Gemeenteblad van Deurne
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Deurne | Gemeenteblad 2023, 238533 | delegatie- of mandaatbesluit |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Deurne | Gemeenteblad 2023, 238533 | delegatie- of mandaatbesluit |
Algemene mandaatregeling Deurne 2020, bijbehorende Vervangingsregeling leidinggevenden Deurne 2020 en het Mandaatregister 4e wijziging
Artikel 1 Begripsomschrijvingen
In deze regeling wordt verstaan onder:
Artikel 3 Bevoegdheid, plaatsvervanging en besteding budgetten
Indien de uitoefening van de in het mandaatregister opgenomen bevoegdheden het beslissen over de besteding van budgetten met zich meebrengt, maakt dit onderdeel uit van het mandaat. Dit voor zover daarbij de te nemen besluiten niet zullen leiden tot overschrijding van het betreffende budget zoals opgenomen in de gemeentebegroting en met inachtneming van het bepaalde in de Regeling budgethouders en -bewakers Deurne 2019 en de in het mandaatregister opgenomen bijzondere bepalingen of restricties.
Artikel 5 Informatievoorziening
De gemandateerde is verplicht het bevoegde bestuursorgaan desgewenst te informeren over de krachtens mandaat of ondermandaat genomen besluiten.
Artikel 6 Omvang en uitzonderingen op gebruik bevoegdheid
Het bij dit besluit behorende mandaatregister geeft een overzicht van: de bevoegdheden, welk bestuursorgaan (primair) bevoegd is, de juridische grondslag per onderdeel, de aard van de bevoegdheid, gemandateerde functionarissen, het gebruik van de mogelijkheid tot ondermandaat en instructies, opmerkingen of restricties.
Het mandaatregister is openbaar en na bekendmaking van de regeling als bedoeld in artikel 10 voor eenieder te raadplegen via: www.overheid.nl.
Bij het ontbreken van duidelijkheid als bedoeld in het vorige lid wordt de kwestie via de direct leidinggevende van gemandateerde ter nadere besluitvorming voorgelegd aan het bevoegde bestuursorgaan, voorzien van het standpunt van de gemeentesecretaris of - ter beoordeling van laatstgenoemde - van het Managementteam.
Besloten in de vergadering van 23 mei 2023.
Burgemeester en wethouders van Deurne,
de gemeentesecretaris,
R.R.M Halffman.
de burgemeester,
G.T. Buter.
De burgemeester van Deurne,
G.T. Buter.
De heffings- en invorderingsambtenaar,
Teamleider Financiën, Juridische Zaken en Personeel
M.L.D. Panis
Bijlage 1: behorende bij collegebesluit ‘Algemene mandaatregeling Deurne 2020 d.d. 23 mei 2023’
VERVANGINGSREGELING LEIDINGGEVENDEN DEURNE 2020
Artikel 1 Ambtelijke organisatie
Artikel 2 Vervanging gemeentesecretaris
Artikel 3 Vervanging afdelingshoofden en teamleiders
Artikel 4 Afwezigheid en uitoefening van bevoegdheden in mandaat
Bijlage 2: behorende bij collegebesluit ‘Algemene mandaatregeling Deurne 2020 d.d. 23 mei 2023’
INHOUDSOPGAVE MANDAATREGISTER GEMEENTE DEURNE 4e wijziging versie mei 2023
Onderdeel I Algemeen Deel (geldt voor alle of meerdere organisatieonderdelen)
Onderdeel II Bijzonder deel (mandaten per organisatieonderdeel)
Onderdeel III Bestuurlijke mandaten
AMRD = Algemene mandaatregeling Deurne 2020
APV = Algemene Plaatselijke Verordening Deurne 2018
Awb = Algemene wet bestuursrecht
College = het college van burgemeester en wethouders van Deurne
Rollen vertaald naar HR 21 functieprofiel
Gemeentesecretaris = Gemeentesecretaris/algemeen directeur
Afdelingshoofd = Strategisch manager II
Teamleider: = Tactisch leidinggevende I, Tactisch leidinggevende II, Tactisch leidinggevende III
Heffings-/Invorderingsambtenaar = Tactisch leidinggevende I en II
I-A Algemeen (geldt voor alle organisatieonderdelen)
I-B Personeel (bevoegdheden t.a.v. werknemers van de gemeente Deurne)
I-C Uitvoering Wet BAG en Wet BGT
Het beslissen op aanvragen inzake het verlenen, vernieuwen, wijzigen, afgeven, weigeren, uitreiken, ongeldig en vervallen verklaren en inname van paspoorten en identiteitsbewijzen |
Diverse bepalingen uit de Paspoortwet en Paspoort-uitvoeringsregeling Nederland |
Medewerkers beleidsuitvoering II en III van het cluster publiekszaken |
|||||
Het beslissen op aanvragen inzake het verlenen, vernieuwen, wijzigen, afgeven, weigeren, uitreiken, ongeldig verklaren en inname van rijbewijzen |
Hoofdstuk VI Wegenverkeerswet 1994 Diverse bepalingen uit het Reglement rijbewijzen en uitvoeringsregelingen |
Medewerkers beleidsuitvoering II en III van het cluster publiekszaken |
Tenzij de bevoegdheid daartoe is opgedragen aan de Dienst Wegverkeer te Veendam. |
||||
Het in ontvangst nemen, beslissen op aanvragen inzake het verstrekken van gegevens uit de Basisregistratie personen (BRP), waaronder het afgeven van gewaarmerkte afschriften en gegevensverstrekking uit de BRP aan overheidsorganen, derden, en afnemers |
Hoofdstuk 1 en 3 Wet Basisregistratie Personen (BRP) en diverse uitvoeringsregelingen |
Medewerkers beleidsuitvoering II en III van het cluster publiekszaken |
Taken en rollen van de medewerkers zijn aangewezen in de Regeling Beheer & toezicht Basisregistratie personen. |
||||
Het verstrekken en weigeren van gewaarmerkte afschriften uit de BRP en het verlenen van inzage aan ingezetenen |
Medewerkers beleidsuitvoering II en III van het cluster publiekszaken |
Medewerkers zijn aangewezen in de Regeling beheer & toezicht Basisregistratie personen. |
|||||
Het verwerken van aangiften en verzoeken inzake de bijhouding van gegevens van ingezetenen in de Basisregistratie personen |
Medewerkers beleidsuitvoering II en III van het cluster publiekszaken |
Medewerkers zijn aangewezen in de Regeling Beheer & toezicht Basisregistratie personen. |
|||||
Het uitvoeren van een onderzoek naar de juistheid van gegevens en het toezicht op de naleving van de verplichtingen van de burger ingevolge de Basisregistratie personen |
Medewerkers beleidsuitvoering II en III van het cluster publiekszaken |
Medewerkers zijn ingevolge art 4.2 Wet BRP aangewezen als toezichthouder in de Regeling beheer & Toezicht Basisregistratie personen. |
|||||
Het nemen van besluiten inzake aangiften en verzoeken en het nemen van ambtshalve besluiten inzake de bijhouding van de Basisregistratie personen |
Medewerkers beleidsuitvoering II en III van het cluster publiekszaken |
Medewerkers zijn aangewezen in de Regeling beheer & toezicht Basisregistratie personen. |
|||||
Het periodiek uitvoeren van een onderzoek naar de inrichting, de werking en de beveiliging van de basisregistratie (audits) |
Medewerkers zijn aangewezen in de Regeling beheer & toezicht Basisregistratie personen. |
||||||
Afgifte of weigeren van vergunning tot opgraven en herbegraven / cremeren |
Medewerkers beleidsuitvoering II en III van het cluster publiekszaken |
Burgemeester wordt in kennis gesteld bij een verzoek i.v.m. een forensisch onderzoek. |
|||||
Afgifte of weigeren van een verlof tot ontleding van een stoffelijk overschot |
Medewerkers beleidsuitvoering II en III van het cluster publiekszaken |
||||||
Afgifte of weigeren van een laissez-passer voor het vervoer van een overledene naar het buitenland. |
Medewerkers beleidsuitvoering II en III van het cluster publiekszaken |
Geldt alleen voor het vervoer naar staten die partij zijn in de overeenkomst van Straatsburg van 26 oktober 1973 (Trb. 1975, nr. 95). |
|||||
Afgifte of weigeren van verlof tot begraven of crematie met een afwijkende termijn |
Medewerkers beleidsuitvoering II en III van het cluster publiekszaken |
||||||
Medewerkers beleidsuitvoering II en III van het cluster publiekszaken |
|||||||
Uitgifte grafrecht op de gemeentelijke begraafplaats Jacobshof Hieronder valt tevens de mogelijkheid om in bepaalde situaties af te wijken van de Verordening |
Artikel 28 Wet op de lijkbezorging Verordening op het beheer en het gebruik van de gemeentelijke begraafplaats(en) voor de gemeente Deurne |
Medewerkers beleidsuitvoering II en III van het cluster publiekszaken |
De genoemde afwijkingsbevoegdheid geldt in ieder geval voor: Situaties waarbij op een andere plek ook plaats is (voorbeeld: graven zijn geruimd) en dat men die plek graag wil omdat het naast een (voormalig) partner of familielid is en er verder voor het bestuursorgaan geen bezwaren zijn en geen bezwaren van derden bekend zijn. |
||||
Het verlengen van een grafrecht op de gemeentelijke begraafplaats Jacobshof na ambtshalve mededeling dat een grafrecht gaat verlopen |
Artikel 28 Wet op de lijkbezorging Verordening op het beheer en het gebruik van de gemeentelijke begraafplaats(en) voor de gemeente Deurne |
Medewerkers administratief & secretarieel III van het cluster publieks-zaken die met dit taakonderdeel is belast |
|||||
Artikel 1:63 BW, jo. artikel 1, tweede lid Besluit Burgerlijke Stand en artikel 3 Reglement burgerlijke stand van de gemeente Deurne 2020 |
Medewerkers beleidsuitvoering II en III van het cluster publiekszaken |
||||||
Het aanwijzen van een buitengewoon ambtenaar burgerlijke stand voor één dag of één huwelijk |
Medewerkers beleidsuitvoering II en III van het cluster publiekszaken |
||||||
Het aanwijzen van een (buitengewoon) ambtenaar burgerlijke stand |
Artikel 1:16, tweede lid, BW, Artikel 2 van het Reglement burgerlijke stand van de gemeente Deurne 2020 |
||||||
De administratieve behandeling en alle handelingen van naturalisatieverzoeken en optieverklaringen ter verkrijging van het Nederlanderschap |
Hoofdstuk 3 en 4 Rijkswet op het Nederlanderschap en Besluit verkrijging en verlies Nederlanderschap, uitvoeringsregelingen |
Medewerkers beleidsuitvoering II en III van het cluster publiekszaken |
Een weigering van een bevestiging ingevolge artikel 6a Rijkswet op het Nederlanderschap wordt genomen door de burgemeester. |
||||
De administratieve behandeling van het verlies van het Nederlanderschap door een verklaring van afstand |
Hoofdstuk 5 Rijkswet op het Nederlander-schap en Besluit verkrijging en verlies Nederlanderschap en diverse uitvoerings-regelingen |
Medewerkers beleidsuitvoering II en III van het cluster publiekszaken |
|||||
Medewerkers beleidsuitvoering II en III van het cluster publiekszaken |
|||||||
Uitoefenen van de volgende bevoegdheden ingevolge de Kieswet:
|
Medewerkers beleidsuitvoering II en III van het cluster publiekszaken |
||||||
Uitoefenen van de volgende bevoegdheden krachtens de Kieswet:
|
Medewerkers beleidsuitvoering II van het cluster publiekszaken |
||||||
Uitoefenen van de volgende bevoegdheden krachtens de Kieswet:
|
Medewerkers beleidsuitvoering II van het cluster publiekszaken |
Het college heeft de uitgangspunten voor de benoeming van de stembureauleden vastgesteld. Voor het instellen van een gemeentelijk stembureau geldt deze bevoegdheid enkel voor de gemeentesecretaris. |
|||||
De afhandeling van verzoeken tot registratie als kiezer door EU-onderdanen ingevolge artikel Y 32 Kw. |
Kieswet en de daarbij behorende uitvoeringsbesluiten, Kiesbesluit |
Medewerkers beleidsuitvoering II en III van het cluster publiekszaken |
|||||
Het toetsen en doorzenden van een aanvraag om afgifte van een verklaring omtrent het gedrag |
Medewerkers beleidsuitvoering II en III van het cluster publiekszaken |
Verzoek wordt in ontvangst genomen en doorgezonden naar het ministerie van Justitie & Veiligheid die op het verzoek beslist. |
|||||
Verzoeken om inlichtingen bij de Centrale Justitiële Documentatiedienst en het algemeen documentatieregister politie in verband met de toekenning van Koninklijke onderscheidingen |
Wet justitiële en strafvorderlijke gegevens, Wet politiegegevens, artikel 30, eerste lid onder d Besluit justitiële en straf-vorderlijke gegevens en artikel 4:3, eerste lid onder i, Besluit Politiegegevens |
||||||
Het verlenen, weigeren en intrekken van parkeerontheffingen (blauwe zone) en belanghebbenden-vergunningen in aangewezen gebieden voor betaald parkeren (bewoners-, bedrijfs-, en zorgvergunning) |
Artikel 149, eerste lid onder d, WVW jo. artikel 87 RVV 1990 |
Gebruik mandaat na advies Medewerker beleidsuitvoering I van team BO (cluster verkeer). Ondermandaat geldt niet voor intrekking tenzij op eigen verzoek ontheffing- of vergunninghouder. |
|||||
Het verhuren van gemeentelijke sportaccommodaties t.b.v. binnensport |
Artikel 160, eerste lid onder e, Gem.wetRegeling Privaatrechtelijke Dienstverlening Reglement voor het huren van gemeen-telijke binnensport-accommodaties |
Verhuur vindt plaats met inachtneming van door de gemeenteraad vastgestelde tarieven. N.B. Team RBO heeft eenzelfde mandaat (zie mandaat nr. II-2B.20). |
|||||
Het besluiten tot en het aangaan van privaatrechtelijke verplichtingen i.v.m. leveringen en diensten t.b.v. de bedrijfsvoering (algemeen) |
Ondertekeningsbevoegdheid volgt uit mandaat I-A.18 en Randvoorwaarden inkoop en aanbesteding volgen uit mandaat I-A.19. |
||||||
Ondertekening van een actuele toegankelijkheidsverklaring over de conformiteit van de website of mobiele applicatie |
Artikel 3 en 4 Tijdelijk besluit digitale toegankelijkheid overheid |
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2023-238533.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.