Op dinsdag 4 april 2023 om 19.30 uur vergadert de raadscommissie Omgeving & Economie/Sociaal Domein en bestuur.
De commissie bereidt de maandelijkse raadsvergadering voor en verzamelt alle informatie die de raad nodig heeft om zijn werk goed te kunnen doen. De agenda is hieronder vermeld en staat ook op gemeenteraad.dinkelland.nl.
Indien u gebruik wilt maken van spreekrecht of voor nadere informatie kunt u contact opnemen met de griffie via griffie@dinkelland.nl.
U kunt de vergadering ook volgen op onze webcam via gemeenteraad.dinkelland.nl.
Agenda
1. Opening
2. Vaststelling agenda
3. Informatie vanuit het college
Het college en de leden van het college krijgen de gelegenheid kort het woord te voeren om te kunnen voldoen aan hun actieve informatieplicht.
Portefeuille: burgemeester Joosten, wethouder Brand, wethouder Severijn, wethouder De
Way
4. Rondvraag
Tijdens de rondvraag mag iedere fractie over maximaal twee onderwerpen vragen stellen. Per
onderwerp mogen maximaal drie vragen worden gesteld. Het onderwerp en de daarbij te
stellen vragen dienen uiterlijk 10 uur voor aanvang van de vergadering bij de griffier te
worden gemeld.
Portefeuille: burgemeester Joosten, wethouder Brand, wethouder Severijn, wethouder De
Way
5. Brief d.d. 23 januari 2023 inzake plannen plaatsen flexwoningen Harwichsdijk
De fractie VVD heeft deze brief aangetekend voor behandeling in een raadscommissie om de
omwonenden van de Bögelscamp de gelegenheid te geven hun standpunten inzake de
plannen voor het plaatsen van flexwoningen kenbaar te maken aan de commissie.
Portefeuille: wethouder Severijn
6. Rekenkamerrapport “Klooster Ootmarsum”
De voorzitter van de rekenkamercommissie geeft een toelichting op het rekenkamerrapport
“Klooster Ootmarsum”
Portefeuille: wethouder Brand
7. Voorstel inzake vaststellen bestemmingsplan “Tilligte, Ootmarsumsestraat 142”
De initiatiefnemer heeft een verzoek ingediend om op een voormalige parkeerplaats en
horecafunctie 19 woningen te mogen bouwen.
Portefeuille: wethouder Brand
8. Sluiting