Besluit tot vervanging personeelsdossiers 2022

Burgemeester en wethouders van de gemeente Wijk bij Duurstede,

 

gelet op:

 

  • -

    De regeling van de minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen van 6 december 2012 nr. WJZ/466161 (10265), tot wijziging van de Archiefregeling in verband met het stellen van nadere regels omtrent vervanging

  • -

    Artikel 7 van de Archiefwet 1995

  • -

    Artikel 6 van het Archiefbesluit 1995

  • -

    Het Handboek Vervanging Personeelsdossiers van gemeente Wijk bij Duurstede d.d. 1 september 2022, versie 1.0 (als bijlage bij dit besluit bijgevoegd)

  • -

    Artikel 3 beheerregeling gemeente Wijk bij Duurstede en het ontvangen positief advies van de gemeentearchivaris van gemeente Wijk bij Duurstede d.d. 2 maart 2021.

Besluiten:

Artikel 1  

  • 1.

    Over te gaan tot vervanging, met terugwerkende kracht, van de personeelsdossiers van alle gemeentelijke medewerkers zoals die in vaste of tijdelijke dienst waren op 1 juli 2020, door digitale reproducties van de analoge Personeelsdossiers die op grond van de Selectielijst gemeenten en intergemeentelijke organen voor bewaring of vernietiging in aanmerking komen, waarna deze analoge Personeelsdossiers worden vernietigd.

  • 2.

    Vervanging geschiedt conform de handelswijze zoals beschreven in het handboek “Vervanging Personeelsdossiers gemeente Wijk bij Duurstede” versie 1.0 d.d. 1 september 2022.

Artikel 2  

Dit besluit treedt in werking met ingang van de eerste dag na de dag van bekendmaking van dit besluit in het Gemeenteblad.

Artikel 3  

Dit besluit kan worden aangehaald als: “Vervangingsbesluit personeelsdossiers gemeente Wijk bij Duurstede 2022”.

Wijk bij Duurstede, 6-12-2022

Het college van burgemeester en wethouders van gemeente Wijk bij Duurstede,

W.J. de Jonge,

gemeentesecretaris

I.P. Meerts,

burgemeester

Naar boven