Gemeenteblad van Zeewolde
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Zeewolde | Gemeenteblad 2022, 581928 | ander besluit van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Zeewolde | Gemeenteblad 2022, 581928 | ander besluit van algemene strekking |
Rechtspositieregeling voor de Buitengewoon Ambtenaar Burgerlijke Stand (BABS), gemeenten Ermelo, Harderwijk en Zeewolde
Voor toepassing van deze regeling wordt verstaan onder:
Oproep: een verzoek van de werkgever om te komen werken op een bepaalde dag tussen bepaalde tijden, waaraan gehoor is gegeven door de oproepkracht. Eén oproep kan uit verschillende opeenvolgende opdrachten/werkzaamheden bestaan. Bijvoorbeeld één gratis huwelijk en een werkoverleg, of meerdere (gratis) huwelijken achter elkaar.
Artikel 3 Salaris & vergoedingen
De vergoeding voor de werkzaamheden uit lid 3 van dit artikel is gelijk aan de duur van de verrichte werkzaamheden, met dien verstande dat voor een gratis, € 100,- / € 150,- huwelijk of geregistreerd partnerschap 1 uur wordt aangehouden. Indien een oproep korter dan drie uur duurt, ontvangt de babs een vergoeding over minimaal 3 uur.
De overeenkomst is een oproepovereenkomst. De buitengewoon ambtenaar wordt opgeroepen indien en voor zover de inzet van de buitengewoon ambtenaar naar het oordeel van de werkgever nodig is voor het voltrekken van een huwelijk of het registreren van een partnerschap. De werkgever is niet verplicht om de buitengewoon ambtenaar op te roepen, als hij van mening is dat hij geen werk voor de buitengewoon ambtenaar heeft.
Als de werkgever de buitengewoon ambtenaar oproept, doet hij dat minimaal 4 dagen voor de dag waarop het huwelijk wordt voltrokken of het geregistreerd partnerschap wordt aangegaan. Bij de oproep, maar in elk geval uiterlijk vier dagen voor de dag waarop het huwelijk wordt voltrokken of het geregistreerd partnerschap wordt aangegaan, geeft de werkgever aan op welke datum en op welk tijdstip de huwelijksvoltrekking of de registratie van het partnerschap plaatsvindt. De buitengewoon ambtenaar is bij een tijdige oproep in beginsel verplicht om de aangeboden werkzaamheden te verrichten.
Artikel 5 Aanspraken bij ziekte
Voor toepassing van lid 1 wordt onder salaris verstaan: de gemiddelde vergoeding over 12 maanden onmiddellijk voorafgaande aan het ziekteverzuim. Voor zover de buitengewoon ambtenaar op deze datum nog geen 12 maanden heeft gewerkt, wordt gerekend met de gemiddeld ontvangen vergoeding per maand gedurende de duur van de arbeidsovereenkomst.
Artikel 6 Ontslag, schorsing en sancties
Ontslag, schorsing of het opleggen van sancties geschiedt naar de regels van het Burgerlijk Wetboek.
Artikel 8 Overige rechten en verplichtingen
De hoofdstukken 9 (gedragscode), 13 (kleding en uniformen), 14 (nevenwerkzaamheden), 15 (ongewenste omgangsvormen), 18 (personele gebeurtenissen en attenties), 26 (vermoeden misstanden) uit het personeelsreglement zijn van overeenkomstige toepassing. Deze hoofdstukken uit het personeelsreglement zijn in te zien via het Selfserviceportaal/HRM/Salaris en vergoedingen/Naar CAO en personeelsreglement.
Artikel 9 Beoordeling buitengewoon ambtenaar
Onverminderd het bepaalde in het eerste lid wordt met de ambtenaar zijn gedrag besproken tijdens de uitoefening van zijn functie of de wijze waarop hij zijn functie vervult, voor zover deze aanleiding geven tot aanmerkingen, waarbij tevens aandacht wordt geschonken aan de wijze waarop het gedrag of de wijze waarop hij zijn functie vervult naar het oordeel van het college verbeterd kan worden.
Bijlage 1 Overgangsrecht gemeente Harderwijk
Voor de buitengewoon ambtenaar die reeds voor 1 juli 2021 bij de gemeente Harderwijk in dienst was, geldt overgangsrecht. Dit overgangsrecht is in bijlage 1 opgenomen.
De Rechtspositieregeling voor de buitengewoon ambtenaar burgerlijke stand treedt per 1 januari 2023 in werking.
BIJLAGE 1: Overgangsbepalingen Gemeente Harderwijk: alleen geldig voor de buitengewoon ambtenaar die voor 1 juli 2021 in dienst is getreden
De buitengewoon ambtenaar behoudt het recht op de 18% aanvullingsregeling bij arbeidsongeschiktheid. Aan de buitengewoon ambtenaar die wordt ontslagen wegens volledige arbeidsongeschiktheid wordt door de gemeente een aanvullende uitkering boven op het pensioen inzake de arbeidsongeschiktheid toegekend. De uitkering bedraagt 18% over de toegekende WIA-uitkering. De uitkering wordt toegekend tot het moment dat de buitengewoon ambtenaar de AOW-gerechtigde leeftijd bereikt.
Na afloop van een kalenderjaar wordt er een financieel overzicht gemaakt van hetgeen bruto is betaald (garantiebedrag) en afgezet tegen de ingediende declaraties. Indien de declaraties betreffende de belaste bedragen hoger uitvallen dan het reeds betaalde garantiebedrag, dan zal hetgeen te weinig is betaald worden nabetaald.
De door de werkgever ter beschikking gestelde bedrijfskleding bestaat uit een toga.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2022-581928.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.