Wijziging Instructie voor de griffier van de gemeente Hellendoorn (eerste wijziging)

Nijverdal, 1 februari 2022 Nr. 2022-001264

 

De raad van de gemeente Hellendoorn;

 

gezien het voorstel vertegenwoordigd in het presidium van 17 januari 2022;

 

Overwegende,

 

dat hij in zijn vergadering van 1 september 2020 het Reglement van orde voor de vergaderingen en andere werkzaamheden van de raad en de Verordening op het raadsplein heeft vastgesteld en de Verordening op de raadscommissies heeft ingetrokken en het Reglement van orde voor de vergaderingen en andere werkzaamheden van de raad 2015 heeft vervangen door het Reglement van orde voor de vergaderingen en andere werkzaamheden van de raad;

 

dat in verband hiermee de Instructie voor de griffier van de gemeente Hellendoorn dient te worden gewijzigd;

 

B e s l u i t :

 

I. de Instructie voor de griffier van de gemeente Hellendoorn wordt als volgt gewijzigd:

  • a.

    in artikel 1 wordt “leden van de raadscommissies” vervangen door “burgerleden”;

  • b.

    in artikel 2 worden de woorden “en zijn commissies” verwijderd en “commissievergaderingen” vervangen door “raadspleinvergaderingen";

  • c.

    in artikel 3, tweede lid wordt “de raadscommissies” vervangen door “het raadsplein” (2x);

  • d.

    in artikel 4, tweede lid wordt “de raadscommissie” vervangen door “het raadsplein”;

  • e.

    aan artikel 4, derde lid wordt aan het einde van de zin toegevoegd “en burgerleden”;

  • f.

    in artikel 7, tweede lid worden de woorden ”van de raadscommissie” vervangen door “de burgerleden";

  • g.

    in artikel 8, derde lid wordt “commissiegriffiers” vervangen door “plaatsvervangende griffiers”.

 

II. te bepalen dat dit besluit in werking treedt op de dag, volgende op die van zijn bekendmaking.

 

De raad voornoemd,

de griffier de voorzitter

Naar boven