Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Huizen houdende regels omtrent Beperkingen Openbaarheid bouwarchief gemeente Huizen 1900-1986

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Huizen;

 

gelet op artikel 15, eerste lid, onder a, b en c van de Archiefwet 1995 en artikel 10 van het Archiefbesluit 1995 en het advies van de gemeentearchivaris d.d. 20-04-2023, kenmerk SSAN087_088_20230420;

 

Besluit tot de volgende beperkingen aan de openbaarheid:

 

Met het oog op de eerbiediging van de persoonlijke levenssfeer van betrokkenen worden openbaarheidsbeperkingen verbonden aan het online beschikbaar stellen van de aanvragen, beschikkingen en overige correspondentie uit de bouwdossiers voor een periode van 75 jaar.

 

Met het oog op het belang van de Staat of zijn bondgenoten zijn de inventarisnummers, genoemd in de eerste kolom beperkt openbaar tot 1 januari van het jaar, genoemd in de tweede kolom.

 

Inventarisnummer

Beperkt openbaar tot 1 januari

B.002832.01

2054

B.002840.01

2060

B.017505.01

2049

 

Met het oog op het voorkomen van onevenredige bevoordeling of benadeling van betrokken natuurlijke personen of rechtspersonen danwel van derden, zijn de inventarisnummers, genoemd in de eerste kolom, beperkt openbaar tot 1 januari van het jaar, genoemd in de tweede kolom.

 

Inventarisnummer

Beperkt openbaar tot 1 januari

B.008134.02

2034

B.008134.03

2047

 

Raadpleging, gebruik of vervaardiging van reproducties van de beperkt openbare archiefbescheiden is, uitsluitend mogelijk na voorafgaande schriftelijke toestemming van de gemeentearchivaris, die aan deze toestemming voorwaarden kan verbinden.

 

Dit besluit treedt in werking 1 dag na bekendmaking. Dit besluit wordt als bijlage gevoegd bij de verklaring van overbrenging van de betreffende bescheiden.

Huizen, 1 juni 2023

Gemeentesecretaris J.P. Cnossen,

Burgemeester N. Meijer,

 

Op grond van de Algemene Wet Bestuursrecht kan iedereen wiens belang rechtstreeks bij het besluit is betrokken, hiertegen een bezwaarschrift indienen. U stuurt uw bezwaarschrift aan: het college van burgemeester en wethouders, postbus 5, 1270 AA Huizen. Zorgt u ervoor dat u uw bezwaarschrift indient binnen zes weken na de dag waarop dit besluit is gepubliceerd.

 

Het bezwaarschrift dient te zijn ondertekend en het volgende te bevatten:

  • naam en adres van de indiener;

  • de dagtekening;

  • een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht;

  • de gronden van het bezwaar.

Het indienen van een bezwaarschrift heeft geen schorsende werking. Dat wilt zeggen dat het besluit blijft gelden in de tijd dat uw bezwaarschrift in behandeling is. Bij de voorzieningsrechter van de Rechtbank Midden-Nederland, afdeling bestuursrecht, postbus 16005, 3500 DA Utrecht, kan een verzoek om een voorlopige voorziening (waaronder schorsing) worden ingediend. Het indienen van een verzoek om een voorlopige voorziening kan alleen als u binnen de termijn van zes weken een bezwaarschrift heeft ingediend. Houdt u er rekening mee dat u voor het aanvragen van een voorlopige voorziening griffierecht verschuldigd bent.

Naar boven