Gemeenteblad van Coevorden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Coevorden | Gemeenteblad 2022, 573736 | algemeen verbindend voorschrift (verordening) |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Coevorden | Gemeenteblad 2022, 573736 | algemeen verbindend voorschrift (verordening) |
Uitvoeringsbesluit Algemene subsidieverordening Coevorden
HOOFDSTUK 2 ECONOMIE, ONDERWIJS EN CULTUUR
Paragraaf 2.1 Stimuleringssubsidie privaat vastgoed Coevorden
Artikel 2.1.1 Begripsbepalingen
In deze paragraaf wordt verstaan onder:
kernwinkelgebied: het detailhandelsgebied van Coevorden, binnen het gebied : Friesestraat (beide zijden), vanaf het voormalige ING-pand tot aan de Markt, waarbij voor de Gansehof enkel de panden meetellen die aan de Friesestraat liggen, Markt (Westzijde), Eerste deel van de Bentheimerstraat (beide zijden) , tot aan de kruising met Tuinstraat/Rijnsestraat, zoals ook weergegeven in “Bijlage 1: Kaart”;
De subsidie heeft tot doel het stimuleren van vestiging, dan wel investering van ondernemers binnen het kernwinkelgebied, om daarmee de aantrekkingskracht en het aanbod te versterken en leegstand te verkleinen.
Artikel 2.1.9 Procedure aanvraag
De aanvrager vraagt de subsidie middels het aanvraagformulier ‘Stimuleringssubsidie’ aan en dient deze in via: info@coevorden.nl;
Paragraaf 2.2.1 Transformatie subsidie
Artikel 2.2.1.1 Begripsbepalingen
In deze paragraaf wordt verstaan onder:
kernwinkelgebied: het detailhandelsgebied van Coevorden , (het kernwinkelgebied ligt binnen het gebied : Friesestraat (beide zijden), vanaf vml ING-pand tot aan de Markt, waarbij voor de Gansehof enkel de panden meetellen die aan de Friesestraat liggen, Markt (Westzijde), Eerste deel van de Bentheimerstraat (beide zijden) , tot aan de kruising met Tuinstraat/Rijnsestraat. Zoals ook weergegeven in “Bijlage 1: Kaart”;
Subsidie kan worden verstrekt aan pandeigenaren van vastgoed, die buiten het kernwinkelgebied gevestigd zijn en binnen de stadsgrenzen van Coevorden.
De subsidie heeft tot doel het stimuleren van de in artikel 2.2.1.2 van deze regeling bedoelde pandeigenaren om hun panden buiten het kernwinkelgebied te transformeren tot een andere functie dan detailhandel of daghoreca, zodat:
Artikel 2.2.1.7 Hoogte subsidie
De subsidie voor de in artikel 2.2.1.6, genoemde kosten bedraagt ten hoogste 50% van die kosten, tot een maximum van € 20.000
Artikel 2.2.1.9 Procedure aanvraag
De aanvrager vraagt de subsidie middels het aanvraagformulier ‘Transformatiesubsidie’ aan en dient deze in via: info@coevorden.nl;
Artikel 2.2.1.10 Bevoorschotting betaling
Betaling in de vorm van bevoorschotting van de subsidie als bedoeld in artikel 2.2.1.7, geschiedt op de volgende manier:
Paragraaf 2.2.2 Planontwikkelingssubsidie
Artikel 2.2.2.1 Begripsbepalingen
In deze paragraaf wordt verstaan onder:
kernwinkelgebied: het detailhandelsgebied van Coevorden , (het kernwinkelgebied ligt binnen het gebied : Friesestraat (beide zijden), vanaf vml ING-pand tot aan de Markt, waarbij voor de Gansehof enkel de panden meetellen die aan de Friesestraat liggen, Markt (Westzijde), Eerste deel van de Bentheimerstraat (beide zijden) , tot aan de kruising met Tuinstraat/Rijnsestraat. Zoals ook weergegeven in “Bijlage 1: Kaart”;
Subsidie kan worden verstrekt aan pandeigenaren van vastgoed, die buiten het kernwinkelgebied gevestigd zijn en binnen de stadsgrenzen van Coevorden.
De subsidie heeft tot doel het stimuleren van de in artikel 2.2.2.2 van deze regeling bedoelde pandeigenaren om hun panden buiten het kernwinkelgebied te transformeren tot een andere functie dan detailhandel of daghoreca, zodat:
Artikel 2.2.2.7 Hoogte subsidie
De subsidie voor de in artikel 2.2.2.6, genoemde kosten bedraagt ten hoogste 50% van die kosten, tot een maximum van € 5.000.
Het doel van deze subsidie is de uitstraling en kwaliteit van de voorgevel te verbeteren, zodat dit het klantbezoek en de omzet voor de onderneming ten goede komt, alsmede de kwaliteit van het straatbeeld van de winkelstraten in Coevorden zodanig te verbeteren, dat het centrum van Coevorden meer sfeer en aantrekkelijkheid biedt voor inwoners, consumenten en/of toeristen. Ook willen we dat de gevelwijziging een bijdrage levert aan het historische verhaal van het pand danwel het verhaal van haar omgeving.
Subsidie kan worden verstrekt aan een ondernemer die binnen het kernwinkelgebied en de aanloopstraten, de kwaliteit van hun voorgevel willen verbeteren en daarin willen investeren.
Paragraaf 2.4 Subsidie tijdelijke invulling
De subsidie heeft tot doel het stimuleren en ondersteunen van initiatiefnemers en met toestemming van eigenaren van leegstaande winkelpanden, voor het ontwikkelen van nieuwe concepten (die niet of niet geheel commercieel exploitabel zijn) die zorgen voor een tijdelijke invulling van leegstaande winkelpanden binnen het kernwinkelgebied en aanloopstraten. Het hoger liggende doel is om de levendigheid en de uitstraling van het pand te vergroten waardoor de aantrekkingskracht van het centrum verhoogt wordt.
Subsidie kan worden verstrekt aan een ondernemer die binnen het kernwinkelgebied en aanloopstraten een leegstaand winkelpand tijdelijk wil invullen.
Artikel 2.4.5 Subsidiabele kosten
Voor subsidie komen de kosten in aanmerking die gemaakt worden voor realisatie van het project tot tijdelijke invulling, voor zover deze niet commercieel gefinancierd kan worden.
Artikel 2.4.8 Procedure aanvraag
De aanvrager vraagt de subsidie middels het aanvraagformulier ‘Subsidie Tijdelijke invulling’ aan en dient deze in via: 7 van de Asv, wordt bij de aanvraag in ieder geval een de-minimisverklaring verstrekt, waaruit blijkt dat er in de afgelopen drie belastingjaren niet meer dan € 200.000 aan steun van overheidsorganen is ontvangen.
Artikel 2.4.9 Weigeringsgronden
Het college kan onverminderd artikel 4:25 en 4:35 van de Algemene wet bestuursrecht en artikel 9 van de Asv een aanvraag voor subsidie weigeren indiende ondernemer niet rechtmatig gevestigd is volgens het geldende bestemmingsplan of niet in het bezit is van noodzakelijke vergunningen voor het uitvoeren van de bedrijfsactiviteiten.
Paragraaf 2.6 Aanjaagfonds Evenementen
De subsidie heeft tot doel het aanjagen en stimuleren van de organisatie van nieuwe en bestaande een- of meerdaagse evenementen, om daarmee:
Artikel 2.6.4 Subsidiabele activiteit
Subsidie kan worden verstrekt voor het organiseren van:
Artikel 2.6.7 Verdeelsystematiek
Indien het maximaal te verstrekken subsidiebedrag van alle voor subsidie in aanmerking komende aanvragen gezamenlijk lager is dan het vastgestelde subsidieplafond, vindt er geen rangschikking plaats. Het college toetst in dat geval of de aanvraag in voldoende mate voldoet aan de in het eerste lid bedoelde toetsingscriteria. Daarbij wordt zij geadviseerd door de in het derde lid bedoelde beoordelingscommissie.
Artikel 2.6.8 Subsidiabele kosten
Voor zover noodzakelijk en adequaat in relatie tot het doel van de subsidie komen voor subsidie in aanmerking de kosten van de activiteit.
Subsidie aan ondernemers wordt slechts verstrekt met toepassing van Verordening (EU) nummer 1407/2013 van de Europese Commissie van 18 december 2013 betreffende de toepassing van de artikelen 107 en 108 van het Verdrag betreffende de werking van de Europese Unie op de-minimissteun, zoals op 24 december 2013 gepubliceerd in het publicatieblad van de Europese Unie.
Paragraaf 2.7 Voorschoolse educatie (VE)
Artikel 2.7.1 Begripsbepalingen
In deze paragraaf bedoelen we met:
De begrippen hierboven zijn bedoeld, zoals in hoofdstuk 1 van de Wet innovatie en kwaliteit kinderopvang (IKK) omschreven.
Artikel 2.7.1.1. Definitie doelgroeppeuter:
Een doelgroeppeuter is een kind in de leeftijd van 2,5 jaar tot 4 jaar en woonachtig in de gemeente Coevorden, dat (risico op) taalachterstand heeft door:
De subsidie heeft tot doel het stimuleren van voorschoolse educatie aan doelgroeppeuters, reguliere peuters en niet KOT peuters, zodat zij een goede start hebben in het primair onderwijs.
Artikel 2.7.7 Verdeelsystematiek
Als het maximum van het totale subsidiebedrag overschreden wordt, kan dit gevolgen hebben voor de hoogte van subsidie in het volgende kalenderjaar.
Artikel 2.7.8 Toetsingscriteria
Als u (de houder/subsidieaanvrager) voldoet aan de volgende criteria, nemen we uw subsidieaanvraag in behandeling:
Paragraaf 2.9 Subsidieregeling Culturele impuls 2021-2024
Artikel 2.9.5 Weigeringsgronden
Behoudens de in de Algemene subsidieverordening Coevorden genoemde weigeringsgronden wordt subsidieverlening in ieder geval geweigerd indien de activiteit of het project naar oordeel van het college niet bijdraagt aan het in artikel 2.9.1 bedoelde doel van de subsidie.
Artikel 2.9.7 Subsidiabele kosten
Kosten voor zover noodzakelijk en adequaat in relatie tot het doel van de activiteit of het project komen voor subsidie in aanmerking.
Subsidie aan ondernemers wordt slechts verstrekt met toepassing van Verordening (EU) nummer 1407/2013 van de Europese Commissie van 18 december 2013 betreffende de toepassing van de artikelen 107 en 108 van het Verdrag betreffende de werking van de Europese Unie op de-minimissteun, zoals op 24 december 2013 gepubliceerd in het publicatieblad van de Europese Unie.
Paragraaf 2.11 Regeling Verbonden in verhalen – Culturele gemeente 2021-2022
Artikel 2.11.5 Weigeringsgronden
Behoudens de in de Algemene subsidieverordening Coevorden 2019 genoemde weigeringsgronden wordt subsidieverlening in ieder geval geweigerd indien de activiteit naar oordeel van het college niet bijdraagt aan het in artikel 1 bedoelde doel van de subsidie.
Artikel 2.11.7 Subsidiabele kosten
Kosten voor zover noodzakelijk en adequaat in relatie tot het doel van de activiteit komen voor subsidie in aanmerking.
Subsidie aan ondernemers wordt slechts verstrekt met toepassing van Verordening (EU) nummer 1407/2013 van de Europese Commissie van 18 december 2013 betreffende de toepassing van de artikelen 107 en 108 van het Verdrag betreffende de werking van de Europese Unie op de-minimissteun, zoals op 24 december 2013 gepubliceerd in het publicatieblad van de Europese Unie.
HOOFDSTUK 3 WERK, JEUGD EN ZORG
Artikel 3.1.1 Begripsbepalingen
In deze paragraaf wordt verstaan onder:
Kwetsbare groepen: zoals benoemd in het door het college op 18 december 2018 vastgestelde Stimuleringsprogramma Gezond in Coevorden betreft dit groepen inwoners met:
Voorbereidingskosten: de eenmalige kosten voor secretariaat, administratie en onderzoek die in de periode voorafgaande aan de uitvoering van de subsidiabele activiteit worden gemaakt;
Rechtspersonen of andere organisaties, die zijn ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel en partner zijn binnen het Sport- en preventieakkoord Coevorden, kunnen een subsidie aanvragen.
Stichting Inwoners aan Zet biedt de mogelijkheid om tijdelijk op te treden als rechtspersoon, hieraan zijn wel voorwaarden verbonden: zie www.stichtinginwonersaanzet.nl.
De aanvrager dient een subsidieaanvraag door middel van een door het college vastgesteld aanvraagformulier.
De aanvraag gaat vergezeld van de in het aanvraagformulier genoemde bescheiden.
Artikel 3.1.6 Verdeelsystematiek
Indien het college een subsidieplafond, zoals bedoeld in artikel 3, lid 4 van de Algemene subsidieverordening Coevorden 2019 heeft vastgesteld, gelden de volgende verdeelregels:
Artikel 3.1.7 Subsidiabele kosten
Voor zover noodzakelijk en adequaat in relatie tot het doel van de subsidie, komen de volgende kosten voor subsidie in aanmerking:
Artikel 3.1.8 Niet-subsidiabele kosten
De kosten van de uitvoering van de activiteiten die redelijkerwijs voortvloeien uit de normale bedrijfsvoering van de aanvrager komen niet voor subsidie in aanmerking.
Aan de subsidieontvanger wordt in ieder geval de verplichting opgelegd dat de activiteit binnen een jaar na de beschikking tot subsidieverlening wordt uitgevoerd.
Artikel 3.1.11 Horizonbepaling
Deze paragraaf vervalt op 1 januari 2024, met dien verstande dat deze regeling van toepassing blijft op subsidies die op grond van deze regeling zijn verstrekt.
Paragraaf 3.2 Laagrentende leningen investeringen sportaccommodaties
De subsidie heeft tot doel het, door middel van laagrentende leningen, stimuleren van noodzakelijke investeringen in sportaccommodaties.
Subsidie wordt uitsluitend verstrekt aan bij notariële akte opgerichte, aan het NOC*NSF verbonden, verenigingen en stichtingen, die als doelstelling hebben de beoefening van sport.
Artikel 3.2.3 Subsidiabele activiteit
Subsidie in de vorm van een laagrentende lening kan worden verstrekt voor investeringen in sportaccommodaties, ten behoeve van de voor sport noodzakelijke nieuwbouw en aanleg, verbouw, renovatie en energiebesparende maatregelen.
Subsidie wordt in ieder geval geweigerd indien de aanvraag is ontvangen buiten een in artikel 3.2.4, eerste lid, bedoeld tijdvak.
Artikel 3.2.7 Toetsingscriteria
Subsidie in de vorm van een laagrentende lening wordt slechts verstrekt indien:
Artikel 3.2.9 Opschortende voorwaarde
De subsidie in de vorm van een laagrentende lening wordt slechts verstrekt onder de opschortende voorwaarde dat binnen 8 weken na dagtekening van de subsidieverleningsbeschikking een leningsovereenkomst in de zin van artikel 4:36 van de Awb tot stand is gekomen tussen de subsidieontvanger en de gemeente Coevorden.
Paragraaf 3.3 Onderhoud buitensportaccommodaties
De subsidie heeft tot doel het stimuleren van het uitvoeren van onderhoud aan buitensportaccommodaties.
Subsidie wordt uitsluitend verstrekt aan de volgende organisaties, of hun rechtsopvolgers:
Artikel 3.3.4 Subsidiabele activiteit
Subsidie voor een buitensportaccommodatie kan worden verstrekt voor:
Artikel 3.3.6 Verdeelsystematiek en subsidiehoogte
De maximale subsidie voor de activiteit als bedoeld in artikel 3.3.4, onder a, wordt berekend door het subsidieplafond te delen door het totaal aantal benodigde velden en de uitkomst daarvan te vermenigvuldigen met het door de aanvrager benodigde aantal genormeerde velden op basis van de normering van de landelijke sportbonden.
Paragraaf 3.4 Accommodaties in de samenleving
De subsidie heeft tot doel het stimuleren van investeringen in de maatschappelijke accommodaties binnen de gemeente Coevorden, om daarmee de rechtspersonen behorende tot de doelgroep middels een eenmalige financiële impuls te ondersteunen om er zorg voor te dragen dat accommodaties in stand blijven en voldoen aan de huidige en toekomstige behoefte en vraag naar kwaliteit.
Onder maatschappelijke accommodaties wordt verstaan de accommodaties die nodig zijn om door de gemeente benoemde maatschappelijke doelstellingen op met name het gebied van leefbaarheid/welzijn te realiseren. Zoals in het Raadsakkoord benoemd als Bloeiend verenigingsleven en mensen in beweging.
Nadrukkelijk gaat het niet om accommodaties die in eigendom en beheer van de gemeente zijn. Eveneens gaat het niet om accommodaties die worden ingezet voor religieuze en/of daarmee verband houdende (maatschappelijke) activiteiten.
Subsidie wordt uitsluitend verstrekt aan niet winst beogende rechtspersonen die eigenaar zijn of ander zakelijk recht hebben op maatschappelijke accommodaties welke onderdak bieden aan activiteiten op het gebied van sociale cohesie, welzijn, cultuur. De accommodaties in de gemeente Coevorden die voor subsidie in aanmerking komen zijn opgenomen in bijlage 1.
Artikel 3.4.4 Subsidiabele activiteit
Subsidie voor een maatschappelijke accommodatie kan worden verstrekt voor een incidentele investering in groot onderhoud/renovatie/verbouw/verduurzaming.
De aanvrager vraagt de subsidie middels het door het college ter beschikking gestelde aanvraagformulier aan en dient deze in via: info@coevorden.nl
Onverminderd het bepaalde in artikel 5 van de Algemene subsidieverordening Coevorden 2019, worden bij de aanvraag in ieder geval de volgende gegevens verstrekt:
Artikel 3.4.6 Subsidiabele kosten
Voor zover noodzakelijk en adequaat in relatie tot het doel van de subsidie komen voor subsidie in aanmerking de kosten van de investering.
In de programmabegroting is ingaande 2019 een reserve van 1 miljoen opgenomen.
De subsidie wordt bepaald op basis van de kosten van de investering na aftrek van :
Paragraaf 3.6 Basisvaardigheden
In dit artikel leggen we een aantal woorden uit die in de regeling staan:
De subsidie wordt alleen verstrekt aan rechtspersonen, bij voorkeur met een ANBI-registratie. Dit zijn in ieder geval:
Artikel 3.6.4 Subsidiabele activiteit
De activiteit is bedoeld voor volwassen inwoners van de gemeente Coevorden, die moeite hebben met taal, rekenen en het gebruiken van digitale toepassingen. Die mensen noemen wij de doelgroep. Het liefst is de activiteit bedoeld voor de doelgroep met Nederlands als moedertaal, omdat deze groep nog vaak niet bereikt wordt.
Artikel 3.6.8 Weigeringsgronden
Naast de weigeringsgronden genoemd in artikelen 4:25 en 4:35 van de Algemene wet bestuursrecht en in artikel 8 van de Asv, kan het college besluiten geen subsidie te verlenen voor:
Paragraaf 3.7 Kinderopvang op basis van Sociaal Medische Indicatie en Re-integratie
Artikel 3.7.1 Begripsbepalingen
In dit hoofdstuk wordt verstaan onder:
De subsidie heeft tot doel de kinderopvang financieel toegankelijk te laten zijn, voor gezinnen of alleenstaande ouders,
Artikel 3.7.4 Doelgroep Re-integratie
Tot de doelgroep behoort een in de gemeente Coevorden woonachtige ouder die:
Artikel 3.7.9 Voorliggende voorziening
Het college weigert de subsidie indien er sprake is van een voorliggende voorziening. Tot een voorliggende voorziening wordt in ieder geval gerekend:
Artikel 3.7.12 Vergoeding eigen bijdrage
Het college vergoedt de eigen bijdrage van kinderopvangkosten aan de ouder met een bijstandsuitkering van de gemeente, of een inkomen gelijk aan de van toepassing zijnde bijstandsnorm. Hierbij geldt dat de hoogte van deze vergoeding is gebaseerd op het wettelijk uurtarief van de Belastingdienst.
Artikel 3.7.13 Maximaal aantal uren
Het college verleent de subsidie voor het aantal uren kinderopvang:
De subsidie wordt, per kalenderjaar, in de vorm van een voorschot in maandelijkse termijnen aan de ouder uitbetaald.
Artikel 3.7.16 Inlichtingenplicht
De ouder is verplicht om direct en uit eigen beweging dan wel op verzoek van het college alle gegevens door te geven waarvan het de ouder duidelijk moet zijn dat deze van invloed kunnen zijn op het recht op een subsidie in de kosten van kinderopvang.
Artikel 3.7.17 Herziening en intrekking
Het college kan het recht op subsidie herzien of intrekken:
Artikel 3.7.18 Definitieve vaststelling
Na afloop van de periode waarvoor de subsidie is verleend, stelt het college de subsidie ambtshalve binnen zes maanden vast. De ouder verstrekt daartoe:
Paragraaf 3.8 Aanpak intergenerationele armoede
Armoede: Mensen zijn arm wanneer ze gedurende langere tijd niet de middelen hebben voor de goederen en voorzieningen die in hun samenleving als minimaal noodzakelijk gelden.
Intergenerationele armoede: Wanneer een familie van generatie op generatie in armoede leeft is er sprake van intergenerationele armoede.
College: college van burgemeester en wethouders van de gemeente Coevorden
Subsidie wordt uitsluitend verstrekt aan rechtspersonen, die de subsidiabele activiteit in samenwerking met andere (lokale) organisaties uitvoert.
Artikel 3.8.6 Voorwaarden waarop we de aanvraag beoordelen
Voor beoordeling van de subsidie wordt een puntensysteem gebruikt. Hierbij weegt het belang van de activiteit in relatie tot (één van) de doelen van het programma Kansrijk opgroeien het zwaarst bij de subsidieaanvraag.
In totaal zijn er honderd punten te behalen. Een aanvraag wordt afgewezen indien niet minimaal 70 punten worden behaald. De vragen die wij stellen en de verdeling van de te behalen punten ziet u hieronder.
De aanvraag voor een subsidie wordt schriftelijk ingediend bij het college met behulp van een door het college vastgesteld aanvraagformulier en gaat vergezeld van de daarin genoemde bescheiden.
Artikel 3.8.8 Weigeringsgronden
Het college kan er voor kiezen een subsidie te weigeren, indien:
HOOFDSTUK 4 RUIMTE EN LEEFOMGEVING
De subsidie heeft tot doel het stimuleren van de vervanging van speeltoestellen en ondergronden in speellocaties.
Artikel 4.1.4 Subsidiabele activiteit
Subsidie kan worden verstrekt voor vervanging van speeltoestellen en ondergronden in een speellocatie.
Paragraaf 4.2. Stimuleringsfonds leefbaarheid
Het college kan subsidie verlenen voor activiteiten die bijdragen aan de leefbaarheid van en sociale samenhang in een dorp of wijk, waarbij de inzet van middelen ten goede moet komen van aan de kwaliteit van de woon- en leefomgeving, de sociale kwaliteit danwel de veiligheid van een dorp of wijk.
Indien het college een subsidieplafond, zoals bedoeld in artikel 3, lid 4 van de Algemene subsidieverordening Coevorden 2019 heeft vastgesteld, gelden de volgende verdeelregels:
indien na sluitingsdatum voor het indienen van een wijk- en dorpsbudget blijkt dat het subsidieplafond wijk- en dorpsbudgetten wordt onderschreden, wordt het subsidieplafondprojectsubsidie, na het onherroepelijk zijn van afgegeven beschikkingen wijk- en dorpsbudgetten, verhoogd met de som van de onderschrijding.
Paragraaf 5.1 Monumentale houtopstanden
De subsidie heeft tot doel het ondersteunen van maatregelen voor het in standhouden van monumentale houtopstanden.
Subsidie wordt uitsluitend verstrekt aan de eigenaar van de betreffende houtopstand, dan wel een natuurlijke persoon of rechtspersoon die krachtens een persoonlijk of zakelijk recht het feitelijk gebruik heeft van de grond waarop de houtopstand zich bevindt.
Artikel 5.1.3 Subsidiabele activiteit
Subsidie kan worden verstrekt voor het duurzaam in standhouden van een monumentale houtopstanden als bedoeld in artikel 12 van de Bomenverordening gemeente Coevorden 1999.
Subsidie wordt in ieder geval geweigerd indien de aanvraag is ontvangen buiten een in artikel 5.1.4, eerste lid, bedoeld tijdvak.
Artikel 5.1.7 Subsidiabele kosten
Voor zover noodzakelijk en adequaat in relatie tot het doel van de subsidie komen voor subsidie in aanmerking de kosten van de activiteit, waaronder in ieder geval kosten voor:
HOOFDSTUK 6 BESTUUR EN ORGANISATIE
Paragraaf 6.1 Belangenbehartiging
De subsidie heeft tot doel het stimuleren van de rol die organisaties van plaatselijk belang spelen als gesprekspartner van de bestuursorganen van de gemeente Coevorden.
Subsidie wordt uitsluitend verstrekt aan:
een organisatie van plaatselijk belang die blijkens haar activiteiten de algemene belangen van de kern behartigt en breed geworteld is binnen de kern, waarbij de stad Coevorden verdeeld is als volgt:
Subsidie wordt in ieder geval geweigerd indien de aanvraag is ontvangen buiten een in artikel 6.1.4, eerste lid, bedoeld tijdvak.
Bijlage 1. Lijst van maatschappelijke accommodaties in de gemeente Coevorden welke in aanmerking kunnen komen voor een subsidie uit de reserve Accommodaties in de samenleving.
Lijst van maatschappelijke accommodaties in de gemeente Coevorden welke in aanmerking kunnen komen voor een subsidie uit de reserve Accommodaties in de samenleving.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2022-573736.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.