11e wijziging van de Mandaatregeling gemeente Raalte 2016Vul hier de titel in

Burgemeester en wethouders van de gemeente Raalte en de burgemeester van de gemeente Raalte, ieder voor zover bevoegd;

gelet op afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht en de Organisatieregeling gemeente Raalte 2019;

 

BESLUITEN vast te stellen de 11e wijziging van de Mandaatregeling gemeente Raalte 2016

 

Artikel I  

de Mandaatregeling gemeente Raalte 2016 wordt als volgt gewijzigd:

A

In artikel 5, lid 1 onder b, wordt het woord ‘teams’ vervangen door ‘domeinen’.

 

B

In artikel 6 wordt:

  • a.

    in lid 1 het woord ‘eenheidsmanagers’ vervangen door ‘directeuren’ en het woord ‘teammanagers’ door ‘domeinmanagers’;

  • b.

    in lid 2 het woord ‘eenheidsmanagers’ vervangen door ‘directeuren’ en het woord ‘teammanagers’ door ‘domeinmanagers’.

 

C

Aan artikel 8 wordt een vijfde lid toegevoegd, luidende:

5. Ondertekening van documenten voor de rechtspersoon ’Gemeente Raalte’ met volmacht/machtiging/ opdracht van de burgemeester (art. 171, lid 2 Gemeentewet):

Gemeente Raalte,

De burgmeester,

voor deze,

[naam]

[functie]

 

Artikel II  

Het Mandaatregister bij de Mandaatregeling gemeente Raalte 2016 wordt als volgt gewijzigd:

A

In punt 4 van de Algemene bepalingen wordt de zinsnede ‘CAR-UWO en het arbeidsvoorwaardenpakket DOWR’ vervangen door ‘Cao Gemeenten, de lokale arbeidsvoorwaardenovereenkomst en het arbeidsvoorwaardenpakket DOWR (Personeelshandboek)’.

 

B

In tabel A. Gemeentesecretaris/ algemeen directeur:

 

  • a.

    komt de tekst van de omschrijving van nr. 4 te luiden:

Nr.

Omschrijving bevoegdheid

Ondermandaat aan:

Specifieke bepalingen:

4.

Het aanwijzen van een werknemer om bij oorlog, oorlogsgevaar of andere buitengewone omstandigheden andere werkzaamheden te verrichten. (art. 11.6 Cao Gemeenten)

 

  • b.

    wordt na nr. 4 een nieuw onderdeel ingevoegd, luidende:

Nr.

Omschrijving bevoegdheid

Ondermandaat aan:

Specifieke bepalingen:

4a.

Het namens het college aanwijzen van medewerkers voor het team bevolkingszorg, als bedoeld in art. 2.1.3 van het Besluit veiligheidsregio’s.

 

  • c.

    komt de tekst van de omschrijving van nr. 5 te luiden:

Nr.

Omschrijving bevoegdheid

Ondermandaat aan:

Specifieke bepalingen:

5.

Het verlenen van toestemming aan ambtenaren, met uitzondering van de gemeentesecretaris/ algemeen directeur, voor het aannemen van goederen, beloningen, giften of beloften van derden (art. 8 Ambtenarenwet 2017).

  • d.

    wordt in de omschrijving van nr. 8 de tekst ‘CAR-UWO, arbeidsvoorwaardenpakket DOWR’ vervangen door ‘Ambtenarenwet 2017, Cao Gemeenten, Personeelshandboek’.

  • e.

    wordt na nr. 9 een nieuw onderdeel ingevoegd, luidende:

Nr.

Omschrijving bevoegdheid

Ondermandaat aan:

Specifieke bepalingen:

10.

Het nemen van besluiten over vervangen, overbrengen en vernietigen van archiefbescheiden op grond van artikel 7 en 13 van de Archiefwet en artikel 6, 8, 9 en 10 van het Archiefbesluit; Besluit Informatiebeheer; Handboek Vervanging)

Het opmaken van een verklaring van vervanging van archiefbescheiden door reproducties (art. 8 Archiefbesluit).

Het opmaken van een verklaring van overbrenging van archiefbescheiden naar de gemeentelijke archiefbewaarplaats.

Het opmaken van een verklaring van vernietiging van archiefbescheiden.

 

C

In tabel B. Directeuren komt de specifieke bepaling bij nr. 5 te luiden:

Nr.

Omschrijving bevoegdheid

Ondermandaat aan:

Specifieke bepalingen:

5.

Besluiten tot het afwijken van het inkoop- en aanbestedingsbeleid.

Met inachtneming van het bepaalde in het geldende Inkoop- en aanbestedingsbeleid van de gemeente Raalte.

 

D

In tabel E. Alle Domeinen:

  • a.

    komt de specifieke bepaling bij nr. 9a te luiden:

Nr.

Omschrijving bevoegdheid

Ondermandaat aan:

Specifieke bepalingen:

9a.

In het inkoopproces of aanbestedingsproces voor werken, leveringen of diensten:

a. besluiten tot het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen door de gemeente, waarbij al dan niet verplichtingen worden aangegaan;

b. verrichten van (rechts)handelingen die voortvloeien uit/ onderdeel uitmaken van het inkoopproces of aanbestedingsproces;

c. vertegenwoordigen van de gemeente bij het verrichten van deze (rechts)handelingen.

Binnen het middels een goedgekeurde begroting beschikbaar gestelde budget en met inachtneming van de Budgethoudersregeling en met inachtneming van het bepaalde in het geldende Inkoop- en aanbestedingsbeleid van de gemeente Raalte.

  • b.

    komt de omschrijving van nr. 16 te luiden:

Nr.

Omschrijving bevoegdheid

Ondermandaat aan:

Specifieke bepalingen:

16.

Het beslissen op verzoeken om informatie op grond van de Wet hergebruik overheidsinformatie en de Wet open overheid.

  • c.

    wordt na nr. 18 een nieuw onderdeel ingevoegd, luidende:

Nr.

Omschrijving bevoegdheid

Ondermandaat aan:

Specifieke bepalingen:

19.

Het besluiten tot het indienen van een subsidieaanvraag voor activiteiten en werkzaamheden die volgens de geldende Organisatieregeling behoren tot de taakvelden van het domein (mandaat van college) en het vertegenwoordigen van de gemeente bij het indienen van die aanvragen (opdracht van burgemeester).

Met inachtneming van de Budgethoudersregeling en, indien van toepassing, binnen het middels een goedgekeurde begroting beschikbaar gestelde budget.

 

E

In tabel F. Domein Ruimte:

  • a.

    komt de omschrijving van onderdeel 29 te luiden:

Nr.

Omschrijving bevoegdheid

Ondermandaat aan:

Specifieke bepalingen:

29.

Het verrichten of uitvoeren van diverse bevoegdheden en/of handelingen in het kader van de Wet Kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen onroerende zaken (Wkpb)

Mw gegevens II

Mw gegevens III

Mw gegevens I

Mw ontw & voorb IV

Mw ontw & voorb III

Mw toezicht III

  • b.

    wordt in de onderdelen 55, 57, 59, 60 in de omschrijving ‘Drank- en horecawet’ vervangen door ‘Alcoholwet’;

  • c.

    komt in de onderdelen 59 en 60 in de specifieke bepalingen in de opsomming het tweede en derde punt te vervallen. De specifieke bepaling luidt dan: “Bij de toepassing van het mandaat wordt gehandeld conform het geldende handhavingsbeleid.”;

  • d.

    wordt in de onderdelen 62 en 64 het ondermandaat aan de ‘Mw gegevens II’ toegevoegd;

  • e.

    worden na nr. 67 de volgende bevoegdheden uit de Wet Basisregistratie Ondergrond (Wet BRO) toegevoegd:

Nr.

Omschrijving bevoegdheid

Ondermandaat aan:

Specifieke bepalingen:

68 t/m 77 Wet Basisregistratie Ondergrond (Wet BRO)

68.

Het ingevolge artikel 9, eerste en derde lid, van de Wet aanleveren van een brondocument met betrekking tot de ondergrond van Nederland of het continentaal plat aan de minister.

Mw gegevens II

69.

Het ingevolge artikel 12, tweede lid, van de Wet opnieuw aanleveren van een brondocument aan de minister als op grond van artikel 12, eerste lid, van de Wet een brondocument is teruggezonden.

Mw gegevens II

70.

Het ingevolge artikel 27, eerste lid, van de Wet gebruiken van een authentiek gegeven die in de registratie ondergrond is opgenomen.

Mw gegevens II

71.

Het ingevolge artikel 27, tweede lid, van de Wet gebruiken van een andere gegeven dan een authentiek gegeven.

Mw gegevens II

72.

Het ingevolge artikel 27, tweede lid, van de Wet gebruiken van een andere gegeven dan een authentiek gegeven.

Mw gegevens II

73.

Het ingevolge artikel 30, eerste lid, van de Wet onder opgave van redenen melden aan de minister van gerede twijfel over de juistheid van een in de registratie ondergrond opgenomen authentiek gegeven over een verkenning, gebruiksrecht of constructie of het ontbreken van een dergelijk gegeven in de registratie ondergrond.

Mw gegevens II

74.

Het ingevolge artikel 30, tweede lid, van de Wet onder opgave van redenen melden aan de minister van gerede twijfel over de schematische weergave van de ondergrond op een bepaalde plaats binnen en in de registratie ondergrond opgenomen authentiek model of over een authentiek gegeven over dat model.

Mw gegevens II

75.

Het ingevolge artikel 30, tweede lid, van de Wet aan de minister doen van een verzoek om het authentiek model tussentijds te actualiseren.

Mw gegevens II

76.

Het, voor zover dat ingevolge artikel 33, tweede lid, van de Wet noodzakelijk is, onderzoeken van het authentieke gegeven en het zo spoedig mogelijk verstrekken van de resultaten van het onderzoek aan de minister, zoals bedoeld in artikel 33, derde lid, van de Wet.

Mw gegevens II

77.

Het aan de minister ter inschrijving aanbieden van een krachtens artikel 9, eerste lid, aangewezen brondocument dat dateert van vóór het tijdstip van inwerkingtreding van de hoofdstukken 2 en 3 van de Wet en de grondslag vormt voor een op dat tijdstip actueel gegeven over een verkenning, gebruiksrecht of constructie dat vóór dat tijdstip niet was opgenomen in de informatiesystemen, zoals bedoeld in artikel 40, eerste lid, van de Wet, uiterlijk tot vijf jaar na genoemd tijdstip.

Mw gegevens II

F

In tabel H. Domein Publiek vervalt onderdeel 3.

G

In tabel J. Domein Samenleving:

  • a.

    wordt na nr. 3 een nieuw onderdeel ingevoegd, luidende:

Nr.

Omschrijving bevoegdheid

Ondermandaat aan:

Specifieke bepalingen:

3a.

Het besluiten tot en in een gezamenlijke akte verklaren een gebouw- of terrein niet meer voor de school te gebruiken (verklaring buitengebruikstelling schoolgebouw of -terrein) als bedoeld in de Wet op het primair onderwijs, Wet op de Expertisecentra of Wet op het voortgezet onderwijs.

  • b.

    wordt in onderdeel 18 in de omschrijving ‘Drank- en horecawet’ vervangen door ‘Alcoholwet’.

H

In tabel K. Domein Bedrijfsvoering:

  • a.

    wordt in de onderdelen 4 en 5 in de omschrijving ‘Drank- en horecawet’ vervangen door ‘Alcoholwet’;

  • b.

    wordt in de onderdelen 4 en 5 in de specifieke bepalingen de tweede en derde alinea te vervallen. De tekst van de specifieke bepaling luidt dan: “Bij de toepassing van het mandaat wordt gehandeld conform het geldende handhavingsbeleid.”.

I

In het overzicht L. Procesvertegenwoordiging komen de personen genoemd bij de nummers 3 en 6 te vervallen en wordt na vernummering van de overige onderdelen de namen van ‘de heer C. van de Weijer’ en ‘mevrouw Ch. van Olst’ aan de lijst toegevoegd.

 

Artikel III  

Dit besluit treedt in werking op de dag na bekendmaking.

Burgemeester en wethouders van de gemeente Raalte,

De secretaris,

Monique van Esterik

De burgemeester,

Martijn Dadema

Naar boven