Openbare vergadering van de Commissie Sociaal Domein en Bestuur

Op dinsdag 21 maart 2023 om 19.30 uur vergadert de raadscommissie Sociaal Domein en Bestuur.

De commissie bereidt de maandelijkse raadsvergadering voor en verzamelt alle informatie die de raad nodig heeft om zijn werk goed te kunnen doen. De agenda is hieronder vermeld en staat ook op gemeenteraad.dinkelland.nl.

Voor nadere informatie hierover kunt u contact opnemen met de griffie via griffie@dinkelland.nl.

U kunt de vergadering ook volgen op onze webcam via gemeenteraad.dinkelland.nl.

 

Agenda

1. Opening

2. Vaststelling agenda

3. Informatie vanuit het college

Het college en de leden van het college krijgen de gelegenheid kort het woord te voeren om te kunnen voldoen aan hun actieve informatieplicht.

Portefeuillehouder: burgemeester Joosten, wethouder De Way

4. Rondvraag

Tijdens de rondvraag mag iedere fractie over maximaal twee onderwerpen vragen stellen. Per

onderwerp mogen maximaal drie vragen worden gesteld. Het onderwerp en de daarbij te

stellen vragen dienen uiterlijk 10 uur voor aanvang van de vergadering bij de griffier te

worden gemeld.

Portefeuillehouder: burgemeester Joosten, wethouder De Way

5. Toelichting door de Omgevingsdienst Twente inzake de herijking van de financiering van

de Omgevingsdienst Twente

Omgevingsdienst Twente geeft middels een presentatie een toelichting over de Omgevingsdienst Twente, over hun werkzaamheden in Dinkelland en een financiële toelichting.

Portefeuillehouder: wethouder Brand

6. Spreekrecht gezondheid en armoede

De heer IJland heeft verzocht gebruik te mogen maken van het spreekrecht om zijn gedachten over de relatie tussen gezondheid en de vormen van armoede via het spreekrecht te delen in de raadscommissievergadering. Steeds vaker komt de term “verborgen armoede” voorbij, steeds vaker moeten mensen gebruik maken van de voedselbanken e.d. Armoede en gebrekkig bewustzijn bij mensen is vaak een oorzaak gebleken van toenemende gezondheidsproblemen met maatschappelijke gevolgen.

Portefeuillehouder: wethouder Severijn

7. Brief d.d. 21 december 2022 Medezeggenschapsraad de Zevenster Denekamp inzake nieuwbouwplan de Zevenster

De CDA-fractie heeft verzocht deze brief te bespreken met de fracties en het college tijdens een raadscommissie. Centraal hierbij staat de complete ontwikkeling van de huisvesting van scholen in Denekamp.

Portefeuillehouder: wethouder De Way

8. Voorstel inzake verzoek om een financiële bijdrage ten behoeve van de ijsbaan Twente

De ijsbanen in Nederland verkeren in zwaar weer. De gemeente Enschede wil zich inspannen om de ijsbaan voor Twente te behouden en heeft gemeenten uit de regio Twente verzocht hieraan een financiële bijdrage te leveren.

Portefeuillehouder: wethouder De Way

9. Sluiting

-

Contactgegevens van de gemeente:

Adres: Nicolaasplein 5, 7591 MA Denekamp / Postbus 11, 7590 AA Denekamp

Telefoon: 0541- 854100 Fax: 0541- 854320 E- mail: info@Dinkelland.nl

Naar boven