Gemeenteblad van Eindhoven
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Eindhoven | Gemeenteblad 2022, 572481 | algemeen verbindend voorschrift (verordening) |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Eindhoven | Gemeenteblad 2022, 572481 | algemeen verbindend voorschrift (verordening) |
Verordening fractieondersteuning gemeente Eindhoven 2023
Artikel 2 Besteding financiële bijdrage
Artikel 3 Voorschot financiële bijdrage
De onderdelen van de financiële bijdrage als bedoeld in artikel 1, tweede lid, aanhef en onder a en b, wordt de fractie als voorschot op het lopende kalenderjaar verstrekt. De voorschotten worden gestort op een specifieke bankrekening op naam van de raadsfractie dan wel op de bankrekening van de door de raadsfractie aangewezen stichting.
In een jaar waarin de raadsleden aftreden na reguliere raadsverkiezingen of op grond van de artikelen 56d of 56e van de Wet algemene regels herindeling wordt, in afwijking van het eerste lid, een voorschot verleend voor de periode tot en met de maand maart. Het eerste voorschot wordt vóór 31 januari van dat jaar verstrekt en het tweede voorschot vóór het eind van de maand april.
Artikel 4 Gevolgen splitsen of einde bestaan fractie
Als één of meer raadsleden van één of meer fracties als zelfstandige fractie gaan optreden of zich aansluiten bij een andere fractie, wordt het voor elk van deze zetels beschikbaar gestelde variabele deel (art 1, lid 2b) van de financiële bijdrage ter ondersteuning van de fractie waar zij uittreden, toebedeeld aan de nieuw gevormde fractie of aan de fractie waarbij wordt aangesloten. Het basisbedrag (art 1, lid 2a) is per fractie beschikbaar voor die fracties die direct na de verkiezingen in de raad plaatsnemen.
Artikel 6 Administratieve verplichtingen
De financiële administratie wordt gevoerd op basis van het stelsel van baten en lasten. Deze administratie wordt op een zodanige wijze gevoerd dat deze steeds een volledig en juist inzicht geeft in alle bezittingen en schulden, verplichtingen, baten en lasten, alsmede overige gegevens die voor de financiële verantwoording van belang zijn. Het fractievoorzittersoverleg kan een format vaststellen dat de raadsfracties bij hun verslaglegging dienen te gebruiken en kan nadere eisen stellen aan de financiële administratie of aan de verslaglegging.
fractievoorzitters aangewezen functionaris belast met de controle nadere informatie kan worden gegeven en bescheiden of bewijsstukken met betrekking tot de uitgaven (digitaal) kunnen worden aangeleverd. De administratie en de bescheiden worden tenminste voor de wettelijke termijn digitaal bewaard en op aanvraag beschikbaar gesteld.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2022-572481.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.