De gemeenteraad van Almelo heeft in haar vergadering van 20 december 2022 het bestemmingsplan “Parapluherziening algemene afwijkingen’’, (planid: NL.IMRO.0141.00137-BP31) op grond van artikel 3.8 Wet ruimtelijke ordening vastgesteld.
Inhoud
Het bestemmingsplan voorziet in een vervangende/aanvullende regeling ten aanzien van binnenplanse afwijkingsmogelijkheden voor alle vigerende bestemmingsplannen en dient ter vervanging van de Beleidsregel voor toepassing van planologische gebruiksactiviteiten op grond van artikel 2.12, eerste lid, onder a, onder 2° wet algemene bepalingen omgevingsrecht (2015) betreffende de onderdelen: bijbehorend bouwwerk bij een woning binnen de bebouwde kom, bijbehorend bouwwerk bij een woning buiten de bebouwde kom, bouwwerken, geen gebouwen zijnde, installatie voor warmte- en koude opwekking, dakterrassen, een gebouw ten behoeve van een infrastructurele- of openbare voorziening, antenne-installaties, aan huis verbonden beroeps- of bedrijfsactiviteit en bed & breakfast.
De geldende bestemmingsplannen worden niet allemaal individueel gewijzigd, dit gebeurt door middel van dit parapluplan. Een parapluplan is een bijzonder bestemmingsplan waarbij in één keer alle bestemmingsplannen op een of meer onderdelen worden aangepast en/of aangevuld. Voor het overige blijven de geldende bestemmingsplannen van kracht.
Ter inzage
Het vastgestelde bestemmingsplan “Parapluherziening algemene afwijkingen’’ en de bijbehorende stukken liggen met ingang van woensdag 18 januari 2023 tot en met dinsdag 28 februari 2023 ter inzage bij het Klantcontactcentrum (KCC), Haven Zuidzijde 30 te Almelo. Via www.almelo.nl kunt u een afspraak maken om het plan in te zien.
Het vastgestelde bestemmingsplan ‘Parapluherziening algemene afwijkingen’’ is digitaal in te zien op de website www.ruimtelijkeplannen.nl. Dat kan ook via de link ‘Over uw buurt’ op de gemeentelijke website www.almelo.nl, onder de kop ‘bouwen en wonen’ en dan ‘bestemmingsplan’.
Beroep en voorlopige voorziening
Binnen genoemd termijn van 6 weken kan beroep ingesteld worden. Het beroepschrift moet worden ingediend bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State (Postbus 20019, 2500 EA Den Haag).
Het bestemmingsplan treedt in werking een dag na afloop van de beroepstermijn, tenzij binnen deze termijn een verzoek om voorlopige voorziening is ingediend bij de voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. In dat geval treedt het besluit niet in werking tot op een dergelijk verzoek is beslist. Voor zowel het instellen van beroep als een voorlopige voorziening is griffierecht verschuldigd. Voor meer informatie over de hoogte kunt u contact opnemen met de griffier van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. Het is mogelijk om digitaal beroep in te stellen of om een voorlopige voorziening te vragen. Dit kan via https://digitaalloket.raadvanstate.nl. Dit gaat met behulp van een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden.