Openbare vergadering van de raadscommissie Sociaal Domein en Bestuur

 

Op dinsdag 13 december 2022 om 19.30 uur vergadert de raadscommissie Sociaal Domein en Bestuur.

De commissie bereidt de maandelijkse raadsvergadering voor en verzamelt alle informatie die de raad nodig heeft om zijn werk goed te kunnen doen. De agenda is hieronder vermeld en staat ook op gemeenteraad.dinkelland.nl.

Voor nadere informatie hierover kunt u contact opnemen met de griffie via griffie@dinkelland.nl.

U kunt de vergadering ook volgen op onze webcam via gemeenteraad.dinkelland.nl.

 

Agenda

1. Opening

2. Vaststelling agenda

3. Informatie vanuit het college

Het college en de leden van het college krijgen de gelegenheid kort het woord te voeren om te kunnen voldoen aan hun actieve informatieplicht.

Portefeuillehouder: burgemeester Joosten, wethouder De Way

4. Rondvraag

Tijdens de rondvraag mag iedere fractie over maximaal twee onderwerpen vragen stellen. Per onderwerp mogen maximaal drie vragen worden gesteld. Het onderwerp en de daarbij te stellen vragen dienen uiterlijk 10 uur voor aanvang van de vergadering bij de griffier te worden gemeld.

Portefeuillehouder: burgemeester Joosten, wethouder De Way

5. Voorstel inzake vaststellen verordening subsidie leefbaarheidsfonds 2023 (incl. een presentatie). In 2021 heeft een evaluatie van het stimuleringsfonds plaatsgevonden. Op basis van deze evaluatie is de behoefte ontstaan om een hernieuwde versie van het fonds te ontwikkelen. Het nieuwe fonds en bijbehorende verordening biedt ruimte aan brede maatschappelijke initiatieven om de leefbaarheid in al onze dorpen en kernen te bevorderen en is omgedoopt tot Leefbaarheidsfonds.

Portefeuillehouder: wethouder Severijn

6. Voorstel inzake privatisering Openluchtmuseum Ootmarsum

Met de Stichting Openluchtmuseum Ootmarsum zijn afspraken gemaakt over privatisering waarbij eigendom en verantwoordelijkheden van de gemeente overgaan naar het Openluchtmuseum. Om tot afronding van de afspraken te komen, wordt de gemeenteraad gevraagd om gelden beschikbaar te stellen.

Portefeuille: wethouder Brand

7. Voorstel inzake vaststellen Algemene Plaatselijke Verordening 2023

In 2021 is de Algemene Plaatselijke Verordening voor het laatst vastgesteld. Op onderdelen is er in 2022 nog een wijziging doorgevoerd. Middels dit voorstel wordt de Algemene Plaatselijke Verordening geactualiseerd.

Portefeuillehouder: burgemeester Joosten

8. Voorstel inzake gewijzigd vaststellen verordening Jeugdhulp

Middels het wijzigen van de verordening worden de regels in overeenstemming gebracht met het juridisch kader en de praktische uitvoering.

Portefeuillehouder: wethouder De Way

9. Voorstel inzake vaststellen van de volgende belastingverordeningen 2023:

- Verordening afvalstoffenheffing 2023

- Verordening riool- en waterzorgheffing 2023

- Verordening toeristenbelasting 2023

- Verordening forensenbelasting 2023

- Verordening precariobelasting 2023

- Verordening OZB 2023

- Legesverordening 2023

Jaarlijks stelt de gemeenteraad de belastingverordeningen met de nieuwe tarieven vast voor het komende jaar.

Portefeuillehouder: wethouder De Way

10. Voorstel inzake vaststellen kwijtscheldingsverordening 2023

Middels het vaststellen van de verordening kwijtschelding gemeentelijke belastingen 2023 wordt een actuele en juist geformuleerde kwijtscheldingsregeling bereikt.

Portefeuillehouder: wethouder De Way

11. Voorstel inzake begrotingswijziging Omgevingsdienst Twente

Vanwege ontwikkelingen die kort voorafgaand of kort nadat de begroting is vastgesteld zichtbaar zijn geworden en niet meer tijdig in de begroting konden worden opgenomen, is een begrotingswijziging in procedure gebracht.

Portefeuille: wethouder Brand

12. Sluiting

 

 

Contactgegevens van de gemeente:

Adres: Nicolaasplein 5, 7591 MA Denekamp / Postbus 11, 7590 AA Denekamp

Telefoon: 0541- 854100 Fax: 0541- 854320 E- mail: info@Dinkelland.nl

Naar boven