ONTWERP NOTA BODEMBEHEER GEMEENTE BEST (INCLUSIEF PFAS)

 

Artikel 1  

Burgemeester en wethouders maken bekend dat zij van plan zijn nieuw beleid vast te stellen voor hergebruik van grond binnen de gemeente en dat zij beleid willen toevoegen voor PFAS (poly- en perfluoralkylstoffen).

Door middel van deze Nota bodembeheer worden concrete richtlijnen gegeven voor een duurzaam beheer van de bodem. De nota is grotendeels gebaseerd op wettelijk landelijk (generiek) voorgeschreven beleid. De Nota’s bodembeheer worden vastgesteld voor een periode van 10 jaar. De bodemkwaliteitskaart wordt voor een periode van maximaal 5 jaar vastgesteld.

Stukken inzien

U kunt de stukken inzien. De documenten liggen vanaf 2 maart 2022 zes weken digitaal ter inzage op het gemeentehuis. Voor inzage kunt u contact opnemen via het mailadres vergunningen@gembest.nl of telefonisch een afspraak maken, tel. 14-0499.

De volgende stukken liggen in ontwerp ter inzage:

• de Nota bodembeheer gemeente Best 2022;

• de Nota bodembeheer PFAS deelnemende gemeenten in Noord Brabant;

• de Bodemkwaliteitskaart PFAS Noord Brabant.

Zienswijze

Tijdens de periode van terinzagelegging kunt u een zienswijze over het ontwerp voor het nieuwe beleid indienen.

Schriftelijke zienswijzen stuurt u naar burgemeester en wethouders van Best, Postbus 50, 5680 AB Best. Voor het inbrengen van mondelinge zienswijzen maakt u een afspraak met de heer R. Wolf, tel. 14-0499.

 

 

 

Namens deze,

Roelof Wolf

medewerker Omgevingszaken

Naar boven