Aanwijzingsbesluit ondergrondse inzamelvoorzieningen WP03 Westeind (2023-0019759)

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Papendrecht;

 

Overwegende dat:

  • de gemeenteraad op 2 december 2021 heeft besloten tot het invoeren van het systeem omgekeerd inzamelen met recycletarief (diftar) voor de gehele gemeente;

  • de gemeenteraad op 2 december 2021 heeft besloten voor inwoners dijkgebied tot het invoeren bronscheiding met restafval om de vier weken ophalen;

  • dat de besluiten van 2 december 2021 zijn gebaseerd op de volgende documenten: PvA opstellen business case Afvalinzameling Papendrecht, Business case varianten afvalinzameling Papendrecht;

  • met de keuze voor het systeem omgekeerd inzamelen met recycletarief (diftar) het uitgangspunt wordt 100 kg restafval per huishouden en 75% hergebruik van afval;

  • het college van 31 mei 2022 het Uitvoeringsplan omgekeerd inzamelen met recycletarief heeft vastgesteld;

  • rond 1 november 2022 is de eerste bewonersbrief bezorgd met daarin de aankondiging van de ter inzage legging van het uitvoeringsplan, van 11 november t/m 25 november 2022, de aankondiging/uitnodiging van de eerste inloopbijeenkomst op 16 november 2022. Ook de vooraankondiging van de tweede inloopbijeenkomst in december 2022;

  • rond 21 november 2022 is de tweede bewonersbrief bezorgd met daarin de aankondiging van de ter inzage legging van het uitvoeringsplan, van 12 december t/m 24 december 2022, de aankondiging/uitnodiging van de tweede inloopbijeenkomst op 14 december 2022;

  • tijdens de ter inzage leggingen en inloopbijeenkomsten 15 reacties c.q. tips zijn binnengekomen. De indieners van reacties op het uitvoeringsplan hebben een mondelinge of schriftelijke reactie gekregen.

 

Gelet op:

  • artikel 10.26 van de Wet milieubeheer;

  • artikel 4 Afvalstoffenverordening 2010;

  • Uitvoeringsbesluit inzamelmiddel (art. 4 en 10 Afvalstoffenverordening 2010);

  • Beleidsregels ondergrondse inzamelvoorzieningen.

 

Mede gelet op:

  • het besluit van 28 januari 2020 van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Papendrecht om teamleider Beheer te mandateren voor het nemen van de aanwijzingsbesluiten ondergrondse containers.

 

Besluit

  • 1.

    De locatie(s) aangeduid met WP03 Westeind, zoals aangegeven op de bij dit besluit behorende overzichtstekening aan te wijzen als ondergrondse inzamelvoorziening voor de inzameling van huishoudelijk restafval door de gebruikers van de percelen:

  • Westeind 163a

  •  

  •  

  • Westeind 163b

  •  

  •  

  • Westeind 165a

  •  

  •  

  • Westeind 165b

  •  

  •  

  • Westeind 165c

  •  

  •  

  • Westeind 167a

  •  

  •  

  • Westeind 167b

  •  

  •  

  • Westeind 167c

  •  

  •  

  • Westeind 169a

  •  

  •  

  • Westeind 169b

  •  

  •  

  • Westeind 169c

  •  

  •  

  • Westeind 171a

  •  

  •  

  • Westeind 171b

  •  

  •  

  • Westeind 171c

  •  

  •  

  • Westeind 173a

  •  

  •  

  • Westeind 173b

  •  

  •  

  • Westeind 173c

  •  

  •  

  • Westeind 175a

  •  

  •  

  • Westeind 175b

  •  

  •  

  • Westeind 175c

  •  

  •  

  • Westeind 175d

  •  

  •  

  • Westeind 175e

  •  

  •  

  • Westeind 177a

  •  

  •  

  • Westeind 177b

  •  

  •  

  • Westeind 177c

  •  

  •  

  • Westeind 177d

  •  

  •  

  • Westeind 177e

  •  

  •  

  •  

  • 2.

    Dat dit besluit kan worden aangehaald als: Aanwijzingsbesluit ondergrondse inzamelvoorzieningen WP03 Westeind (2023-0019759).

  • 3.

    Dat dit besluit op de dag na bekendmaking in werking treedt.

Bezwaren

Waar stuurt u het bezwaarschrift naar toe?

  • 1.

    Per post: U kunt het bezwaar niet per e-mail insturen.

Het college van Burgemeester en Wethouders, Postbus 11, 3350 AA Papendrecht.

  • 2.

    Of dien uw bezwaar digitaal in via het formulier op de website van de gemeente (DIGID): www.papendrecht.nl/bezwaarmaken

Binnen welke termijn stuurt u het bezwaarschrift?

Zorg ervoor dat u het bezwaarschrift indient binnen zes weken na de dag waarop dit besluit is gepubliceerd. Daarmee voorkomt u dat uw bezwaarschrift te laat binnen is en niet behandeld kan worden.

Wat neemt u in ieder geval op in het bezwaarschrift?

  • uw naam, adres en handtekening; graag ook het telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent en uw e-mailadres;

  • de datum van uw bezwaarschrift;

  • een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaarschrift is gericht; vermeld hierbij de publicatiedatum van dat besluit of stuur voor een snellere afhandeling een kopie, scan of foto daarvan mee;

  • de reden waarom u vindt dat het besluit onjuist is;

  • vermeld bovenaan de brief 'bezwaarschrift'.

Kunt u de uitkomst van de bezwaarprocedure niet afwachten vanwege een spoedeisend belang?

Dan kunt u een voorlopige voorziening vragen bij de Voorzieningenrechter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag. Het besluit geldt namelijk ook tijdens de bezwaarschriftenprocedure. Aan het verzoek zijn kosten verbonden. Voor nadere informatie over de voorwaarden, kijk op https://www.raadvanstate.nl/bestuursrechtspraak/voorlopige/.

Ook kunt u het verzoekschrift digitaal indienen met DIGID bij genoemde rechtbank via https://loket.raadvanstate.nl/digitaal-loket/.

 

 

 

Papendrecht, 15 maart 2023,

Burgemeester en wethouders van Papendrecht,

namens dezen,

teamleider Beheer,

L. Eylen a.i.

Bijlage

Overzichtstekening WP03 Westeind

Naar boven