemeester op 10 december 2019 het Mandaat- en volmachtbesluit gemeente Schouwen-Duiveland 2020 heeft vastgesteld;

• In de praktijk is gebleken dat dit besluit op onderdelen aanpassing behoeft;

 

Gelet op de Gemeentewet, artikel 60 derde lid Boek 3 Burgerlijk Wetboek, en afdeling 10.1.1. van de Algemene wet bestuursrecht;

 

Besluit vast te stellen:

 

Het Zesde wijzigingsbesluit Mandaat- en volmachtbesluit gemeente Schouwen-Duiveland 2020.

Artikel I Wijziging besluit

 

Het Mandaat- en volmachtbesluit gemeente Schouwen-Duiveland 2020 wordt als volgt gewijzigd:

 

A. In artikel 1, vierde lid van het Mandaat- en volmachtbesluit, in mandaat nummer 2 van bijlage 1.a (Aangaan arbeidsovereenkomst, ontslag, rechtspositionele aangelegenheden), in mandaat nummer 17 van bijlage 1.d (Overige mandaten hele organisatie) en in de mandaten met nummers 2, 3 en 11 van bijlage 5 (Mandaten- en volmachtenlijst afdeling Openbare werken) wordt “Hoofd UOR” of “Hoofd uitvoeringsbedrijf” vervangen door “Hoofd UOR (groen grijs en havens)”.

 

B. In de mandaten met nummers 1, 2, 4, 5 van bijlage 1.a (Aangaan arbeidsovereenkomst, ontslag, rechtspositionele aangelegenheden), in de mandaten met nummers 1, 2, 5 en 6 van bijlage 1.b (Salaris, emolumenten en andere vormen van beloning) en in de mandaten met nummers 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8 en 9 van bijlage 1.c (Verlof en overige zaken) wordt de gemandateerde/volmachthouder “Manager A tot en met E” telkens vervangen door “Gemeentesecretaris en (Afdelings)hoofd”.

 

C. In mandaat nummer 2 van bijlage 1.a (Aangaan arbeidsovereenkomst, ontslag, rechtspositionele aangelegenheden) wordt de gemandateerde/volmachthouder “projectleider” vervangen door “projectleider/projectmanager”.

 

D. In mandaat nummer 10 van bijlage 1.c (Verlof en overige zaken) vervalt bij de gemandateerde/volmachthouder “senior salarisadministrateur”.

 

E. In mandaat nummer 3 van bijlage 1.d (Overige mandaten hele organisatie) komt de gemandateerde/volmachthouder te luiden: (Afdelings)hoofd, beleidsmedewerker, projectleider/projectmanager, adviseur, medewerker bezwaar en beroep, medewerker vergunningverlening en medewerker terugvordering, verhaal en boetes.

 

F. In mandaat nummer 17 van bijlage 1.d (Overige mandaten hele organisatie) wordt in de omschrijving van de gemandateerde/volmachthouder het woord “Infra CBG” vervangen door “Ingenieursbureau”.

 

G. In de mandaten met nummers 1, 2, 4, 5 en 6 van bijlage 2 (Mandaten- en volmachtenlijst afdeling Bedrijfsvoering 1) wordt “Medewerker verzekeringen” vervangen door “Medewerker schadeafhandeling”.

 

H. Mandaat nummer 11 van bijlage 2 (Mandaten- en volmachtenlijst afdeling Bedrijfsvoering 1) vervalt, onder vernummering van mandaten met nummers 12 en 13 tot 11 en 12.

 

I. In mandaat nummer 12 (nieuwe nummering) van bijlage 2 (Mandaten- en volmachtenlijst afdeling Bedrijfsvoering 1) wordt bij de gemandateerde/volmachthouder “Medewerkers documentmanagement” vervangen door “Medewerkers Documentaire Informatie Verzorging”.

 

J. In mandaat nummer 13 en 15 van bijlage 4 (Mandaten- en volmachtenlijst afdeling Ruimte en Milieu) wordt bij de gemandateerde/volmachthouder “BAG Registrator I, II en III” vervangen door “Medewerker BAG” en vervallen de specifieke bepalingen.

 

K. In mandaat nummer 26 van bijlage 4 (Mandaten- en volmachtenlijst afdeling Ruimte en Milieu) wordt de gemandateerde/volmachthouder “Baliemedewerker bzbel” vervangen door “Baliemedewerker Burgerzaken”.

 

L. Aan bijlage 4 (Mandaten- en volmachtenlijst afdeling Ruimte en Milieu) wordt een mandaat toegevoegd, luidende:

 

Nr. 43

Besluiten op aanvragen voor een starterslening, een lening Duurzaam en Langer Thuis voor particulieren en een stimuleringslening Duurzaamheid Bedrijven en Verenigingen

Afdelingshoofd

Tot € 50.000,-

 

M. In mandaat nummer 3 van bijlage 5 (Mandaten- en volmachtenlijst afdeling Openbare werken) wordt aan de gemandateerde/volmachthouder toegevoegd: “projectleider/projectmanager” en “coördinator”.

 

N. In mandaat nummer 4 van bijlage 5 (Mandaten- en volmachtenlijst afdeling Openbare werken) wordt de gemandateerde/volmachthouder “Medewerker Infra CBG” vervangen door “Medewerker Ingenieursbureau”.

 

O. In de omschrijving van de bevoegdheid en in de specifieke bepalingen van mandaat nummer 8 van bijlage 5 (Mandaten- en volmachtenlijst afdeling Openbare werken) wordt “DHW” vervangen door “Alcoholwet”.

 

P. In mandaat nummer 13 van bijlage 5 (Mandaten- en volmachtenlijst afdeling Openbare werken) wordt in de omschrijving van de bevoegdheid na “artikel 5.17” ingevoegd “WABO” en wordt de gemandateerde/volmachthouder “Inspecteur handhaving a, b of c” vervangen door “Handhavingsinspecteur”.

 

Q. In mandaat nummer 21 van bijlage 5 (Mandaten- en volmachtenlijst afdeling Openbare werken) wordt de gemandateerde/volmachthouder “Beleidsadviseur” vervangen door “Projectleider/Beleidsmedewerker”.

 

R. In bijlage 5 (Mandaten- en volmachtenlijst afdeling Openbare werken) wordt een nieuw mandaat toegevoegd, luidende:

 

Nr. 22

Het aanwijzen van tijdelijk ingehuurde medewerkers als onbezoldigd ambtenaar en toezichthoudend ambtenaar, zoals bedoeld in titel 5.2 Algemene wet bestuursrecht

Afdelingshoofd

 

S. Onder vernummering van mandaat nummer 4 tot en met 18 tot 5 tot en met 19 van bijlage 6.b Mandaten Uitkeringen (Mandaten- en volmachtenlijst afdeling Werken, wonen, leven) wordt een nieuw mandaat ingevoegd, luidende:

 

Nr. 4

Besluiten tot toekenning en intrekking levensonderhoud op grond van de Regeling opvang ontheemden Oekraïne

Klantmanager

 

 

T. In de omschrijving van de bevoegdheid van mandaat nummer 13 (nieuwe nummering) van bijlage 6.b Mandaten Uitkeringen (Mandaten- en volmachtenlijst afdeling Werken, wonen, leven) wordt toegevoegd: de Regeling opvang ontheemden Oekraïne.

 

U. In de mandaten met nummers 13 tot en met 18 van bijlage 6.b Mandaten Uitkeringen (Mandaten- en volmachtenlijst afdeling Werken, wonen, leven) wordt de gemandateerde/volmachthouder “Medewerker terugvordering en verhaal” vervangen door “Medewerker terugvordering, verhaal en boetes”.

 

V. In mandaat nummer 19 van bijlage 6.b Mandaten Uitkeringen (Mandaten- en volmachtenlijst afdeling Werken, wonen, leven) wordt de gemandateerde/volmachthouder “manager LSZ” vervangen door “Hoofd LSZ”.

 

W. De omschrijving van de bevoegdheid van mandaat nummer 1 van bijlage 6.d Overige mandaten (Mandaten- en volmachtenlijst afdeling Werken, wonen, leven) komt te luiden: Verlenen vergunning voor woningsplitsing of woningvorming, of ontheffing verbod deeltijdwonen.

 

X. Mandaat nummer 7 van bijlage 6.d Overige mandaten (Mandaten- en volmachtenlijst afdeling Werken, wonen, leven) vervalt, onder vernummering van mandaten 8 tot en met 15 tot 7 tot en met 14.

 

Artikel II Inwerkingtreding

 

Dit besluit treedt in werking de dag na bekendmaking.

Artikel III Citeertitel

 

Dit wijzigingsbesluit wordt aangehaald als “Zesde wijzigingsbesluit mandaat- en volmachtbesluit gemeente Schouwen-Duiveland 2020”.

Vastgesteld door burgemeester en wethouders van Schouwen-Duiveland in hun vergadering van 6 juni 2023.

De secretaris de burgemeester

S.J.A. Bronsveld, J.Chr. van der Hoek MBA

Vastgesteld door de burgemeester van Schouwen-Duiveland op 6 juni 2023.

de burgemeester,

J.Chr. van der Hoek MBA

Naar boven