Gemeenteblad van Hoeksche Waard
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Hoeksche Waard | Gemeenteblad 2022, 538063 | algemeen verbindend voorschrift (verordening) |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Hoeksche Waard | Gemeenteblad 2022, 538063 | algemeen verbindend voorschrift (verordening) |
Nadere regels ter uitvoering van de Verordening jeugdhulp gemeente Hoeksche Waard
Het college van burgemeester en wethouders;
gelet op de artikelen 9 lid 1, 12 lid 6, 15 lid 3, 19 lid 4, 22 lid 4 en 6 en 25 lid 3 en 31 van de Verordening jeugdhulp gemeente Hoeksche Waard;
vast te stellen de navolgende Nadere regels ter uitvoering van de Verordening jeugdhulp gemeente Hoeksche Waard
Naast de definities die zijn genoemd in artikel 1 van de Verordening jeugdhulp gemeente Hoeksche Waard, welke ook van toepassing zijn op deze nadere regels, wordt verstaan onder:
het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Hoeksche Waard; voor de taken beschreven in deze nadere regels zijn namens het college gemandateerd de medewerkers van een gecertificeerde instelling en de jeugdprofessionals behalve voor de taken neergelegd in art. 16 en 17. Voor deze taken zijn de Serviceorganisatie Jeugd (SOJ) respectievelijk het college verantwoordelijk. |
|
Hulpverleningsplan of plan van aanpak opgesteld door de ouders, samen met bloedverwanten, aanverwanten of anderen die tot de sociale omgeving van de jeugdige behoren. Het familiegroepsplan is een alternatief voor het actieplan; |
|
Een medewerker van de Stichting Jeugdteams of Gecertificeerde Instelling; |
|
de norm van de verantwoorde werktoedeling is opgenomen in artikel 4 van de Jeugdwet. De norm verplicht aanbieders van jeugdhulp en jeugdbescherming (gecertificeerde instellingen) tot:
|
Hoofdstuk 2 Draagkracht en draaglast
Artikel 2 Onderzoek naar draagkracht
Voorafgaande aan de vaststelling van de draagkracht en de draaglast wordt eerst met de ouder(s) besproken hoe zij dit zelf ervaren en wat zij nodig hebben om de zorg voor hun kind te kunnen voortzetten zonder risico op overbelasting. Hierbij wordt rekening gehouden met het feit dat de mate van noodzaak tot ondersteuning en de vorm waarin deze plaats vindt, kan fluctueren in de loop der tijd.
Bij een (gedeeltelijke) afwijzing van een aanvraag tot het toekennen van jeugdhulp in verband met voldoende mogelijkheden binnen de draagkracht, wordt gemotiveerd waarom de gevraagde hulp voor de betreffende jeugdige niet wordt verstrekt, maar op draagkracht geboden kan worden en waarom zich geen andere omstandigheid uit deze nadere regels voordoet op basis waarvan een jeugdprofessional een voorziening verstrekt.
Artikel 3 Afwegingskader draaglast
Om vast te stellen wat redelijkerwijs van de ouder(s) verwacht mag worden, beoordeelt een jeugdprofessional welke hulp uitgaat boven de hulp die de jeugdige van dezelfde leeftijd zonder ziekte, aandoening of beperking redelijkerwijs nodig heeft. Hierin worden de volgende factoren meegenomen:
Hoofdstuk 3 Voorwaarden aan de jeugdhulpvraag
Artikel 4 Voorwaarden aan een aanvraag individueel voorziening
Het actieplan, als bedoeld in artikel 15 van de Verordening jeugdhulp, bevat ten minste de onderdelen a t/m n, als genoemd in lid 2 van dit artikel en geldt als het advies van de jeugdprofessional. Dit advies gaat nader in op de hulp, zorg en ondersteuning die naar aard en omvang volgens de jeugdprofessional nodig is voor de genoemde problemen en stoornissen, en gaat nader in op de vraag in hoeverre de jeugdprofessional de eigen mogelijkheden en het probleemoplossend vermogen van de ouder(s) en het sociaal netwerk toereikend acht om te voorzien in deze hulp, zorg, ondersteuning en de al dan niet in te zetten (individuele) voorziening(en).
Indien een jeugdige of zijn ouder(s) gebruik maakt van een familiegroepsplan voor het indienen van een aanvraag voor een individuele voorziening, als bedoeld in artikel 10, 11 en 15 van de Verordening jeugdhulp, dient de jeugdige of zijn ouder(s) schriftelijk een aanvraag in bij het jeugdteam van de gemeente waarbij de aanvraag in ieder geval de volgende gegevens omvat:
indien de jeugdige of zijn ouder(s) dit wensen, de motivering waarom zij voor de individuele voorziening die wordt aangevraagd de inzet van een gecontracteerde jeugdhulpaanbieder niet passend achten met als doel dat een jeugdprofessional aan de jeugdige een persoonsgebonden budget verstrekt dat de jeugdige en zijn ouder(s) in staat stelt de jeugdhulp die tot de individuele voorziening behoort van derden te betrekken;
Artikel 5 Voorwaarden voor toekenning van een individuele voorziening
Een jeugdprofessional kent een individuele voorziening uitsluitend toe indien uit het onderzoek als bedoeld in artikel 11 van de Verordening jeugdhulp is gebleken dat:
Artikel 6 Voorwaarden vervoersvoorziening
Het toekennen van een vervoersvoorziening geschiedt alleen aan de jeugdige wanneer aantoonbaar is gemaakt dat er een noodzaak bestaat tot het inzetten van de vervoersvoorziening en dat bij een gebrek aan deze voorziening de toegang tot jeugdhulp wordt onthouden. De noodzaak van een vervoersvoorziening is aannemelijk indien:
De adressen en tijden, die door de jeugdige of zijn ouder worden aangegeven op het ondertekende aanvraagformulier vervoer, worden gebruikt voor de planning van het vervoer. Incidentele wijzigingen van deze adressen en tijden zijn in principe niet mogelijk. Onder incidentele wijzigingen worden verstaan: eenmalig vervoer van of naar een andere locatie of eenmalig andere vervoerstijden; in deze gevallen zorgt de jeugdige of zijn ouder(s) zelf voor een andere oplossing.
Artikel 7 Afwegingskader vervoersvoorziening
Wanneer de noodzaak van het inzetten van een vervoersvoorziening is aangetoond, wordt uit onderstaande rangorde een keuze gemaakt, waarbij voor de best passende eerst beschikbare optie wordt gekozen en waarbij eerst optie a in aanmerking komt, dan pas optie b en zo verder, tot in het uiterste geval optie e.
Artikel 9 Uitvoering van de vervoersvoorziening
Na toekenning van een vervoersvoorziening neemt de organisatie die het vervoer coördineert contact op met de jeugdige en zijn ouder(s) om de vervoersdagen en de aanvangstijden te bespreken. De coördinerende organisatie geeft de gemaakte afspraken door aan de vervoerder. De vervoerder stemt de haal- en brengtijden af met de jeugdige en/of ouder(s). Beperkende omstandigheden worden bij voorkeur vermeld in de aanmelding van de jeugdige.
Artikel 10 Levering van een individuele voorziening met een pgb
In aanvulling op artikel 8.1.1 lid 4 van de Jeugdwet en artikel 19 lid 1 van de Verordening jeugdhulp verstrekt een jeugdprofessional alleen een individuele voorziening in de vorm van een pgb:
als naar het oordeel van de jeugdprofessional, naar aanleiding van de beschikbare en aangeleverde informatie door de ouder(s) en/of jeugdhulpaanbieder, is gewaarborgd dat de jeugdhulp die de jeugdige of zijn ouder(s) wil betrekken van een jeugdhulpaanbieder of een persoon die behoort tot het sociaal netwerk, van goede kwaliteit is, zoals is gesteld in en in overeenstemming is met artikel 11 en artikel 15 van deze Nadere regels, en bijdraagt aan het beoogde resultaat;
Artikel 11 Kwaliteitseisen aan jeugdhulpaanbieders die worden ingezet met een pgb
Van pgb-aanbieders, anders dan personen uit het sociaal netwerk, wordt verwacht dat zij voldoen aan de kwaliteitseisen jeugdhulpaanbieders als bedoeld in artikel 4.1.1 van de Jeugdwet. De kwaliteitseisen zijn minimaal gelijk aan de eisen zoals gesteld in de overeenkomsten met gecontracteerde jeugdhulpaanbieders in de regio. Daarnaast gelden onderstaande kwaliteitseisen:
Artikel 12 Gebruik zorgovereenkomst
De jeugdige of zijn ouder(s) is verplicht tot het gebruik van de zorgovereenkomsten van de Sociale Verzekeringsbank voor het vastleggen van afspraken over de te leveren jeugdhulp in het kader van het pgb.
Artikel 14 Voorwaarden voor de inzet van het sociaal netwerk
Een individuele voorziening ten behoeve van de inzet van het sociaal netwerk kan alleen worden toegekend, nadat is vastgesteld dat de eigen mogelijkheden en het probleemoplossend vermogen van de ouder(s) ontoereikend zijn om zelf deze hulp, zorg en ondersteuning te kunnen bieden conform artikel 2.3 van de Jeugdwet en artikel 11 van de Verordening jeugdhulp, waarbij tevens is vastgesteld dat:
Hoofdstuk 5 Onderzoek naar recht- en doelmatigheid
Artikel 16 Onderzoek naar recht- en doelmatigheid
Het college voert een actief fraudepreventiebeleid. Onderdeel van dit beleid is dat het college de betrokken jeugdigen, hun ouder(s) en betrokken derden informeert over de rechten en plichten die aan het ontvangen van een individuele voorziening zijn verbonden en over de consequenties van misbruik en oneigenlijk gebruik daarvan. Als er een onderzoek wordt ingesteld zullen de aanvrager, de ontvanger en eventueel betrokken derden alle medewerking verlenen en, binnen 6 weken na een verzoek daartoe, alle informatie geven die nodig is voor het onderzoek voor zover de medewerking redelijkerwijs gevorderd kan worden.
Hoofdstuk 6 Inspraak en medezeggenschap
Artikel 17 Inspraak en medezeggenschap
Minimaal 4 keer per jaar vindt er een overleg plaats met de Adviesraad Sociaal Domein, werkgroep Jeugd van de gemeente Hoeksche Waard en een ambtelijke afvaardiging. De Adviesraad kan gevraagd en ongevraagd advies uitbrengen tijdens dit overleg ten aanzien van het beleid betreffende de uitvoering van de Jeugdwet, waarbij
Indien de gemeente een advies vraagt over een of meerdere bepalingen die zijn vastgesteld in deze nadere regels en/of voornemens is een wijziging van deze regels door te voeren dan ontvangt de Adviesraad Wmo & Jeugd de informatie die nodig is voor een zorgvuldig advies maximaal 6 doch minimaal 3 weken voorafgaande aan de datum waarop het advies bij de gemeente moet worden aangeleverd.
Artikel 18 Intrekking oude nadere regels
De Nadere regels Jeugdhulp Gemeente Hoeksche Waard, laatst vastgesteld op 12 januari 2021, worden ingetrokken.
Aanvragen die zijn ingediend onder de nadere regels als genoemd in artikel 18 en waarop nog niet is beslist bij het in werking treden van deze nadere regels, worden afgehandeld krachtens deze nadere regels.
Onderstaande lijst ondersteunt jeugdigen, ouders en jeugdprofessionals bij de beoordeling of de hulp, zorg en ondersteuning die jeugdige en zijn ouders wensen in te zetten een individuele voorziening jeugdhulp, jeugdhulpaanbieder of jeugdhulpverlener is, zoals deze zijn gedefinieerd in respectievelijk artikel 8 van de Verordening jeugdhulp gemeente Hoeksche Waard en hoofdstuk 1 van de Jeugdwet. Komt een vorm van hulp, zorg of ondersteuning niet op de lijst voor, dan betekent dit niet per definitie dat deze vorm van hulp, zorg of ondersteuning kan worden toegekend. Ieder individueel geval wordt altijd afgewogen tijdens het onderzoek. De eindverantwoordelijkheid voor het toekennen of afwijzen van een voorziening ligt bij de jeugdprofessional.
Geen individuele voorziening jeugdhulp onder artikel 4, Verordening jeugdhulp. |
Mogelijk aanvullende zorgverzekering. Informeer bij de zorgverzekeraar. |
|||
Op grond van de nadere regels kan een pgb alleen worden aangewend ten behoeve van een individuele voorziening jeugdhulp. Daarbij moet de jeugdige of zijn ouder zelf in staat zijn de aan een pgb verbonden taken uit te voeren. |
||||
Het Jeugdteam heeft vastgesteld dat er sprake is van het bieden van jeugdhulp onder de noemer sociaal netwerk. |
Een au pair is een persoon van niet Nederlandse nationaliteit die participeert in een cultureel uitwisselingsprogramma. De hoofddoelstelling van het verblijf is de culturele uitwisseling en de overige werkzaamheden zijn nevenactiviteiten waarbij niet concreet is geregeld welke werkzaamheden een au pair wel of niet mag doen. Het is daardoor mogelijk dat een au pair bv. een kind met een verstandelijke beperking begeleidt met een pgb. U moet wel rekening houden met bepaalde fiscale aspecten. De SVB kan u hierover informeren. (www.svb.nl) |
|||
Door het Jeugdteam is vastgesteld dat er sprake is van een individuele voorziening jeugdhulp, namelijk begeleiding. |
Te denken valt hierbij aan begeleiding bij praktijklessen als schoolzwemmen of schoolgym of bij de omgang met andere kinderen, lunchpauze en/of bij spel. De overige begeleiding is de verantwoordelijkheid van de school onder Passend Onderwijs. Het plannen en structureren van schoolse zaken als huiswerk is in principe de verantwoordelijkheid van de ouder. |
|||
Door het Jeugdteam is vastgesteld dat er sprake is van de noodzaak om begeleiding in het kader van jeugdhulp in te zetten. |
Het is hierbij mogelijk om gebruik te maken van de algemene voorziening 'jeugdhulp op school' welke op een aantal scholen samen met jeugdzorgaanbieders wordt geregeld.
|
|||
Het Jeugdteam heeft vastgesteld dat er sprake is van een individuele voorziening jeugdhulp, namelijk begeleiding |
Het gaat hier bijv. om het tijdelijk ondersteunen in het aanbrengen van structuur, het stimuleren en aanzetten tot activiteit en daardoor het uitvoeren van vaardigheden die de zelfredzaamheid bevorderen. |
|||
Op grond van de nadere regels kan een pgb alleen worden aangewend ten behoeve van een individuele voorziening. Daarbij moet de jeugdige of zijn ouder zelf in staat zijn de aan een pgb verbonden taken uit te voeren. |
||||
Op grond van de nadere regels kan een pgb alleen worden aangewend ten behoeve van een individuele voorziening. Daarbij moet de jeugdige of zijn ouder zelf in staat zijn de aan een Pgb verbonden taken uit te voeren. |
||||
Op grond van de nadere regels kan een pgb alleen worden aangewend ten behoeve van een individuele voorziening. Daarbij moet de jeugdige of zijn ouder zelf in staat zijn de aan een pgb verbonden taken uit te voeren. |
||||
Op grond van de nadere regels kan een pgb alleen worden aangewend ten behoeve van een individuele voorziening. Daarbij moet de jeugdige of zijn ouder zelf in staat zijn de aan een pgb verbonden taken uit te voeren. |
||||
Op grond van de nadere regels kan een pgb alleen worden aangewend ten behoeve van een individuele voorziening. |
||||
Geen individuele voorziening jeugdhulp onder artikel 8, Verordening jeugdhulp |
||||
Geen individuele voorziening jeugdhulp onder artikel 8, Verordening jeugdhulp |
||||
Cursus/training opvoeden en opgroeien voor ouders/verzorgers in groepsverband, collectieve voorziening |
Er sprake is van jeugdhulp voor het omgaan met gedrags-problemen en het aanleren van opvoed- vaardigheden. |
Geen individuele voorziening jeugdhulp onder artikel 8, Verordening jeugdhulp. Dit wordt geboden door een andere of algemene voorziening, bijvoorbeeld jeugdgezondheidszorg of het Jeugdteam. |
||
|
Geen individuele voorziening onder artikel 8, Verordening jeugdhulp. Dit wordt geboden door een andere, voorliggende voorziening, bijvoorbeeld jeugdgezondheidszorg |
|||
Als een jeugdige in detentie is dan valt hij/zij onder Justitie en wordt geen jeugdhulp onder de Jeugdwet ingezet. |
||||
Dierentherapie met / begeleiding met, begeleiding bij verzorging van. Dier wordt als middel gebruikt om een doel te bereiken. |
Een jeugdhulpverlener gebruik maakt van dieren bij de begeleiding en/of ondersteuning. |
Dieren zijn geen jeugdhulpverlener zoals genoemd in de jeugdwet. Binnen de therapie dienen de doelen om verzorging van een dier in te zetten concreet te zijn beschreven en met elkaar in verhouding te staan. Hierbij moet ook een duidelijk resultaat worden geformuleerd met een tijdspad. |
||
Menzis regelt de vergoeding van doventolkuren in privésituaties, ongeacht waar de jeugdige is verzekerd. https://www.menziszorgkantoor.nl/web/Consumenten/ZorgNodig/DoventolkZorg.htm http://www.menziszorgkantoor.nl/web/Consumenten/ZorgNodig/DoventolkZorg.htm https://www.menziszorgkantoor.nl/web/Consumenten/ZorgNodig/DoventolkZorg.htm |
||||
Het eigen netwerk van de jeugdige wordt geacht de jeugdige te voorzien in de bekostiging van vrijetijdsbesteding. |
||||
Het eigen netwerk van de jeugdige wordt geacht de jeugdige te voorzien in de (bekostiging van) begeleiding bij vrijetijdsbesteding. |
||||
Evalueren is onderdeel van de te leveren zorg en maakt daarmee onderdeel uit van de gewerkte zorguren van de zorgverlener. Zie ook ‘Overheadkosten’. |
||||
Geen individuele voorziening jeugdhulp onder artikel 8, Verordening jeugdhulp. Het eigen netwerk van de jeugdige wordt geacht de jeugdige te voorzien in de begeleiding bij familiebezoek. |
||||
Vorm van psychosociale hulpverlening waarbij wordt uitgegaan van de mogelijkheden van de cliënt. |
Mogelijk aanvullende zorgverzekering, informeer bij uw zorgverzekeraar |
|||
Geen individuele voorziening jeugdhulp onder artikel 8, Verordening jeugdhulp. |
||||
Geen individuele voorziening jeugdhulp onder artikel 8, Verordening jeugdhulp. Dit is een algemene voorziening, die wordt geboden door het jeugdteam. |
||||
Op grond van de nadere regels kan een pgb alleen worden aangewend ten behoeve van een individuele voorziening. |
||||
Elk kind heeft ontwikkelrecht, het onderwijs is hiervoor verantwoordelijk. Bij hen ligt ook de taak om de betrokkenheid van de ouders te stimuleren bij het ondersteunen van hun kind daarin. |
Mogelijk particuliere of ge-meentelijke huis-werkbegeleiding |
|||
|
Dieren zijn geen jeugdhulpverlener zoals genoemd in de jeugdwet. |
|||
Hulpmiddelen (zoals protheses, speciaal schoeisel, rolstoel) |
||||
Op grond van de nadere regels kan een pgb alleen worden aangewend ten behoeve van een individuele voorziening. |
||||
Geen individuele voorziening jeugdhulp onder artikel 8, Verordening jeugdhulp Het eigen netwerk van de jeugdige wordt geacht de jeugdige te voorzien in de bekostiging van vrijetijdsbesteding. |
||||
Geen individuele voorziening jeugdhulp onder artikel 8, Verordening jeugdhulp |
||||
Geen individuele voorziening jeugdhulp onder artikel 8, Verordening jeugdhulp. |
||||
Geen individuele voorziening jeugdhulp onder artikel 8, Verordening jeugdhulp. |
||||
Er is sprake van een andere voorziening. Het betreft aanleren schoolse vaardigheden. |
||||
Geen individuele voorziening jeugdhulp onder artikel 8, Verordening jeugdhulp. |
||||
Dit zijn tastbare goederen, die nodig zijn bij het verlenen van jeugdhulp. |
||||
Geen individuele voorziening jeugdhulp onder artikel 8, Verordening jeugdhulp. Het eigen netwerk van de jeugdige wordt geacht de jeugdige te voorzien in de bekostiging van vrijetijdsbesteding. |
||||
Geen individuele voorziening jeugdhulp onder artikel 8, Verordening jeugdhulp. |
||||
Geen individuele voorziening jeugdhulp onder artikel 8, Verordening jeugdhulp. |
||||
|
|
|||
Afhankelijk van inzet netwerk en relevantie van het verzoek. |
De afweging of het gaat om evenwicht brengen in de draagkracht en -last van de ouders of elders ontspanning zoeken is relevant. Alleen bij ontbreken van het netwerk zou voor het in evenwicht brengen van draagkracht en –last hulp kunnen worden ingezet. |
|||
Is een integraal onderdeel van het uurtarief van de jeugdhulpverlener, deze kosten kunnen niet separaat worden gedeclareerd |
||||
Een jeugdhulpverlener gebruik maakt van dieren bij de begeleiding en/of ondersteuning |
Dieren zijn geen jeugdhulpverlener zoals genoemd in de jeugdwet. Paardrijden kan hoogstens voor maximaal 1 uur per week deel uitmaken van de therapie. |
|||
Geen individuele voorziening jeugdhulp onder artikel 8, Verordening jeugdhulp. |
||||
Geen individuele voorziening jeugdhulp onder artikel 8, Verordening jeugdhulp. |
||||
Geen individuele voorziening jeugdhulp onder artikel 8, Verordening jeugdhulp. |
||||
Er door het Jeugdteam is vastgesteld dat er sprake is van individuele begeleiding voor het aanleren van algemene plannings- en structureringsvaardigheden van de dag of week in zijn totaliteit als dat niet op eigen kracht door de ouders kan worden geboden. |
Het is de taak van de ouders om hun minderjarige kinderen te verzorgen, op te voeden en toezicht aan hen te bieden, ook als het kind een ziekte, aandoening of beperking heeft. Ook het aanleren van vaardigheden zoals plannen en structureren horen daar in principe bij. Deze hulp kan in beginsel van ouders worden verwacht. Dat kan worden afgeleid uit een uitspraak van de CRvB. Deze oordeelde dat de ouder, die haar baan had opgezegd in verband met de zorg voor haar kind, de zorg aankon en verleende en het dus van haar mocht worden verwacht. Er was sprake van voldoende eigen kracht (zie CRvB 17-7-2019, ECLI:NL:CRVB:2019:2362). |
|||
Reiskosten van de jeugdige naar en van de jeugdhulpinstelling |
||||
Reiskosten woon-werkverkeer van jeugdhulpverlener zijn voor eigen rekening. |
||||
Door het Jeugdteam is vastgesteld dat er sprake is van (dreigende) overbelasting van de ouder door de zorg voor een jeugdige met een lichamelijke, zintuiglijke en/of verstandelijke beperking, en/of een psychiatrische of somatische aandoening. |
Jeugdhulp, die in dit kader die vergoed kan worden uit een pgb is begeleiding, dagbesteding of kortdurend verblijf bij een aanbieder of bij het sociale netwerk, niet zijnde het eigen gezin. |
|||
Geen individuele voorziening jeugdhulp onder artikel 8, Verordening jeugdhulp. Het eigen netwerk van de jeugdige wordt geacht de jeugdige te voorzien in de bekostiging van en begeleiding bij vrijetijdsbesteding. |
||||
Het eigen netwerk van de jeugdige wordt geacht de jeugdige te voorzien in de bekostiging van en begeleiding bij vrijetijdsbesteding. |
||||
Door het Jeugdteam s vastgesteld er sprake is van een vorm van jeugdhulp, zijnde begeleiding. |
Er moet sprake zijn van begeleiding. De uitstapjes zelf mogen niet uit het pgb betaald worden. |
|||
Geen individuele voorziening jeugdhulp onder artikel 8, Verordening jeugdhulp. |
||||
Is een integraal onderdeel van het uurtarief van de jeugdhulpverlener, deze kosten kunnen niet separaat worden gedeclareerd. |
||||
Vervoer van school naar een buitenschoolse/ naschoolse opvanginstelling van een jeugdige |
Er is sprake van een andere voorziening. Vervoer moet worden geregeld via de buitenschoolse /naschoolse opvanginstelling. |
|||
Geen losstaande individuele voorziening jeugdhulp onder artikel 8, Verordening jeugdhulp. Maakt onderdeel uit van een behandeling. |
||||
Het eigen netwerk van de jeugdige wordt geacht de jeugdige te voorzien in vrijetijdsbesteding. |
||||
Begeleiding bij vrijetijdsbesteding mag niet vanuit het pgb jeugdhulp gefinancierd worden wanneer het doel participatie en recreatie is. Mee gaan met winkelen kan bijv. niet vanuit het pgb gefinancierd worden. |
||||
Geen losstaande individuele voorziening jeugdhulp onder artikel 8, Verordening jeugdhulp. Maakt onderdeel uit van een behandeling. |
||||
Op grond van de nadere regels kan een pgb alleen worden aangewend ten behoeve van een individuele voorziening. |
||||
Op grond van de nadere regels kan een pgb alleen worden aangewend ten behoeve van een individuele voorziening. Daarbij moet de jeugdige of zijn ouder zelf in staat zijn de aan een pgb verbonden taken uit te voeren. |
||||
aan de voorwaarden wordt voldaan die de overheid stelt aan deze werknemers. |
Meer informatie over buitenlanders die in Nederland zorg verlenen vindt u op : http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/nieuw-in-nederland/vergunningen-buitenlandse-werknemers http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/nieuw-in-nederland/vergunningen-buitenlandse-werknemers |
|||
Het eigen netwerk van de jeugdige wordt geacht de jeugdige te voorzien in de bekostiging van vrijetijdsbesteding. Zie ook de invulling van ‘gebruikelijke zorg’ op de website van de Serviceorganisatie Jeugd ZHZ. |
||||
Het eigen netwerk van de jeugdige wordt geacht de jeugdige te voorzien in de bekostiging van vrijetijdsbesteding. Zie ook de invulling van ‘gebruikelijke zorg’ op de website van de Serviceorganisatie Jeugd ZHZ. |
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2022-538063.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.