Artikel I
Het mandaatregister Lansingerland 2020, behorende bij het ‘besluit mandaat, volmacht en machtiging en Lansingerland 2020, tezamen vormende de mandaatregeling Lansingerland 2020, wordt gewijzigd als volgt.
A. Nummer 3 van Bijlage 1. Algemene mandaten, wordt nummer 3a:
B. Nummer 2 van Bijlage 1. Algemene mandaten, komt luiden:
2a
|
Besluiten tot
privaatrechtelijke
rechtshandelingen
van de gemeente
Lansingerland
betreffende de
reguliere
begrotingsposten
van € 500.000 tot
€ 1.000.000,00
|
Artikel 160, lid 1, aanhef onder d, lid 2 Gemeentewet
|
Met inachtneming van
de budgethouders
regeling, het inkoop- en
aanbestedingsbeleid
|
College
|
1. Concerndirectie
|
(geen)
|
C. Nummer 2b van Bijlage 1. Algemene mandaten, komt luiden:
2b
|
Besluiten tot
privaatrechtelijke
rechtshandelingen
van de gemeente
Lansingerland
betreffende de
reguliere
begrotingsposten
van tot € 500.000
|
Artikel 160, lid 1, aanhef onder d, lid 2 Gemeentewet
|
Met inachtneming van
de budgethouders
regeling, het inkoop- en
aanbestedingsbeleid
|
College
|
1. Algemeen directeur
|
- 2.
- 3.
Alle teammanagers, concerncontroller
|
D. Toevoegen aan Bijlage 1. Algemene mandaten, nummer 3b::
3b
|
Het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen van de gemeente Lansingerland, naar aanleiding van een besluit op grond van bijlage 1 onder 2b.
|
Artikel 171 Gemeentewet
|
Het gaat bij hierbij bijvoorbeeld om het aangaan en ondertekenen van een overeenkomst, het bevestigen van een opdracht of het aangaan van (ander-soortige) verplichtingen namens de gemeente Lansingerland,
Is een besluit genomen door de concerndirectie als bedoeld in bijlage 1 onder 2b, dan wordt de privaatrechtelijke rechtshandeling verricht door de directeur van het domein waarop het onderwerp betrekking heeft.
De concerndirecteuren mogen echter ook (onder)volmacht of (onder)machtiging verlenen aan de teammanager
|
College
|
1. Algemeen directeur
|
2. Alle concerndirecteuren
|
E. Nummer 24 van Bijlage 1. Algemene mandaten, komt te luiden:
24
|
Aanwijzing doen voor perceelsgrenzen ten behoeve van het Kadaster, zoals bedoeld in de Kadasterwet en de op die wet gebaseerde regelgeving.
|
Artikel 57 Kadasterwet
|
|
College
|
1. Algemeen directeur
|
- 2.
- 3.
- 4.
Alle projectleiders, juristen grondzaken en medewerkers juridische zaken van het team Gebiedsopgaven, de projectleiders van het team Projecten
|
F. Nummer 25 van Bijlage 1. Algemene mandaten, komt te luiden:
25
|
Gelegenheid geven tot herstel van een verzuim, dan wel het aanvullen van gronden, in verband met of naar aanleiding van een zienswijze en/of inspraakreacties.
|
Artikel 3:15 Awb,
Zorgvuldigheidsbeginsel
|
|
College/burgemeester
|
1. Algemeen directeur
|
- 2.
- 3.
- 4.
Alle medewerkers van het team Omgevingsrecht en het team JZ&I
|
G. Nummer 26 van Bijlage 1. Algemene mandaten, komt te luiden:
26
|
Ongewenst schenkingsaanbod met de nodige voortvarendheid afwijzen
Verzoek om zich te beraden op schenkingsaanbod, erfstellingen, legaten en schenkingen aanvaarden en dadingen treffen.
|
Artikel 160 lid 1 onder d Gemeentewet
Artikel 6:219 BW
|
|
College
|
|
|
H. Nummer 6 van Bijlage 2. Gebiedsontwikkeling & Vastgoed, komt te luiden
6
|
Besluiten tot privaatrechtelijke rechtshandelingen van de gemeente Lansingerland in ruimtelijke procedures, inhoudende het doorberekenen van bedragen voor gemeentelijke kosten tot € 250.000,00
b.
Overeenkomsten (volgens een onder a genomen besluit) aangaan, ondertekenen en uitvoeren
|
Artikel 160, lid 1, aanhef onder d, lid 2, 171 Gemeentewet
|
Met inachtneming van de budgethouders-regeling, het inkoop- en aanbestedings-beleid.
Onder de privaat-rechtelijke rechts-handelingen wordt bijvoorbeeld verstaan het aangaan van anterieure, posterieure, voor- en intentieovereen-komsten.
|
College / Burgemeester
|
1. Algemeen directeur
|
|
I. Nummer 3 van Bijlage 4 Team Projecten, komt te luiden
3
|
Besluiten tot privaatrechtelijke rechtshandelingen van de gemeente Lansingerland betreffende projecten/investeringen die zijn opgenomen beheerplannen of in het MIP (meerjarig investeringsplan) tot een bedrag van € 75.000,00.
b.
Overeenkomsten (volgens een onder a genomen besluit) aangaan, ondertekenen en uitvoeren
|
Artikel 160, lid 1, aanhef onder d, lid 2, 171
Gemeentewet
|
Met inachtneming van de budgethouders-regeling, het inkoop- en aanbestedingsbeleid.
|
College
|
1. Algemeen directeur
|
- 2.
- 3.
- 4.
Senior projectleider, projectleider, junior projectleider, senior directievoerder, directievoerder. portfoliomanager en contractmanager
|
J. Nummer 4 van Bijlage 4 Team Projecten, komt te luiden
4
|
a.
Besluiten tot privaatrechtelijke rechtshandelingen van de gemeente Lansingerland betreffende het (laten) uitvoeren van meerwerk dat is opgenomen in het beheersplan of in het MIP.
b.
Overeenkomsten (volgens een onder a genomen besluit) aangaan, ondertekenen en uitvoeren
|
Artikel 160, lid 1, aanhef onder d, lid 2, 171 Gemeentewet
|
Met inachtneming van de budgethouders-regeling, het inkoop- en aanbestedingsbeleid
Ondermandaat wordt slechts verleend voor bedragen tot een maximum van € 10% boven de aanneemsom, en het binnen het vooraf vastgestelde projectbudget valt.
|
College
|
1. Algemeen directeur
|
- 2.
- 3.
- 4.
Senior projectleider, projectleider, junior projectleider, (senior) directievoerder, portfoliomanager en contractmanager
|
K. Nummer 5 van Bijlage 4 Team Projecten, komt te luiden
5
|
Besluiten over het laten verrichten van noodmaatregelen waarbij de veiligheid in het gedrang komt tot een maximum van € 10.000 per opdracht, mits deze werkzaam-heden en de daaraan verbonden kosten passen in het beheersplan of in het MIP
|
Artikel 160, lid 1
Artikel 171 Gemeentewet
|
|
College / Burgemeester
|
1. Algemeen directeur
|
- 2.
- 3.
- 4.
Senior projectleider, projectleider, junior projectleider, senior directievoerder, directievoerder, contractmanager.
|
L. Nummer 6 van Bijlage 4 Team Projecten, komt te luiden
6
|
Besluiten over het laten verrichten van meerwerk en herstelwerkzaam-heden bij projecten, voortvloeiend uit een contract dat al is geaccordeerd door het college, mits deze werkzaamheden en de daaraan verbonden maximale kosten reeds begroot zijn in het vooraf vastgestelde projectbudget (in het beheersplan of in het MIP).
|
Artikel 160, lid 1, aanhef onder d, Gemeentewet
Artikel 160, lid 2 Gemeentewet
|
|
College
|
1. Algemeen directeur
|
- 2.
- 3.
- 4.
senior directievoerder, directievoerder senior projectleider, portfoliomanager en contractmanager
|
M. Nummer 5 van Bijlage 5 Team Beheer, komt te luiden
5
|
Besluiten over het laten verrichten van noodmaatregelen waarbij de veiligheid in het gedrang komt tot een maximum van € 5.000 per opdracht, mits deze werkzaamheden en de daaraan verbonden kosten passen in beleid elektrische veiligheid.
|
Artikel 160, lid 1, artikel, 171 Gemeentewet
|
Met inachtneming van de budgethouders-regeling, het inkoop- en aanbestedings-beleid.
Ondermandaat wordt slechts verleend voor bedragen tot een maximum van € 10% boven de aanneemsom, mits dit niet meer is dan € 25.000 en het binnen het vooraf vastgestelde budget valt.
|
College
|
1. Algemeen directeur
|
|
N. Nummer 6 van Bijlage 5 Team Beheer, komt te luiden
6
|
Besluiten over het verlenen, weigeren of intrekken van vergunning en instemmingsbesluiten voor kabels en leidingen in of op openbare gronden.
|
Algemene verordening ondergrondse infrastructuur gemeente Lansingerland 2020
|
|
College
|
1. Algemeen directeur
|
|
O. Nummer 6a in Bijlage 5 team Beheer toevoegen
6a
|
Een besluit nemen omrent een aanvraag om een tegemoetkoming van nadeelcompensatie in verband met het treffen van maatregelen aan kabels en leidingen
|
Artikel 3:2, artikel 3:4 lid 1 en 2 Awb
Gemeentelijke nadeelcompensatieregeling kabels en leidingen
|
|
College
|
1. Algemeen directeur
|
|
P. Nummer 11 in Bijlage 5 team Beheer, komt te luiden
11
|
Besluiten over / het instemmen met aansluiting op het gemeenteriool (uitvoering)
|
Bouwbesluit 2016
|
|
College
|
|
- 2.
- 3.
- 4.
Programmaleider stedelijk water
|
Q. Nummer 12 in Bijlage 5 team Beheer, is vervallen.
R. Nummer 17 in Bijlage 5 team Beheer, is vervallen.
S. Toevoegen aan Bijlage 6A team Exploitatie
6
|
waaronder mede worden verstaan administratie, dagelijkse leiding, onderhoud, delven, openen en sluiten van graven, urnengraven en urnennissen, naleven van wettelijke voorschriften ten aanzien van het begraven van overledenen en het plaatsen van asbussen
|
Artikel 3 Beheers-verordening gemeentelijke begraafplaatsen voor de gemeente Lansingerland
|
|
College
|
1. Algemeen directeur
|
|
T. In de titels van de mandaten van tabel 8 worden de woorden “Drank en Horecawet” vervangen door Alcoholwet.
U. In de titels van de mandaten van tabel 8 worden de woorden “Drank en Horecavergunning” vervangen door Alcoholwetvergunning
V. In de nummers 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 en 47 worden de woorden “Drank en Horecawet” vervangen door Alcoholwet.
W. In de nummers 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 en 47 worden de woorden “Drank en Horecavergunning” vervangen door Alcoholwetvergunning
X. Nummer 31 in Bijlage 8 Team Veiligheid & APV komt te luiden
31
|
Besluiten over aanvragen om vergunningen en ontheffingen, als bedoeld in de Alcoholwet, en overeenkomstig die wet voorschriften of beperkingen verbinden aan vergunningen voor commercieel- en para commerciële instellingen.
|
Artikel 3 en
artikel 35 Alcoholwet
|
Geen (onder)mandaat aan Adviseurs B en C, belast met bouwen, handhaving, APV-zaken, bij een besluit tot weigering van een vergunning of ontheffing op grond van de Wet bibob
|
Burgemeester
|
1. Algemeen directeur
|
- 2.
Concerndirecteur Samenleving
- 3.
Teammanager Veiligheid & APV
- 4.
Adviseurs B en C, belast met APV-zaken en/of handhaving, en/of bouwen
|
Y. Nummer 33 in Bijlage 8 Team Veiligheid & APV komt te luiden
33
|
Het schriftelijk bevestigen van een melding.
|
Artikel 30a lid 1 Alcoholwet
|
|
Burgemeester
|
|
- 2.
Concerndirecteur Samenleving
- 3.
Teammanager Veiligheid & APV
- 4.
Adviseurs B en C, belast met APV-zaken en/of handhaving, en/of bouwen
|
Z. Nummer 34 in Bijlage 8 Team Veiligheid & APV komt te luiden
34
|
Besluiten op aanvragen tot wijziging van een aanhangsel naar aanleiding van een melding van vergunninghouder.
|
Artikel 30a lid 1 Alcoholwet
|
|
Burgemeester
|
|
- 2.
Concerndirecteur Samenleving
- 3.
Teammanager Veiligheid & APV
- 4.
Adviseurs B en C, belast met APV-zaken en/of handhaving, en/of bouwen
|
AA. Nummer 3 in Bijlage 9 Maatschappelijke opgaven komt te luiden
3
|
Besluiten over subsidies uit het ZEIL-fonds / subsidies voor Culturele Programmering en subsidies voor Sport.
|
Artikel 4:23 Awb
Levendig Lansingerland
|
Het college en de Commissie Samenleving worden over de verleende subsidies geïnformeerd.
|
College
|
1. Algemeen directeur
|
- 2.
Concerndirecteur Samenleving
- 3.
|
AB. Nummer 6 in Bijlage 9 Maatschappelijke opgaven komt te luiden
6
|
Het voorzien in onderwijshuisvesting.
- -
Het ondertekenen van brieven, besluiten of beschikkingen in verband met onderwijshuisvesting, ter uitvoering van een collegebesluit.
|
Artikel 92 en 102 van de WPO, artikel 76m van de WVO, Gemeentewet artikel 147 en 149,
Verordening Voorzieningen Huisvesting Onderwijs gemeente Lansingerland 2020
Artikel 59a, artikel 171 Gemeentewet, artikel 10:11 Awb
|
|
College
|
1. Algemeen directeur
|
- 2.
Concerndirecteur Samenleving
- 3.
|
AC. Nummer 7 in Bijlage 9 Maatschappelijke opgaven komt te luiden
7
|
- a.
Besluiten tot het aangaan van een huurovereenkomst met een schoolbestuur voor de duur van maximaal 5 jaar
- b.
Besluiten tot ingebruikgeving, mits het gaat om een toevoeging bij/aan een al eerder in gebruik gegeven schoolgebouw.
- c.
Het aangaan van de overeenkomst tot ingebruikgeving of (ver)huur overeenkomstig het onder a of b genoemde besluit.
|
Artikel 103, 108, 110 WPO
Artikel 76n, 76s, 76u WVO
Artikel 101, 106,108 WEC
Artikel 171 Gemw.
|
|
College
|
1. Algemeen directeur
|
- 2.
Concerndirecteur Samenleving
- 3.
|
AD. Nummer 8, 9, 10, 11, 12, 13 van Bijlage 10 Team maatschappelijke ondersteuning & Jeugd:
Toevoegen bij ondermandaat: casusregisseurs Jeugd.
AE. Nummer 9 van Bijlage 10 Team maatschappelijke ondersteuning & Jeugd komt te luiden:
9
|
Het vaststellen van de inroostering van de gymuren van het primair onderwijs.
|
Artikel 29 van de Verordening voorzieningen huisvesting gemeente Lansingerland 2020.
|
|
College
|
|
- 2.
Concerndirecteur Samenleving
- 3.
|
AF. Nummer 17 van Bijlage 10 Team maatschappelijke ondersteuning & Jeugd komt te luiden
17
|
Besluiten op een aanvraag voorrangsverklaring wonen.
|
Verordening Woonruimtebemiddeling gemeente Lansingerland (2e, incl. bijlagen
Handboek Sluitende Aanpak kwetsbare personen Lansingerland
|
|
College
|
|
- 2.
Concerndirecteur Samenleving
- 3.
- 4.
Procesregiseur sluitende aanpak
|
AG. Nummer 21 van Bijlage 10 Team maatschappelijke ondersteuning & Jeugd komt te luiden
21
|
Het bijhouden van het register kinderopvang en het verwerken van wijzigingen.
Het nemen van beslissingen en het verrichten van handelingen met betrekking tot het register van gemelde kindercentra en gastouderbureaus.
|
Artikel 1.46, 1.47 en 1.47a van de Wet kinderopvang
|
|
College
|
1. Algemeen directeur
|
- 2.
Concerndirecteur Samenleving
- 3.
- 4.
Medewerkers handhaving kinderopvang
|
AH. Nummer 22 van Bijlage 10 Team maatschappelijke ondersteuning & Jeugd komt te luiden
22
|
Het kenbaar maken van het voornemen tot het geven van en het besluiten tot het geven van een aanwijzing ter zake van een overtreding van de Wet kinderopvang en hierop berustende nadere regelgeving.
|
Artikel 1.61, 1.65 en 1.66 van de Wet Kinderopvang
|
|
College
|
1. Algemeen directeur
|
- 2.
Concerndirecteur Samenleving
- 3.
- 4.
Medewerkers handhaving kinderopvang
|
AI. Nummer 25 van Bijlage 10 Team maatschappelijke ondersteuning & Jeugd komt te luiden
25
|
- -
Zorgdragen voor het in behandeling nemen van een melding betreffende een persoon van wie de noodzaak tot GGZ zou moeten worden onderzocht
- -
Het verrichten van onderzoek naar die noodzaak
- -
Het informeren van de melder
- -
Indienen van een aanvraag voor de voorbereiding van een verzoekschrift voor een zorgmachtiging bij de officier van justitie
|
Artikel 5:1 t/m 5:3,
5.16 lid 2
Wvggz
|
|
College
|
1. Algemeen directeur
|
- 2.
Concerndirecteur Samenleving
- 3.
- 4.
Adviseur GGZ Procesregisseur sluitende aanpak coördinator uitvoering toetser (GGZ)
|
AJ. Toevoegen Nummer 27 aan Bijlage 10 Team maatschappelijke ondersteuning & Jeugd
27
|
Besluiten tot privaatrechtelijke rechtshandelingen van de gemeente Lansingerland, om inkoop- en aanbestedingsprocedures voor te bereiden en uit te voeren en overeenkomsten te ondertekenen tot een bedrag van € 250.000,00 en de uitgaven dienen te passen binnen het goedgekeurde budget.
|
Afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht (Awb), artikel 160 en 171 van de Gemeentewet
|
Hierbij wordt de budgethoudersregeling en het inkoop- en aanbestedingsbeleid in acht wordt genomen.
|
College
|
1. Algemeen directeur
|
- 2.
Concerndirecteur Samenleving
- 3.
- 4.
Opgave manager Langdurige Opvang Oekraïners gedurende het project Langdurige Opvang Oekraïners
|
AK. Nummer 3 van Bijlage 12 Team O&HRM komt te luiden
3
|
Het met toepassing van de hardheidsclausule afwijken van de cao
|
Artikel 160, lid 1, onder d / artikel 171 Gemw.
Artikel 1.7 cao Gemeenten
|
Dit geldt alleen in situaties dat het volgens
van de bepalingen van de cao leidt tot onevenredig nadeel voor de werknemer, niet zijnde de Algemeen directeur. Daarbij geldt dat de afwijking niet in strijd mag zijn met de wet.
|
College / Burgemeester
|
1. Algemeen directeur
|
|
AL. Nummer 13 van Bijlage 12 Team O&HRM komt te luiden
13
|
Het (tijdelijk) door de gemeente aanpassen van de arbeidsduur, werktijden en/of arbeidsplaats naar aanleiding van het verzoek van de werknemer
|
Artikel 160, lid 1, onder d en 171 Gemw.
Artikel 2 Wet flexibel werken
Artikel 5.1 Cao gemeenten
|
Ieder voor de werknemers vallend onder het eigen domein / team / verantwoordelijkheid
Uitsluitend de algemeen directeur als WOR-bestuurder voert artikel 5.1 lid 4 en lid 5 Cao Gemeenten uit.
|
College / Burgemeester
|
1. Algemeen directeur
|
- 2.
Alle concern- directeuren
- 3.
|
AM. Nummer 19 van Bijlage 12 Team O&HRM is vervallen.
AN. Nummer 21 van Bijlage 12 Team O&HRM gaat luiden
21
|
Besluiten op verlofaanvragen
|
Artikel 160, lid 1, onder d en 171 Gemw.
Artikel 6.7 tot en met 6.14, 6.18, 12.4 en 12.5 Cao gemeenten
|
Ieder met betrekking tot de werknemers vallend onder het eigen domein / team / verantwoordelijkheid
|
College / Burgemeester
|
1. Algemeen directeur
|
- 2.
Alle concern- directeuren
- 3.
|
AO. Nummer 22 van Bijlage 12 Team O&HRM gaat luiden
22
|
Het verminderen van het salaris en de salaristoelagen met de volledige Wazo-uitkering als de Wazo-uitkering wordt verminderd, geheel of gedeeltelijk wordt geweigerd en dit te wijten is aan de werknemer
|
Artikel 160, lid 1, onder d en 171 Gemw.
Artikel 6.9 lid 4 en 6.12 lid 4 Cao gemeenten
|
Ieder voor de medewerkers vallend onder het eigen domein / team / verantwoordelijkheid
|
College / burgemeester
|
1. Algemeen directeur
|
|
AP. Nummer 24 van Bijlage 12 Team O&HRM gaat luiden
24
|
Het verhalen van het verschuldigde werknemers- en werkgeversdeel van de pensioenpremies en VPL-premie op de werknemer indien het onbetaald verlof langer duurt dan drie maanden.
|
Artikel 160, lid 1, onder d en 171 Gemw.
Artikel 6.14 lid 47 junctio artikel 6.11 lid 4 lid 4 Cao gemeenten
|
Ieder voor de medewerkers vallend onder het eigen domein / team / verantwoordelijkheid
|
College / burgemeester
|
1. Algemeen directeur
|
|
AQ. Nummer 25 van Bijlage 12 Team O&HRM gaat luiden
25
|
Het in schrijnende gevallen beëindigen van het onbetaald verlof, indien de werknemer volledig onbetaald verlof geniet en langer dan 14 dagen arbeidsongeschikt is.
|
Artikel 160, lid 1, onder d en 171 Gemw.
Artikel 6.16 lid 2 Cao gemeenten
|
Ieder voor de medewerkers vallend onder het eigen domein / team / verantwoordelijkheid
|
College / burgemeester
|
1. Algemeen directeur
|
|
AR. Nummer 26 van Bijlage 12 Team O&HRM is vervallen.
AS. Nummer 35 van Bijlage 12 Team O&HRM gaat luiden
35
|
-Het voeren van functionerings- en beoordelingsgesprekken met de werknemer
-het vaststellen van een beoordeling van de werknemer overeenkomstig het personeelshandboek
|
Artikel 160 lid 1 onder d en 171 Gemw.
Artikel 8.1, Cao Gemeenten
Hoofdstuk Duurzame inzetbaarheid
Personeelshandboek gemeente Lansingerland
|
|
College / Burgemeester
|
1. Algemeen directeur
|
|
AT. Nummer 37 van Bijlage 12 Team O&HRM gaat luiden
37
|
Het opstellen van het persoonlijk ontwikkelingsplan
|
Artikel 160 lid 1 onder d en artikel 171 Gemw.
Artikel 7:611a BW
Artikel 8.7 Cao gemeenten
Hoofdstuk gesprekscyclus
Personeelshandboek gemeente Lansingerland
|
|
College / Burgemeester
|
|
|
AU. Nummer 43 van Bijlage 12 Team O&HRM gaat luiden
43
|
Besluiten over het advies van de loonbaanadviseur en het vervolg van het ‘van werk naar werk traject’
|
Artikel 160 lid 1, onder d en artikel 171 Gemw
Artikel 9.11 tot en met 9.14 Cao Gemeenten
|
Hieronder wordt mede verstaan het verlengen en beëindigen van het ‘van werk naar werk traject’ en het maken van afspraken met de werknemer over de nakoming van het ‘van werk naar werk’ contract.
|
College / Burgemeester
|
1. Algemeen directeur
|
|
AV. Nummer 52 van Bijlage 12 Team O&HRM gaat luiden
52
|
Het sluiten van een convenant met de OR
|
Artikel 32 Lid 2 WOR
Artikel 13.1 Cao Gemeenten
|
|
Algemeen directeur
|
|
|
AW. Nummer 53 van Bijlage 12 Team O&HRM gaat luiden
53
|
Het schorsen van de werknemer als ordemaatregel
|
Artikel 160 lid 1, onder d en artikel 171 Gemw.
Artikel 11.4 Cao Gemeenten
|
Na advies van het team O&HRM of het team JZ&I.
|
College / Burgemeester
|
1. Algemeen directeur
|
|
AQ. Nummer 54 van Bijlage 12 Team O&HRM gaat luiden
54
|
Besluiten over de indiening van een verzoek tot ontslag wegens reorganisatie bij de CAO ontslagcommissie
|
Artikel 160 lid 1, onder e Gemw
Artikel 7:669 lid 3 sub a, 7:671a BW
Artikel 9.15 Cao Gemeenten
|
Na advies van het team O&HRM of het team JZ&I.
|
College
|
1. Algemeen directeur
|
|
AY. Nummer 55 van Bijlage 12 Team O&HRM gaat luiden
55
|
Besluiten over de indiening van een verzoek tot ontslag bij het UWV wegens arbeidsongeschiktheid
|
Artikel 160 lid 1, onder e Gemw.
Artikel 7:669 lid 3 sub b , 7:671a BW
Artikel 7.5 Cao Gemeenten
|
Na advies van het team O&HRM of het team JZ&I.
|
College
|
1. Algemeen directeur
|
|
AZ. Nummer 55 van Bijlage 12 Team O&HRM gaat luiden
55
|
Besluiten over de indiening van een verzoek tot ontslag bij het UWV wegens arbeidsongeschiktheid
|
Artikel 160 lid 1, onder e Gemw.
Artikel 7:669 lid 3 sub b , 7:671a BW
Artikel 7.5 Cao Gemeenten
|
Na advies van het team O&HRM of het team JZ&I.
|
College
|
1. Algemeen directeur
|
|
BA. Nummer 57 van Bijlage 12 Team O&HRM gaat luiden
57
|
Besluiten over de indiening een verzoek wegens een tekortkoming in de nakoming van de arbeidsovereenkomst en van schadevergoeding bij de kantonrechter,
|
Artikel 160 lid 1, onder e Gemw.
Artikel 7:686 BW
|
Na advies van het team O&HRM of het team JZ&I.
|
College
|
1. Algemeen directeur
|
|
BB. Nummer 59 van Bijlage 12 Team O&HRM gaat luiden
59
|
Besluiten tot het instellen van hoger beroep of cassatie
|
Artikel 160 lid 1, onder e Gemw.
Artikel 7:683 BW
|
Na advies van het team O&HRM of het team JZ&I.
|
College
|
|
|
BC. Nummer 61 van Bijlage 12 Team O&HRM gaat luiden
61
|
Het (tussentijds) opzeggen van de arbeidsovereenkomst
|
Artikel 160 lid 1, onder d en artikel 171 Gemw.
Artikel 7:667, 7:669 lid 1, lid 3 onder a en b, 7:670a, 7:671, 7:671a, 7:676 en 7:672 BW
Artikel 7.5, 9.12, 9.13, 9.15 Cao Gemeenten
|
Opzegging wegens een reorganisatie of wegens arbeidsongeschiktheid na ommekomst van de wachttijd als bedoeld in artikel 7:670 BW kan alleen plaatsvinden na instemming van de ontslagcommissie (7:669 lid 3 onder a) of het Uwv (7:669 lid 3 onder b)
|
College / Burgemeester
|
1. Algemeen directeur
|
|
BD. Nummer 64 van Bijlage 12 Team O&HRM gaat luiden
64
|
Het aangaan van een vaststellingsovereenkomst strekkende tot beëindiging van de arbeidsovereenkomst, eventueel met inbegrip van het afkopen na de na-wettelijke uitkering of reparatieuitkering
|
Artikel 160 lid 1 onder d en artikel 171 Gemw.
Artikel 7:670b en 7:671 BW
Boek 7 titel 15 BW
Artikel 10.10, 10.19 Cao Gemeenten
|
Ieder voor de medewerkers vallend binnen het eigen domein of verantwoordelijkheid
|
College / Burgemeester
|
1. Algemeen directeur
|
|
BE. Nummer 5 van Bijlage 14 Team JZ & I gaat luiden
5
|
Het nemen van een besluit op bezwaar, gericht tegen een in mandaat genomen primair besluit van de teams Maatschappelijke Ondersteuning & Jeugd, Participatie, Service & Contact, Veiligheid & APV, MO, Omgevingsrecht, RES, GO, Projecten, Beheer, Exploitatie, B&C, I&D dan wel van niet-ondergeschikten voor zover de besluiten van de niet-onder-geschikten betrekking hebben op aangelegenheden in het sociaal domein (Bbz / Ioaz / Tozo etc.).
|
Artikel 7:11 Awb en Artikel 6:22 Awb
|
mits de gemandateerde niet ook het besluit heeft genomen waartegen het bezwaar zich richt en de ambtelijke aanbeveling of het advies van de bezwaarschriftencommissie wordt gevolgd.
|
College / Burgemeester
|
1. Algemeen directeur
|
- 2.
Concerndirecteur Bedrijfsvoering
- 3.
|
BF. Nummer 6 van Bijlage 14 Team JZ & I is vervallen
BG. Nummer 8 van Bijlage 14 Team JZ & I gaat luiden
8
|
Het niet-ontvankelijk verklaren van een bezwaar genomen primair besluit
|
Artikel 6:6 Awb
|
Als het primaire besluit is genomen door de teammanager JZ&I dan is de algemeen directeur of de Concerndirecteur Bedrijfsvoering bevoegd te besluiten.
|
College / Burgemeester
|
1. Algemeen directeur
|
- 2.
Concerndirecteur Bedrijfsvoering
- 3.
|
BH. Nummer 9 van Bijlage 14 Team JZ & I gaat luiden
9
|
Behandelen en besluiten op verzoeken om informatie, het verzoeken om precisering van verzoek, het doorzenden van een verzoek aan het juiste bestuursorgaan, het verdagen en het opschorten van een besluit op een verzoek en het mededelen hiervan aan verzoeker op grond van de Wet openbaarheid van bestuur.
|
Hoofdstuk 4 en 5 van Wet open overheid
|
Het besluiten op een verzoek om informatie kan niet worden ondergemandateerd aan de onder 4 genoemde functionarissen.
|
College / Burgemeester
|
1. Algemeen directeur
|
- 2.
Concerndirecteur Bedrijfsvoering
- 3.
- 4.
Adviseur B en C van het team JZ&I
|
BI. Nummer 16 van Bijlage 14 Team JZ & I is vervallen
BJ. Nummer 18 van Bijlage 14 Team JZ & I gaat luiden
18
|
Besluit op een verzoek om inzage in de verwerking van persoonsgegevens
|
Artikel 15 AVG
|
|
College
|
|
- 2.
Concerndirecteur Bedrijfsvoering
- 3.
- 4.
.Adviseur B en C van het team JZ&I
|
BK. Nummer 19 van Bijlage 14 Team JZ & I gaat luiden
19
|
Besluit op een verzoek om rectificatie van persoonsgegevens
|
Artikel 16 AVG
|
|
College
|
|
- 2.
Concerndirecteur Bedrijfsvoering
- 3.
- 4.
Adviseur B en C van het team JZ&I
|
BL. Nummer 20 van Bijlage 14 Team JZ & I gaat luiden
20
|
Besluit op een verzoek om persoonsgegevens te verwijderen (recht op vergetelheid)
|
Artikel 17 AVG
|
|
College
|
|
- 2.
Concerndirecteur Bedrijfsvoering
- 3.
- 4.
Adviseur B en C van het team JZ&I
|
BM. Nummer 21 van Bijlage 14 Team JZ & I gaat luiden
21
|
Besluit op een verzoek om minder persoonsgegevens te verwerken
|
Artikel 18 AVG
|
|
College
|
|
- 2.
Concerndirecteur Bedrijfsvoering
- 3.
- 4.
Adviseur B en C van het team JZ&I
|
BN. Nummer 22 van Bijlage 14 Team JZ & I gaat luiden
22
|
Besluit op een verzoek om persoonsgegevens in overdraagbare vorm te ontvangen (dataportabiliteit)
|
Artikel 20 AVG
|
|
College
|
|
- 2.
Concerndirecteur Bedrijfsvoering
- 3.
- 4.
Adviseur B en C van het team JZ&I
|
BO. Nummer 23 van Bijlage 14 Team JZ & I gaat luiden
23
|
Besluit op verzoek om geen gegevens te verwerken (recht van bezwaar)
|
Artikel 21 AVG
|
|
College
|
|
- 2.
Concerndirecteur Bedrijfsvoering
- 3.
- 4.
Adviseur B en C van het team JZ&I
|
BP. Nummer 25 van Bijlage 14 Team JZ & I gaat luiden
25
|
De bevoegdheid tot opschorting van de termijn voor het geven van een beschikking in het kader van artikel 34 Uitvoeringswet Algemene verordening gegevensbescherming
|
Artikel 4:15 Awb
Artikel 12 AVG en
Artikel 34 Uitvoeringswet AVG
|
|
College
|
1. Algemeen directeur
|
- 2.
Concerndirecteur Bedrijfsvoering
- 3.
- 4.
Adviseur B en C van het team JZ&I
|
BQ. Nummer 2 van Bijlage 16 Team Informatievoorziening & Digitalisering gaat luiden
2
|
- -
De afbakening van panden en verblijfsobjecten en het benoemen en afbakenen van standplaatsen en ligplaatsen
- -
Het nemen van besluiten tot het vaststellen van openbare ruimten
|
Artikel 6 en 8 Wet BAG en artikel 2 en 3 Verordening Naamgeving en nummering (adressen) gemeente Lansingerland 2016
|
|
College
|
- 1.
(senior) beheerder basisregistraties
|
|
BR. Nummer 3 van Bijlage 16 Team Informatievoorziening & Digitalisering gaat luiden
3
|
De bevoegdheid om nummers, zo nodig aangevuld met letters, toe te kennen, te wijzigen en in te trekken / het nemen van besluiten tot het vaststellen van nummeraanduidingen
|
Artikel 6 Wet BAG en artikel 2 en 3 Verordening Naamgeving en nummering (adressen) gemeente Lansingerland 2016
|
|
College
|
1. Algemeen directeur
|
- 2.
Concern-directeur Bedrijfsvoering
- 3.
- 4.
(senior) Beheerder basisregistraties
|
BS. Nummer 5 van Bijlage 16 Team Informatievoorziening & Digitalisering gaat luiden
5
|
(Bij)houden van de basisregistratie adressen en gebouwen
|
Artikel 2 Wet BAG
|
|
College
|
- 1.
(senior) Beheerder basisregistraties
|
|
BT. Nummer 6 van Bijlage 16 Team Informatievoorziening & Digitalisering gaat luiden
6
|
Opmaken van brondocumenten en schriftelijke verklaringen
|
Artikel 10 Wet BAG
Artikel 7 Besluit BAG
|
|
College
|
- 1.
(senior) Beheerder basisregistraties ,Medewerker handhaving (A, B, C, D en E), en medewerker(s) Publieks-diensten, meer specifiek de taxateur(s) van WOZ objecten,
|
|
BU. Nummer 7 van Bijlage 16 Team Informatievoorziening & Digitalisering gaat luiden
7
|
Het verrichten van de in de Wet BAG genoemde (feitelijke) handelingen die nodig zijn voor de uitvoering van de Wet
|
Wet BAG
|
|
College
|
- 1.
(senior) Beheerder basisregistraties
|
|
BV. Nummer 8 van Bijlage 16 Team Informatievoorziening & Digitalisering gaat luiden
8
|
Besluiten op verzoeken op grond van artikel 38 Wet BAG
|
Artikel 38, 39,41 van de Wet BAG
|
|
College
|
- 1.
(senior) Beheerder basisregistraties
|
|
BW. Nummer 9 van Bijlage 16 Team Informatievoorziening & Digitalisering gaat luiden
9
|
Het bijhouden van een register en de registratie van publiekrechtelijke beperkingen op onroerende zaken op grond van de Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen op onroerende zaken.
|
Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen onroerende zaken.
|
Het mandaat is beperkt tot het verrichten van handelingen, die noch een besluit, noch een privaat-rechtelijke rechts-handeling zijn.
|
College
|
- 1.
(senior) Beheerder basisregistraties
|
|
BX. Nummer 11 van Bijlage 16 Team Informatievoorziening & Digitalisering gaat luiden
11
|
Het zorgdragen voor het bijhouden van de geografische gegevens in de BGT door het langs elektronische weg leveren aan het Kadaster van de gegevens, bedoeld in de artikelen 7, lid 2 en 3, en 8 Wet BGT, volgens de systeembeschrijving zoals bedoeld in artikel 15 lid 2 en artikel 20 Wet BGT
|
Artikel 11 Wet BGT
|
|
College
|
- 1.
(senior) Beheerder basisregistraties
|
|
BY. Nummer 12 van Bijlage 16 Team Informatievoorziening & Digitalisering gaat luiden
12
|
Het zorgdragen voor afstemming met andere in de Wet BGT genoemde bronhouders over de begrenzing en de onderlinge aansluiting van de geografische objecten, voor zover dat nodig is om overlap van die objecten te voorkomen en om een landsdekkend topografisch bestand te waarborgen
|
Artikel 12 Wet BGT
|
|
College
|
- 1.
(senior) Beheerder basisregistraties
|
|
BZ. Nummer 13 van Bijlage 16 Team Informatievoorziening & Digitalisering gaat luiden
13
|
Het voldoen aan de kwaliteitseisen, gesteld in de catalogus als bedoeld in artikel 4 van de Wet BGT, bij het leveren van een geografisch gegeven als bedoeld in artikel 11 van de Wet BGT.
|
Artikel 13 Wet BGT
|
|
College
|
- 1.
(senior) Beheerder basisregistraties
|
|
CA. Nummer 14 van Bijlage 16 Team Informatievoorziening & Digitalisering gaat luiden
14
|
Het zorgdragen dat een in de BGT weergegeven geografisch object in overeenstemming is met de fysieke werkelijkheid, binnen de regels ten aanzien van actualiteit die daarover in de catalogus als bedoeld in artikel 4 Wet BGT worden gesteld.
|
Artikel 14 Wet BGT
|
|
College
|
- 1.
(senior) Beheerder basisregistraties
|
|
CB. Nummer 15 van Bijlage 16 Team Informatievoorziening & Digitalisering gaat luiden
15
|
Melding doen aan de Dienst voor het kadaster en de openbare registers, als bedoeld in artikel 2 van de Organisatiewet Kadaster
|
Artikel 25 Wet BGT
|
|
College
|
- 1.
(senior) Beheerder basisregistraties
|
|
CC. Nummer 16 van Bijlage 16 Team Informatievoorziening & Digitalisering gaat luiden
16
|
Het na ontvangst van een melding als bedoeld in artikel 25, lid 1 Wet BGT in onderzoek zetten van een geografisch object waarop de melding betrekking heeft, het betreffende authentiek gegeven onderzoeken en zo spoedig mogelijk besluiten over de wijziging dan welopneming van dat gegeven en het na opneming van het authentiek gegeven onverwijld leveren hiervan en het bericht dat het geografisch object waarop het authentiek gegeven betrekking heeft niet langer in onderzoek is aan het Kadaster.
|
Artikel 27 en 28 Wet BGT
|
|
College
|
- 1.
(senior) Beheerder basisregistraties
|
|
CD. Nummer 17 van Bijlage 16 Team Informatievoorziening & Digitalisering gaat luiden
17
|
Het jaarlijks verrichten van een onderzoek naar de uitvoering van de krachtens de Wet BGT geldende verplichtingen en het zenden van een afschrift van de resultaten van dit onderzoek aan de Minister van BZK.
|
Artikel 30 Wet BGT
|
Vanaf het moment dat artikel 30 Wet BGT in werking is getreden.
|
College
|
- 1.
(senior) Beheerder basisregistraties
|
|
CE. Nummer 19 van Bijlage 16 Team Informatievoorziening & Digitalisering gaat luiden
19
|
Het verrichten van de in de Wet BRO genoemde handelingen die nodig zijn voor de uitvoering van de Wet
|
Wet BRO
|
|
College
|
- 1.
(senior) Beheerder basisregistraties
|
|
CF. Nummer 1 van Bijlage 17 Mandaten aan niet-ondergeschikten gaat luiden
1
|
Het nemen van een crisismaatregel in de zin van de Wvvg
|
Hoofdstuk 7 Wvvg
Artikel 48 WPO
Artikel 12, lid 2 en 4 Statuten
|
Overeenkomstig onderstaande volgorde:
1e loco: wethouder Hoek
2e loco: wethouder Fortuyn
3e loco: wethouder Muis
4e loco: wethouder Cnossen
|
Burgemeester
|
1.ieder van de wethouders van de gemeente Lansingerland
|
|
CH. Nummer 29 van Bijlage 17 Mandaten aan niet-ondergeschikten is vervallen
CI. Nummer 30 van Bijlage 17 Mandaten aan niet-ondergeschikten is vervallen
CJ. Nummer 2 van Bijlage 18 Machtigingen gaat luiden
2
|
De gemeente vertegenwoordigen bij vergaderingen van de Vereniging van Eigenaren van appartementencomplexen waarvan de gemeente eigenaar is.
|
Artikel 3:60 lid 1 BW
|
Ieder voor zover het eigen werkterrein betreft
|
Burgemeester
|
- 1.
- 2.
Beheerder van accommodaties, werkzaam voor het team Exploitatie, Werkvoorbereider B en de werkbegeleider A van het team Exploitatie, Adviseur B van het team GO
|
|