Gemeenteblad van Oude IJsselstreek
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Oude IJsselstreek | Gemeenteblad 2023, 25017 | ander besluit van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Oude IJsselstreek | Gemeenteblad 2023, 25017 | ander besluit van algemene strekking |
* Team Frontoffice Publieksbalie
* Team Openbare Orde & Veiligheid
* Team Economie, Verkeer, Toerisme & Milieu
* Team Personeel & Organisatie
* Team Backoffice Sociaal Domein
- Overzicht aanvullende mandaten 32
Het college van burgemeester en wethouders, de burgemeester, de invorderingsambtenaar en de heffingsambtenaar van de gemeente Oude IJsselstreek, ieder voor zover het hun bevoegdheden betreft:
het in verband met een efficiënt en doelmatig functioneren van de gemeentelijke organisatie gewenst is om de afdoening en de ondertekening van besluiten, privaatrechtelijke handelingen en overige handelingen, die behoren tot de bevoegdheid van burgemeester en wethouders, de burgemeester, de invorderingsambtenaar en de heffingsambtenaar op te dragen aan de daartoe aangewezen ambtenaren;
het uitgangspunt van deze Mandaatregeling is dat in het kader van eigen verantwoordelijkheid de bevoegdheden zo laag mogelijk in de organisatie worden gelegd;
bestuursorganen minder uitvoerend bezig behoeven te zijn, waardoor de werklast van de bestuurders zal worden verlicht en er meer tijd beschikbaar zal zijn voor het sturen op hoofdlijnen en het nemen van complexere beslissingen;
Gelet op het bepaalde in de Gemeentewet en hoofdstuk 10 van de Algemene wet bestuursrecht;
Vast te stellen het Mandaatkader 2023 gemeente Oude IJsselstreek,
Vast te stellen het Mandaatregister 2023 gemeente Oude IJsselstreek.
1. De uitoefening van de in het Mandaatregister vermelde bevoegdheden en de ondertekening van de in het Mandaatregister genoemde stukken wordt opgedragen aan daar genoemde functionarissen, behoudens de in dit kader en in het Mandaatregister opgenomen specifieke voorwaarden en beperkingen.
2. Onder mandaat wordt tevens verstaan volmacht of machtiging.
Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen de bevoegdheden die betrekking hebben op besluiten in de zin van artikel 1:3 van de Algemene wet bestuursrecht (o.a. mandaat), privaatrechtelijke rechtshandelingen (o.a. volmacht) en overige feitelijke handelingen (o.a. machtiging).
De mandaten als opgenomen in het bij dit mandaatkader behorende Mandaatregister zijn allemaal afdoeningsmandaten. Afdoeningsmandaat verleent de gemandateerde tevens de bevoegdheid om besluiten en correspondentie te ondertekenen.
Bij de uitoefening van afdoeningsmandaat worden stukken van het college van burgemeester en wethouders respectievelijk de burgemeester, als volgt ondertekend:
1. Bij de uitoefening van bevoegdheden in mandaat wordt in acht genomen wat daaromtrent wordt gesteld in wetten, besluiten, verordeningen, circulaires, beleidsregels, regelingen, aanwijzingen en richtlijnen van wetgevers of bestuursorganen van rijk, provincie, regio en/of gemeente Oude IJsselstreek.
2. Voor de uitoefening van bevoegdheden in mandaat die financiële consequenties hebben, geldt dat daarvoor een toereikend bedrag moet zijn opgenomen in de begroting. Zie hiervoor ook de specifieke bepalingen bij het Mandaatregister.
Onverminderd de verlening van mandaat blijft beslissing in een bepaalde zaak voorbehouden aan de mandaatgever indien:
a. Het nemen van een besluit kan leiden tot overschrijding van het budget c.q. de begroting;
b. De afdoening van een zaak, naar redelijkerwijs mag worden aangenomen, precedentwerking kan oproepen, dan wel betekenen dat de burgemeester of een wethouder persoonlijk op het besluit zal worden aangesproken (politieke antenne);
c. Uit het te nemen besluit financiële risico's of andere belangrijke consequenties kunnen voortvloeien;
Indien een bevoegdheid niet is vermeld in het Mandaatregister kan deze bevoegdheid logischerwijs enkel door het college van burgemeester en wethouders, de burgemeester, de invorderingsambtenaar en de heffingsambtenaar van de gemeente Oude IJsselstreek worden uitgeoefend, ieder voor zover het hun bevoegdheden betreft:
Indien in het Mandaatregister mandaat wordt verleend voor het nemen van een besluit, houdt dit mandaat tevens in het doen van de noodzakelijke uitvoeringshandelingen in het kader van dat besluit.
Medewerkers werken op grond van een arbeidsovereenkomst bij de gemeente Oude IJsselstreek. In de arbeidsovereenkomst wordt de functierol van iedere medewerker benoemd. De bevoegdheid uit het Mandaatregister kan alleen door medewerkers met de genoemde functierol binnen het team – dat boven het mandaat in de blauwe balk wordt vermeld – worden uitgeoefend en niet door medewerkers met dezelfde functierol van een ander team.
Deze mandaatregeling is ook van toepassing op uitzendkrachten, gedetacheerden, inhuurkrachten en zzp-ers en anderen die contractueel in opdracht van de gemeente Oude IJsselstreek en/of STOER werkzaam zijn in een bepaalde (functie)rol.
Bij de toekenning van mandaten aan medewerkers is de functierol van de gemandateerde zonder de bijbehorende letter vermeld. Onderlinge werkafspraken maken uit welke taken door de gemandateerde mogen worden uitgeoefend.
De gemandateerde stelt de mandaatgever in kennis van krachtens mandaat genomen besluiten, waarvan hij redelijkerwijs moet aannemen dat kennisneming door het college of de burgemeester van belang is (politieke antenne).
Bij een aantal mandaten wordt aangegeven dat er melding in de Marap wordt gemaakt. Dit geldt alleen voor handelingen die financieel en/of beleidsmatig afwijken van de reguliere uitvoering, dan wel politiek relevant zijn.
De in het Mandaatregister opgenomen mandaten worden geacht te zijn gewijzigd of vervallen voor zoveel en op het tijdstip dat de hierin genoemde wetten, regelingen, beschikkingen en verordeningen zijn gewijzigd, ingetrokken of vervallen.
- Team Frontoffice Publieksbalie
Frontoffice Publieksbalie (= FO) en Backoffice Burgerzaken (= BO) |
|||||||||
Hoofdstuk 3 Rijkswet op het Nederlanderschap Burgerlijk Wetboek/Basisadministratie personen (BRP) Burgerlijk Wetboek/ Basisadministratie personen Paspoort uitvoeringsregeling Nederland, Paspoortwet Art. 116 respectievelijk 124, tweede lid aanhef en sub c Wegenverkeerswet, art. 27 Reglement rijbewijzen |
Beslissen over en afgeven van: Bewijzen van Nederlanderschap; Reisdocumenten, inclusief verantwoording en voorraadbeheer; Rijbewijzen, inclusief verantwoording en voorraadbeheer; Afgifte van een kiezerspas en volmachtbewijs o.g.v. Kieswet c.a.; Opname in kiezersregister en stemmen bij brief o.g.v. Kieswet en Kiesbesluit c.a. |
Dienstverlener (BO) Dienstverlener |
|||||||
Het benoemen van de leden van elk stembureau en een voldoende aantal plaatsvervangende leden voor elke verkiezing. |
|||||||||
Het instellen van een gemeentelijk stembureau en het benoemen van stembureauleden |
|||||||||
Inwinnen van justitiële inlichtingen t.b.v. naturalisatie en opties Nederlanderschap. |
|||||||||
Regeling verkrijging en verlies Nederlanderschap (RVVN)/ Besluit verkrijging en verlies Nederlanderschap (BVVN) |
|||||||||
Afgifte en ondertekening van documenten o.g.v. de Wet basisregistratie personen. |
|||||||||
Afdoen van verzoeken en/of voeren van procedures m.b.t. geheimhouding, adresonderzoek, briefadres en informatieverstrekking o.g.v. de Wet basisregistratie personen . |
|||||||||
Afnemen van verklaringen op grond van artikel 2.8, lid 2, onder sub e, van de Wet BRP |
|||||||||
De benoeming van buitengewone ambtenaren van de burgerlijke stand. |
De buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand wordt tot zijn betrekking niet toegelaten dan na verschijning voor de rechtbank tot wier rechtsgebied de gemeente behoort waar hij voor het eerst wordt benoemd en de eed dan wel belofte heeft afgelegd. |
||||||||
Art. 1:63, art. 5 Wet rechten burgerlijke stand, art. 108 jo. 147 Gemw. |
|||||||||
Voeren van beheer over en verstrekken van informatie, afschriften, uittreksels of verklaringen uit het register van de Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen. |
|||||||||
Gemeentewet, Wet waardering onroerende zaken, Algemene wet inzake rijksbelastingen |
Handhaving (Voor zover niet gemandateerd aan omgevingsdienst Achterhoek) 1 |
|||||
De aanwijzingsbesluiten worden opgenomen in een register dat beheerd wordt door P&O |
|||||
Opleggen van een last onder dwangsom tot €20.000 per bestuurlijke sanctie en/of herstelsanctie, ter handhaving van (wettelijke voorschriften (w.o. wetten, verordeningen, vergunningen en meldingen) en het stilleggen en hervatten van activiteiten zoals benoemd in artikel 2.1 en 2.2 van de Wabo. |
|||||
Titel 5.1 Awb, Afdeling 5.3.2 Awb en artikel 125 Gemeentewet |
|||||
Beslissen omtrent intrekking van een omgevingsvergunning als bedoeld in § 2.1, artikel 2.33 lid 2 van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht. |
|||||
Idem door medewerkers Team OIJS van de politie NO -Gelderland district Achterhoek |
|||||
Handelen ter uitvoering van de genoemde bevoegdheden in het Uitvoeringsbesluit Gevaarlijke Honden |
|||||
Titel 5.1 Awb, Afdeling 5.3.2 Awb en artikel 125 Gemeentewet |
Opleggen van een (preventieve) last onder bestuursdwang, ook in spoedeisende gevallen, inclusief toepassing van bestuursdwang (als zaken meevoeren, opslaan en verzegelen van gebouwen en terreinen) |
||||
Toepassen spoedeisende bestuursdwang bij acuut dreigend gevaar voor milieu, personen, dieren en goederen. |
|||||
Vergunningen (voor zover niet gemandateerd aan Omgevingsdienst Achterhoek) 2 |
|||||
Beslissen omtrent omgevingsvergunningen als bedoeld in § 2.1 van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht. (inclusief digitale waarmerking van tekeningen c.a.). |
|||||
Beslissen over vergunning, ontheffing, vrijstelling en fdoen van meldingen o.g.v. Woningwet, Bouwbesluit en Bouwverordening. (inclusief digitale waarmerking van tekeningen c.a.). |
|||||
Beslissingen omtrent omgevingsvergunningen als bedoeld in artikel 2.12 van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (inclusief digitale waarmerking van tekeningen c.a.). |
|||||
Beslissen omtrent intrekking van een omgevingsvergunning als bedoeld in § 2.1, artikel 2.33 lid 2 van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht. |
|||||
Aangaan van riool aansluit overeenkomsten, inclusief vertegenwoordiging. |
|||||
Beslissen over vergunning, ontheffing, vrijstelling o.g.v. de APV t.a.v.: |
|||||
Beslissen over coördinatie van behandeling van aanvragen voor samenhangende besluiten. |
|||||
Wet Informatie- uitwisseling Ondergrondse Netten(WION) en de Algemene Verordening Ondergrondse Infrastructuren (AVOI) |
Instemmingen voor het leggen en hebben van kabels en leidingen voor elektriciteitsnetten, gasnetten, riolering, waterleidingnetten en elektronische communicatie netwerken. |
||||
Beslissen op verzoeken om vergunning, ontheffing en vrijstelling o.g.v. de Monumentenwet. |
|||||
Beslissen op verzoeken om subsidie o.g.v. de verordening voor subsidiëring van monumenten. |
|||||
Toekennen van huisnummers volgens wet BAG en Huisnummerregeling. |
|||||
Beslissen omtrent meldingen o.g.v. de Wet milieubeheer c.a.. |
|||||
Beslissen op verzoeken om ontheffing en vergunning o.g.v. de Afvalstoffenverordening. |
|||||
Beslissen op verzoeken om vergunning, ontheffing, vrijstelling o.g.v. de Marktverordening c.a. |
|||||
Beslissen op verzoeken om standplaatsvergunning o.g.v. de Algemene Plaatselijke Verordening. |
|||||
Beslissen over vergunning, ontheffing of vrijstelling o.g.v. de Algemene Plaatselijke Verordening (openbare orde, veiligheid en evenementen), inclusief tijdelijke verkeersbesluiten. |
|||||
Beslissen over gebruiksvergunning brandveiligheid i.h.k.v. evenementen. |
|||||
Art. 10:63 lid 2 Wet Milieubeheer en daarop gebaseerde regels |
Afdoen van meldingen voor het verbranden van snoeihout bij evenementvergunningen. |
||||
Drank- en Horecawet, Wet op de Kansspelen, Winkeltijdenwet, Besluit Inlichtingen Documentatie |
Beslissen over vergunning en ontheffing ter uitvoering van de Drank – en Horecawet, de Wet op de Kansspelen en de Winkeltijdenwet, inclusief het inwinnen van inlichtingen o.g.v. het Besluit Inlichtingen Documentatie. |
||||
Vaststellen van collectieve festiviteiten vlgs. art. 4:2 van de Algemene plaatselijke verordening. |
|||||
Het tekenen van BUS-meldingen van derden indien sanering van gemeentegrond plaatsvindt. |
|||||
Het afgeven van machtigingen bij BUS-meldingen voor graafwerkzaamheden |
|||||
Het behandelen van verzoeken van derden m.b.t. bodeminformatie, inclusief Informatiescans en kabels en leidingen |
|||||
Het behandelen van bodeminformatieverzoeken en het afgeven van bodemadvies bij aankoop/verkoop bij (toekomstige) inwoners en makelaars |
|||||
Aanvulling op de mandaatregeling ODA. Toezicht reeds gemandateerd. |
|||||
Het geven van vooradvies bij de bouwvergunningen waaronder het uitvoeren van een inventarisatie en advies geven over wel/geen bodemonderzoek |
|||||
Het (onverwijld) nemen van maatregelen ter voorkoming van verontreiniging of aantasting van de bodem en/of het nemen van maatregelen ter beperking van de directe gevolgen van deze verontreiniging of aantasting. |
|||||
Beslissen op verzoeken om vergunning, ontheffing en het afdoen van meldingen o.g.v. de Wet bodembescherming c.a. |
|||||
Beslissen over vergunningen o.g.v. artikel 15 Leegstandswet t.b.v. tijdelijke huur en verhuur van leegstaande woonruimte. |
|||||
Art. 18, eerste lid, jo. 149, eerste lid, onder d, van de Wegenverkeerswet |
|||||
Het intrekken van een last onder dwangsom m.b.t. het stilleggen van activiteiten zoals benoemd in artikel 2.1 en 2,2 van de Wabo, wanneer de vergunning is verleend/melding is geaccepteerd. |
- Team Openbare Orde & Veiligheid
-beslissen op verzoeken om informatie o.g.v. de Wet open overheid (Woo) -doorzenden van verzoek om informatie naar een ander bestuursorgaan -Het verdagen van een beslissing op een verzoek om informatie |
|||||||
Het behandelen en afhandelen van verzoeken op grond van de Who. |
|||||||
De bevoegdheid om bezwaarschriften, pleitnota’s, beroepschriften en/of verweerschriften in te dienen bij een bezwaarprocedure en/of gerechtelijke procedures. |
|||||||
Algemene machtiging tot vertegenwoordiging van het College en de Burgemeester in alle instanties van bezwaar en beroep. |
|||||||
Art. 255 Gemeentewet, art.144 Waterschapswet en Uitvoeringsregeling Invorderingswet 1990; |
Behandeling beroepschriften kwijtschelding gemeentelijke belastingen. |
||||||
Het tijdens de bezwaar- en/of beroepsfase nemen van een herziene beslissing als omschreven in artikel 6:19 Awb. |
Aanschaf van archiveringsmaterialen, onderhoudscontracten en abonnementen. |
|||||
De aanwijzingsbesluiten worden opgenomen in een register dat beheerd wordt door P&O |
Openbare orde en Veiligheid 3 |
|||||
De bevoegdheid om in bijzondere gevallen de bevoegdheden die door het college aan het team Vergunningen en het team Handhaving gemandateerd zijn over te nemen en zelf te behandelen. |
|||||
Handelen ter uitvoering van de genoemde bevoegdheden in het Uitvoeringsbesluit Gevaarlijke Honden. |
|||||
Artikel 11a van het Besluit justitiële en strafvorderlijke gegevens |
Het ontvangen van justitiële gegevens als bedoeld in artikel 11a van genoemd besluit. |
De aanwijzingsbesluiten worden opgenomen in een register dat beheerd wordt door P&O |
|||
De bevoegdheid tot het opleggen en versturen van (het voornemen tot) een last onder dwangsom tot een bedrag van in totaal €25.000. |
|||||
Mandaat/machtiging aan korpschef regiopolitie/hulpofficier van justitie |
|||||
Artikel 3 lid 1 resp. artikel 2 lid 3,7 en 8 resp. artikel 5 lid 1 van de Wet tijdelijk huisverbod Art. 3 lid 1 jo. 2 lid 3 Wet tijdelijk huisverbod Art. 3 lid 1 jo. 2 lid 7 Wet tijdelijk huisverbod |
Het verlenen van mandaatvoor ondertekening van een besluit tot het opleggen van een huisverbod o.g.v. art. 2 lid 1 van de Wet tijdelijk huisverbod. 1.Alvorens te besluiten tot het wel of niet opleggen van een huisverbod, overleg te plegen met Jeugdbescherming Gelderland; 2.In een dermate spoedeisende situatie dat het huisverbod niet tevoren op schrift gesteld kan worden, het huisverbod mondeling aan te zeggen aan de uit huis te plaatsen persoon; 3.Het mededelen van het huisverbod en de consequentie van niet naleven aan de huisgenoten van de uithuisgeplaatste en aan Jeugdbescherming Gelderland; 4.Het binnen 24 uur regelen van juridische bijstand voor de uithuisgeplaatste nadat hij/zij hiertoe de eventuele wens te kennen heeft gegeven en wel voor de duur van de behandeling van het verzoek voor een voorlopige voorziening bij de rechtbank. |
Gebruik van deze bevoegdheden blijft achterwege indien: -de burgemeester dat kenbaar maakt; -zich na de beslissing van de burgemeester nieuwe feiten of omstandigheden voordoen als gevolg waarvan het besluit heroverweging verdient |
- Team Economie, Verkeer, Toerisme & Milieu
- Team Personeel & Organisatie
- Team Backoffice Sociaal Domein
Het ontvangen en registreren van meldingen, het voeren van een intakegesprek, het toezenden en invullen van een ondersteuningsplan, het ontvangen en behandelen van een aanvraag, het opvragen van een (onafhankelijk) advies ten behoeve van een aanvraag en alle overige administratieve handelingen in het kader van de Jeugdwet die vóór de besluitvorming plaatsvinden. |
Besluitvorming geschiedt door de Realisator A/Adviseur van de gemeente. |
||||||
Besluiten ingevolge de Jeugdwet, alsmede de afdoening en ondertekening van aangelegenheden verband houdende met de uitvoering van de Jeugdwet en de Verordening sociaal domein. |
Ondertekening door Realisator A (programmamanager zonder naam). |
||||||
Het nemen van een verleningsbeschikking inzake een machtiging tot uithuisplaatsing bij een rechtbankprocedure in het kader van ondertoezichtstelling. |
|||||||
Het indienen van een verzoek bij de rechter om een machtiging, spoedmachtiging of voorwaardelijke machtiging te verlenen om een jeugdige in een gesloten accommodatie te doen opnemen en te doen verblijven. |
|||||||
Het verlenen van een machtiging om het college te vertegenwoordigen in woord en schrift tijdens de zitting gesloten plaatsing. |
|||||||
Besluiten ingevolge de Wmo, alsmede de afdoening en ondertekening en aangelegenheden verband houdend met de uitvoering van de Wmo en Verordening sociaal domein. |
|||||||
Besluiten tot beëindiging van voorzieningen op grond van de Wmo en de Jeugdwet. |
|||||||
Het indienen van een verzoek tot onderzoek bij de Raad voor de Kinderbescherming. |
|||||||
Steekproefsgewijs toetsen van genomen besluiten Buurtzorg Jong en consulenten (regievoerders) |
Dit kan themagewijs worden uitgevoerd. Dit wordt opgenomen in het kwaliteitsjaarplan. |
||||||
Heroverwegen en afwijkend besluiten op besluiten ingevolge de Jeugdwet en de Wmo genomen door Buurtzorg Jong en de consulent (regievoerder) |
|||||||
Nieuwe medewerkers (consulenten) nemen geen zelfstandige besluiten ingevolge de Wmo tot besluit kwaliteitsmedewerker dat mandaat over kan naar betreffende medewerker |
|||||||
Advisering tot intrekking mandaat van consulent om besluiten te nemen ingevolge de Wmo |
Kwaliteitsmedewerker adviseert teammanager en programmamanager |
||||||
Controle 315-berichten opschonen van stapeling en samenloop en advies voorkomen in de toekomst o.b.v. opschoonactie |
Opschonen van stapeling en samenloop en op basis van bevindingen advies om in de toekomst te voorkomen. |
||||||
De procesregisseur voert regie, ondersteunt en adviseert collega’s van het sociaal domein en andere samenwerkingspartners. |
De procesregisseur heeft een expliciete taak richting het bestuur en is de sleutelfunctionaris in de coördinatie van zorg als geheel. De procesregisseur heeft doorzettingsmacht om samenwerking tussen partijen te kunnen afdwingen en knopen door te hakken vanuit een onafhankelijke rol. |
||||||
Art. 49, eerste lid BABW, regeling gehandicaptenparkeerkaart |
|||||||
Besluiten ingevolge de bijzondere bijstand en individuele inkomenstoeslag. |
|||||||
Art. 255 Gemeentewet, art.144 Waterschapswet en Uitvoeringsregeling Invorderingswet 1990; |
|||||||
Beslissen op aanvragen o.g.v. Meedoenregeling en minimabeleid, dan wel forfaitair toekennen van middelen. |
|||||||
Beslissen op subsidieaanvragen o.g.v. de Wet kinderopvang in het kader van het doelgroepenbeleid. |
|||||||
Regeling justitiële keteninformatisering, art. 7.3.11 lid 4 Jeugdwet |
Het uitwisselen van berichten met de Collectieve Opdracht Routeer Voorziening (CORV). |
||||||
Beslissen op aanvragen op grond van de regeling Sociaal Medische Indicatie (SMI). |
|||||||
Bevoegdheid om te beslissing op een verzoek tot toelating tot de schulddienstverlening |
Beleidsregels inzake het toegang verlenen tot de schulddienstverlening gemeente Oude IJsselstreek |
||||||
Beleidsregels inzake het toegang verlenen tot de schulddienstverlening gemeente Oude IJsselstreek |
|||||||
Bevoegdheid om gelet op art. 5 Wet gemeentelijke schuldhulpverlening en art. 6 van het Besluit breed moratorium een verzoek in te dienen voor afkondiging van een afkoelingsperiode of een verzoek om de afkoelingsperiode tussentijds te beëindigen. |
Wet gemeentelijke schuldhulpverlening en Besluit breed moratorium |
||||||
Uitvoering gemeentelijke taken in het kader van de Wet gemeenschappelijke schuldhulpverlening. |
|||||||
Uitvoering ex-gedetineerden in DEPAN en beheer van het convenant verwijsindex Achterhoek. |
|||||||
Uitvoering Wet sociale werkvoorziening. (m.u.v. besluiten met rechtsgevolg voor de medewerker zoals indiensttreding en ontslag) |
Het betreft hier enkel het materieel werkgeverschap. Het mandaat tot het nemen van besluiten met rechtsgevolg voor de medewerker ligt bij Leider A |
||||||
Uitvoering Participatiewet m.u.v de vaststelling van de rechten en plichten van de belanghebbende en de daarvoor noodzakelijke beoordeling van zijn omstandigheden. |
|||||||
Beslissen over het begeleiden en ondersteunen van de inwoner naar werk (invullen arbeidsplicht) |
|||||||
Het vaststellen van een loopbaanplan en het verstrekken van kosten (reiskosten, kinderopvang, schoeisel, kleding enz.) gerelateerd aan de uitvoering van het loopbaanplan |
|||||||
Het vaststellen van de rechten en plichten met betrekking tot inkomensondersteuning van de belanghebbende en de daarvoor noodzakelijke beoordeling van zijn omstandigheden. |
|||||||
Het uitvoeren van de Wet Structuur Uitvoering Werk en Inkomen (Wet Suwi) door gebruikmaking en uitwisseling van noodzakelijke gegevens. |
|||||||
Toezicht op de naleving van het bepaalde bij of krachtens de Wmo 2015. |
|||||||
Het opzetten en uitvoeren van pilots om de toegang tot de Wmo te vereenvoudigen |
Doel is de benodigde de zorg te kunnen leveren om crisissituaties te voorkomen en buiten de schotten van de wetgeving om hulp in te zetten. |
||||||
Het bieden van beschermd wonen en opvang en het uitvoeren van alle voorkomende werkzaamheden die verband houden met beschermd wonen met uitzondering van de betalingen |
De betalingen (feitelijke handelingen) worden door de gemeente Doetinchem verricht. Nieuwe aanvragen worden opgepakt door WMO consulenten en herindicatie van zorg die eerder door Doetinchem is ingezet wordt opgepakt door de gemeente Doetinchem. |
||||||
Het besluiten tot het verlenen en vaststellen van subsidie aan aanbieders in het kader van beschermd wonen. |
Dit mandaat ligt bij de gemeente Doetinchem in verband met de regionale inkoop waarbij Doetinchem als centrumgemeente de aanbieder aanwijst. Afspraken zijn o.a. vastgelegd in een verwerkers-overeenkomst. |
||||||
Artikel 11a van het Besluit justitiële en strafvorderlijke gegevens |
Het ontvangen van justitiële gegevens als bedoeld in artikel 11a van genoemd besluit. |
De aanwijzingsbesluiten worden opgenomen in een register dat beheerd wordt door P&O |
|||||
Het aanvragen, wijzigen of opheffen van een autorisatie voor de Injus Berichtenbox Re-integratie ex-gedetineerden. |
|||||||
Procesmanager en convenantbeheerder voor het risicosignaleringssysteem MultiSignaal |
Ten aanzien van het Mandaatkader:
Vastgesteld te Gendringen tijdens de collegevergadering d.d. 10 januari 2023,
BURGEMEESTER EN WETHOUDERS VAN OUDE IJSSELSTREEK
De heer R.J.W.M. Frerix, secretaris
De heer O.E.T. van Dijk, burgemeester
BURGEMEESTER VAN OUDE IJSSELSTREEK
HEFFINGSAMBTENAAR VAN OUDE IJSSELSTREEK,
Ten aanzien van het Mandaatregister
Vastgesteld te Gendringen tijdens de collegevergadering d.d. 10 januari 2023,
BURGEMEESTER EN WETHOUDERS VAN OUDE IJSSELSTREEK
de secretaris, de heer R.J.W.M. Frerix
Overzicht aanvullende mandaten
1. Mandaatbesluit schulddienstverlening Stadsbank Oost-Nederland (SON) 2017;
2. Mandaat voor spoedeisende besluiten bij afwezigheid meerderheid college B&W 2012;
3. Mandaatbesluit Wet verplichte ggz en Wet zorg en dwang;
4. Mandaat t.b.v. uitvoeren van milieu hygiënische keuringen in de gemeente Oost Gelre 2013;
5. Mandaatbesluit Dienstverlener A voor BAG-toezicht 2014;
a. Mandaten o.g.v. Wet basisregistraties adressen en gebouwen;
6. Mandaatbesluit RDW (Rijksdienst voor het wegverkeer) om ontheffing landbouwvoertuigen en voertuigen met beperkte snelheid af te geven 2015/2016;
7. Mandaatbesluiten Brandweer Achterhoek West toezicht gebruiksmeldingen en gebruiksvergunningen 2012;
8. Mandaatregeling Omgevingsdienst Achterhoek (ODA) 2013;
9. Mandaatregeling NL-Alert in de Veiligheidsregio Noord- en Oost Gelderland (VNOG) 2015;
10. Mandaat volmacht en machtigingsbesluit JBT Achterhoek versie 26 oktober 2017;
11. Mandatering besluit kwijtschelding gemeentelijke belasting 2014;
12. Mandatering aanstellingsbevoegdheid o.g.v. Regeling Verkeersregelaars;
13. Mandatering medewerkers RO vertegenwoordiging in bezwaar en beroep;
14. Mandatering medewerkers RO digitale ondertekening ruimtelijke plannen;
a. Raadsvoorstel m.b.t. mandatering aan medewerkers RO;
15. Mandatering benoeming gemeentelijke lijkschouwer 2013;
16. Mandatering voordracht leden Euregio-organen 2018;
17. Mandatering benoeming eenmalige buitengewone ambtenaren van de burgerlijke stand 2014;
18. Mandatering bevoegdheden dagelijks bestuur ECAL 2015.
19. Mandatering uitvoering van de Legesverordening;
20. Machtiging tot gebruikmaken autorisatie Injus Berichtenbox;
21. Aanstelling procesmanager en convenantbeheerder MultiSignaal;
22. Volmacht gemeentesecretaris op grond van de Wnra (zie ook zaak 66989);
24. Protocol cameratoezicht gemeentewerf;
25. Mandaat GGD toezicht Wmo 2015.
26. Aanwijsbesluit gemeentesecretaris en loco-secretarissen (zie ook zaak 66989).
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2023-25017.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.