Gemeenteblad van Woudenberg
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Woudenberg | Gemeenteblad 2022, 576871 | ander besluit van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Woudenberg | Gemeenteblad 2022, 576871 | ander besluit van algemene strekking |
Budgethoudersregeling gemeente Woudenberg vanaf 2023
Het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van Woudenberg, ieder voor zover het zijn bevoegdheid betreft;
gelet op het bepaalde in artikel 212 van de Gemeentewet, hoofdstuk 10 van de Algemene Wet bestuursrecht en de Financiële verordening gemeente Woudenberg 2023;
de Budgethoudersregeling gemeente Woudenberg vanaf 2023 vast te stellen overeenkomstig de volgende bepalingen:
In de budgethoudersregeling gemeente Woudenberg vanaf 2023 wordt verstaan onder:
Aanwijzing budgethouder en prestatieverklaarder
Budgetten worden toegekend voor de duur van het begrotingsjaar. Investeringskredieten en projectbudgetten kunnen meer dan één begrotingsjaar beslaan en zijn beschikbaar tot en met de realisatie van de investeringen c.q. het project. Bij de aanvraag voor investeringskredieten en projectbudgetten wordt vooraf indicatief de looptijd aangegeven.
Artikel 7 Bevoegdheden budgethouder
In het kader van de P&C-cyclus wordt verantwoording afgelegd omtrent de voortgang en de realisatie van de met het budget voorgenomen doelen en de uitputting van de toegekende middelen dan wel de realisatie van de geraamde opbrengsten. Deze verantwoording geschiedt door middel van rapportages aan de mandaatgever.
Rapportage dient op initiatief van de gemeentesecretaris of budgethouder tussentijds te geschieden in het geval er een duidelijk vermoeden of aanwijzing bestaat dat het budget substantieel wordt overschreden (uitgavenkant) of niet wordt bereikt (inkomstenkant) of de taken gekoppeld aan het budget worden ondermijnd.
Prestatie-akkoordverklaring (onderdeel van de factuurafhandeling is de prestatie-akkoordverklaring). Er zijn verschillende mogelijkheden voor een prestatie-akkoordverklaring
Van periodieke leveringen volgens contract, zoals bijvoorbeeld energie, water, softwarelicenties, leasecontracten en dergelijke wordt de prestatie geacht te zijn geleverd door de aanwezigheid van het contract. Door parafering wordt een akkoord gegeven voor de prestatielevering overeenkomstig het contract.
Leveringen en/of diensten vanaf € 5.000 dienen te worden onderbouwd door aanvullende documentatie zoals afleverbonnen, urenverantwoordingen en dergelijke. Archivering van deze documentatie is noodzakelijk voor controledoeleinden. Aard van de documentatie en wijze van archivering is ter beoordeling van de tekenbevoegde.
Artikel 8 Verwerking financiële gegevens
Het vakteam Financiën is aangewezen als eigenaar van het financiële systeem (Key2 Financiën). Gezamenlijk dragen zij zorg voor de inrichting en functionele werking van de financiële applicatie en is verantwoordelijk voor een adequate verwerking van de digitaal terug geleverde gegevens. Zij dragen tevens zorg voor beveiligde toegang van de gemeentesecretaris en de budgethouders, opdat deze hun taakstelling(en), verantwoordelijkheden en bevoegdheden ten aanzien van het toegekende budget inhoud kunnen geven. Daarmee is het vakteam Financiën verantwoordelijk voor een juiste, tijdige en volledige financiële administratie.
De gehele ambtelijke organisatie van de gemeente Woudenberg is gezamenlijk verantwoordelijk voor een tijdige, juiste en volledige verwerking van de gegevens (aangegane verplichtingen, debiteuren, crediteuren, overige mutaties) en de daarmee samenhangende dossiervorming. Gezamenlijk wordt gezorgd voor relevante informatieverstrekking uit de gegevens in lijn met de P&C-cyclus.
Artikel 9 Interne controle naleving regeling
Het vakteam Financiën voert in samenwerking met de proceseigenaren en de concerncontroller in opdracht van de directie de interne controle uit op de naleving van de regeling en de daarop gebaseerde richtlijnen. Hierin begrepen is de interne controle op de juistheid en rechtmatigheid van de aangegane verplichtingen die in het financiële systeem worden geregistreerd. Periodiek wordt hiertoe door het vakteam Financiën in samenspraak met de concerncontroller, de directie en de accountant een intern controleplan opgesteld.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2022-576871.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.