Aanwijzingsbesluit ondermijningscoördinator toezichthouder gemeente Druten

Burgemeester en wethouders van de gemeente Druten;

de burgemeester van Druten;

ieder voor zover bevoegd;

namens deze de domeinmanager bedrijfsvoering van de Werkorganisatie Druten-Wijchen;

gelet op het bepaalde in artikel 5:11 e.v. van de Algemene wet bestuursrecht en het bepaalde in artikel 5.10, lid 3 respectievelijk 5.12, lid 1, van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht;

Besluit:

  • 1.

    aan te wijzen als toezichthouder, als bedoeld in artikel 5:11 Algemene wet bestuursrecht en artikel 6.2 van de Algemene plaatselijke verordening, voor het grondgebied van de gemeente Wijchen:

    • -

      de heer R. Steins, ondermijningscoördinator, in dienst bij de Werkorganisatie Druten Wijchen.

Deze toezichthouder wordt belast met toezicht op de naleving van het bepaalde bij of krachtens de:

  • in artikel 5.1 van de Wabo genoemde wetten, te weten:

    • °

      Flora- en faunawet,

    • °

      Kernenergiewet,

    • °

      Monumentenwet 1988 voor zover van kracht overeenkomstig artikel 9.1 van de Erfgoedwet,

    • °

      Natuurbeschermingswet 1998,

    • °

      Ontgrondingenwet,

    • °

      Wet bescherming Antarctica,

    • °

      Wet bodembescherming,

    • °

      Wet geluidhinder,

    • °

      Wet inzake de luchtverontreiniging,

    • °

      Wet milieubeheer,

    • °

      Wet ruimtelijke ordening,

    • °

      Waterwet,

    • °

      Woningwet,

  • Algemene Plaatselijke Verordening

  • hoofdstuk 2, afdeling 1, paragraaf 5 van de Wet Basisregistratie Personen

  • 2.

    Dit besluit treedt in werking de dag na bekendmaking en werkt terug tot en met 1 oktober 2021.

  • 3.

    Het aanwijzingsbesluit ondermijningscoördinator toezichthouder gemeente Druten, vastgesteld op 1 juni 2021, wordt per 1 oktober 2021 ingetrokken.

  • 4.

    Dit besluit kan worden aangehaald als Aanwijzingsbesluit ondermijningscoördinator toezichthouder gemeente Druten.

Aldus besloten op 14 december 2022

Namens het college van burgemeester en wethouders,

Namens de burgemeester,

 

R. van Veen

Domeinmanager Bedrijfsvoering

 

Bezwaarschriftbijsluiter

Hoe maakt u bezwaar tegen dit besluit?

Bent u het niet eens met dit besluit? Dan kunt u daartegen bezwaar maken. Dat doet u door een brief te schrijven aan de instantie die het besluit heeft genomen. In de meeste gevallen is dat het college van burgemeester en wethouders. Maar het kan ook gaan om een besluit van de raad of de burgemeester.

U stuurt uw bezwaar aan het college van burgemeester en wethouders (of raad of burgemeester) van Druten, Postbus 1, 6650 AA Druten.

Let op: uw bezwaarschrift per e-mail indienen is niet mogelijk!

Bezwaarschrift

De brief waarmee u bezwaar maakt heet bezwaarschrift.

In uw bezwaarschrift moet het volgende staan:

  • a.

    uw naam en adres

  • b.

    de datum

  • c.

    een omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt

  • d.

    de reden waarom u bezwaar maakt

Vergeet u niet het bezwaarschrift te ondertekenen en stuur zo mogelijk een kopie mee van het besluit waartegen u bezwaar maakt.

Termijn

U heeft zes weken de tijd om bezwaar te maken. Deze termijn begint op de dag na de bekendmaking van het besluit: dat is de dag ná de datum, waarop het besluit is verzonden. Uw bezwaar moet vóór het einde van de termijn bij ons binnen zijn.

Voorlopige voorziening

Wanneer u bezwaar maakt, blijft het besluit - in ieder geval totdat een beslissing op het bezwaarschrift is genomen - in stand. Om te voorkomen dat er onherstelbare gevolgen ontstaan, kunt u de voorzieningenrechter van de Rechtbank Gelderland om een voorlopige voorziening vragen. Dat is een tijdelijke oplossing, die geldt totdat op uw bezwaar is beslist. In het geval van een omgevingsvergunning kan zo’n voorziening inhouden, dat voorlopig niet gebouwd mag worden.

Een verzoek om een voorlopige voorziening wordt op korte termijn behandeld. U stuurt uw schriftelijke verzoek aan de voorzieningenrechter van de Rechtbank Gelderland, Afdeling Bestuursrecht, Postbus 9030, 6800 EM Arnhem.

Voor een voorlopige voorziening betaalt u een vergoeding: griffierecht. Een natuurlijk persoon betaalt bij de rechtbank € 49,- voor zaken die betrekking hebben op uitkering, huurtoeslag of belastingzaken. Voor de overige zaken betaalt een natuurlijk persoon € 181,-. Een rechtspersoon (vereniging, stichting, NV, BV) betaalt altijd € 360,-. Deze bedragen gelden vanaf 1 januari 2021.

Digitaal voorlopige voorziening instellen

Het is ook mogelijk om digitaal een verzoekschrift in te dienen bij genoemde rechtbank via: https://mijn.rechtspraak.nl/start/burger#:Beroep-bij-de-rechtbank  Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden.

Nog vragen?

Heeft u nog vragen? Neem dan gerust contact op met de secretaris van de bezwaarschriftencommissie van de gemeente Druten, te bereiken via 088 432 70 00.

Naar boven