Vierde wijziging Mandaatregeling Lansingerland 2020

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Lansingerland;

gelezen het voorstel van burgemeester en wethouders d.d. 13 december 2022.

 

Overwegende dat

  • -

    Er zijn wijzigingen doorgevoerd in de organisatiestructuur van de ambtelijke organisatie van de gemeente Lansingerland en dat het wenselijk is het mandaatregister weer aan te laten sluiten bij die structuur;

  • -

    de wet Drank- en Horecawet is vervangen door de Alcoholwet. Het mandaatregister is naar aanleiding hiervan aangepast;

  • -

    de Wet openbaarheid bestuur is vervangen door Wet open overheid. Het mandaatregister is naar aanleiding hiervan aangepast;

  • -

    het in mandaat verrichten van bevoegdheden van een bestuursorgaan past bij de uitgangspunten van de organisatie om taken en verantwoordelijkheden laag in de organisatie te beleggen, en dat dit bijdraagt aan slagvaardiger handelen en het ontlasten van het bestuur;

  • -

    de mandaatverlening bijdraagt aan het voortvarender bedienen van burgers, organisaties en instellingen.

Gelet op

artikel 59a, 160 en 171 van de Gemeentewet, artikel 3:60 BW en titel 10.1 van Algemene wet

bestuursrecht;

 

Besluit(en)

De vierde wijziging van de mandaatregeling Lansingerland 2020 vast te stellen.

Artikel I  

Het mandaatregister Lansingerland 2020, behorende bij het ‘besluit mandaat, volmacht en machtiging en Lansingerland 2020, tezamen vormende de mandaatregeling Lansingerland 2020, wordt gewijzigd als volgt.

 

A. Nummer 3 van Bijlage 1. Algemene mandaten, wordt nummer 3a:

 

B. Nummer 2 van Bijlage 1. Algemene mandaten, komt luiden:

2a

Besluiten tot

privaatrechtelijke

rechtshandelingen

van de gemeente

Lansingerland

betreffende de

reguliere

begrotingsposten

van € 500.000 tot

€ 1.000.000,00

Artikel 160, lid 1, aanhef onder d, lid 2 Gemeentewet

Met inachtneming van

de budgethouders

regeling, het inkoop- en

aanbestedingsbeleid

College

1. Concerndirectie

(geen) 

 

C. Nummer 2b van Bijlage 1. Algemene mandaten, komt luiden:

2b

Besluiten tot

privaatrechtelijke

rechtshandelingen

van de gemeente

Lansingerland

betreffende de

reguliere

begrotingsposten

van tot € 500.000

Artikel 160, lid 1, aanhef onder d, lid 2 Gemeentewet

Met inachtneming van

de budgethouders

regeling, het inkoop- en

aanbestedingsbeleid

College

1. Algemeen directeur

  • 2.

    Alle concerndirecteuren

  • 3.

    Alle teammanagers, concerncontroller

 

D. Toevoegen aan Bijlage 1. Algemene mandaten, nummer 3b::

3b

Het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen van de gemeente Lansingerland, naar aanleiding van een besluit op grond van bijlage 1 onder 2b.

Artikel 171 Gemeentewet

Het gaat bij hierbij bijvoorbeeld om het aangaan en ondertekenen van een overeenkomst, het bevestigen van een opdracht of het aangaan van (ander-soortige) verplichtingen namens de gemeente Lansingerland,

Is een besluit genomen door de concerndirectie als bedoeld in bijlage 1 onder 2b, dan wordt de privaatrechtelijke rechtshandeling verricht door de directeur van het domein waarop het onderwerp betrekking heeft.

De concerndirecteuren mogen echter ook (onder)volmacht of (onder)machtiging verlenen aan de teammanager

College

1. Algemeen directeur

2. Alle concerndirecteuren

 

E. Nummer 24 van Bijlage 1. Algemene mandaten, komt te luiden:

24

Aanwijzing doen voor perceelsgrenzen ten behoeve van het Kadaster, zoals bedoeld in de Kadasterwet en de op die wet gebaseerde regelgeving.

Artikel 57 Kadasterwet

 

College

1. Algemeen directeur

  • 2.

    Alle concerndirecteuren

  • 3.

    Alle teammanagers

  • 4.

    Alle projectleiders, juristen grondzaken en medewerkers juridische zaken van het team Gebiedsopgaven, de projectleiders van het team Projecten

 

F. Nummer 25 van Bijlage 1. Algemene mandaten, komt te luiden:

25

Gelegenheid geven tot herstel van een verzuim, dan wel het aanvullen van gronden, in verband met of naar aanleiding van een zienswijze en/of inspraakreacties.

Artikel 3:15 Awb,

Zorgvuldigheidsbeginsel

 

College/burgemeester

1. Algemeen directeur

  • 2.

    Alle concerndirecteuren

  • 3.

    Alle teammanagers

  • 4.

    Alle medewerkers van het team Omgevingsrecht en het team JZ&I

 

G. Nummer 26 van Bijlage 1. Algemene mandaten, komt te luiden:

26

Ongewenst schenkingsaanbod met de nodige voortvarendheid afwijzen

Verzoek om zich te beraden op schenkingsaanbod, erfstellingen, legaten en schenkingen aanvaarden en dadingen treffen.

Artikel 160 lid 1 onder d Gemeentewet

Artikel 6:219 BW

 

College

  • 1.

    Algemeen directeur

  • 2.

    Concerndirecteur

  • 3.

    Teammanager

 

H. Nummer 6 van Bijlage 2. Gebiedsontwikkeling & Vastgoed, komt te luiden

6

Besluiten tot privaatrechtelijke rechtshandelingen van de gemeente Lansingerland in ruimtelijke procedures, inhoudende het doorberekenen van bedragen voor gemeentelijke kosten tot € 250.000,00

 

b.

Overeenkomsten (volgens een onder a genomen besluit) aangaan, ondertekenen en uitvoeren

Artikel 160, lid 1, aanhef onder d, lid 2, 171 Gemeentewet

Met inachtneming van de budgethouders-regeling, het inkoop- en aanbestedings-beleid.

 

Onder de privaat-rechtelijke rechts-handelingen wordt bijvoorbeeld verstaan het aangaan van anterieure, posterieure, voor- en intentieovereen-komsten.

College / Burgemeester

1. Algemeen directeur

  • 2.

    Concerndirecteur R&E

  • 3.

    Teammanager GO

  • 4.

    ambtelijk opdrachtgever

 

I. Nummer 3 van Bijlage 4 Team Projecten, komt te luiden

3

Besluiten tot privaatrechtelijke rechtshandelingen van de gemeente Lansingerland betreffende projecten/investeringen die zijn opgenomen beheerplannen of in het MIP (meerjarig investeringsplan) tot een bedrag van € 75.000,00.

 

b.

Overeenkomsten (volgens een onder a genomen besluit) aangaan, ondertekenen en uitvoeren

Artikel 160, lid 1, aanhef onder d, lid 2, 171

 

Gemeentewet

Met inachtneming van de budgethouders-regeling, het inkoop- en aanbestedingsbeleid.

College

1. Algemeen directeur

  • 2.

    Concerndirecteur R&E

  • 3.

    Teammanager Projecten

  • 4.

    Senior projectleider, projectleider, junior projectleider, senior directievoerder, directievoerder. portfoliomanager en contractmanager

 

J. Nummer 4 van Bijlage 4 Team Projecten, komt te luiden

4

a.

Besluiten tot privaatrechtelijke rechtshandelingen van de gemeente Lansingerland betreffende het (laten) uitvoeren van meerwerk dat is opgenomen in het beheersplan of in het MIP.

 

b.

Overeenkomsten (volgens een onder a genomen besluit) aangaan, ondertekenen en uitvoeren

Artikel 160, lid 1, aanhef onder d, lid 2, 171 Gemeentewet

Met inachtneming van de budgethouders-regeling, het inkoop- en aanbestedingsbeleid

 

Ondermandaat wordt slechts verleend voor bedragen tot een maximum van € 10% boven de aanneemsom, en het binnen het vooraf vastgestelde projectbudget valt.

College

1. Algemeen directeur

  • 2.

    Concerndirecteur R&E

  • 3.

    Teammanager Projecten

  • 4.

    Senior projectleider, projectleider, junior projectleider, (senior) directievoerder, portfoliomanager en contractmanager

 

K. Nummer 5 van Bijlage 4 Team Projecten, komt te luiden

5

Besluiten over het laten verrichten van noodmaatregelen waarbij de veiligheid in het gedrang komt tot een maximum van € 10.000 per opdracht, mits deze werkzaam-heden en de daaraan verbonden kosten passen in het beheersplan of in het MIP

Artikel 160, lid 1

 

Artikel 171 Gemeentewet

 

College / Burgemeester

1. Algemeen directeur

  • 2.

    Concerndirecteur R&E

  • 3.

    Teammanager Projecten

  • 4.

    Senior projectleider, projectleider, junior projectleider, senior directievoerder, directievoerder, contractmanager.

 

L. Nummer 6 van Bijlage 4 Team Projecten, komt te luiden

6

Besluiten over het laten verrichten van meerwerk en herstelwerkzaam-heden bij projecten, voortvloeiend uit een contract dat al is geaccordeerd door het college, mits deze werkzaamheden en de daaraan verbonden maximale kosten reeds begroot zijn in het vooraf vastgestelde projectbudget (in het beheersplan of in het MIP).

Artikel 160, lid 1, aanhef onder d, Gemeentewet

 

Artikel 160, lid 2 Gemeentewet

 

College

1. Algemeen directeur

  • 2.

    Concerndirecteur R&E

  • 3.

    Teammanager Projecten

  • 4.

    senior directievoerder, directievoerder

     

    senior projectleider, portfoliomanager en contractmanager

 

M. Nummer 5 van Bijlage 5 Team Beheer, komt te luiden

5

Besluiten over het laten verrichten van noodmaatregelen waarbij de veiligheid in het gedrang komt tot een maximum van € 5.000 per opdracht, mits deze werkzaamheden en de daaraan verbonden kosten passen in beleid elektrische veiligheid.

Artikel 160, lid 1, artikel, 171 Gemeentewet

Met inachtneming van de budgethouders-regeling, het inkoop- en aanbestedings-beleid.

 

Ondermandaat wordt slechts verleend voor bedragen tot een maximum van € 10% boven de aanneemsom, mits dit niet meer is dan € 25.000 en het binnen het vooraf vastgestelde budget valt.

College

1. Algemeen directeur

  • 2.

    Concerndirecteur R&E

  • 3.

    Teammanager Beheer

  • 4.

    Programmaleiders

 

N. Nummer 6 van Bijlage 5 Team Beheer, komt te luiden

6

Besluiten over het verlenen, weigeren of intrekken van vergunning en instemmingsbesluiten voor kabels en leidingen in of op openbare gronden.

Algemene verordening ondergrondse infrastructuur gemeente Lansingerland 2020

 

College

1. Algemeen directeur

  • 2.

    Concerndirecteur R&E

  • 3.

    Teammanager Beheer

  • 4.

    Programmaleider Civiel

 

O. Nummer 6a in Bijlage 5 team Beheer toevoegen

6a

Een besluit nemen omrent een aanvraag om een tegemoetkoming van nadeelcompensatie in verband met het treffen van maatregelen aan kabels en leidingen

Artikel 3:2, artikel 3:4 lid 1 en 2 Awb

 

Gemeentelijke nadeelcompensatieregeling kabels en leidingen

 

College

1. Algemeen directeur

  • 2.

    Concerndirecteur R&E

  • 3.

    Teammanager Beheer

  • 4.

    Programmaleider Civiel

 

P. Nummer 11 in Bijlage 5 team Beheer, komt te luiden

11

Besluiten over / het instemmen met aansluiting op het gemeenteriool (uitvoering)

Bouwbesluit 2016

 

College

  • 1.

    Algemeen directeur

  • 2.

    Concerndirecteur R&E

  • 3.

    Teammanager Beheer

  • 4.

    Programmaleider stedelijk water

 

Q. Nummer 12 in Bijlage 5 team Beheer, is vervallen.

 

R. Nummer 17 in Bijlage 5 team Beheer, is vervallen.

 

S. Toevoegen aan Bijlage 6A team Exploitatie

6

waaronder mede worden verstaan administratie, dagelijkse leiding, onderhoud, delven, openen en sluiten van graven, urnengraven en urnennissen, naleven van wettelijke voorschriften ten aanzien van het begraven van overledenen en het plaatsen van asbussen

Artikel 3 Beheers-verordening gemeentelijke begraafplaatsen voor de gemeente Lansingerland

 

College

1. Algemeen directeur

  • 2.

    Concerndirecteur R&E

  • 3.

    Teammanager Exploitatie

 

T. In de titels van de mandaten van tabel 8 worden de woorden “Drank en Horecawet” vervangen door Alcoholwet.

 

U. In de titels van de mandaten van tabel 8 worden de woorden “Drank en Horecavergunning” vervangen door Alcoholwetvergunning

 

V. In de nummers 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 en 47 worden de woorden “Drank en Horecawet” vervangen door Alcoholwet.

 

W. In de nummers 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 en 47 worden de woorden “Drank en Horecavergunning” vervangen door Alcoholwetvergunning

 

X. Nummer 31 in Bijlage 8 Team Veiligheid & APV komt te luiden

31

Besluiten over aanvragen om vergunningen en ontheffingen, als bedoeld in de Alcoholwet, en overeenkomstig die wet voorschriften of beperkingen verbinden aan vergunningen voor commercieel- en para commerciële instellingen.

Artikel 3 en

artikel 35 Alcoholwet

Geen (onder)mandaat aan Adviseurs B en C, belast met bouwen, handhaving, APV-zaken, bij een besluit tot weigering van een vergunning of ontheffing op grond van de Wet bibob

Burgemeester

1. Algemeen directeur

  • 2.

    Concerndirecteur Samenleving

  • 3.

    Teammanager Veiligheid & APV

  • 4.

    Adviseurs B en C, belast met APV-zaken en/of handhaving, en/of bouwen

 

Y. Nummer 33 in Bijlage 8 Team Veiligheid & APV komt te luiden

33

Het schriftelijk bevestigen van een melding.

Artikel 30a lid 1 Alcoholwet

 

Burgemeester

  • 1.

    Algemeen directeur

  • 2.

    Concerndirecteur Samenleving

  • 3.

    Teammanager Veiligheid & APV

  • 4.

    Adviseurs B en C, belast met APV-zaken en/of handhaving, en/of bouwen

 

Z. Nummer 34 in Bijlage 8 Team Veiligheid & APV komt te luiden

34

Besluiten op aanvragen tot wijziging van een aanhangsel naar aanleiding van een melding van vergunninghouder.

Artikel 30a lid 1 Alcoholwet

 

Burgemeester

  • 1.

    Algemeen directeur

  • 2.

    Concerndirecteur Samenleving

  • 3.

    Teammanager Veiligheid & APV

  • 4.

    Adviseurs B en C, belast met APV-zaken en/of handhaving, en/of bouwen

 

AA. Nummer 3 in Bijlage 9 Maatschappelijke opgaven komt te luiden

3

Besluiten over subsidies uit het ZEIL-fonds / subsidies voor Culturele Programmering en subsidies voor Sport.

Artikel 4:23 Awb

 

Levendig Lansingerland

Het college en de Commissie Samenleving worden over de verleende subsidies geïnformeerd.

College

1. Algemeen directeur

  • 2.

    Concerndirecteur Samenleving

  • 3.

    Teammanager MO

 

AB. Nummer 6 in Bijlage 9 Maatschappelijke opgaven komt te luiden

6

Het voorzien in onderwijshuisvesting.

  • -

    Het ondertekenen van brieven, besluiten of beschikkingen in verband met onderwijshuisvesting, ter uitvoering van een collegebesluit.

Artikel 92 en 102 van de WPO, artikel 76m van de WVO, Gemeentewet artikel 147 en 149,

Verordening Voorzieningen Huisvesting Onderwijs gemeente Lansingerland 2020

 

Artikel 59a, artikel 171 Gemeentewet, artikel 10:11 Awb

 

College

1. Algemeen directeur

  • 2.

    Concerndirecteur Samenleving

  • 3.

    Teammanager MO

 

AC. Nummer 7 in Bijlage 9 Maatschappelijke opgaven komt te luiden

7

  • a.

    Besluiten tot het aangaan van een huurovereenkomst met een schoolbestuur voor de duur van maximaal 5 jaar

  • b.

    Besluiten tot ingebruikgeving, mits het gaat om een toevoeging bij/aan een al eerder in gebruik gegeven schoolgebouw.

  • c.

    Het aangaan van de overeenkomst tot ingebruikgeving of (ver)huur overeenkomstig het onder a of b genoemde besluit.

Artikel 103, 108, 110 WPO

 

Artikel 76n, 76s, 76u WVO

 

Artikel 101, 106,108 WEC

 

Artikel 171 Gemw.

 

College

1. Algemeen directeur

  • 2.

    Concerndirecteur Samenleving

  • 3.

    Teammanager MO

 

AD. Nummer 8, 9, 10, 11, 12, 13 van Bijlage 10 Team maatschappelijke ondersteuning & Jeugd:

 

Toevoegen bij ondermandaat: casusregisseurs Jeugd.

 

AE. Nummer 9 van Bijlage 10 Team maatschappelijke ondersteuning & Jeugd komt te luiden:

9

Het vaststellen van de inroostering van de gymuren van het primair onderwijs.

Artikel 29 van de Verordening voorzieningen huisvesting gemeente Lansingerland 2020.

 

College

  • 1.

    Algemeen directeur

  • 2.

    Concerndirecteur Samenleving

  • 3.

    Teammanager MO

 

AF. Nummer 17 van Bijlage 10 Team maatschappelijke ondersteuning & Jeugd komt te luiden

17

Besluiten op een aanvraag voorrangsverklaring wonen.

Verordening Woonruimtebemiddeling gemeente Lansingerland (2e, incl. bijlagen

 

Handboek Sluitende Aanpak kwetsbare personen Lansingerland

 

College

  • 1.

    Algemeen directeur

  • 2.

    Concerndirecteur Samenleving

  • 3.

    Teammanager MOJ

  • 4.

    Procesregiseur sluitende aanpak

 

AG. Nummer 21 van Bijlage 10 Team maatschappelijke ondersteuning & Jeugd komt te luiden

21

Het bijhouden van het register kinderopvang en het verwerken van wijzigingen.

Het nemen van beslissingen en het verrichten van handelingen met betrekking tot het register van gemelde kindercentra en gastouderbureaus.

Artikel 1.46, 1.47 en 1.47a van de Wet kinderopvang

 

College

1. Algemeen directeur

  • 2.

    Concerndirecteur Samenleving

  • 3.

    Teammanager MOJ

  • 4.

    Medewerkers handhaving kinderopvang

 

AH. Nummer 22 van Bijlage 10 Team maatschappelijke ondersteuning & Jeugd komt te luiden

22

Het kenbaar maken van het voornemen tot het geven van en het besluiten tot het geven van een aanwijzing ter zake van een overtreding van de Wet kinderopvang en hierop berustende nadere regelgeving.

Artikel 1.61, 1.65 en 1.66 van de Wet Kinderopvang

 

College

1. Algemeen directeur

  • 2.

    Concerndirecteur Samenleving

  • 3.

    Teammanager MOJ

  • 4.

    Medewerkers handhaving kinderopvang

 

AI. Nummer 25 van Bijlage 10 Team maatschappelijke ondersteuning & Jeugd komt te luiden

25

  • -

    Zorgdragen voor het in behandeling nemen van een melding betreffende een persoon van wie de noodzaak tot GGZ zou moeten worden onderzocht

  • -

    Het verrichten van onderzoek naar die noodzaak

  • -

    Het informeren van de melder

  • -

    Indienen van een aanvraag voor de voorbereiding van een verzoekschrift voor een zorgmachtiging bij de officier van justitie

Artikel 5:1 t/m 5:3,

5.16 lid 2

Wvggz

 

College

1. Algemeen directeur

  • 2.

    Concerndirecteur Samenleving

  • 3.

    Teammanager MOJ

  • 4.

    Adviseur GGZ Procesregisseur sluitende aanpak coördinator uitvoering

     

    toetser (GGZ)

 

AJ. Toevoegen Nummer 27 aan Bijlage 10 Team maatschappelijke ondersteuning & Jeugd

27

Besluiten tot privaatrechtelijke rechtshandelingen van de gemeente Lansingerland, om inkoop- en aanbestedingsprocedures voor te bereiden en uit te voeren en overeenkomsten te ondertekenen tot een bedrag van € 250.000,00 en de uitgaven dienen te passen binnen het goedgekeurde budget.

Afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht (Awb), artikel 160 en 171 van de Gemeentewet

Hierbij wordt de budgethoudersregeling en het inkoop- en aanbestedingsbeleid in acht wordt genomen.

College

1. Algemeen directeur

  • 2.

    Concerndirecteur Samenleving

  • 3.

    Teammanager MO

  • 4.

    Opgave manager Langdurige Opvang Oekraïners gedurende het project Langdurige Opvang Oekraïners

 

AK. Nummer 3 van Bijlage 12 Team O&HRM komt te luiden

3

Het met toepassing van de hardheidsclausule afwijken van de cao

Artikel 160, lid 1, onder d / artikel 171 Gemw.

Artikel 1.7 cao Gemeenten

Dit geldt alleen in situaties dat het volgens

van de bepalingen van de cao leidt tot onevenredig nadeel voor de werknemer, niet zijnde de Algemeen directeur. Daarbij geldt dat de afwijking niet in strijd mag zijn met de wet.

College / Burgemeester

1. Algemeen directeur

 

 

AL. Nummer 13 van Bijlage 12 Team O&HRM komt te luiden

13

Het (tijdelijk) door de gemeente aanpassen van de arbeidsduur, werktijden en/of arbeidsplaats naar aanleiding van het verzoek van de werknemer

Artikel 160, lid 1, onder d en 171 Gemw.

 

Artikel 2 Wet flexibel werken

 

Artikel 5.1 Cao gemeenten

Ieder voor de werknemers vallend onder het eigen domein / team / verantwoordelijkheid

 

Uitsluitend de algemeen directeur als WOR-bestuurder voert artikel 5.1 lid 4 en lid 5 Cao Gemeenten uit.

College / Burgemeester

1. Algemeen directeur

  • 2.

    Alle concern- directeuren

  • 3.

    Alle teammanagers

 

AM. Nummer 19 van Bijlage 12 Team O&HRM is vervallen.

 

AN. Nummer 21 van Bijlage 12 Team O&HRM gaat luiden

21

Besluiten op verlofaanvragen

Artikel 160, lid 1, onder d en 171 Gemw.

 

Artikel 6.7 tot en met 6.14, 6.18, 12.4 en 12.5 Cao gemeenten

Ieder met betrekking tot de werknemers vallend onder het eigen domein / team / verantwoordelijkheid

College / Burgemeester

1. Algemeen directeur

  • 2.

    Alle concern- directeuren

  • 3.

    Alle teammanagers

 

AO. Nummer 22 van Bijlage 12 Team O&HRM gaat luiden

22

Het verminderen van het salaris en de salaristoelagen met de volledige Wazo-uitkering als de Wazo-uitkering wordt verminderd, geheel of gedeeltelijk wordt geweigerd en dit te wijten is aan de werknemer

Artikel 160, lid 1, onder d en 171 Gemw.

 

Artikel 6.9 lid 4 en 6.12 lid 4 Cao gemeenten

Ieder voor de medewerkers vallend onder het eigen domein / team / verantwoordelijkheid

College / burgemeester

1. Algemeen directeur

  • 2.

    alle concern-directeuren

  • 3.

    teammanager O&HRM

 

AP. Nummer 24 van Bijlage 12 Team O&HRM gaat luiden

24

Het verhalen van het verschuldigde werknemers- en werkgeversdeel van de pensioenpremies en VPL-premie op de werknemer indien het onbetaald verlof langer duurt dan drie maanden.

Artikel 160, lid 1, onder d en 171 Gemw.

 

Artikel 6.14 lid 47 junctio artikel 6.11 lid 4 lid 4 Cao gemeenten

Ieder voor de medewerkers vallend onder het eigen domein / team / verantwoordelijkheid

College / burgemeester

1. Algemeen directeur

  • 2.

    alle concern-directeuren

  • 3.

    teammanager O&HRM

 

AQ. Nummer 25 van Bijlage 12 Team O&HRM gaat luiden

25

Het in schrijnende gevallen beëindigen van het onbetaald verlof, indien de werknemer volledig onbetaald verlof geniet en langer dan 14 dagen arbeidsongeschikt is.

Artikel 160, lid 1, onder d en 171 Gemw.

 

Artikel 6.16 lid 2 Cao gemeenten

Ieder voor de medewerkers vallend onder het eigen domein / team / verantwoordelijkheid

College / burgemeester

1. Algemeen directeur

  • 2.

    Alle concerndirecteuren

  • 3.

    Alle teammanagers

 

AR. Nummer 26 van Bijlage 12 Team O&HRM is vervallen.

 

AS. Nummer 35 van Bijlage 12 Team O&HRM gaat luiden

35

-Het voeren van functionerings- en beoordelingsgesprekken met de werknemer

-het vaststellen van een beoordeling van de werknemer overeenkomstig het personeelshandboek

Artikel 160 lid 1 onder d en 171 Gemw.

 

Artikel 8.1, Cao Gemeenten

 

Hoofdstuk Duurzame inzetbaarheid

Personeelshandboek gemeente Lansingerland

 

College / Burgemeester

1. Algemeen directeur

  • 2.

    Alle concerndirecteuren

  • 3.

    Alle teammanagers

 

AT. Nummer 37 van Bijlage 12 Team O&HRM gaat luiden

37

Het opstellen van het persoonlijk ontwikkelingsplan

Artikel 160 lid 1 onder d en artikel 171 Gemw.

 

Artikel 7:611a BW

 

Artikel 8.7 Cao gemeenten

 

Hoofdstuk gesprekscyclus

Personeelshandboek gemeente Lansingerland

 

College / Burgemeester

  • 1.

    Algemeen directeur

  • 2.

    Alle concerndirecteuren

  • 3.

    Alle teammanagers

 

AU. Nummer 43 van Bijlage 12 Team O&HRM gaat luiden

43

Besluiten over het advies van de loonbaanadviseur en het vervolg van het ‘van werk naar werk traject’

Artikel 160 lid 1, onder d en artikel 171 Gemw

 

Artikel 9.11 tot en met 9.14 Cao Gemeenten

Hieronder wordt mede verstaan het verlengen en beëindigen van het ‘van werk naar werk traject’ en het maken van afspraken met de werknemer over de nakoming van het ‘van werk naar werk’ contract.

College / Burgemeester

1. Algemeen directeur

 

 

AV. Nummer 52 van Bijlage 12 Team O&HRM gaat luiden

52

Het sluiten van een convenant met de OR

Artikel 32 Lid 2 WOR

Artikel 13.1 Cao Gemeenten

 

Algemeen directeur

 

 

 

AW. Nummer 53 van Bijlage 12 Team O&HRM gaat luiden

53

Het schorsen van de werknemer als ordemaatregel

Artikel 160 lid 1, onder d en artikel 171 Gemw.

Artikel 11.4 Cao Gemeenten

Na advies van het team O&HRM of het team JZ&I.

College / Burgemeester

1. Algemeen directeur

  • 2.

    alle concerndirecteuren

 

AQ. Nummer 54 van Bijlage 12 Team O&HRM gaat luiden

54

Besluiten over de indiening van een verzoek tot ontslag wegens reorganisatie bij de CAO ontslagcommissie

Artikel 160 lid 1, onder e Gemw

 

Artikel 7:669 lid 3 sub a, 7:671a BW

 

Artikel 9.15 Cao Gemeenten

Na advies van het team O&HRM of het team JZ&I.

College

1. Algemeen directeur

  • 2.

    alle concerndirecteuren

  • 3.

    alle teammanagers

 

AY. Nummer 55 van Bijlage 12 Team O&HRM gaat luiden

55

Besluiten over de indiening van een verzoek tot ontslag bij het UWV wegens arbeidsongeschiktheid

Artikel 160 lid 1, onder e Gemw.

Artikel 7:669 lid 3 sub b , 7:671a BW

Artikel 7.5 Cao Gemeenten

Na advies van het team O&HRM of het team JZ&I.

College

1. Algemeen directeur

  • 2.

    alle concerndirecteuren

  • 3.

    alle teammanagers

 

AZ. Nummer 55 van Bijlage 12 Team O&HRM gaat luiden

55

Besluiten over de indiening van een verzoek tot ontslag bij het UWV wegens arbeidsongeschiktheid

Artikel 160 lid 1, onder e Gemw.

 

Artikel 7:669 lid 3 sub b , 7:671a BW

 

Artikel 7.5 Cao Gemeenten

Na advies van het team O&HRM of het team JZ&I.

College

1. Algemeen directeur

  • 2.

    alle concerndirecteuren

  • 3.

    alle teammanagers

 

BA. Nummer 57 van Bijlage 12 Team O&HRM gaat luiden

57

Besluiten over de indiening een verzoek wegens een tekortkoming in de nakoming van de arbeidsovereenkomst en van schadevergoeding bij de kantonrechter,

Artikel 160 lid 1, onder e Gemw.

Artikel 7:686 BW

Na advies van het team O&HRM of het team JZ&I.

College

1. Algemeen directeur

  • 2.

    alle concerndirecteuren

  • 3.

    alle teammanagers

 

BB. Nummer 59 van Bijlage 12 Team O&HRM gaat luiden

59

Besluiten tot het instellen van hoger beroep of cassatie

Artikel 160 lid 1, onder e Gemw.

 

Artikel 7:683 BW

Na advies van het team O&HRM of het team JZ&I.

College

  • 1.

    Algemeen directeur

  • 2.

    alle concerndirecteuren

  • 3.

    alle teammanagers

 

BC. Nummer 61 van Bijlage 12 Team O&HRM gaat luiden

61

Het (tussentijds) opzeggen van de arbeidsovereenkomst

Artikel 160 lid 1, onder d en artikel 171 Gemw.

 

Artikel 7:667, 7:669 lid 1, lid 3 onder a en b, 7:670a, 7:671, 7:671a, 7:676 en 7:672 BW

 

Artikel 7.5, 9.12, 9.13, 9.15 Cao Gemeenten

Opzegging wegens een reorganisatie of wegens arbeidsongeschiktheid na ommekomst van de wachttijd als bedoeld in artikel 7:670 BW kan alleen plaatsvinden na instemming van de ontslagcommissie (7:669 lid 3 onder a) of het Uwv (7:669 lid 3 onder b)

College / Burgemeester

1. Algemeen directeur

  • 2.

    Alle concerndirecteuren

  • 3.

    Alle teammanagers

 

BD. Nummer 64 van Bijlage 12 Team O&HRM gaat luiden

64

Het aangaan van een vaststellingsovereenkomst strekkende tot beëindiging van de arbeidsovereenkomst, eventueel met inbegrip van het afkopen na de na-wettelijke uitkering of reparatieuitkering

Artikel 160 lid 1 onder d en artikel 171 Gemw.

 

Artikel 7:670b en 7:671 BW

 

Boek 7 titel 15 BW

Artikel 10.10, 10.19 Cao Gemeenten

Ieder voor de medewerkers vallend binnen het eigen domein of verantwoordelijkheid

College / Burgemeester

1. Algemeen directeur

  • 2.

    Alle concern-directeuren

 

BE. Nummer 5 van Bijlage 14 Team JZ & I gaat luiden

5

Het nemen van een besluit op bezwaar, gericht tegen een in mandaat genomen primair besluit van de teams Maatschappelijke Ondersteuning & Jeugd, Participatie, Service & Contact, Veiligheid & APV, MO, Omgevingsrecht, RES, GO, Projecten, Beheer, Exploitatie, B&C, I&D dan wel van niet-ondergeschikten voor zover de besluiten van de niet-onder-geschikten betrekking hebben op aangelegenheden in het sociaal domein (Bbz / Ioaz / Tozo etc.).

Artikel 7:11 Awb en Artikel 6:22 Awb

mits de gemandateerde niet ook het besluit heeft genomen waartegen het bezwaar zich richt en de ambtelijke aanbeveling of het advies van de bezwaarschriftencommissie wordt gevolgd.

College / Burgemeester

1. Algemeen directeur

  • 2.

    Concerndirecteur Bedrijfsvoering

  • 3.

    Teammanager JZ&I

 

BF. Nummer 6 van Bijlage 14 Team JZ & I is vervallen

 

BG. Nummer 8 van Bijlage 14 Team JZ & I gaat luiden

8

Het niet-ontvankelijk verklaren van een bezwaar genomen primair besluit

Artikel 6:6 Awb

Als het primaire besluit is genomen door de teammanager JZ&I dan is de algemeen directeur of de Concerndirecteur Bedrijfsvoering bevoegd te besluiten.

College / Burgemeester

1. Algemeen directeur

  • 2.

    Concerndirecteur Bedrijfsvoering

  • 3.

    Teammanager JZ&I

 

BH. Nummer 9 van Bijlage 14 Team JZ & I gaat luiden

9

Behandelen en besluiten op verzoeken om informatie, het verzoeken om precisering van verzoek, het doorzenden van een verzoek aan het juiste bestuursorgaan, het verdagen en het opschorten van een besluit op een verzoek en het mededelen hiervan aan verzoeker op grond van de Wet openbaarheid van bestuur.

Hoofdstuk 4 en 5 van Wet open overheid

Het besluiten op een verzoek om informatie kan niet worden ondergemandateerd aan de onder 4 genoemde functionarissen.

College / Burgemeester

1. Algemeen directeur

  • 2.

    Concerndirecteur Bedrijfsvoering

  • 3.

    Teammanager JZ&I

  • 4.

    Adviseur B en C van het team JZ&I

 

BI. Nummer 16 van Bijlage 14 Team JZ & I is vervallen

 

BJ. Nummer 18 van Bijlage 14 Team JZ & I gaat luiden

18

Besluit op een verzoek om inzage in de verwerking van persoonsgegevens

Artikel 15 AVG

 

College

  • 1.

    Algemeen directeur

  • 2.

    Concerndirecteur Bedrijfsvoering

  • 3.

    Teammanager JZ&I

  • 4.

    .Adviseur B en C van het team JZ&I

 

BK. Nummer 19 van Bijlage 14 Team JZ & I gaat luiden

19

Besluit op een verzoek om rectificatie van persoonsgegevens

Artikel 16 AVG

 

College

  • 1.

    Algemeen directeur

  • 2.

    Concerndirecteur Bedrijfsvoering

  • 3.

    Teammanager JZ&I

  • 4.

    Adviseur B en C van het team JZ&I

 

BL. Nummer 20 van Bijlage 14 Team JZ & I gaat luiden

20

Besluit op een verzoek om persoonsgegevens te verwijderen (recht op vergetelheid)

Artikel 17 AVG

 

College

  • 1.

    Algemeen directeur

  • 2.

    Concerndirecteur Bedrijfsvoering

  • 3.

    Teammanager JZ&I

  • 4.

    Adviseur B en C van het team JZ&I

 

BM. Nummer 21 van Bijlage 14 Team JZ & I gaat luiden

21

Besluit op een verzoek om minder persoonsgegevens te verwerken

Artikel 18 AVG

 

College

  • 1.

    Algemeen directeur

  • 2.

    Concerndirecteur Bedrijfsvoering

  • 3.

    Teammanager JZ&I

  • 4.

    Adviseur B en C van het team JZ&I

 

BN. Nummer 22 van Bijlage 14 Team JZ & I gaat luiden

22

Besluit op een verzoek om persoonsgegevens in overdraagbare vorm te ontvangen (dataportabiliteit)

Artikel 20 AVG

 

College

  • 1.

    1.Algemeen directeur

  • 2.

    Concerndirecteur Bedrijfsvoering

  • 3.

    Teammanager JZ&I

  • 4.

    Adviseur B en C van het team JZ&I

 

BO. Nummer 23 van Bijlage 14 Team JZ & I gaat luiden

23

Besluit op verzoek om geen gegevens te verwerken (recht van bezwaar)

Artikel 21 AVG

 

College

  • 1.

    Algemeen directeur

  • 2.

    Concerndirecteur Bedrijfsvoering

  • 3.

    Teammanager JZ&I

  • 4.

    Adviseur B en C van het team JZ&I

 

BP. Nummer 25 van Bijlage 14 Team JZ & I gaat luiden

25

De bevoegdheid tot opschorting van de termijn voor het geven van een beschikking in het kader van artikel 34 Uitvoeringswet Algemene verordening gegevensbescherming

Artikel 4:15 Awb

Artikel 12 AVG en

Artikel 34 Uitvoeringswet AVG

 

College

1. Algemeen directeur

  • 2.

    Concerndirecteur Bedrijfsvoering

  • 3.

    Teammanager JZ&I

  • 4.

    Adviseur B en C van het team JZ&I

 

BQ. Nummer 2 van Bijlage 16 Team Informatievoorziening & Digitalisering gaat luiden

2

  • -

    De afbakening van panden en verblijfsobjecten en het benoemen en afbakenen van standplaatsen en ligplaatsen

 

  • -

    Het nemen van besluiten tot het vaststellen van openbare ruimten

Artikel 6 en 8 Wet BAG en artikel 2 en 3 Verordening Naamgeving en nummering (adressen) gemeente Lansingerland 2016

 

College

  • 1.

    (senior) beheerder basisregistraties

 

 

BR. Nummer 3 van Bijlage 16 Team Informatievoorziening & Digitalisering gaat luiden

3

De bevoegdheid om nummers, zo nodig aangevuld met letters, toe te kennen, te wijzigen en in te trekken / het nemen van besluiten tot het vaststellen van nummeraanduidingen

Artikel 6 Wet BAG en artikel 2 en 3 Verordening Naamgeving en nummering (adressen) gemeente Lansingerland 2016

 

College

1. Algemeen directeur

  • 2.

    Concern-directeur Bedrijfsvoering

  • 3.

    Teammanager I&D

  • 4.

    (senior) Beheerder basisregistraties

 

BS. Nummer 5 van Bijlage 16 Team Informatievoorziening & Digitalisering gaat luiden

5

(Bij)houden van de basisregistratie adressen en gebouwen

Artikel 2 Wet BAG

 

College

  • 1.

    (senior) Beheerder basisregistraties

 

 

BT. Nummer 6 van Bijlage 16 Team Informatievoorziening & Digitalisering gaat luiden

6

Opmaken van brondocumenten en schriftelijke verklaringen

Artikel 10 Wet BAG

Artikel 7 Besluit BAG

 

College

  • 1.

    (senior) Beheerder basisregistraties ,Medewerker handhaving (A, B, C, D en E), en medewerker(s) Publieks-diensten, meer specifiek de taxateur(s) van WOZ objecten,

 

 

BU. Nummer 7 van Bijlage 16 Team Informatievoorziening & Digitalisering gaat luiden

7

Het verrichten van de in de Wet BAG genoemde (feitelijke) handelingen die nodig zijn voor de uitvoering van de Wet

Wet BAG

 

College

  • 1.

    (senior) Beheerder basisregistraties

 

 

BV. Nummer 8 van Bijlage 16 Team Informatievoorziening & Digitalisering gaat luiden

8

Besluiten op verzoeken op grond van artikel 38 Wet BAG

Artikel 38, 39,41 van de Wet BAG

 

College

  • 1.

    (senior) Beheerder basisregistraties

 

 

BW. Nummer 9 van Bijlage 16 Team Informatievoorziening & Digitalisering gaat luiden

9

Het bijhouden van een register en de registratie van publiekrechtelijke beperkingen op onroerende zaken op grond van de Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen op onroerende zaken.

Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen onroerende zaken.

Het mandaat is beperkt tot het verrichten van handelingen, die noch een besluit, noch een privaat-rechtelijke rechts-handeling zijn.

College

  • 1.

    (senior) Beheerder basisregistraties

 

 

BX. Nummer 11 van Bijlage 16 Team Informatievoorziening & Digitalisering gaat luiden

11

Het zorgdragen voor het bijhouden van de geografische gegevens in de BGT door het langs elektronische weg leveren aan het Kadaster van de gegevens, bedoeld in de artikelen 7, lid 2 en 3, en 8 Wet BGT, volgens de systeembeschrijving zoals bedoeld in artikel 15 lid 2 en artikel 20 Wet BGT

Artikel 11 Wet BGT

 

College

  • 1.

    (senior) Beheerder basisregistraties

 

 

BY. Nummer 12 van Bijlage 16 Team Informatievoorziening & Digitalisering gaat luiden

12

Het zorgdragen voor afstemming met andere in de Wet BGT genoemde bronhouders over de begrenzing en de onderlinge aansluiting van de geografische objecten, voor zover dat nodig is om overlap van die objecten te voorkomen en om een landsdekkend topografisch bestand te waarborgen

Artikel 12 Wet BGT

 

College

  • 1.

    (senior) Beheerder basisregistraties

 

 

BZ. Nummer 13 van Bijlage 16 Team Informatievoorziening & Digitalisering gaat luiden

13

Het voldoen aan de kwaliteitseisen, gesteld in de catalogus als bedoeld in artikel 4 van de Wet BGT, bij het leveren van een geografisch gegeven als bedoeld in artikel 11 van de Wet BGT.

Artikel 13 Wet BGT

 

College

  • 1.

    (senior) Beheerder basisregistraties

 

 

CA. Nummer 14 van Bijlage 16 Team Informatievoorziening & Digitalisering gaat luiden

14

Het zorgdragen dat een in de BGT weergegeven geografisch object in overeenstemming is met de fysieke werkelijkheid, binnen de regels ten aanzien van actualiteit die daarover in de catalogus als bedoeld in artikel 4 Wet BGT worden gesteld.

Artikel 14 Wet BGT

 

College

  • 1.

    (senior) Beheerder basisregistraties

 

 

CB. Nummer 15 van Bijlage 16 Team Informatievoorziening & Digitalisering gaat luiden

15

Melding doen aan de Dienst voor het kadaster en de openbare registers, als bedoeld in artikel 2 van de Organisatiewet Kadaster

Artikel 25 Wet BGT

 

College

  • 1.

    (senior) Beheerder basisregistraties

 

 

CC. Nummer 16 van Bijlage 16 Team Informatievoorziening & Digitalisering gaat luiden

16

Het na ontvangst van een melding als bedoeld in artikel 25, lid 1 Wet BGT in onderzoek zetten van een geografisch object waarop de melding betrekking heeft, het betreffende authentiek gegeven onderzoeken en zo spoedig mogelijk besluiten over de wijziging dan welopneming van dat gegeven en het na opneming van het authentiek gegeven onverwijld leveren hiervan en het bericht dat het geografisch object waarop het authentiek gegeven betrekking heeft niet langer in onderzoek is aan het Kadaster.

Artikel 27 en 28 Wet BGT

 

College

  • 1.

    (senior) Beheerder basisregistraties

 

 

CD. Nummer 17 van Bijlage 16 Team Informatievoorziening & Digitalisering gaat luiden

17

Het jaarlijks verrichten van een onderzoek naar de uitvoering van de krachtens de Wet BGT geldende verplichtingen en het zenden van een afschrift van de resultaten van dit onderzoek aan de Minister van BZK.

Artikel 30 Wet BGT

Vanaf het moment dat artikel 30 Wet BGT in werking is getreden.

College

  • 1.

    (senior) Beheerder basisregistraties

 

 

CE. Nummer 19 van Bijlage 16 Team Informatievoorziening & Digitalisering gaat luiden

19

Het verrichten van de in de Wet BRO genoemde handelingen die nodig zijn voor de uitvoering van de Wet

Wet BRO

 

College

  • 1.

    (senior) Beheerder basisregistraties

 

 

CF. Nummer 1 van Bijlage 17 Mandaten aan niet-ondergeschikten gaat luiden

1

Het nemen van een crisismaatregel in de zin van de Wvvg

Hoofdstuk 7 Wvvg

 

Artikel 48 WPO

 

Artikel 12, lid 2 en 4 Statuten

Overeenkomstig onderstaande volgorde:

 

1e loco: wethouder Hoek

2e loco: wethouder Fortuyn

3e loco: wethouder Muis

4e loco: wethouder Cnossen

Burgemeester

1.ieder van de wethouders van de gemeente Lansingerland

 

 

CH. Nummer 29 van Bijlage 17 Mandaten aan niet-ondergeschikten is vervallen

 

CI. Nummer 30 van Bijlage 17 Mandaten aan niet-ondergeschikten is vervallen

 

CJ. Nummer 2 van Bijlage 18 Machtigingen gaat luiden

2

De gemeente vertegenwoordigen bij vergaderingen van de Vereniging van Eigenaren van appartementencomplexen waarvan de gemeente eigenaar is.

Artikel 3:60 lid 1 BW

Ieder voor zover het eigen werkterrein betreft

Burgemeester

  • 1.

    teammanager Exploitatie

  • 2.

    Beheerder van accommodaties, werkzaam voor het team Exploitatie, Werkvoorbereider B en de werkbegeleider A van het team Exploitatie, Adviseur B van het team GO

 

 

Artikel II. Inwerkingtreding

Dit besluit treedt in werking met ingang van 1 januari 2023 nadat deze is bekendgemaakt.

Aldus vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Lansingerland

13 december 2022,

Het college van burgemeester en wethouders van Lansingerland,

Mickel Beckers

Secretaris

Pieter van de Stadt

Burgemeester

Naar boven