Openbare vergadering van de Raadscommissie Sociaal Domein en Bestuur

 

Op dinsdag 16 mei 2023om 19.30 uur vergadert de raadscommissie Sociaal Domein en Bestuur.

De commissie bereidt de maandelijkse raadsvergadering voor en verzamelt alle informatie die de raad nodig heeft om zijn werk goed te kunnen doen. De agenda is hieronder vermeld en staat ook op gemeenteraad.dinkelland.nl.

Voor nadere informatie hierover kunt u contact opnemen met de griffie via griffie@dinkelland.nl.

U kunt de vergadering ook volgen op onze webcam via gemeenteraad.dinkelland.nl.

 

Agenda

1. Opening

2. Vaststelling agenda

3. Informatie vanuit het college

Het college en de leden van het college krijgen de gelegenheid kort het woord te voeren om te kunnen voldoen aan hun actieve informatieplicht.

Portefeuillehouder: burgemeester Joosten, wethouder De Way, wethouder Severijn

4. Rondvraag

Tijdens de rondvraag mag iedere fractie over maximaal twee onderwerpen vragen stellen. Per

onderwerp mogen maximaal drie vragen worden gesteld. Het onderwerp en de daarbij te

stellen vragen dienen uiterlijk 10 uur voor aanvang van de vergadering bij de griffier te

worden gemeld.

Portefeuillehouder: burgemeester Joosten, wethouder De Way, wethouder Severijn

5. Voorstel inzake begrotingen 2024 verbonden partijen

In de Wet Gemeenschappelijke Regelingen is geregeld dat een gemeenschappelijke regeling

voor 1 augustus de begroting van het daarop volgende jaar moet vaststellen. Dit kan alleen

nadat de gemeenteraden van de deelnemende gemeenten de gelegenheid is geboden om

hun wensen en bedenkingen, middels een zienswijze, te uiten.

Portefeuillehouder: burgemeester Joosten

6. Voorstel inzake jaarstukken 2022 Noaberkracht

Op grond van het Besluit Begroting en Verantwoording en de gemeenschappelijke regeling is Noaberkracht verplicht jaarlijks verantwoording af te leggen over het gevoerde beleid en beheer. De gemeenteraad heeft de gelegenheid om wensen en bedenkingen in te brengen op de ontwerpjaarstukken en het resultaatbestemmingsvoorstel.

Portefeuillehouder: burgemeester Joosten

7. Sluiting

-

Contactgegevens van de gemeente:

Adres: Nicolaasplein 5, 7591 MA Denekamp / Postbus 11, 7590 AA Denekamp

Telefoon: 0541- 854100 Fax: 0541- 854320 E- mail: info@Dinkelland.nl

Naar boven