Aanwijzing Toezichthouder Afvalstoffenverordening

De manager Handhaving van de directie Toezicht, Handhaving, Parkeren en Markten van Stadsbeheer,

 

gelet op

  • -

    artikel 25 van de Afvalstoffenverordening 2009;

  • -

    en artikel 5.10, derde lid, in samenhang met artikel 5.1 van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Wabo);

  • -

    artikel 2.2, eerste lid, van het Besluit ondermandaat, ondervolmacht en ondermachtiging Stadsbeheer 2022;

  • -

    en artikel 4.1, eerste lid, onderdeel e, in samenhang met artikel 4.20, onderdeel at, van het Besluit mandaat, volmacht en machtiging Rotterdam 2021 (MVMR 2021);

overwegende dat

  • -

    het toezicht op de naleving van de Afvalstoffenverordening 2009 momenteel berust bij medewerkers van de directie Toezicht,Handhaving, Parkeren en Markten van Stadsbeheer;

  • -

    het om redenen van doelmatigheid wenselijk is medewerkers, belast met de inzameling van huisvuil, ook te belasten met toezichthoudende taken;

  • -

    dat deze medewerkers aangesteld worden in de functie van controleur huisvuil na het volgen van een opleiding, toegesneden op de toezichthoudende taken;

  • -

    deze uitbreiding van toezichthoudende capaciteit aansluit bij de bestuurlijke wens tot intensivering van het toezicht;

gezien het advies van de manager Reiniging, Joop Polfliet, van de directie Schone Stad van Stadsbeheer;

 

besluit:

  • 1.

    Medewerkers van de directie Schone Stad in de functie van controleur huisafval worden aangewezen als toezichthouder op de Afvalstoffenverordening 2009.

  • 2.

    De besluiten van de manager Reiniging van 29 juni 2021 inzake de aanwijzing van diverse met naam genoemde medewerkers van de directie Schone Stad als toezichthouder op de Afvalstoffenverordening 2009 worden ingetrokken.

  • 3.

    Dit besluit vervalt bij inwerkingtreding van het besluit van het college van Burgemeester en Wethouders tot onderhavige aanwijzing als onderdeel van het Algemeen Aanwijzingsbesluit Toezichthouders Rotterdam 2019.

  • 4.

    Dit besluit treedt in werking op de dag die volgt op de dag van publicatie in het Gemeenteblad.

Aldus vastgesteld op 1 juni 2023

De manager Handhaving van de directie Toezicht, Handhaving, Parkeren en Markten,

Vernon Pieternella

Dit gemeenteblad ligt ook ter inzage bij het Concern Informatiecentrum Rotterdam (CIC): 010-267 2514 of bir@rotterdam.nl

Naar boven