Gemeenteblad van Drechterland
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Drechterland | Gemeenteblad 2022, 84919 | delegatie- of mandaatbesluit |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Drechterland | Gemeenteblad 2022, 84919 | delegatie- of mandaatbesluit |
Besluit van de burgemeesters, colleges van burgemeester en wethouders van de gemeenten Stede Broec, Enkhuizen en Drechterland, het algemeen bestuur, dagelijks bestuur en voorzitter van de gemeenschappelijke regeling SED organisatie houdende regels omtrent mandaat, volmacht en machtiging aan de directie van de SED organisatie
De burgemeester, colleges van burgemeester en wethouders van de gemeenten Stede Broec, Enkhuizen en Drechterland, het algemeen bestuur, het dagelijks bestuur en de voorzitter van de gemeenschappelijke regeling “SED organisatie”, elk handelend voor zover het de eigen bevoegdheden betreft;
met de gemeenschappelijke regeling SED organisatie het openbaar lichaam is opgericht met het volgende doel:
Het bewerkstelligen van een kwalitatief hoogwaardige, effectieve en efficiënte uitvoering door de SED organisatie van de door de gemeenten opgedragen taken met het oog op een goede dienstverlening aan de inwoners en een krachtige ondersteuning van de besturen van de gemeenten
dat met inachtneming van de in de gemeenschappelijke regeling SED organisatie en de wet gemeenschappelijke regelingen voorbehouden bevoegdheden, de burgemeester en colleges van de gemeenten, het algemeen bestuur, dagelijks bestuur en de voorzitter van de SED organisatie zoveel mogelijk de aan hen - uit welken hoofde dan ook - toekomende besluitvormings-, uitvoerings- en ondertekeningsbevoegdheden door middel van een algemeen mandaat, met de bevoegdheid tot ondermandaat, wensen op te dragen aan de directie;
Hoofdstuk I Algemene Bepalingen
In deze regeling en de daarop berustende bepalingen wordt verstaan onder:
Artikel 4 - Uitzonderingen mandaat
Het mandaat is beperkt tot dagelijkse en bestendige uitvoering en toepassing van regels en voorschriften en daarmee verband houdende handelingen. Het mandaat is daarmee niet van toepassing als de afdoening van een zaak niet als routine kan worden aangemerkt en/of een afzonderlijke specifieke beoordeling/afweging noodzakelijk is.
Het mandaat is alleen geldig binnen de kaders van het gemeentelijke en/of SED beleid en respectievelijke begrotingen.
In ieder geval is er geen sprake van mandaat wanneer:
Hoofdstuk II Bevoegdhedenregeling
Artikel 5 - Algemeen mandaat aan directie
Aan de directie wordt, met inachtneming van de in deze regeling opgenomen beperkingen en aanwijzingen, algemeen mandaat verleend ten aanzien van alle tot de colleges, de burgemeester, het algemeen en dagelijks bestuur dan wel de voorzitter behorende besluitvormings-, uitvoerings- en ondertekenings- bevoegdheden.
Artikel 6 - Overeenkomsten en aanbesteding
Aan de directie wordt mandaat verleend tot het aangaan van overeenkomsten, het houden van aanbestedingen en het gunnen van de aan te besteden werken ten behoeve van de gemeente dan wel SED organisatie, binnen de begroting of beschikbaar gestelde kredieten en met inachtneming van het daarop van toepassing zijnde aanbesteding- en inkoopbeleid en de budgethoudersregeling.
Aan de directie wordt mandaat verleend tot het, binnen het raam van de door het algemeen bestuur vastgestelde personeelsbudget, nemen van alle beslissingen met betrekking tot het personeel van de SED organisatie, de directie uitgezonderd, waaronder het vaststellen van arbeidsvoorwaarden, het benoemen van leden van de geschillencommissie als bedoeld in de cao Samenwerkende Gemeentelijke Organisaties en besluiten tot het aangaan van juridische procedures, met uitzondering van integrititeitskwesties.
De directie is bevoegd ondermandaat met de bevoegdheid tot ondermandaat te verlenen aan de domeinmanagers en afdelingshoofden ten aanzien van alle tot de colleges, de burgemeester, het algemeen en dagelijks bestuur dan wel de voorzitterbehorende besluitvormings-, uitvoerings- en ondertekeningsbevoegdheden met betrekking tot aangelegenheden die behoren tot het aan hen opgedragen aandachtsgebied of werkterrein van hun domein of afdeling.
De directie is bevoegd ten aanzien van de in lid 1 genoemde bevoegdheden ondermandaat te verlenen aan medewerkers die naar hun oordeel blijk geven van een zodanige mate van taakvolwassenheid dat zij het mandaat op een kwalitatief goede wijze kunnen uitoefenen, ten aanzien van aangelegenheden die behoren tot hun taakgebieden.
Het college van burgemeester en wethouders van Stede Broec,
de secretaris
A. Huisman
de burgemeester
R. Wortelboer
De burgemeester van Stede Broec,
R. Wortelboer
Het college van burgemeester en wethouders van Enkhuizen,
de secretaris
N.A. Hellingman-Kuiper
de burgemeester
E.A. van Zuylen
De burgemeester van Enkhuizen,
E.A. van Zuylen
Het college van burgemeester en wethouders van Drechterland,
de secretaris
C. Minnaert
de burgemeester
M. Pijl
De burgemeester van Drechterland,
M. Pijl
Het algemeen bestuur van de SED organisatie,
de voorzitter
R. Wortelboer
de algemeen directeur
C. Minnaert
Het dagelijks bestuur van de SED organisatie
de voorzitter
R. Wortelboer
de algemeen directeur
C. Minnaert
De voorzitter AB/DB SED organisatie
R. Wortelboer
De directie
de algemeen directeur
C. Minnaert
Bijlage 1: Overzicht bevoegdheden vanuit gemeenschappelijk regeling
(behorende bij de Mandaatregeling SED directie)
De bevoegdheden van colleges, burgemeester, algemeen bestuur (AB), dagelijks bestuur (DB) en voorzitter worden geregeld in de Gemeenschappelijke Regeling SED organisatie (hierna: regeling), de bevoegdheden van de directie zijn benoemd in het directiestatuut.
Daarbij moet worden opgemerkt dat als gevolg van de wijziging van de Wet gemeenschappelijke regelingen (Wgr) de regeling op een aantal punten niet meer aansluit bij de wet. Op grond van artikel 33b eerste lid sub c Wgr gaat uitsluitend het dagelijks bestuur over de ambtelijke organisatie en de inrichting daarvan. Ook de directie behoort tot de ambtelijke organisatie (met * wordt hieronder aangegeven waar hiervan sprake is).
Benoeming en ontslag van de directie blijven echter een bevoegdheid van het AB omdat de directeur niet in loondienst is bij de SED organisatie.
Hieronder volgt een opsomming van de in de regeling opgenomen bevoegdheden:
Het algemeen bestuur (als bedoeld in artikel 10 e.v. van de regeling) is in ieder geval bevoegd tot:
Het dagelijks bestuur (als bedoeld in artikel 18 e.v. van de regeling) is in ieder geval bevoegd tot:
De voorzitter (als bedoeld in artikel 20 van de regeling) is in ieder geval bevoegd tot:
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2022-84919.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.