Gemeenteblad van Rijssen-Holten
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Rijssen-Holten | Gemeenteblad 2023, 198855 | algemeen verbindend voorschrift (verordening) |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Rijssen-Holten | Gemeenteblad 2023, 198855 | algemeen verbindend voorschrift (verordening) |
Verordening commissie I&G gemeente Rijssen-Holten 2023
Artikel 3. Taken en bevoegdheden
De commissie Informatiebeveiliging & gegevensbescherming (I&G) ) voert namens de raad afstemmingsoverleg met het college en de ambtelijke organisatie over de stand van zaken, ontwikkelingen en voortgang daarvan op gebied van informatieveiligheid en privacy, waaronder overleg met de portefeuillehouder(s) en de Informatiebeveiligingsfunctionaris (IBF) en de Functionaris Gegevensbescherming (FG) over de te hanteren doelstellingen, uitgangspunten en randvoorwaarden voor informatiebeveiliging en de aspecten van gegevensbescherming als bedoeld in de Algemene verordening gegevensbescherming.
De commissie heeft namens de raad een adviserende en consulterende rol op de terreinen als genoemd in het eerste lid en kan daarbij adviseren aan de raad over doelstellingen, uitgangspunten en randvoorwaarden voor verbetering en beheersing van informatiebeleid en de evaluatie daarvan. Dit betreft in ieder geval: de jaarrapportage informatiebeveiliging en gegevensbescherming alsmede de jaarlijkse rapportage inzake privacy.
Artikel 4. Samenstelling commissie
Als vaste adviseurs aan te wijzen: de verantwoordelijke portefeuillehouder belast met ICT, Informatisering en AVG, de gemeentesecretaris of één of meerdere door / namens hem aan te wijzen medewerkers. Deze medewerkers zijn in ieder geval de informatiebeveiligingsfunctionaris (IBF), de functionaris gegevensbescherming (FG).
Artikel 6. Secretaris van commissie
De griffier, of een door hem aan te wijzen medewerker van de griffie, draagt zorg voor het secretariaat van de commissie.
De werkzaamheden van de commissie worden voor de eerste maal 2,5 jaar na instelling geëvalueerd en voorts steeds voorafgaand aan elke periodieke verkiezing van de gemeenteraad, met het oog op de continuering van de werkzaamheden in een volgende raadsperiode.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2023-198855.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.